Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK leder overgangskampen...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 15 des 03, 10:50
Endret: 15 des 03, 10:57
HamKam er vel utfordreren med en knallovergang (RBJ), men FFK med Trondsen, Hornseth og Brenne i spissen må vi vel kunne si at vi leder overgangskampen så langt...

Vi skal ha 2-3 gode spillere til...så jeg tror dette blir bra til slutt.

PS! Lyn er også med i kampen...

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05


ispigg

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 18

Lagt til: 15 des 03, 14:04
Kan vel også si at dersom vi hadde signet RBJ så hadde vi sluppet å svi av en mill på en ubrukelig Brenne. Hornseth har vel ikke overbevist på svært lenge.
Skulle heller ønske at vi satt igjen med RBJ enn Brenne+Hornseth.

Hamkam har gjort et kjempekjøp der, vi har kun en god sikker signing i Trondsen og to spillere som ikke forsterker oss.

Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 15 des 03, 14:33
ispigg du snakker mot bedre vitende. Klart RBJ er en svært god spiller. Men vi snakker her om at FFK har sikret seg TRE unge og svært lovende spillere. Rune Buer er vel over 30 nå. Og selv om han hadde vært svært bra å ha med seg det første året i tippeligaen, er han vel ikke en mann for framtiden?

FFK jobber med å bygge et storlag for framtiden, ikke et formalg som sprekker etter en sesong.

:ffk:

Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 402

Lagt til: 15 des 03, 14:44
Endret: 15 des 03, 14:46
Det er ikke helt riktig, vi kan ikke bruke så og si bare lovende spillere i debutsesongen i Tippeligaen, da går vi rett ned igjen.
Hva om de ikke slår til neste år da ? hva da ?
Helt greit å skaffe spillere for framtiden, men ikke BARE det.
Trenger noen rutinerte som kan holde roen i rekkene.

Eggen har jo sagt at vi trenger 2-3 spillere som holder god tippeligastandard, så vi får håpe han skaffe de, da ser det bra ut :)

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 15 des 03, 15:13
ispigg; Du kan ikke ha mye greie på fotball når du sier at Simen Brenne er udugelig!!!

Hva er 800.000 for en spiller med Brennes kaliber.

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 15 des 03, 15:53
Endret: 15 des 03, 16:19
Forsåvidt enig med Knutsen.

Vi må gardere oss mot en ev. tung periode i år. Vi må huske at dagens FFK så og si ikke har hatt noen lengre perioder med motgang under de to siste åra.
Derfor kan vi ikke med sikkerhet si hvordan de ev. vil takle en sådan.
I tillegg har jo ikke Brenne og Hornseth overbevist under fjorårets sesong i klubber som opplevde konstant motgang.

Jeg er fullstendig klar over at overnevnte ikke behøver å bety noe som helst for videre prestasjoner i en ev. sesong med mye motgang, men risikoen er der...

Det er summen av mange, mange ting som er utslagsgivende for hvordan et lag presterer. Under visse omstendigheter er jeg nokså sikker på at dagens FFK kunne ha kjempet på øvre halvdel av tabellen kommende sesong. Samtidig er jeg vel så sikker på at under visse, mer uheldige omstendigheter kan dagens lag rykke rett ned igjen. Disse uheldige omstendighetene kan for eksempel være skader, karantener eller rett og slett mangel på rutine og psykisk styrke under en ev. lengre motgangsperiode.

Derfor synes jeg man i høyeste grad bør gardere seg med minst 3-4 spillere som holder et stabilt høyt prestasjonsnivå og som samtidig har lengre erfaring og rutine fra Tippeligaen. Dette er særlig viktig for å kunne etablere seg det første året.

Glad vi har en såpass god motivator i Eggen jr. Allikevel må vi på beste måte gardere oss mot det som ev. kommer.

For sikkerhets skyld...

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


svante

Juniorspiller
Ble medlem: 10 okt 03
Innlegg: 107

Lagt til: 15 des 03, 16:19
Ikke si at ispigg er uvitende. Brenne har vrt talent lenge, men aldri overbevist. Skjønner godt at han er skeptisk. Målet for neste år må jo førast og fremst være å holde seg i tippeligaen, og det tror jeg blir vanskelig med et juniorlag......


