Husk meg
Brukernavn
Passord

– Ønsker å beholde Éverton og Örlund

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 10 10

Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 17 nov 08, 13:03

Om Örlund går til Rævbk, kan jo vi få Jarstein. Han bør jo være fornøyd med en lav sign-on-fee siden han vel neppe betalte for den døra han knuste på gamle Stadion. Men en keeper som er skadd både i hue og bena trenger vi vel egentlig ikke?

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 23 okt 08, 22:35

Opprinnelig postet av Shadar

Vi må jo tro at Staw ikke kommer til å være skadet evig. Å bruke penger på en kjempebra keeper, som vi potensielt ikke trenger, i en tid med finanskrise og nedgang mener jeg er dumt. Ørlund har stått veldig bra, men ikke bedre enn Staw. Begge er bra, men Staw har vi, og han er gratis. Når vi da i tillegg har ennå en U-21keeper på benken, så trenger vi ikke å bruke de allerede fraværende midlene på ennp en keeper.

Hvis det er slik at vi muligens kan beholde Wallace hvis vi ikke bruker penger vi ikke har på Ørlund, ville folk fremdeles sagt at han er verdt det? Jeg tror ikke det.

Som sagt, vi kan ikke regne med at Staw er borte hele 2009 sesongen også. Skal han bli vår neste landslagskeeper så må han snart spille. Det tror jeg han kommer til å gjøre.

Bare for å repetere her; jeg synes Ørlund er kjempebra. Det er ikke kvaliteten det er noe i veien med.

Jeg er med på tankegangen din. Er villig til å la Ørlund gå. Er vel ikke umulig å få tak i en bra en på lån igjen heller vel ?? Runar har jo ikke gjort seg bort han heller.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 okt 08, 22:56

Nei, han har ikke gjort seg bort, men skal vi klare å komme like høyt neste år, må vi ha matchvinnere også der bakerst. Og så god tviler jeg sterkt på at resevekeeperen til Start er.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 23 okt 08, 23:04

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Nei, han har ikke gjort seg bort, men skal vi klare å komme like høyt neste år, må vi ha matchvinnere også der bakerst. Og så god tviler jeg sterkt på at resevekeeperen til Start er.

Jeg tenkte viss Staw eventuelt skulle bli skada igjen, så er vel ikke nivået til Runar så veldig dårlig, og det går vel alltids ann å få tak i en bedre en også sikkert.


FFK Pride

Knøttespiller

Ble medlem: 01 jul 08
Innlegg: 64

Lagt til: 24 okt 08, 00:03

Må si at jeg personlig er enig når det gjelder oppkjøp av begge, men når det gjelder laet for neste sessong, så har jeg den klare 11'ern!

-------------------Kvisvik----------------

Kvisvik---Kvisvik--Kvisvik---Kvisvik

Kvisvik---Kvisvik--Kvisvik---Kvisvik

----------Kvisvik------Kvisvik-----------

Cool

---------------------------

Nu ser vi vel uppover..

Helt rektig Grönnis :D


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 24 okt 08, 01:37

Kvisvik i mål? Du er gal!

 

Smile


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 okt 08, 10:37

Opprinnelig postet av Holters

Hva synes dere?

Er Éverton verdt 4,5 millioner kroner?

Bør FFK hente Örlund på permanent basisi? Muligens på bekostning av minst ett av våre lokale keepertalenter?

 

Ja til begge spørsmål.

Everton har vist klasse allerede og har stort potensiale. Han er etter mitt syn en investering som vil gi gevinst på sikt.

Øhrlund har vært solid og omgir seg med en trygghet som er viktig for laget.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 okt 08, 10:41
Endret: 23 okt 08, 10:42
Endret av: FFK1903

Helt ærlig så kunne jeg faktisk mer tenkt meg at Tommy Runar ble hentet inn - som andre/tredjekeeper. Han er billigere i både kjøp og drift vil jeg tro. Grunnen til det er at jeg ikke kan tenke meg at vi har såpass uflaks at begge keeperne blir skadet samtidig igjen over så langt tid. Vi vil da mest sannsynlig ha enten Staw eller Bråthen som førstekeeper.

