Husk meg
Brukernavn
Passord

Bråk/uenighet mellom Grønis og Karlsen

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 13 7

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 22 jan 09, 15:59

Opprinnelig postet av keiko99

hvorfor har da hverken kvisvik eller wehrman gått ut med dette, de elsker jo pressen ?

Kanskje DE omsider har lært?

---------------------------

Hater hat!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 jan 09, 16:09

det kan være en ting, men forsatt tviler jeg...örlund som ikke er her mer ..kunne ikke han gjort det da ? 

sorry for at jeg tviler og spørr hehe

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 22 jan 09, 16:17

Æsj, det var dagens nedtur. Virkelig synd at vi gir slipp på Karlsen, hadde likt å hørt hans versjon av saken. På en annen side, når det kræsjer helt med sammarbeidet etter bare 2mnd så er det en av dem det er noe galt med.

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 jan 09, 16:18

Opprinnelig postet av keiko99

er lett å si sånt når man er annonym da, men hvorfor er det da karlsen som må gå, hadde grønnis gått så hadde det kommet dritt om karlsen sånn er det alltid ? 
hvorfor har da hverken kvisvik eller wehrman gått ut med dette, de elsker jo pressen ?

apropå Kvisvik, så har vel lederstilen til Grønhagen vært med å bidratt til at han viser en ny holdning til å trene. Og hvis det hadde vært så ille som mange skal ha det til tviler jeg på at det hadde blitt sølv ifjor. Og ryktene om at Grønhagen er upopuær i spillegruppa har jeg vel hørt ihvertfall ett år.

         Heller sølv med en kontroversiell, sterk og litt upoulær trener, enn 8 plass med en godslig venn som alle liker....


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 22 jan 09, 16:18

Opprinnelig postet av A9$h

Det virker som om ledelsen tok Grønhagens parti i denne saken, virker kortsiktig da jeg ikke tror at man klarer å finne en person som er like dyktig som Karlsen.

Tiden får vise hva som er rett og galt.

Er ikke sikkert det blir så lett å finne en kompetent sportsdirektør etter dette. I hvert fall ikke så lenge Grönhagen er her.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 119

Lagt til: 22 jan 09, 16:19

Opprinnelig postet av Vitagen

Dette er en horibel avgjørelse som jeg OVERHODET ikke støtter. Om noen skulle gått, måtte det vært Grönhagen. Jeg blir rett og slett utrolig oppgitt over elendig styring av klubben. Celso er ENE OG ALENE Karlsens fortjeneste, og så kommer denne Grönhagen og presser han ut av klubben. Etter hva jeg har hørt om Grönhagen tidligere, og hva jeg leser en anonym juniorspiller har skrevet, blir jeg mer og mer overbevist om hvor dårlig styrt denne klubben er. Her har ting gått alt for fort i svingene.

 

Småskummelt å basere meningene sine på en spiller vi ikke _VET_ kommer til å fungere i FFK, og anonyme innlegg i et forum drevet av sladderavisen VG.

Videre føler jeg at Karlsens måte å drive en klubb ligner mest på Lyn. De er et midt på treet lag som aldri kommer seg noe lengre opp ettersom de nesten utelukkende bruker unge urutinerte salgsobjekter. Jeg for min del vil heller ha et resultatorientert FFK der tabellplassering er viktigere enn talentutvikling og inntekter fra unge salgsobjekter. Utrykket "farmerlag" er nok til gi meg gåsehud på ryggen. USJ.


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 22 jan 09, 16:20

Opprinnelig postet av Magnum

EDIT: Og skulle det være noe i snakket om Grönhagens feil og mangler, så håper jeg både han sjøl tar ansvar for å gjøre noe med det, og at andre rundt ham (dvs. i klubben) tar ansvar for å på en vennlig måte styre ham riktig. Wink Som sagt, jeg er lei av intriger og personkonflikter.

Endelig noen som kommenterte elefanten i rommet. Er Grönhagen virkelig så udugelig med mennesker at det ikke er mulig å snakke med ham? Kan ikke ledelsen i klubben sette seg ned og diskutere eventuelle problemer med ham? Det er pokker ta meg snakk om voksne mennesker her.

