Husk meg
Brukernavn
Passord

Dardan Mehmeti neste a-lagsspiller?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 19 sep 08, 11:35

Dardan lanseres som ny kandidat

Personlig er jeg veldig enig at Dardan skal få prøve seg på A-laget. At han ikke har fått en eneste trening med a-laget til nå mener jeg er smått utrolig...
Det er å håpe at gutten får sjansen til å få vist seg frem. Det han har vist denne sesongen og spesielt de siste kampene har vært av meget høy klasse. Klubben har her et kjempe talent...


Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 19 sep 08, 12:00

Enig. Har sett FFK jr. og FFK2 en del ganger i år og Dardan har imponert. Sterk og trygg, samtidig som han egenskaper som gjør han nyttig på offensiv dødball.

 


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 19 sep 08, 12:02

Dardan virker som et større talen enn Agim...

Det jeg har sett av Dardan i år har vært meget bra..


Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 19 sep 08, 12:28

Opprinnelig postet av ffkmufc

Dardan virker som et større talen enn Agim...

Det jeg har sett av Dardan i år har vært meget bra..

Absolutt.

Apropos Agim Shabani ,så har ikke han spilt på en stund, er han skadet?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 19 sep 08, 12:53

Opprinnelig postet av ffkmufc

Dardan virker som et større talen enn Agim...

Har sett begge en del de siste årene, og har vanskelig for å se at den ene er bedre enn den andre. Litt forskjjellige typer som utfyller hverandre og er meget bra sammen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 19 sep 08, 13:02

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 19 sep 08, 13:02

Opprinnelig postet av Jello B

Opprinnelig postet av ffkmufc

Dardan virker som et større talen enn Agim...

Det jeg har sett av Dardan i år har vært meget bra..

Absolutt.

Apropos Agim Shabani ,så har ikke han spilt på en stund, er han skadet?

Jepp :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 20 sep 08, 09:27

Opprinnelig postet av Rune Haugen

http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?eid=11956&side=1&fid=195880#195880

Jeg nevnte dette allerede 8.september.

Ja, du er fantastisk Rune!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 20 sep 08, 12:00

Dardan bør så klart opp på a-laget, og jeg er sikker på at han kommer til å komme opp også. Har tiltro til at FFK-ledelsen også har fått med seg hvilket talent Mehmeti er og hvor viktig han kan bli. Hvis ikke blir jeg skuffet.

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Doc OJ

Knøttespiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 21 sep 08, 22:28

Synes definitivt at Dardan Mehmeti burde tas opp på A-laget. Agim Shabani synes jeg FFK bør leie ut slik at han får sjans til å vise hva han duger til. Per dags dato virker Mehmeti som en bedre spiller enn Shabani.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 22 sep 08, 08:48

Den konklusjonen gjør du fordi Shabani er skadet? Er det en midtstopper som er overflødig nå så er det vel Martinsen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Doc OJ

Knøttespiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 22 sep 08, 15:32

Den konklusjonen gjør du fordi Shabani er skadet? Er det en midtstopper som er overflødig nå så er det vel Martinsen.

 

Denne konklusjonen gjør jeg fordi jeg aldri har følt at Shabani har imponert noe særlig. Derfor synes jeg det er på tide med et låneopphold med spilletid så får vi se om han slår til eller bare stagnerer som mange andre "talenter" gjør.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 sep 08, 15:36
Endret: 22 sep 08, 16:01
Endret av: Holters

Elvestad, Shabani og Halvorsen bør alle leies ut eller finne seg andre klubber de kan videreutvikles i. De to sistnevnte bør muligens fortsette karrieren i Østsiden, så kan FFK holde et øye med dem der. Elvestad har vært mye skadeplaget, og dette har satt ham tilbake, slik at han ikke har hatt forventet utvikling. Per dags dato holder ingen av disse tre nivået. Dessverre.

At Mehmeti muligens får sjansen på A-laget vil ikke være noen stor overraskelse. Han har vel vært ansett som det største talentet hos juniorlaget et par sesonger nå. Alle jeg har snakket som følger juniorlaget (eller spiller på det) fremhever Mehmeti som den beste spilleren, og den som er nærmest A-laget. Moro om han får sjansen.

Målsettingen er vel at man skal produsere en A-lagsspiller gjennom juniorlaget/byprosjektet hver sesong?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 22 sep 08, 15:48

Det er riktig. Og jeg mener at Dardan absolutt bør få denne sjansen. Enig i deg at Elvestad, Shabani og Halvorsen bør leies ut. Ser jo også at TKK fremhever viktigheten av å videreutvikle egne talenter, så det vil komme som en stor overraskelse om klubben ikke tar hånd om Dardan og også Faton Hoti, som er kapteinen på juniorlaget. Per dags dato er disse to i egen klasse.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 22 sep 08, 23:41

Å leie ut disse til Østsiden blir veldig høl i hodet når de får akkurat samme matchning på FFK2 (begge lagene er i bunnen). Å bidra til at vårt andrelag rykker ned er vel kanskje ikke en genial plan?


