Husk meg
Brukernavn
Passord

Før Kamp: FFK - Lyn (Serieavslutning og sølvfest)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 28 okt 08, 20:14

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av bateman

håper på dette laget:

ørlund

pac  martinsen  gerrbrand  pereira

barsom elvestad gashi  kvisvik

everton  tegstrøm

benk:runar,mehmeti,thomassen,ramberg,gardar,adiyiah,trulsen.

Skal ikke Piroija en gang sitte på benken? Videre synes jeg de spillerne som har vært delaktige i sølvmedaljen(Ramberg, Gardar) bør få starte. Elvestad og Tegstrøm kan komme innpå etterhvert.

Nei, ser ikke behovet for ham da ingen lag har i utgangspunktet mye å spille for. selvsagt ønsker man å avslutte med stil foran eget publikum, men ønsker å se andre spillere nå som situasjonen tilsier det. martinsen har definitivt levert varene de få kampene han har spilt og erstatter raio sin spillestil. derfor ham i tospann med gerrbrand. tegstrøm fortjener også en startplass etter siste ukes innsats på 2laget og i molde, gardar var veldig "tung" sist. tegstrøm sin smartness kan føre til assist på gjennomspill til everton.

samtidig når skal unge karer som elvestad få sjansen hvis de i en relativt ubetydelig kamp ikke slipper til? det vil være feil signal å sende retning talenter i klubben, samt talenter som vurderer å signere for ffk.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 29 okt 08, 16:47

Så Piiroja skal ikke få lov til å spille fordi det ikke er "noen vits"?? Mannen som spiller med hjertet langt utenpå FFK-drakta hver eneste kamp?? Skal han motta den velfortjente medaljen sin i grilldress fordi vi ikke "har brukt for han" i denne kampen? Det virker på meg som et hån mot fyren.

Nei, Piiroja SKAL spille denne kampen! Unggutta får heller komme innpå. Uansett har de god tid (hele vinteren) på seg til å kjempe seg inn i troppen 2009.

Noe av det dummeste jeg har lest her inne på lenge... Yell


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 29 okt 08, 18:36

er enig i at mange unge bør få sjansen nå. vi se ennå fler en forslaget over. Helt enig i at de unge har hele vinteren til å spille seg inn i laget. Men det de trenger mest er kamp trening og erfaring og det får de jo kun ved å spille kamper i TL. Det må da være perfekt fordi å spille nå. så mitt forslag er som følger

 

                                    örlund

czwartek - Shabani - Mehmeti - Halvorsen

  Kvisvik - Elvestad -  Gashi -    Thomassen

                   Trulsen - adiyiah

 

Mulig noen av disse er skadet. Her får da mange viktig kamperfaring og tror også at disse gutta vil være så gira på å vise seg frem at de klarer å knuse lyn.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 29 okt 08, 18:42

Vi skal ikke spille med et tilnærmet b-lag i sesongens siste kamp. Håper for all del vi stiller med det sterkeste mannskapet fra start og har full fokus på å ta tre poen og avslutte sesongen med stil. De som har spilt oss til sølvmedalje fortjener også å få spille den siste kampen foran fullsatt stadion i feststemning. Denne kampen skal vinnes, og da skal de beste spille. Så får Martin Elvestad komme inn i 2. omgang slik at han får medalje. Å spille med Shabani, Mehmeti, Halvorsen, Elvestad og Trulsen fra start høres ut som en parodi.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 29 okt 08, 18:49

parodi er det vel ikke helt. men skjønner hva du mener. Men se på Ferguson og Wenger i PL de gjør jo dette hele tiden. I kamper som er betydninsløse enten det er PL eller CL så stiller han med mer eller mindre rent jr lag slik at disse skal få spilt mest mulig kamper.

Er helt enig i at de som har gitt oss sølvet også bør være med på festen, men når skal de unge få spille TL kamper? Dette er jo en stor mulighet for de å prøve seg og kjenne litt på trykket osv.