:ffk::ffk::ffk::ffk:

---------------------------

Trallalla........


pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 673

Lagt til: 15 des 03, 16:27
Synes ikke FFK har gjort noen knall kjøp jeg heller. Trondsen var viktig men de andre neppe noen storfisker.

Hadde vært bedre å sittet igjen med Rune B. J. Gashi, Petter F. O. Enerly.

Det er spillere som vi vet hevder seg og hever lagene sine i tippeligaen.

Men slik gikk det jo ikke...

---------------------------

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"


Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 15 des 03, 16:47
Petter F. Olsen trur jeg det egentlig var like greit at gikk til en annen klubb. Etter hva jeg har hørt har han stjernenykker, krever fet lønn, og er heller ikke en spiller som er med på å dra når laget møter motgang. Hvis vi først skal skaffe oss en spiller som krever kjempelønn så får det faan meg bli en spiller som gir alt for laget, også i motgang.

kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 15 des 03, 17:34
Opprinnelig postet av ispigg
...så hadde vi sluppet å svi av en mill på en ubrukelig Brenne.


Greit å mene noe om nyinnkjøpte spillere, men å stemple dem som ubrukelige lenge før han har fått på seg FFK-drakta blir for dumt.
Det du jo sier, er at Knut Torbjørn Eggen & co kjøper gråstein for gull til klubben, og altså er uten peiling på det de driver med. Det samme må jo gjelde de som har ansvaret for Norges U-21-landslag.
Vent i alle fall med din endelige fordømmelse av gutten til du har sett ham i FFK!

ispigg

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 18

Lagt til: 15 des 03, 18:54
Skjønner den store pågangen etter mine uttalelser om Brenne. Var ment som en provokasjon og en reminder om at vi ikke kan satse på en gjeng juniorer når vi skal holde oss oppe i TL.

Det er tross alt det vi skal til året, holde oss i TL!!!

En god gammel oppskrift når man har det som må,l er å handle inn erfarne,stødige velrennomerte fotballspillere med lang erfaring innen TL eller bedre.

Til nå har vi kun Tor Trondsen, Roger Helland,Dadason,Stjerna som har relevant erfaring fra dette nivået. Det holder rett og slett ikke for forlenget kontrakt i TL, mener jeg.

Derfor, kjøp spillere som har peil på TL-spill og Brenne er ikke en slik spiller(enda).

Har personlig liten tro på Brenne men håper for FFK og Fredrikstad sin del at han blir en megahit!
All honnør til ham om han greier det.

PS!
De spillerne vi til nå har kjøpt til klubben kunne godt ha kommet hit selv uten det opprykket vi opplevde foregående sesong. Er det godt nok?

Håper KTE fortsetter den fine fremgangen han har gitt FFK og byen, det fortjener vi vel.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 15 des 03, 19:33
Nå har vel Simen Brenne for ordens skyld også flere sesonger bak seg i Tippeligaen.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 402

Lagt til: 15 des 03, 19:51
Jeg tror poenget hans er at hvis han spiller som han har gjort en god stund nå vil han ikke være en umiddelbar forsterkning.
Det er jo lenge til sesongstart, men hvis FFK fortsetter å handle inn slike spillere blir jeg seriøst bekymra!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 15 des 03, 20:47
Utrolig at FFK supportere kan karakterisere nysignerte spillere som ubrukelige. Hæli velkomst å få for en ny spiller som kanskje tar en tur inn og titter på nettsidene. Nei ispigg, det var et "ubrukelig" innlegg.
FFK spellerane skal støttæs, av oss supportere (regner med at det er det du er også?). Simens teknikk, fart, og (forhåpentlig under en tid med Eggen Jr) avslutteregenskaper gir oss en ny dimensjon, om han da blir brukt som spiss, men også som gjennombruddshissig midtbanespiller.
Lykke til Simen! Du hører hjemme i FFK!

---------------------------

Macka fra start!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340