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 23 sep 08, 01:31

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Å leie ut disse til Østsiden blir veldig høl i hodet når de får akkurat samme matchning på FFK2 (begge lagene er i bunnen). Å bidra til at vårt andrelag rykker ned er vel kanskje ikke en genial plan?

fullstendig enig. tvilsomt om en adeccoklubb vil være interressert i å leie disse spillerne så hvorfor sende de avgårde til tilsvarende eller enda lavere nivå?? Det idelle ville naturligvis vært en utlånsavtale med sparta for stortalenter som elvestad og mehmeti, men spørsmålet er om sparta er interressert i slike kortsiktige avtaler for dem som på sikt utvikler spillere for oss!

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 23 sep 08, 09:41

Opprinnelig postet av Holters

Elvestad, Shabani og Halvorsen bør alle leies ut eller finne seg andre klubber de kan videreutvikles i. De to sistnevnte bør muligens fortsette karrieren i Østsiden, så kan FFK holde et øye med dem der. Elvestad har vært mye skadeplaget, og dette har satt ham tilbake, slik at han ikke har hatt forventet utvikling. Per dags dato holder ingen av disse tre nivået. Dessverre.

At Mehmeti muligens får sjansen på A-laget vil ikke være noen stor overraskelse. Han har vel vært ansett som det største talentet hos juniorlaget et par sesonger nå. Alle jeg har snakket som følger juniorlaget (eller spiller på det) fremhever Mehmeti som den beste spilleren, og den som er nærmest A-laget. Moro om han får sjansen.

Målsettingen er vel at man skal produsere en A-lagsspiller gjennom juniorlaget/byprosjektet hver sesong?

Har sett 2. laget en del denne sesongen og mener at de som totalt sett har holdt høyt nivå i alle kampene(min vurdering) er Elvestad, Shabani og Mehmeti. De to sistnevnte fungerer veldig bra sammen som midtstoppere og utfyller hverandre bra. Personlig mener jeg også Elvestad vil fungere bedre som midtbaneanker enn f. eks Ramberg, og at de to unge midtstopperene er bedre enn f. eks Martinsen.

Hvorfor får da ikke disse spilletid? En TL trener er i klubben på lånt tid og han måles på at laget presterer hver uke i hans kontraktsperiode. Når kontrakten utgår skal laget helst ha prestert best mulig de sesongene han har vært i klubben. Når det kommer til laguttak så vil ikke en trener få kritikk hvis rutinerte/etablerte spiller driter seg ut. Det vil han derimot få hvis han kaster inn unge lovende spillere som ikke presterer. Treneren som sådan får sjelden kreditt for å utvikle unge spillere. man snakker om at FC Lyn er flinke til å få frem talenter, og ikke Henning Berg. Mao ved å velge Ramberg fremfor Elvestad har Grönhagen sikret seg ryggdekning.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 23 sep 08, 10:38

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Å leie ut disse til Østsiden blir veldig høl i hodet når de får akkurat samme matchning på FFK2 (begge lagene er i bunnen). Å bidra til at vårt andrelag rykker ned er vel kanskje ikke en genial plan?

Det kom kanskje ikke godt nok frem, men jeg mente med "fortsette karrieren i Østsiden" at de ikke fikk fornyet kontrakten i FFK. Halvorsen f.eks. har kontrakt ut året, og jeg tror neppe han er aktuell for utlån til en 1. divisjonsklubb.

Og nei; det er ikke høl i huet om de fortsetter karrieren i andre klubber i nærmiljøet på samme nivå som FFK2 når de ikke er gode nok for FFK. Da sparer FFK lønnsutgifter i tillegg til at de kan holde et godt øye med spillerne i nærmiljøet. Noen spillere blomstrer senere enn andre, men de trenger ikke nødvendigvis å være FFKs eiendom for at vi skal holde et øye med dem.

Elvestad og/eller Shabani kan man jo forsøke å få leid ut til 1. divisjonsklubber, men spørsmålet er jo hvor interessante de vil være for disse klubbene.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 23 sep 08, 10:39

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Hvorfor får da ikke disse spilletid? En TL trener er i klubben på lånt tid og han måles på at laget presterer hver uke i hans kontraktsperiode. Når kontrakten utgår skal laget helst ha prestert best mulig de sesongene han har vært i klubben. Når det kommer til laguttak så vil ikke en trener få kritikk hvis rutinerte/etablerte spiller driter seg ut. Det vil han derimot få hvis han kaster inn unge lovende spillere som ikke presterer. Treneren som sådan får sjelden kreditt for å utvikle unge spillere. man snakker om at FC Lyn er flinke til å få frem talenter, og ikke Henning Berg. Mao ved å velge Ramberg fremfor Elvestad har Grönhagen sikret seg ryggdekning.

Eller at din vurdering er feil, og at det sportslige trenerapparatet i FFK virkelig mener at disse spillerne er de svakeste i A-stallen. Det er faktisk en mulighet det også.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 sep 08, 11:18

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Mao ved å velge Ramberg fremfor Elvestad har Grönhagen sikret seg ryggdekning.

Hmm, det kunne jo være at Ramberg blir vurdert å være bedre enn Elvestad? Bør ikke være så komplisert som "noen" vil ha det il.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24