Men som Holters skriver det i sin kommentar: Ledelsen har ikke imponert veldig i denne saken. Å ansette en som må trekke seg etter et par måneder er mildt sagt pinlig.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 22 jan 09, 16:21
Endret: 22 jan 09, 16:22
Endret av: Gardarson

Styret og ledelsen i FFK er en eneste stor vits! Men at De lar Karlsen trekke seg er en enda større vits!

Nå hadde vi en fantastisk ressurs til sportsdirektør, men så klarer de å slippe ham. Grønis kan uansett forsvinne allerede i år, hva sitter vi igjen med da?

At Karlsen hadde større ambisjoner en Grøins burde blitt hyllet! Dette er nært katastrofalt for FFK.

At Kalrsen fortsetter i FFK som speider har jeg ingen tru på da det virker som om Grønis skal ha alt ansvaret for spillerkjøp selv. Det virker jo som at Borges er en stor del av konflikten her.. Hvor sær kan Grønis være som vil se spilleren selv? Hadde han dratt over for å sett en kamp eller to hvor han hadde spilt dårlig skulle han ikke stolt på Karlsen som har fulgt spilleren i mange år? Håpløst og utrolige "jeg er sjefen og ingen bestemmer utenom meg" takter...Yell


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 22 jan 09, 16:24

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Heller sølv med en kontroversiell, sterk og litt upoulær trener, enn 8 plass med en godslig venn som alle liker....

Godt poeng. FFKs spillere hever en god lønn, og trenger ikke nødvendigvis elske treneren. Hvor populær Grönhagen er blant spillerne er irrelevant når resultatene kommer, så lenge han ikke driver med mobbing. 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 jan 09, 16:24

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av A9$h

Det virker som om ledelsen tok Grønhagens parti i denne saken, virker kortsiktig da jeg ikke tror at man klarer å finne en person som er like dyktig som Karlsen.

Tiden får vise hva som er rett og galt.

Er ikke sikkert det blir så lett å finne en kompetent sportsdirektør etter dette. I hvert fall ikke så lenge Grönhagen er her.

Hvorfor det? Gikk da fint med Haugen....


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 22 jan 09, 16:26

At Lyn er en midt på treet klubb stemmer vel ikke. Men jeg synes mye der minner om styret i FFK...

Om vi klarer å selge 1 Mikel hvert 5 år vil det være fantastisk. Dette kunne Karlsen fått til, men aldri Grønis alene!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 22 jan 09, 16:36

Opprinnelig postet av Gardarson

Om vi klarer å selge 1 Mikel hvert 5 år vil det være fantastisk. Dette kunne Karlsen fått til, men aldri Grønis alene!

 

Tror du det var Lyn-styrets fortjeneste at de fikk tak i Mikel, Edu & co? Gutta hadde aldri havnet i Norge om det ikke var for Chelseas langsiktige plan for å sikre seg John Obi Mikel den dagen han fylte 18 år. Det hele har blitt beskrevet som fotballhistoriens styggeste overgangssak.

Jeg anbefaler forresten alle å lese denne boka om agenter og fotballklubbers rovdrift på afrikanske spillere.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 22 jan 09, 16:42

Ser at flere hevder at Grønhagen er dårlig likt blandt spillerne, men foreløpig er det kun en tidligere juniorspiller som ikke slo igjennom, som er sitert, og han var selvfølgelig anonym.

Jeg skjønner selvfølgelig at ingen av de aktive spillerne vil uttale seg, men er det noen her inne som har noe konkret å komme med?

Når det gjelder påstandene om at Grønhagen er lite eller ikke interessert i juniorstallen, så syns jeg ikke det er veldig problematisk, forutsatt at andre rundt a-laget holder seg orientert om hva som skjer blandt de yngre. FFK har vært år fått opp en eller to unge spillere og skal vi være realistiske kan vi neppe forvente noe mer enn det.


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 22 jan 09, 16:45

Opprinnelig postet av Gardarson

Styret og ledelsen i FFK er en eneste stor vits! Men at De lar Karlsen trekke seg er en enda større vits!

Nå hadde vi en fantastisk ressurs til sportsdirektør, men så klarer de å slippe ham. Grønis kan uansett forsvinne allerede i år, hva sitter vi igjen med da?

At Karlsen hadde større ambisjoner en Grøins burde blitt hyllet! Dette er nært katastrofalt for FFK.