Örlund har vært en kjempetilvekst, men jeg vil ha Staw som førstekeeper, og selv om han kanskje er et lite hakk svakere enn Örlund nå, så vil jeg tro Staw har mye større potensiale og at vi må bare bruke han som førstekeeper slik at han får ut det i full blomst. Staw gjorde seg på ingen måte bort på vårsesongen, snarere tvert imot. Han imponerte!

Hent heller en høyrekant som vet hvor dødlinjen er og hva den skal brukes til. Gjerne en som vet hva en oversteksfinte er for noe og hvordan de slår inn fra denne dødlinjen også.


mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 23 okt 08, 11:12
Endret: 23 okt 08, 11:14
Endret av: mygg

Opprinnelig postet av FFK1903

Helt ærlig så kunne jeg faktisk mer tenkt meg at Tommy Runar ble hentet inn - som andre/tredjekeeper. Han er billigere i både kjøp og drift vil jeg tro. Grunnen til det er at jeg ikke kan tenke meg at vi har såpass uflaks at begge keeperne blir skadet samtidig igjen over så langt tid. Vi vil da mest sannsynlig ha enten Staw eller Bråthen som førstekeeper.

Örlund har vært en kjempetilvekst, men jeg vil ha Staw som førstekeeper, og selv om han kanskje er et lite hakk svakere enn Örlund nå, så vil jeg tro Staw har mye større potensiale og at vi må bare bruke han som førstekeeper slik at han får ut det i full blomst. Staw gjorde seg på ingen måte bort på vårsesongen, snarere tvert imot. Han imponerte!

Det der var faktisk ikke så dum idé. Örlund har vært et veldig veldig bra førstevalg på kort sikt. Men Lasse Staw imponerte i vårsesongen. Staw kommer tilbake for fullt etter nyttår - da må vi satse på Staw som førstevalget i mål. Kjøper vi Örlund vil han ta spilletid fra Staw - og Örlund er ikke mye bedre enn Staw.

Staw er vårt nye talent etter Tarik. Sats på lokale talenter, og dropp både Örlund og Runar.

Husk at spillerne skal ha lønn også. Jeg ville heller brukt de penga på Everton.

---------------------------

Osloaristokrat


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 23 okt 08, 11:17

TKK nevnte i møtet at i dagens fotball er det mer vanlig å veksle mellom keeperne, ikke slik som i gamle dager da en keeper stod og den andre råtnet på benken.  Derfor tenker jeg TKK vil ha to jevngode keepere i stallen, og da passer det jo utmerket med Staw og Ørlund.

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 23 okt 08, 11:22

Til moderator: kan ikke se at jeg ikke bruker spacen?

Forøvrig ønsker jeg ikke å rendyrke thomassen som vback, men ønsket å sette opp en tropp med 2spillere i hver posisjon. som backup på vback er thomassen høyaktuell,men naturligvis kan han også gjøre en god jobb på midtbanen,en solid potet med andre ord.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 23 okt 08, 13:30

Opprinnelig postet av bateman

Til moderator: kan ikke se at jeg ikke bruker spacen?

Neida ;-)

Opprinnelig postet av bateman

Forøvrig ønsker jeg ikke å rendyrke thomassen som vback, men ønsket å sette opp en tropp med 2spillere i hver posisjon. som backup på vback er thomassen høyaktuell,men naturligvis kan han også gjøre en god jobb på midtbanen,en solid potet med andre ord.

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonalds, så ordner Guttæne resten


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 okt 08, 11:42

Opprinnelig postet av Husgutt
TKK nevnte i møtet at i dagens fotball er det mer vanlig å veksle mellom keeperne, ikke slik som i gamle dager da en keeper stod og den andre råtnet på benken.

Akkurat det er det jo Grönhagen som må ta et standpunkt på, ikke TKK. Og hvor er egentlig dette mer vanlig? Liverpool (Reina), Arsenal (Almunia), Chelsea (Cech), Manchester United (van der Sar), Real Madrid (Casillas), Barcelona (Valdés) osv kjører vel alle faste keepere og har gjort det de siste årene. Unntaket er vel ligacupen som en del lag uansett benytter reserver, og ved suspensjoner/skader.



Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 10 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340