Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: FFK - Strømsgodset (22.runde)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 23 sep 08, 21:58

Opprinnelig postet av djpete

Fantastisk forslag med tanke på at det først og fremst er offensivt vi sliter. Ophaug er nok mannen som kan gå inn og gjøre oss uforutsigbare og tilføre oss en ekstra dimensjon med bl.a sin fantastiske pasningsfot, og kreativitet. JAAAAda!

Men da kan vi jo bare kaste utpå alt vi har av offensive spillere som Everton, Gardar, Gashi, Trulsen og Dominic da?

Det viktigste for min del er at balansen i laget blir bedre, dvs med en "Kasey Wehrman" i form av feks Ophaug defensivt på midtbanen. FFK har vel aldri vært bedre enn når Kasey har vært i toppform? Da spiller det mindre rolle hvem andre som spiller hvor synes jeg. Brudd i gunstige posisjoner på banen, rask omstilling til angrep, en Gashi i en mer fri rolle offensivt (i det siste har han tatt på seg for mye defensive oppgaver), og ballen i lengderetning.

Man kan ikke bare ha offensive spillere heller, da klapper hele laget sammen er jeg redd.

Og ja, jeg klarer utmerket godt å se at det er fremover på banen skoen trykker for øyeblikket, men med en midtbane der alle mann alle stormer fremover funker dårlig spør du meg.

Masse smør på flesk, men det er jo godt da... Tongue out


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 23 sep 08, 22:11

Det er greit nok at vi trenger en ryddegutt på midten, men vi trenger en ryddegutt som faktisk er kreativ også.

 

Som Plankekæll skriver:
Da spiller det mindre rolle hvem andre som spiller hvor synes jeg. Brudd i gunstige posisjoner på banen, rask omstilling til angrep, en Gashi i en mer fri rolle offensivt (i det siste har han tatt på seg for mye defensive oppgaver), og ballen i lengderetning.

Og dette er jo SELVFØLGELIG ikke Oghaug kapabel til. Mannen er jo så lite kreativ at det er helt skremmende.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 23 sep 08, 23:51

thomassen er utrolig svak som ving, rett og slett misbruk av talentet hans. ramberg er en udugelig fotballspiller som leverer i 1 av 5kamper-godeste multharju(!) er bedre enn hansi som slentrer rundt på banen, i en likegyldig fornøyd tilværelse.

ut med ramberg sentralt - inn med elvestad/thomassen. ut thomassen(fra ving altså) - inn wallace.

ørlund

pac  gerrbrand  raio  ophaug

barsom elvestad gshi wallace

everton/adiyiah  gardar

adiyiah mangler generell fotballforståelse, men det kan forklares ved alder og nasjonalitet. slet fryktelig i bodø etter tidvis OK innsats mot rbk. usikker på om det er rett tidspunkt å sette ham ut av laget nå. everton burde dog få sjansen da han kun er på lån ut sesongen, og i det minste må få et par kamper fra start til å vise seg frem. tross alt er adiyiah en mann først og fremst for fremtiden mens denne everton må prestere umiddelbart.

godset skal og må vi slå skal vi ta den medaljen. gull og sølv er delt ut til stabæk og tromsø, spesielt rbk ser farlige ut bakfra med tanke på bronsen.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 sep 08, 10:41

Opprinnelig postet av bateman

ramberg er en udugelig fotballspiller som leverer i 1 av 5kamper-godeste multharju(!) er bedre enn hansi som slentrer rundt på banen,

Slutt å skriv dritt om FFK-spillere. Ramberg er langt ifra "en udugelig fotballspiller". Du fremstår som en tribune-tulling av den sorten jeg har sittet å hørt på på stadion i årevis. Klaging på alt og alle fra en gjeng surmagede selvbestaltede "eksperter" . Nå får jeg jammen stadig lese samme dritten her inne på forumet.... Jo mer lokal tilknytning en spiller har jo mer hoggestabbe ser det ut til at han blir.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 24 sep 08, 10:52
Endret: 24 sep 08, 11:00
Endret av: Holters

Jeg har litt problemer med å forstå hvorfor Ophaug har blitt så "upopulær" i Fredrikstad. Kanskje er det fordi folk forventet seg en spektakulær spiller eller en tippeligastjerne, men i mine øyne har faktisk Ophaug vært en positiv overraskelse.

Han er bedre enn jeg trodde som høyreback, og han er mye, mye bedre enn jeg trodde som midtstopper.

