Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: Bodø/Glimt - FFK (1. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 21 feb 09, 12:05

Jeg tror enten at Kvisvik og Ramberg starter på hver sin kant, eller at Levon og Thomassen gjør det. Mitt tips er de to siste. Vi fortsette å ha en av de mest løpssterke midtbanene i ligaen for å sanke poeng, og da tror jeg ikke Grönhagen velger å gå for to offensive kanter. Misforstå meg rett, jeg sier ikke at Kvisvik og Levon er to late jævler som bare henger igjen oppe. Men Kvisvik har aldri vært kjent for å løpe mye, han har andre kvaliteter. Og Levon er tenkt å være en offensiv kantspiller, hans førsteprioritet er da ikke returløp. Selvom han sikkert må ta mange av de også. I tillegg har vi Wallace på venstreback som utover i sesongen i fjor ble en svært så offensiv back(vingback), og da tror jeg han og Thomassen sitter fint til hverandre.

Det som ble skrevet om at Martinsen er dårligere med ballen enn Piiroja er tull. Martinsen har ingen bra oppspillsfot han heller, men den er betydelig bedre enn Piiroja sin. Martinsen er også en "villmann", men han er litt bedre enn Piiroja på posisjonering pluss at han har bedre fart. Likevel, Piiroja bør starte etter min mening.

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 21 feb 09, 14:31

Opprinnelig postet av Lemmy

 

Det som ble skrevet om at Martinsen er dårligere med ballen enn Piiroja er tull. Martinsen har ingen bra oppspillsfot han heller, men den er betydelig bedre enn Piiroja sin. Martinsen er også en "villmann", men han er litt bedre enn Piiroja på posisjonering pluss at han har bedre fart. Likevel, Piiroja bør starte etter min mening.

Du må gjerne mene at Vidar er bedre enn Raio med ballen. Jeg er ikke enig. Jeg synes begge stinker på dette området. jeg har både spilt med og mot Vidar mange ganger, og har aldri vært spesielt imponert over ballbehandlingen. Jeg sitter med hjerte i halsen og får lyst til å skrike "få den ballen til hælvete vekk" hver gang de får ballen.

Det andre du skriver om han stemmer godt, spesielt det med farta. Vidar vil jeg tro er den raskeste spilleren i hele troppen. Levon vet jeg ikke så mye om, heller ikke Adiyiah.


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 21 feb 09, 15:31

Er uenig med trådstarter noen på noen punkter.

1. Kan ikke se for meg at Vidar skal kapre stopperplassen. Han har fått prøve seg en god del kamper nå, men aldri imponert skikkelig. Selger seg ofte alt for lett, og spiller ofte uten hode. Raio dominerer år på år. Hvorfor forandre på et midtforsvar som allerede fungerer utmerket?

 

2. Venstrekant. Tror nok ikke Kvisvik får klippekort i år, men han spiller nok med Glimt. Bortebane. Serieåpning. Kvisvik virker god om dagen. Har Joakim spilt en god bortekamp for FFK? Grønhagen satser nok på rutine og et sikkert kort der.

 

3. Høyrekant. Tja. Kjenner ikke så godt til vår nyeste invistering. Føler han må prestere noe i FFK-drakt før han spiller fra start.

---------------------------

Ære være plankebyen!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 21 feb 09, 15:58

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Lemmy

 

Det som ble skrevet om at Martinsen er dårligere med ballen enn Piiroja er tull. Martinsen har ingen bra oppspillsfot han heller, men den er betydelig bedre enn Piiroja sin. Martinsen er også en "villmann", men han er litt bedre enn Piiroja på posisjonering pluss at han har bedre fart. Likevel, Piiroja bør starte etter min mening.

Du må gjerne mene at Vidar er bedre enn Raio med ballen. Jeg er ikke enig. Jeg synes begge stinker på dette området. jeg har både spilt med og mot Vidar mange ganger, og har aldri vært spesielt imponert over ballbehandlingen. Jeg sitter med hjerte i halsen og får lyst til å skrike "få den ballen til hælvete vekk" hver gang de får ballen.

Det andre du skriver om han stemmer godt, spesielt det med farta. Vidar vil jeg tro er den raskeste spilleren i hele troppen. Levon vet jeg ikke så mye om, heller ikke Adiyiah.