At Kalrsen fortsetter i FFK som speider har jeg ingen tru på da det virker som om Grønis skal ha alt ansvaret for spillerkjøp selv. Det virker jo som at Borges er en stor del av konflikten her.. Hvor sær kan Grønis være som vil se spilleren selv? Hadde han dratt over for å sett en kamp eller to hvor han hadde spilt dårlig skulle han ikke stolt på Karlsen som har fulgt spilleren i mange år? Håpløst og utrolige "jeg er sjefen og ingen bestemmer utenom meg" takter...Yell

Ok, mulig han Karlsen er en ressurs? men vet vi hvor stor ressurs?

Har vi sett noe til den ene spilleren han har signert? Han har jo ikke levert så mange spillere til Norge, og vi har en ganske annen måte å spille fotball på enn f eks Tyskerne.

Har vi så mange vitnesbyrd på at han er sååååå utrolig god? Grønis har bevist, det har Karlsen i liten grad gjort. At han i sin tid mener selv  å ha oppdaget Ballack, er vel ikke så stort. De fleste som så Ballack i ung alder så jo at han var ett stoort talent, og han er jo ikke akkurat fra en bortgjemt landsby i huttaheiti.

Men det som er sikkert er at han fremstår som utrolig arrogant og blærete i intervjuer og tv opptredner. Han har tom ett arrogant oppsyn. Mulig jeg tar feil og at han er en fantastisk personlighet, men tviler på det.

Uansett, hvis det stemmer at han mener det han mener om Grønis (altså det som er "sitert" i VG) så er han utrolig uproffesjonell som prater om dette til folk det ikke går ann å stole på, slik at denne informasjonen lekker til pressen. For prater han om bedrifts-hemmeligheter som dette til useriøse personer, så prater han om spilleroverganger som er på trappene også. Og når det går til pressen går prisene opp og vi mister muligheter. Til sammenligning har vi ikke hørt Grønis sine meninger om Karlsen, selv om han sikkert har sine.

Og det er tydligvis Karlsen som ikke kan fortsette samarbeidet pga han ikke vil være med på opplegget resten av sportslig ledelse og styret har bestemt og da tar han konsekvens av det, voksent nok. Selv om jeg mener det er utrolig arrogant å ha holdingen "my way or the highway"

Men det ville vært å spille hazard og la en mann komme inn og snu opp ned på alt, han har tross alt ingen leder-erfaring, og da blir det feil at han skal bestemme alt i en så stor bedrift som FFK.

For å avslutte skal jeg sitere ett gammelt ordtak: "man vet hva man her (Grønis) men man vet ikke hva man får (Karlsen) synes ikke da valget er så vanskelig.


pjolter

Knøttespiller
Ble medlem: 05 apr 05
Innlegg: 38

Lagt til: 22 jan 09, 16:54

Styret i FFk må vel ha avklart ved ansettelsen av ny sportsdirektør om hvilken strategi klubben skal drives etter. Om direktøren har et annet veivalg enn klubbens strategi, må jo styret ta ansvaret for at ansettelsen av sportsdirektøren var en feilvurdering. I så tilfelle burde klubben stilt seg bak TKK sin visjon.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 22 jan 09, 16:57

- Anders eller jeg måtte gå

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 22 jan 09, 17:00

Faen! Nå er jeg dypt skuffa. Det er pinadø mer drama og tull i denne klubben enn hva jeg har opplevd på samtlige FM-saver, så virkeligheten overgår nok en gang fantasien. Vi hadde en god trener og en god stall, og endelig kommer den siste brikken som skulle løfte det riktig til himmels. En sportsdirektør med kontinentalt syn på sakene og et nettverk resten av ligaen bare kunne forestille seg i sine villeste runkesesjoner. Selvfølgelig var dette for godt til å være sant, selvfølgelig måtte FFK og kompani på en eller annen måte føkke dette opp, selvfølgelig!

Nedtur.................................................................................Yell!!

---------------------------

Godt nytt Darwin år til alle!

Fra herregud.com. Irilar: Jeg har merket meg at de aller fleste som skriver rasende innlegg her først og fremst er opptatt av å forsvare sin rett til å onanere.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 22 jan 09, 17:06

Flott , at FFK har et voksent styre.