Faktisk vil jeg gå så langt som om å si at han muligens er bedre enn Piiroja i stopperrollen. Han er vesentlig bedre i igangssettingsfasen, samt han holder leddet slik en stopper skal, og skaper ikke ustruktur. Han står heller ikke noe tilbake i duellspillet. Piiroja må til tider være et mareritt å spille sammen med, selv om han er en meget god stopper. Såvidt jeg erindrer har ikke FFK vært det minste svekket de kampene Ophaug har tredd inn for Piiroja.

Alt i alt er Ophaug et meget godt kjøp av FFK. Han er norsk, og kostet bare drøye millionen.

Jeg synes faktisk at Ophaug har hatt flere gode enn svake kamper i FFK - også som høyreback. Nei, han er ikke den som bidrar mest offensivt, er spektakulær i valgene, eller shower mest, men han har som regel god kontroll bakover på banen. Ja, han slet mot Rosenborg sist, men det var også hans svakeste kamp i FFK. Generelt har han ikke vært så svak. Han tilfører også sårt trengt duell- og hodestyrke, særlig på dødball, og er en kriger i begge boksene.

Alt i alt er Ophaug en habil back og en meget god stopper. Han har også vist seg å fungere på venstreback, noe som absolutt er en stor fordel. Det er viktig å ha slike anvendelige spillere i stallen, og Ophaug er en spiller som fint kunne ha spilt fast som stopper på bekostning av Piiroja.

Akkurat det valget tør nok ikke Grönhagen å ta. Piiroja har en vanvittig status her i byen; han er utrolig populær, og det ville ha vært et svært upopulært valg å sette ham ut av laget.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 24 sep 08, 10:56

+ 1

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 sep 08, 11:02

Kan bare si meg hundre prosent enig Holters.


kjekkar

Knøttespiller
Ble medlem: 12 jul 05
Innlegg: 41

Lagt til: 24 sep 08, 11:31

Hva med å sette Gerrbrand på midtbanen sammen med Gashi, som et bindeledd mellom forsvaret og midtbanen? Forsvarsrekka : PAC - Ophaug - Raio - Perreira


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 24 sep 08, 11:51

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av bateman

ramberg er en udugelig fotballspiller som leverer i 1 av 5kamper-godeste multharju(!) er bedre enn hansi som slentrer rundt på banen,

Slutt å skriv dritt om FFK-spillere. Ramberg er langt ifra "en udugelig fotballspiller". Du fremstår som en tribune-tulling av den sorten jeg har sittet å hørt på på stadion i årevis. Klaging på alt og alle fra en gjeng surmagede selvbestaltede "eksperter" . Nå får jeg jammen stadig lese samme dritten her inne på forumet.... Jo mer lokal tilknytning en spiller har jo mer hoggestabbe ser det ut til at han blir.

du har ingen rett å dømme min holdning under kamp på bakgrunn av et innlegg her inne. på kamp synger man for full hals hele veien, enten det er ramberg eller raio vi støtter-ingen forskjellsbehandling. men her inne på et forum må det da være lov å lufte egen frustrasjon over en spiller som leverer svært svake kamper på rekke og rad om dagen. hansi spilte over evne under første del av vårsesongen-nå er mannen tilbake til gamle "synder". slurvete og løse pasninger, sideforskyver seg alt for sent, spiller på seg brudd, kommer sent med hjemover, dårlig fart, kommer ikke lenger på de dype løpene bak forsvaret slik han gjorde i våres, skyter elendig, taklingsvegring og generell dårlig innstilling-den mannen gir ikke 100%.

er det forklaring nok for hvorfor jeg ikke ønsker hansi i mitt kjære ffks start 11er? men stiller hansi til kamp hyller jeg ham frem slik jeg vil støtte frem gardar, gashi og ørlund etc.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 24 sep 08, 15:41

Opprinnelig postet av Holters

Masse positivt om Ophaug.

Er i det store og hele enig. Men Ophaug har gjort en del feil som knapt en junior burde gjort - og det blir veldig, veldig synlig på dette nivået.

Synes hans svakeste punkt er det offensive som høyreback. PAC er raskere og flinkere - burde være mye, mye flinkere han og - til å komme med på kant for overlapp.

Jeg har sansen for Ophaug og synes han er habil både på høyre og venstre kant, men han er ikke noe klart førstevalg synes jeg. PAC har kanskje ikke hatt sin beste sesong, men PAC på en god dag er bedre enn Ophaug på en gjennomsnittlig.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 24 sep 08, 17:32

Er enig i mye av det Holters skriver, og syns Ophaug var et kjempekjøp. Han har som regel bra kontroll på høyrebacken, men er ikke spesielt pasningssterk eller god offensivt. Men er det virkelig noen som mener Pål Andrè er så veldig god offensivt heller? Det syns hvertfall ikke jeg!