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 29 okt 08, 19:01

Opprinnelig postet av mysthical

parodi er det vel ikke helt. men skjønner hva du mener. Men se på Ferguson og Wenger i PL de gjør jo dette hele tiden. I kamper som er betydninsløse enten det er PL eller CL så stiller han med mer eller mindre rent jr lag slik at disse skal få spilt mest mulig kamper.

Er helt enig i at de som har gitt oss sølvet også bør være med på festen, men når skal de unge få spille TL kamper? Dette er jo en stor mulighet for de å prøve seg og kjenne litt på trykket osv.

Unggutter som er i nærheten av gode nok, ville fått sine sjanser i løpet av sesongen. De som ikke har fått mer enn noen minutter har rett og slett ikke gjort seg fortjent til det enda. Så hvorfor skal de komme inn og løpe æresrunden, mens de som har gjennomført løpet skal måtte sitte å se på??? Merkelig argumentasjon.

Eneste potensielle bytter jeg kunne tenkt meg er Thomassen for Gashi, og Tegan for Gardar, men et bytte tidlig i 2.omgang ville kanskje vært mest realt mot de som har besatt plassene i brorparten av sesongen.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 29 okt 08, 19:04

Opprinnelig postet av mysthical

parodi er det vel ikke helt. men skjønner hva du mener. Men se på Ferguson og Wenger i PL de gjør jo dette hele tiden. I kamper som er betydninsløse enten det er PL eller CL så stiller han med mer eller mindre rent jr lag slik at disse skal få spilt mest mulig kamper.

Er helt enig i at de som har gitt oss sølvet også bør være med på festen, men når skal de unge få spille TL kamper? Dette er jo en stor mulighet for de å prøve seg og kjenne litt på trykket osv.

Nå har United og Arsenal verdens beste juniorspillere også da. Litt forskjell det. Det blir helt dustete å bruke alle på en gang. Men at Elvestad, Halvorsen og Mehmeti kan komme innpå i andre episode er helt i orden!


Goffa

Juniorspiller
Ble medlem: 21 aug 06
Innlegg: 214

Lagt til: 29 okt 08, 19:11

Ser for meg dette laget:

                                   Ørlund

          Czwartek - Piiroja - Gerrbrandt - Pereira

          Kvisvik   -  Gashi  -  Elvestad -   Thomassen

                          Trulsen - Everton

Bytter (hvis man unngår skader):
Tegstrøm for Trulsen
Mehmeti for Piiroja
Martinsen for Czwartek

---------------------------

Norgesmestere 2006!!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 29 okt 08, 19:11

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av mysthical

parodi er det vel ikke helt. men skjønner hva du mener. Men se på Ferguson og Wenger i PL de gjør jo dette hele tiden. I kamper som er betydninsløse enten det er PL eller CL så stiller han med mer eller mindre rent jr lag slik at disse skal få spilt mest mulig kamper.

Er helt enig i at de som har gitt oss sølvet også bør være med på festen, men når skal de unge få spille TL kamper? Dette er jo en stor mulighet for de å prøve seg og kjenne litt på trykket osv.

Nå har United og Arsenal verdens beste juniorspillere også da. Litt forskjell det. Det blir helt dustete å bruke alle på en gang. Men at Elvestad, Halvorsen og Mehmeti kan komme innpå i andre episode er helt i orden!

Jepp er jo helt annet nivå på jr til de lagene. Er jo også stor forskjell på TL og PL. Men er jo en grunn til at klubber som arsenal og man u gang på gang får frem unge spillere. det skyldes jo at de gir de unge kamptrening. Hvor hadde Tarik vært i dag om ikke KTE hadde gitt han sjansen? For det er forskjell på å slippe inn en ung spiller som nesten er god nok i en kamp som kan avgjøre om det blir sølv eller fjerde plass eller la han spille i en kamp uten betydning.

Ja dette er en fest kamp og de som har gitt oss sølvet fortjener all hyllest. Men jeg tenker litt mer langsiktig. Tror FFK kan få mye ut av å gi de unge kamptrening i slike kamper.

