Husk meg
Brukernavn
Passord

Norge-Nederland

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 12 okt 08, 12:43

ja er det nå nederland skal vise oss hvordan en spiller  fotball ?  

kan vi forvente at dem kommer til og ha ett brukt bart overtak på norge ?

Vi har ikke akkurar favoritt banen hjemme da.

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Glenn Glitter

Juniorspiller

Ble medlem: 22 aug 07
Innlegg: 125

Lagt til: 12 okt 08, 13:33

Håper de barberer seg først... Hater å bli brukt bart på .

---------------------------

Rude, stewed and tattooed
www.myspace.com/glennglitter

www.myspace.com/thenewklokkeswingers


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 12 okt 08, 13:53

Opprinnelig postet av Glenn Glitter

Håper de barberer seg først... Hater å bli brukt bart på .

 

HAHA... ja det er kjipt det...


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 12 okt 08, 14:22

Opprinnelig postet av Glenn Glitter

Håper de barberer seg først... Hater å bli brukt bart på .

 

Sorry.. Kjører ikke i den fila! Wink

 

Men tilbake til tråden...

Norge bør være veldig fornøyde med uavgjort.. Men aldri si aldri,vi har slått dem på Ullevaal før og kanskje det kan gjennta seg?? Cool

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 12 okt 08, 14:35

Nei, det kommer desverre ikke til å gjenta seg. de kommer til å fiste oss. Jeg har spådd.

 


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 12 okt 08, 15:23

hehe, det var svært så kraftige kost da!Tongue out

Norge har absolutt ingenting å tape i denne kampen. poeng er bonus. Norge på hjemmebane har under haareide vært som enga i TL-fullstendig blottet for en offensiv plan. det vi skaper, skaper vi ved en tilfeldighet. Norge burde søkt om tillatelse til å spille samtlige kamper i kvaliken borte! På utebane var Norge MEGET bra sist kvalik, knuste ungarn, myhre sørget for at vi ikke tok tyrkia, vi var best borte mot hellas men en feilaktig annullering av daniel braatens mål ødela, sterk seier i bosnia etc.

Av de som startet mot skottland er det kun 1 som ikke bør starte denne matchen: BH riise. gamst burde vært selvskreven på landslaget, men gutten fungerer absolutt ikke på ullevaal-utrolig spesielt. inn med tarik på ving-han kjenner jo disse nederlenderneWink eventuelt også inn med høgli(hvis frisk) som er en bedre back enn høiland som på ingen måter spilte seg bort i skottland.

knudsen

høgli  wæhler  hangeland  riise

tarik  grindheim  winnsnes  strømstad

ivers

carew

benk: jarstein, høiland, skjønsberg, tettey, riise, braaten, helstad.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 13 okt 08, 20:09
Endret: 13 okt 08, 21:32
Endret av: Lemmy

Hehe, er ikke dette typisk landslaget? http://www.tv2sporten.no/fotball/landslag/article2296852.ece  Kos, lek og moro på treninger- anført av Hareide selv! Nå er ikke jeg i mot at fotball skal være artig og gøy, men det er vel ikke akkurat sånn man vil framstå rett før en viktig landslagskamp? Hadde man ikke en stor debatt om dette for en tid tilbake siden, hvor mange mente, deriblandt Hareide, at man skulle slutte å være på landslagssamlinger for å kødde?

Ja, jeg vet at det var restitusjonstrening. Men det er ikke første gangen jeg har sett noe sånt, og det er jo ingen "bombe" at Riise, Carew og Iversen er med på det "morsomste"..

Og taktikk som innebærer at vi skal slå mye langt mot Carew og Iversen? Nei takk! Da ryker jeg heller ut av VM-kvalifiseringen som et lag som har prøvd å spille fotball enn å komme til VM med en taktikk som går ut på å sparke ballen så høyt og langt man kan. Hvis man ikke kan tørre å prøve å spille ut Nederland fordi man er redd for brudd sentralt i banen syns jeg det er feigt!

Skal jeg være ærlig, håper jeg som fotballelsker(ikke patriot) at Nederland går utpå der og knuser Norge hvis Norge skal slå langt hele tiden. Håper de finter dem på ræva og spiller veggspill til de blir ør i huet. Skal Norge spille ordentlig fotball, heier jeg selvfølgelig på dem! :)

 Kan jo bare legge til denne.. http://www.dagbladet.no/sport/2008/10/13/550160.html

 

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 okt 08, 21:36

Hareide ikke skremt av Nederland står det. Det burde han være.Yell


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 14 okt 08, 00:01

En grunn til litt optimisme er at Norge har en vedvarende tendens til å heve seg mot sterkere motstand. Det var¨vel kun under Drillo at Norge virkelig briljerte mot svak motstand. I dag spiller vi i beste fall uavgjort hjemme mot slike lag.

Mot land som Brasil og Argentina derimot, og England for den sakens skyld, så har Norge nærmest til gode å spille en dårlig kamp, borte som hjemme. Den kan jo komme nå mot Nederland, men jeg tror snarere at Norge vil heve seg fra innsatsen i Skotlandkampen. Det virker som om borte eller hjemme er mindre viktig for Norge, bare motstanden er riktig god. Først da finner vi riktig fokus, når vi ikke forventer at vi skal vinne, men kan føle oss som verdensmestre hvis vi gjør det.

