Husk meg
Brukernavn
Passord

Sang til Grønhagen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 24 okt 08, 23:41

På Emil i Lønneberget

Åååå for en trener som vi har, ei bedre tenkes kan! Og Anders er det navn han har, ja Anders heter han.

Syng, Plankehaugen takker deg for sølvet du har bragt, det passer godt til rødt og hvitt og lagets vakre drakt.

 

Jeg hadde en annen slutt, men så gikk jeg ut og spiste middag med ei venninne og glemte den. Men denne er kanskje ikke så værst?  Har dere andre forslag så er det bare å komme med dem. Vi skal nok klare å lage en fin sang til Grønis.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 25 okt 08, 01:48

Opprinnelig postet av Morgaine

På Emil i Lønneberget

Åååå for en trener som vi har, ei bedre tenkes kan! Og Anders er det navn han har, ja Anders heter han.

Syng, Plankehaugen takker deg for sølvet du har bragt, det passer godt til rødt og hvitt og lagets vakre drakt.

 

Jeg hadde en annen slutt, men så gikk jeg ut og spiste middag med ei venninne og glemte den. Men denne er kanskje ikke så værst?  Har dere andre forslag så er det bare å komme med dem. Vi skal nok klare å lage en fin sang til Grønis.

Bra med forslag fra deg morgain, men du må huske på at det tar ca 54 år for plankehaugen og lære seg en tekst

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 25 okt 08, 03:05
Endret: 25 okt 08, 03:10
Endret av: Rune Haugen

Opprinnelig postet av Liraren

Opprinnelig postet av Morgaine

På Emil i Lønneberget

Åååå for en trener som vi har, ei bedre tenkes kan! Og Anders er det navn han har, ja Anders heter han.

Syng, Plankehaugen takker deg for sølvet du har bragt, det passer godt til rødt og hvitt og lagets vakre drakt.

 

Jeg hadde en annen slutt, men så gikk jeg ut og spiste middag med ei venninne og glemte den. Men denne er kanskje ikke så værst?  Har dere andre forslag så er det bare å komme med dem. Vi skal nok klare å lage en fin sang til Grønis.

Bra med forslag fra deg morgain, men du må huske på at det tar ca 54 år for plankehaugen og lære seg en tekst

Nemlig, de lærer knapt nok de siste sangene som har kommet heller. Og plutselig så skal det ramle inn en del nå de 2 siste kampene. Tvilsomt om det går.

Håper du fortsetter å prøve til neste år i alle fall. Jeg kan i hvertfall ikke påberope meg at jeg er noen dikterspire. Eneste musikken jeg hører på i løpet av en uke er vel den jeg hører på kamp. Så er ikke lett å komme på noen sanger heller da.


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 25 okt 08, 10:55

Hovedpoenget er vel at Grønis får en sang? Han har en stor del av æren for at vi ligger ann i kampen om sølvet. Om vi får miksa inn en sølvstrofe i sangen hans gjør heller inget. 

Og at en 5 åring er en raskere lærer på læren om Newtons lover enn det PH er på nye sanger er jo ikke å ta alt for hardt i. Så derfor trur jeg det hadde vært lurest å konsentrert seg om en Grønis sang evt med sølvrelasjoner til siste hjemmekamp.

Dét kan vi få til!


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 25 okt 08, 12:03

Opprinnelig postet av Morgaine

På Emil i Lønneberget

Åååå for en trener som vi har, ei bedre tenkes kan! Og Anders er det navn han har, ja Anders heter han.

Syng, Plankehaugen takker deg for sølvet du har bragt, det passer godt til rødt og hvitt og lagets vakre drakt.

 

Jeg hadde en annen slutt, men så gikk jeg ut og spiste middag med ei venninne og glemte den. Men denne er kanskje ikke så værst?  Har dere andre forslag så er det bare å komme med dem. Vi skal nok klare å lage en fin sang til Grønis.

   Dette synes jeg er ditt beste forslag.  Teksten funker til melodien.  Det er en låt alle kan og lett å lære.Laughing  Kan ikke noen bare ta en beslutning om at denne kan brukes.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 25 okt 08, 14:59

Opprinnelig postet av Morgaine

På Emil i Lønneberget

Åååå for en trener som vi har, ei bedre tenkes kan! Og Anders er det navn han har, ja Anders heter han.

Syng, Plankehaugen takker deg for sølvet du har bragt, det passer godt til rødt og hvitt og lagets vakre drakt.

 

Jeg hadde en annen slutt, men så gikk jeg ut og spiste middag med ei venninne og glemte den. Men denne er kanskje ikke så værst?  Har dere andre forslag så er det bare å komme med dem. Vi skal nok klare å lage en fin sang til Grønis.

 

Førsteintrykket var at melodien ikke passet, men så oppdaget jeg at jeg prøvde å synge den på verset og ikke refrenget som du har brukt, og da funka den veldig bra :-)

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 26 okt 08, 01:15

Jeg forsto det sånn at det var et "folkekrav" at Grønis burde få en sang. Så hvis det er sånn at vi bare klarer å lære en ny sang, så foreslår jeg at vi tar denne. Den har jo med sølv og alt.

Måten å synge den på tenker jeg er at en synger de to første linjene, så tar vi Anders linja om igjen og avslutter med sånn som det er i Emil-sangen med "du-del-dei osv. Hadde det gått?

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 26 okt 08, 02:17
Endret: 26 okt 08, 02:24
Endret av: ajg

Dette forslaget synes jeg faktisk er veldig bra! Syns dog ikke vi skal synge "Anders-linja" om igjen. Og i stedet for og avslutte med du-del-dei, kan vi synge sha-la-la. På shalala-delen bruker vi tromma og spriter opp tempoet litt og alle hopper selvfølgelig. Shalala-delen kan vi synge 2 ganger.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3