 

 


pjolter

Knøttespiller
Ble medlem: 05 apr 05
Innlegg: 38

Lagt til: 29 okt 08, 19:23

Jeg håper det blir plass til en av unggutta fra start, kanskje Elvestad. De som får sjansen vil sikkert få en vanvittig inspirasjon før vintertreningen.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 29 okt 08, 20:49

Opprinnelig postet av mysthical

Hvor hadde Tarik vært i dag om ikke KTE hadde gitt han sjansen? For det er forskjell på å slippe inn en ung spiller som nesten er god nok i en kamp som kan avgjøre om det blir sølv eller fjerde plass eller la han spille i en kamp uten betydning.

Ja dette er en fest kamp og de som har gitt oss sølvet fortjener all hyllest. Men jeg tenker litt mer langsiktig. Tror FFK kan få mye ut av å gi de unge kamptrening i slike kamper.

Historien om Tarik er litt spesiell. Han var et uvanlig stort talent, ville fått sjansen uansett om Dagfinn ikke hadde blitt skadet tror jeg. Dette er også én spiller, ikke tre-fire. Tror ikke det lønner seg å la tre-fire spillere (talenter) spille samtidig hvis laget skal funke bra. Tarik hadde Tippeliganivået inne fra første spark (manglet avlutningene).

Slik jeg ser det var Tarik et mye større talent enn Elvestad, Shabani og Halvorsen. Thomassen ligger midt mellom der en plass. Selvsagt blir disse ungguttene bedre av å spille mye, men da tror jeg laget blir vesentlig svekket også.

Som sagt, det spiller ikke noen stor rolle for Arsenal og United om to-tre juniorer spiller nesten hver kamp. De er såpass gode at de holder Premier League-nivå. Det gjør ikke våre unggutter. (Tippeliganivå altså.)


stieri1

Bedriftsspiller
Ble medlem: 24 sep 08
Innlegg: 14

Lagt til: 30 okt 08, 08:27

Helt enig med Plankekæll.!

De spillerne som har stått på og jobbet for sølvet, må jo få lov til å spille avslutningskampen forran fulle tribuner.
Klart det hadde vært artig for ung-gutta å få spille til søndagen, men det er nok minst like artig for de som er fast innventar. Det er jo dette de har drømt om, og ikke minst jobbet for.

Gardar synes jeg også burde få starte kampen. Han er tross alt lagets toppscorer, og fortjener en stor hylles.

Men en ting er hvertfall sikkert, jeg er Rød-Hvit uansett laguttak!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 okt 08, 09:46

 Fotballmagasinet før FFK-Lyn

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Jegærn

Knøttespiller
Ble medlem: 09 apr 07
Innlegg: 29

Lagt til: 30 okt 08, 10:12

Moro å høre at Tarik kommer og mottar sølvmedaljen sin på søndag.Laughing


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 okt 08, 11:11

Opprinnelig postet av keiko99
Fotballmagasinet før FFK-Lyn

Ser ut som kameramannen underveis fant ut at det er zoom på kameraet og skulle teste dette ut for fullt. Følte nesten som at hele hodet til Grönhagen var på vei inn på rommet jeg sitter.

Fotballmagasinet blir jo kortere og kortere for hver gang. De kan jo egentlig snart bare kalle det "Trenerpraten".


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 30 okt 08, 13:05

Å benytte anledninger til å gi unge spilletid er en fin tanke. Men å starte med så mange nye som noen foreslår mot lyn er det samme som å gi bort seieren.  Dardan og Shabani og Halvorsen kommer til å bli grisa av lyn.

---------------------------

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"


Kilden

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 30 okt 08, 13:48

Blir nye drakter til helgen??

---------------------------

Svømmer du mot strømmen, finner du kilden!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 30 okt 08, 14:18

Opprinnelig postet av Kilden

Blir nye drakter til helgen??

Til kampen, eller etter?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Kilden

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 30 okt 08, 15:04

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Kilden

Blir nye drakter til helgen??

Til kampen, eller etter?

Kampen

---------------------------

Svømmer du mot strømmen, finner du kilden!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 30 okt 08, 15:05

Opprinnelig postet av Kilden

Kampen

Spør du, eller vet du noe?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3