Husk meg
Brukernavn
Passord

Stabæk tok gull, er vi fornøyd med sølv??

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 20 okt 08, 08:46

Opprinnelig postet av Patrioten

Det var jo typisk at Stabæks Palmi som avgjorde for de, som ble vraket fra oss fra noen år siden

Palmi kostet Stabæk 3 mill og har fått lite spilletid siden han kom i sommer.

Tilbake til spørsmålet: FFK taper ikke gullet men VINNER en medalje.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 20 okt 08, 08:54

FFK tar gull neste år, nesten garantert...

VIF: Sølv 2004

       Gull 2005

Brann: Sølv 2006

             Gull 2007

 

Stabæk  Sølv 2007

               Gull 2008.

 

Cool

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 20 okt 08, 08:58

Opprinnelig postet av FFK1903

Må si jeg ble småkvalm da vi så bilder fra Onkel Blaa. En gjeng femi pappagutter som så ut til å plutselig bli fotballsupportere skal liksom feire gullet. Unner spillerne på Stabæk gullet, de har stått for underholdende fotball, men det som ser ut til å være majoriteten av supporterne der? Næsj!

Er uansett imponert over hva Stabæk har fått til. De rykket opp(eller kvalet) til 3 div på begynnelsen av -90 tallet. I denne gledesrusen var det en håndfull entusiaster, med Ingebrigt som den mest synlige, som "bestemte seg for at" de skulle til Tippeligaen på rekordtid og vinne cupfinalen i -95. Deretter gjorde de det som skulle til, uten å ha fundament i fotball kultur eller tradisjoner. De gikk direkte opp i TL, og vant cupfinalen i -98. Og nå 10 år etter har det pokker meg blitt seriemestere også. Det tar lenger tid å bygge fotballkultur enn å bygge et fotball lag når man begynner fra scratch, men selv om Stabæk publikummet ikke er fantastisk så er det stadig blitt bedre, og bedre enn Lyn.

Så for det være at dette er en sesong der lag som RBK, Brann, VIF, LSK og Viking har underprestert og dermed gitt muligheten til Stabæk, FFK og Tromsø.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 20 okt 08, 09:04

Fornøyd med sølv?

Ja, noe så inn i helvete au!

Greit, det er ikke avgjort ennå. Vi kan havne helt ned på fjerde plass. Men tar vi ett poeng på de to siste kampene, så er vi sikra medalje for første gang sida (korriger meg hvis jeg husker feil) 1972. Tar vi to, så har vi sikra sølvet.

Det KAN jo ikke gå gæli??

Jeg håper sølvet blir sikra i neste runde sånn at den siste kampen mot Lyn blir en ren fest. Visst var det festlig på den siste hjemmekampen i 2004 da fornya kontrakt ble sikra, men det jeg ønsker meg mest av alt i år er en sesongavslutning uten nerver av noe slag. <veive-FFK-skjerf-over-huet-smiley>

---------------------------

Hater hat!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 20 okt 08, 09:25

Sølv er helt fantanstisk, kan ikke forstå at vi kan rote dette bort nå. Takk til Strømsgodset for kjempeinnsats på Lerkendal. Når det gjelder Stabæk må jeg si at gullet de får er helt fortjent og at de har bygd opp et utrolig godt lag selv med begrensede ressurser.


Memyselfandi

Juniorspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 154

Lagt til: 20 okt 08, 12:03

Sølv er mye bedre enn det jeg trodde før sesongen startet. Så detta er dritbra hvis det holder inn. Fortjent gull til Stabæk, eneste laget vi ikke har tatt poeng av i år. Så da må de jo være best.

Laughing

---------------------------

Faen.... Ham-Kam spiller i tippeligaen igjen.............


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 okt 08, 14:23
Endret: 20 okt 08, 14:30
Endret av: Rune Haugen

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Er uansett imponert over hva Stabæk har fått til. De rykket opp(eller kvalet) til 3 div på begynnelsen av -90 tallet. I denne gledesrusen var det en håndfull entusiaster, med Ingebrigt som den mest synlige, som "bestemte seg for at" de skulle til Tippeligaen på rekordtid og vinne cupfinalen i -95. Deretter gjorde de det som skulle til, uten å ha fundament i fotball kultur eller tradisjoner. De gikk direkte opp i TL, og vant cupfinalen i -98. Og nå 10 år etter har det pokker meg blitt seriemestere også. Det tar lenger tid å bygge fotballkultur enn å bygge et fotball lag når man begynner fra scratch, men selv om Stabæk publikummet ikke er fantastisk så er det stadig blitt bedre, og bedre enn Lyn.

Starta ikke moroa for Stabæk helt fra 5.div. da kanogvetalt ?? Det var jo knapt nok et fotballag før Ingebrigt kom.