Vi er hvertfall enige om at begge, som du sier, stinker på området. ;) Personlig mener jeg at Piiroja er verre enn Martinsen, men så dårlig som nivået er i Tippeligaen tror jeg ikke det er sååå viktig med spillende midtstoppere. Internasjonalt kommer det til å bli viktigere og viktigere, det er en av grunnene til at jeg mener at Vegard Forren bør få prøve seg på landslaget- han er en spillende stopper.

Men siden Vidar er bedre posisjoneringsmessig enn Raio mener jeg det er jevnere mellom de to enn mange tror. Likevel syns jeg Raio bør starte.

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 22 feb 09, 23:01
Endret: 22 feb 09, 23:02
Endret av: Shadar

Noe av det jeg husker aller best fra fjorårssesongen er samarbeidet til Kvisvik og Thomasen. De hadde en veldig fin arbeidsfordeling og timing (ikke minst) sammen. Kvisvik er ikke fremtiden, han er aldrende og vi har gode alternativer. Allikevel besitter Kvisvik en så stor pasningspresisjon/timing og teknikk, matchvinneregenskaper, rutine og kreativitet at jeg mener det blir feil av et norskt lag å ikke utnytte noe så sjeldent som dette (gitt at spilleren er i god form). Kvisvik finnes det bare ên av.

DET var de gode sidene hans, jeg skal ikke komme inn på de andre her.

Staw

Pac - Piroija - Gerrbrandt - Wallace

Barsom - Wherman - Gashi - Kvisvik (hvis god form)

Gardar - Everton

 

Nå ble jeg nesten skuffet over meg selv for å ha kommet frem til en såpass "traust" lagoppstilling, men det er ut i fra hvordan jeg tror de kommer til å spille mot Glimt.Jeg vil benytte anledningen til å dele ut litt cred til Holters for å tørre å stille spørsmåltegn ved selvfølgeligheter (I dette tilfellet midtstopperplassen til Piroija). Det er også andre gode midtstoppere. Jeg tror allikvel at den norske serien er akkurat ræva nok til at Piroija greier å gjemme bort teknikken sin med kraftfulle og avløsende defensive hodestøt ;)

Nå som jeg nesten har skrevet ferdig kommer jeg selvfølgelig på at kampen skal spilles på kunstgress. Det kan få visse konsekvenser for hvem som starter osv tror jeg, men det orker jeg ikke å mene noe om nå Wink


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 22 feb 09, 23:27

Opprinnelig postet av Shadar

Noe av det jeg husker aller best fra fjorårssesongen er samarbeidet til Kvisvik og Thomasen. De hadde en veldig fin arbeidsfordeling og timing (ikke minst) sammen. Kvisvik er ikke fremtiden, han er aldrende og vi har gode alternativer.

For å kommentere - ikke for å argumentere, bare for å spinne litt videre på det med at Kvisvik ikke er fremtiden; Selvsagt er han ikke det. Men det vil vel aldri bli helt feil å bruke de spillerne som er best nå, fremfor å bruke de spillerne som vil være de beste en gang i fremtiden. Det er noe med å ta en kamp av gangen, ha fokus på her og nå, ikke bare i fremtiden et sted.

 Kan f.eks Thomasen og Kvisvik være et radarpar på venstrekant i år så er det fremtid nok det for en stund.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 22 feb 09, 23:55

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

 

Men det vil vel aldri bli helt feil å bruke de spillerne som er best nå, fremfor å bruke de spillerne som vil være de beste en gang i fremtiden. Det er noe med å ta en kamp av gangen, ha fokus på her og nå, ikke bare i fremtiden et sted.

For å kommentere - ikke for å argumentere: En interessant tanke og jeg er ganske enig. Men det er urasjonelt å ikke handle med en viss tanke på fremtiden. Å velge de kjappeste løsningene for øyeblikkelig tilfredsstillelse er ikke nødvendigvis det beste i et legre perspektiv. Kanksje det egentlig er bedre å utvikle de unge fremfor å tyne ut det siste i Kvisvik selv om han i øyeblikket kanskje er bedre (Nå tenker jeg bare litt høyt for å kverrulere med meg selv nærmest..)? Nei, nå skal jeg slutte å være tverr, for jeg tror vi egentlig er enige om at 1 år frem i tid er en fremtid akkurat nok for en aldrende Kvisvik og at vi får ta en sesong av gangen.

hehe.. dette innlegget ble visst bare tull. Men et innlegg ble det Laughing


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 23 feb 09, 14:42

Det hadde sikkert blitt en friskere debatt hvis vi ikke var så enige. Smile

Men det er klart det er en balanse mellom å tenke på nåtiden og på fremtiden. Det som er helt klart er at ingen, heller ikke Kvisvik, skal med i laget fordi han var god i fjor og i forfjor.