Det spørs vel bare om vi har tilstrekkelig respekt for Nederland nå, men de har jo heldigvis prestert gode resultater i det siste.


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 15 okt 08, 20:25

Og der tok Nederland ledelsen etter en god norsk periode... Jaja! Undecided

Tross ledelse til Nederland,så syntes jeg faktisk at Norge har spilt ok på hjemmebane.. Grindheim var god i 1omg,så kanskje den andre Nederlandsproffen kan være like positiv!?

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 15 okt 08, 20:38

Tarik Tarik

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 15 okt 08, 20:39

Tarik innpå, nå. Helt enig, vi trenger teknisk gode spillere som kan få til noe på egenhånd.

Samtidig: Spilleren som i utgangspunktet ikke en gang var funnet verdig en plass i troppen, skal nå redde Norges landslag når vi ligger under. Hareide er en patetisk mann....


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 15 okt 08, 20:52

Nesten litt morsomt. Wink

78 minutter drøyer Hareide med å sette inn Tarik, som han åpenbart helst ikke vil ha på landslaget i det hele tatt. To minutter etterpå står det på Aftenpostens live-oppdatering:

"Elyounoussi demper og vender nydelig. Skuddet klinkes på volley, men rett på Van der Sar. Sterk prestasjon av Nederlandsproffen!"

Åtte minutter etterpå står det: "Riise slår inn, men ballen går over mål. Svakt av Riise."

Det er vel kanskje like greit å bli slått ut av kvalifiseringa tidlig, så vi kanskje kan få henta en ny landslagstrener og begynne å bygge opp et lag for neste kvalifisering. Det eneste problemet i så måte er jo at Hareide åpenbart ikke vil trekke seg, og sjansene for at NFF skal gi ham sparken, er vel også små...

---------------------------

Hater hat!


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 15 okt 08, 20:57

der røk vel den vm'en tenker jeg :/

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 15 okt 08, 20:59

Dett var dett. Jeg skal ikke, i etterpåklokskapens navn si at jeg aldri hadde tro på Hareide. For det hadde jeg faktisk i begynnelsen. Men nå synes jeg det er leeenge siden han har vist oss noe som helst. Han er også utrolig lite konsekvent - for eksempel sa han i dag om Bjørn Helge Riise at han tok ut en mann som ikke spiller fast på laget sitt. Så hvorfor startet den samme mannen da mot Skottland???

Men, Hareide får nok fortsette ut resten av kvaliken, som kommer til å bli en dundrende kjedelig og uinteressant affære. 

 


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 15 okt 08, 21:11

Opprinnelig postet av Espen

Jeg skal ikke, i etterpåklokskapens navn si at jeg aldri hadde tro på Hareide.

Jeg skal ikke skryte av at jeg har sagt hele tida at jeg ikke har hatt tru på ham, for jeg ville mye heller tatt feil. Frown

---------------------------

Hater hat!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 15 okt 08, 21:23

Nå er Hareide nødt til å få sparken. Nei, ikke fordi han har tapt mot Nederland. Men fordi vi ikke har vunnet et eneste kamp i 2008, og det er for dårlig. Vi kunne godt klart oss med et tap mot Nederland i kveld, men da måtte vi ha hatt minst fire poeng på de to forrige kampene. Helst seks.

Og nå hjelper det ikke at Norge spilte bra en periode. Klarer man ikke sette sjansene i mål, samtidig som man tabber seg ut på dødball gang på gang vinner man ikke kamper. Et paradoks at Norge skal være veldig gode på dødball, men så er det vel det de slipper inn flest mål på samtidig som de scorer få på det. Sier jo litt når Riise slår mange dårlige innlegg..

Nei, dette går ikke lenger! Få inn en trener som vil holde ballen langs bakken og spille underholdende fotball- som vi gjorde en periode i dag. Hadde vi prøvd å spilt fotball i 90 minutter hadde jeg fint taklet et tap!

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 15 okt 08, 21:26

Jeg syns at Hareide gjør underlige taktiske avgjørelser. I dag, hvorfor så lang tid før han gjorde bytter? Mot skottland, bare 2 bytter. Han gjør at flere og flere blir lei og ikke gidder å se på landskamper, der virker ikke som han vet hva han skal gjøre for å snu kamper.

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 15 okt 08, 22:31

Opprinnelig postet av Magnum

Det er vel kanskje like greit å bli slått ut av kvalifiseringa tidlig, så vi kanskje kan få henta en ny landslagstrener og begynne å bygge opp et lag for neste kvalifisering. Det eneste problemet i så måte er jo at Hareide åpenbart ikke vil trekke seg, og sjansene for at NFF skal gi ham sparken, er vel også små...

Helt enig. De beste spillerne ved siden av Carew er vel egentlig de som ikke hadde spilt hadde det ikke vært for mange forfall (Hauger, Grindheim).


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 okt 08, 07:37

 

Tarik om straffesituasjonen, http://atvs.vg.no/player/?id=19076



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24