Fant det ut selv.

1987

  • 5. divisjon Oslo avd. A. 1/10 18 14 1 3 53-11 29. Opprykk.
    Deltok ikke i NM.

1988

  • 4. divisjon avd. C. 4/12 22 10 5 7 34-20 35.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 20 okt 08, 16:06

Strålende fornøyd med sølv!! Helt klart!

Men jeg ser helst at serien spilles ferdig før jeg slår ut håret...


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 20 okt 08, 16:16

Sølv er stort,de fleste tippet oss mellom 5 og 8


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 20 okt 08, 16:39

Det er vel bare et svar på om vi er fornøyde eller ikke? Ja!

Vi har for det første ikke den bredeste troppen i stallen. Syns det er kjempemorsomt at vi har Elvestad, Trulsen, Adiyahe, Shabani og Dardan Mehmeti i troppen i går! Det viser at selom vi har hatt forholdsvis mye skader i forvarsfireren pluss at Wehrman har vært ute nesten halve sesongen pluss at Tarik dro om sommeren, klarer vi å ta sølvet. For jeg er sikker på at vi tar sølvet faktisk.

I tillegg har vi klart å stable sammen et meget kompetent trenerteam. For de som skulle tvile, Joachim Jonsson må få ny kontrakt! Han er ekstremt dyktig, både som scout og på treningsfeltet! Vi har også fått inn Tor Kristian Karlsen som jeg tror kan bli en viktig mann å ha i klubben fremover.

Kjempegod sesong, syns jeg! Over all forventning! Så må vi klare å ikke "ta en Brann" eller "ta en Vålerenga" og drite oss ut sesongen etter suksess. Vi bør ikke gå i fella og kjøpe maaaaaasse nye spillere. Få kontinuitet i troppen, handle inn 2-3 nye spillere og bygg videre på de vi allerede har. For det bor masse kvaliteter i den troppen vi har!

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 20 okt 08, 21:19

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Starta ikke moroa for Stabæk helt fra 5.div. da kanogvetalt ?? Det var jo knapt nok et fotballag før Ingebrigt kom.

Fant det ut selv.

1987

  • 5. divisjon Oslo avd. A. 1/10 18 14 1 3 53-11 29. Opprykk.
    Deltok ikke i NM.

1988

  • 4. divisjon avd. C. 4/12 22 10 5 7 34-20 35.

I følge Ingebrigt Steen Jensen, i "Ona fyr" side 31, så begynte det hele med at de slo Gjerdrum og rykket opp fra 4. div til 3. div i 1990.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 20 okt 08, 21:29

Selvfølgelig er jeg fornøyd med sølv. Håper bare dette går i boks. Var mange som hevet på øyebryna da Morgan gikk knallhardt ut å spådde topp 4 innen tre(?) år. Jammen gikk ikke profetien inn, fantastisk.

En helt fantastisk fotballsesong hvor de tekniske laga har herjet i Europa (Spania) og her hjemme.

Blir det fest i byen hvis sølvet blir vårt?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 20 okt 08, 21:43
Endret: 20 okt 08, 21:43
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av Nugattistjerna
Blir det fest i byen hvis sølvet blir vårt?

Har Ivar Hoff gråhvitt hår?

Tongue out


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 20 okt 08, 21:48

Hmmmmmm


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 okt 08, 23:50

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Starta ikke moroa for Stabæk helt fra 5.div. da kanogvetalt ?? Det var jo knapt nok et fotballag før Ingebrigt kom.

Fant det ut selv.

1987

  • 5. divisjon Oslo avd. A. 1/10 18 14 1 3 53-11 29. Opprykk.
    Deltok ikke i NM.

1988

  • 4. divisjon avd. C. 4/12 22 10 5 7 34-20 35.

I følge Ingebrigt Steen Jensen, i "Ona fyr" side 31, så begynte det hele med at de slo Gjerdrum og rykket opp fra 4. div til 3. div i 1990.

Stabæk, som er mitt frivillige livs villeste ekspedisjon, var et av de største møkkalag i Norge gjennom hele 1980-tallet.

Da vi slo Gjerdrum 2-0 i en dramatisk kamp senhøstes 1990 og rykket opp fra 4. divisjon, ble vi likevel enige om å skape et mirakel sammen; å vinne cupfinalen i 1995. Beslutningen feiret vi umiddelbart med et gedigent julebord. Det var den perfekte begynnelse. Mer gjorde vi ikke det året.

Jeg gir meg på den jeg kanogvetalt. Wink


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 21 okt 08, 00:07

Opprinnelig postet av kingcobra

Stabæk har gullet har vi sølvet?Surprised



Jeg håper vi vinner sølv Tongue out



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24