Ophaug er i tillegg en mye smartere spiller. Jeg blir stressa hver gang Pål Andrè spiller, han kan gjøre mye rart og har til tider forferdelig posisjonering. Ophaug er en del tregere enn Czwartek, men henter seg godt inn på at han er rutinert og posisjonerer seg veldig bra.

Men når det er sagt, hvorfor er det noen som vil ha ham på midtbanen? Jeg tror ikke det ville fungert i det hele tatt. Han er ikke den typen spiller. Kasey har et lavt og fint tyngdepunkt, er råsterk og gir masse juling. Samtidig som han starter angrepene våre flott. Ophaug er litt treigere og har ikke det samme lave tyngdepunktet, tror fort han ville blitt utspilt en del ganger. Gerrbrand hadde passa litt bedre, men jeg syns heller ikke han skal spille der.

Enten bør det bli Elvestad, Barsom eller Thomassen sammen med Gashi. Folk maser på at Barsom er dårlig sentralt etter 30 minutter mot Rosenborg hvor hele laget slet, men går det an å basere seg på det? Jeg tror Barsom er en bra spiller sentralt også! Ellers bør vi satse ungt og la Elvestad eller Thomassen få sjansen. Hadde vært morsomt å sett en av de to sammen med Gashi!

Ellers bør det legges til om Ophaug at han er meget seriøs, en veldig hyggelig type og et godt forbilde for de unge!

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 24 sep 08, 20:03

Ophaug er ikke så dårlig defensivt, men etter oppvisningen i grusomt forsvarsspill i førsteomgang mot Rosenborg, er det vel en del som har sine kvier for å se han tilbake. Synes PAC er en mye mer komplett spiller, så hvis vi skal bruke Ophaug blir det som innbytter eller som midtstopper... Det synes i alle fall jeg...


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 sep 08, 20:38

Opprinnelig postet av Lemmy

Men er det virkelig noen som mener Pål Andrè er så veldig god offensivt heller? Det syns hvertfall ikke jeg!

Han er bedre enn Ophaug offensivt er det som blir sagt og det er han jo...

Når det gjelder Kasey så er han ikke lett å erstatte, men det da ikke nødvendig å være spesiellt stor og sterk og gi så mye juling for å spille som midtbaneanker..?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 24 sep 08, 22:39

2.100 usolgte billetter

Dette er ikke godt nytt

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


stieri1

Bedriftsspiller
Ble medlem: 24 sep 08
Innlegg: 14

Lagt til: 24 sep 08, 23:32

Mener jeg har hørt at Éverton også kan plasseres på kanten.
Kanskje kunne han vært et alternativ på venstrekanten...


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 sep 08, 09:26

Opprinnelig postet av stieri1

Mener jeg har hørt at Éverton også kan plasseres på kanten.
Kanskje kunne han vært et alternativ på venstrekanten...

Det var vel bare noe jeg tenkte på da jeg leste Rune Haugens beskrivelse av fyren i en kamp. Er han ikke høyrebeint? Alle spiller kan jo i utgangspunktet plasseres i andre roller - men det virket likevel som Everton ikke hadde alt det som kreves av en kantspiller. Vi har jo allerede tre alternativerer (gode sådann) på venstrekanten. Det er på høyrekanten vi skriker etter noe mer offensivt godt stabilt enn Ramberg.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 25 sep 08, 09:31

En tanke;

Scwartec er rask, offensiv og går ofte på overlap, kunne ikke han være en bra høyre-kant ? Ny rolle for en gammel traver ?

---------------------------

Ossobucco


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 25 sep 08, 09:41

Opprinnelig postet av Willy Renè

En tanke;

Scwartec er rask, offensiv og går ofte på overlap, kunne ikke han være en bra høyre-kant ? Ny rolle for en gammel traver ?

Han er vel ikke noen kanon til å utfordre en mot en, men interessant tanke....


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 25 sep 08, 09:54

Fotballmagasinet før FFK-Godset    og  Pål Andrè Czwartek (33) ser ut til å forlenge sin kontrakt med FFK ytterligere en sesong.

Kjempe stollt av pål.

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Grasrota

Juniorspiller

Ble medlem: 13 aug 08
Innlegg: 80

Lagt til: 25 sep 08, 12:14

Dette er bra ja!

Men sjekk ut bildet nederst på siden som Keiko linker til på f-b.no. Sjukt morsomt.

"Hvem er dere som er så små?"

---------------------------

dommær a' dommær!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3