Samtidig må yngre spillere få slippe til før de egentlig er helt gode nok, ellers blir de det aldri.

Alt det sagt så tror jeg FFK slår B/G i serieåpningen. Laughing


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 09 mar 09, 21:02

Utifra skadesituasjonen før seriestart tror jeg ellveren blir denne:

Staw - Zwartek - Shabani -  Pirjoia - Wallace - Ramberg - Wehrman - Gashi - Thomassen - Domenic - Everton

 

Dette vil bety at vi er uten Kvisvik, Barsom, Gardar, Gerrbrandt. Det er store tap, og vi må helt klart si oss fornøyd med 1 poeng i Bodø på søndag mener nå jeg. 

 

 


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 09 mar 09, 21:07

Kan ikke si jeg har store forhåpninger til starten på denne sesongen. Nøkkelspillere skada, uro og dårlig humør i laget....... Hvordan kunne det forsvinne så fort på noen få måneder? Cry Håper vi ikke tar en Start. Sølv ene året og nedrykk det neste.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 mar 09, 21:51

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 09 mar 09, 22:02

Opprinnelig postet av Morgaine

Kan ikke si jeg har store forhåpninger til starten på denne sesongen. Nøkkelspillere skada, uro og dårlig humør i laget....... Hvordan kunne det forsvinne så fort på noen få måneder? Cry Håper vi ikke tar en Start. Sølv ene året og nedrykk det neste.

   Den 12 spilleren til FFK er kanskje den dårligste spilleren for tiden.  Så mye negativitet skal man lete lenge etter.

Håper den 12 spilleren finner tilbake til formen til den 22.  Vi skal jo løfte de andre 11 spilleren til å yte maks, klarer vi det er seieren over Strømsgodset et faktum.  Gleder meg til mange hyggelige stunder på stadion.Laughing


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 10 mar 09, 18:33

Glimt tapte 1-4 mot Tromsø i dag. Da er det vel lov og håpe på fler enn et poeng kanskje?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 10 mar 09, 22:33

Håper og se dette laget på Søndag.

                            Staw          

Chwartek- Piroja- Marthinsen- Wallace

Ramberg- Gashi- Wehrman- Kvisvik

              Tegstrøm- Everton


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 10 mar 09, 22:41

Ser helst dette laget:

 

                                                Staw

Pac             Shabani                        Piroija             Wallace

Levon          Gashi                          Wehrman        Thomassen

                          Everton                      Tegstrøm               

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 10 mar 09, 23:25

Ja,bare sett ut vår klart beste spiller gjennom vinteren..Det er sikkert et sjakktrekk!Nei Ramberg er vår kaptein på søndag,Til glede for folk som har litte grann peiling på fotball..


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 11 mar 09, 14:06

Før kampen-analyse på ffksupporter.net:

http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1648

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 12 mar 09, 10:57

Tipper følgende starter i 4-5-1 grunnet skader og annet tullball:

Lasse Staw

Pål André Czwartek, Raio Piiroja, Vidar Martinsen, Wallace Pereira

Levon Pachajyan, Hans Erik Ramberg, Kasey Wehrman, Ardian Gashi, Raymond Kvisvik

Éverton

Thomassen kan trekke det lengstre strået på venstre kant, men jeg tror Kvisvik får sjansen ettersom Thomassen har hatt et par relativt svake treningskamper på rad med dårlig touch, nervøsitet, litt sykdom, osv. FFK vil i så fall stille med to kanter som bidrar null defensivt.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 12 mar 09, 11:24

Staw

Czwartek

Piiroja

Martinsen

Pereira

Ramberg (C)

Gashi

Wehrman

Kvisvik

Everton

Tegstrøm


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 12 mar 09, 11:30

Jeg hadde også håpet på Tegström, men tror nok ikke det kommer til å skje.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340