Husk meg
Brukernavn
Passord

Masteroppgave om Ultras/Casual fenomenet.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

rollz

Knøttespiller
Ble medlem: 13 aug 07
Innlegg: 52

Lagt til: 01 nov 08, 18:11

 

http://www.dagbladet.no/art/tippeligaen/sosiologi/3564908/

En velskrevet og god artikkel som tar for seg intervjuet av en kvinnelig sosiolog student som nettopp har fullført en master om Ultras/Casuals fenomenet i Norge.

Anbefalt for alle som ønsker mer innsikt rundt dette,som vil diskutere dette og som til og med har diskutert dette uten noen form for kunnskap rundt dette.

---------------------------

FCK
FFK
brigaderodhvit.com
95min med ekte kjærlighet.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 01 nov 08, 18:24

Opprinnelig postet av rollz

 

 

En velskrevet og god artikkel som tar for seg intervjuet av en kvinnelig sosiolog student som nettopp har fullført en master om Ultras/Casuals fenomenet i Norge.

Anbefalt for alle som ønsker mer innsikt rundt dette,som vil diskutere dette og som til og med har diskutert dette uten noen form for kunnskap rundt dette.

Her er linken

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 01 nov 08, 18:39
Endret: 01 nov 08, 18:40
Endret av: Supreme NTM

Selve oppgaven er et studie både generelt og på Klanen og miljøene rundt spesifikt. Satt å leste på den en god stund i går, og det er utrolig god lesing. Oppgaven er forøvrig på 150 sider, så den kan ta litt lenge tid å pløye seg gjennom enn disse artiklene fra Dagbladet.

Her er oppgaven: http://www.duo.uio.no/publ/iss/2008/76192/Reim.pdf

 


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 01 nov 08, 23:06

Jeg har lest det meste. Mye bra og interessant. Det er to feil jeg synes det er viktig å nevne.

1.

På side 31 står det at Leeds United hooliganfirma heter Zulu Army. Det er ikke korrekt. Det riktige er Service Crew som den største og mest kjente fra Leeds United. Mindre grupper fra Leeds er Young Team, The Breakfeast Club og Elland Road Boys. Zulu Army er Birmingham Citys kjente firma.

2.

På side 55. Apeberget. Hun skriver at Apeberget var navnet på Sparta supporterne, ikke på Vålenga supporterne. Det er nok forsåvidt riktig, men det som jeg synes er helt nødvendig nevne er at navnet Apeberget kommer fra den plassen der Black Army sto på Johanneshov Isstadion i Stockholm. Black Army sto og står på Norra stå på Råsunda.

Jeg synes det  riktig at det to klubbene får en korrekt historisk framstilling.

PS: Det er denne forvirringen og sammenblandingen som har gjort at mange supporterklubber i Norge har navn som slutter på berget og haugen. TRAGISK!

Red Beavers og Brigade Rød-Hvit, Klanen, Kanarifansen, Kjernen, Bataljonen er gode nanv synes jeg.

 

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 02 nov 08, 00:09

Kan være enig i den.

 

Forresten så studerer jeg sosilogi på samme fakultet som henne som en del av mitt studieprogram.Cool



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24