En sjølgod, medianisse som ikke klarer å samarbeide med trener er det siste klubben trengte.

Kan godt tenkes at Borges er den suksessen som TKK spår, men de er ikke så dårlige de spillerne FFK klarte å få inn ifjor heller. Wallace, Adijah & Everton. Tror nok at Grønhagen har mye av æren for at Everton valgte FFK videre og også for den utviklingen vi har sett Wallace har hatt.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 22 jan 09, 17:10
Endret: 22 jan 09, 17:14
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av FFK1903

Klubbens langsiktige mål er også å være blant de topp fire klubbene i landet. Dette har Grönhagen nådd på rekordtid. Det spørs om det målet er like enkelt å oppnå ved å gjøre FFK til en farmerklubb a la Lyn. Det kommer selvsagt an på mengden unge talenter som skal gjennomluftets i klubben, men kontinuiteten blir mer og mer fraværende jo flere som strømmer inn.

 Det handler nok også om å stimulere klubbens egne talenter. Kansje først og fremst det.

Greitt nok at man skal det, men det er ikke Grønis sitt ansvar å trene juniorlaget og byprosjektet. Det er der talentene må komme fra, og så forbaska mange store-talenter har vi vel strengt tatt ikke i FFK juniorene pr i dag?? Synes de som har fått prøve seg, med unntak av Thommasen som er fra Sarpsborg  og ikke egenprodusert, så har ingen av de levert når det har fått mulighet på A-laget.

Og mitt spørsmål er også... skal vi bli en middelhavsfarer ala LYN, hvor alle skryter av talentene de produserer, hvilket de jo ikke er den fulle sannhet, men siden de har fotball-gymnas så får de talenter fra andre klubber.

For de er jo den evige 4-5 er i Norge. Eller vil vi vinne noe og da finne oss i at noen halv-gode lokale talenter føler seg tilsidesatt. Mener Thomassen, Tarik og Staw er beviset for at hvis du er god nok, får du spilletid hos Grønis.

At Grønis kanskje er tøff og ikke er fintfølende nok for noen...well so be it...han leverer resultater og det er det vi vil ha. Å si noe annet er å lyve. Det finnes veldig få ledere som er likt av alle i arbeidslivet, skal man få resultater så må man tørre å såre noen mennesker, for alle kan ikke like alle, og noen er jo også da strengt tatt veldig nærtagende.

Det er ingen i arbeidslivet som blir forfremmet til sjef fordi han er ung og talentfull, man blir forfremmet fordi man er god, og til det beste for bedriften. Hvorfor skal da en junior få spilletid uten å være god nok?

MEN at FFK må satse mer på talentutvikling er jo helt klart, men da må penger på bordet og man må ansette heltidansatte trenere med faglig tyngde på linje med A-lagstrenere i 1. og 2 divisjon

I dag er det jo trenerene til mange av våre store unge talenter trent av faren til en annen på laget i stor grad, og han ble ofte valgt fordi ingen andre gadd/hadde tid.. Det er jo helt bananas egentlig.

Det er jo når de er unge de kan formes utvikles i større grad enn i 18-20 års alderen. Der har vi mye å lære av store klubber i england og Tyskland. Men igjen, det er jo også ett spørsmål om prioritering. Og vi i Fredrikstad er jo ikke akkurat langsiktige i være krav til resultater;)

Uansett akkurat DET kan jo ikke være Grønis sitt ansvar å gjøre, hans ansvar er å trene og forsterke A-laget så bra som mulig i den perioden han har kontrakt. Og å oppnå best mulig resultat med de ressurser han klarer å kjempe seg til.

At eventuelt Styret i klubben gir, etter noen av deres mening for mye ressurser i forhold til juniorlaget osv.. Vel det er styrets feil, ikke Grønhagen sin. Han gjør ett min menig bare jobben sin, nemlig å føre FFK opp blant de beste mens han er i klubben. Hvilket han har klart, kun ett lag var bedre enn FFK i fjor!  Det hadde aldri skjedd med "han likandes karen" Knut T. Eggen. Til det hadde han for snill.

Peace out;)

 


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 22 jan 09, 17:10

Spikeren i kista nå,hadde vel vært at Grönhagen ikke skrev kontrakt med klubben og forsvant.... Han også!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 13 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24