Husk meg
Brukernavn
Passord

Kvisviks karantene: Tre kamper

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 sep 08, 08:50

Opprinnelig postet av Magnum

Egentlig litt rart at ingen i dommerteamet har sett noe når alle andre har det...

Dommerne må forholde seg til det som skjedde på stadion og det de selv så der. Hvis Sælen IKKE hadde gitt kort til Raymond eller Jarstein kunne de brukt videobevis. Nå var det bare straffelengden de skulle diskutere og ikke om det skulle gis straff.

Dommerrapporten er basert på hva de så, og siden ingen av dommerne er godt oppe i situasjonen (med unntak av Sælen som også kanskje burde fått med seg Jarstein) vil de ikke kunne bruke storskjermbilder, videoopptak, repriser i sytten vinkler, bildekaruseller på vg.no, osv.) er det ikke så veldig rart om de gikk glipp av Jarstein.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 18 sep 08, 09:43

Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Magnum

Egentlig litt rart at ingen i dommerteamet har sett noe når alle andre har det...

Dommerne må forholde seg til det som skjedde på stadion og det de selv så der.

Jeg protesterer ikke på det, jeg, jeg sier bare at det er rart at ingen har sett noe.

Opprinnelig postet av denialsander

Dommerrapporten er basert på hva de så, og siden ingen av dommerne er godt oppe i situasjonen (med unntak av Sælen som også kanskje burde fått med seg Jarstein) vil de ikke kunne bruke storskjermbilder, videoopptak, repriser i sytten vinkler, bildekaruseller på vg.no, osv.) er det ikke så veldig rart om de gikk glipp av Jarstein.

Og det er altså der jeg er uenig, dvs. jeg syns det er rart. Wink

Det røde kortet i seg sjøl er det vel knapt noen som har protestert på. Forstått bakgrunnen for Raymonds reaksjon, ja, forsvart den, nei.

Områdene som er åpne for diskusjon er, etter min mening:

1) Om ikke Jarstein skulle tatt følge med Raymond på vei ut.

2) Lengden på karantena, som særlig sammenligna med "Overfallet på Hamar" står i litt grelt lys. Og, ja, jeg er klar over alle forskjellene mellom de to situasjonene.

---------------------------

Hater hat!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 18 sep 08, 09:57

dommen er satt og lite vi får gjort med det sant klubben ikke anker. å hevde at silva ikke skallet ned barsom med vilje er naivitet på høyt nivå, den skulle gitt minst 3kamper også, nøff viser dessverre atter en gang en lite konsekvent linje-i likhet med de norske dommerne.

uansett hvis vi unngår flere skader i de neste 3kampene kan vi klare oss greit uten "super" ray. bodø borte er underlag for raske spillere, så håper grønis skyver fram enten pac eller wallace. hjemme mot godset tror jeg endelig på 3poeng med eller uten ray. borte mot et krigersk lsk i poengnød blir det neppe poeng uten krigeren vår wehrman, uansett ingen kamp for kvisvik akkurat.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 sep 08, 12:18

Opprinnelig postet av bateman
å hevde at silva ikke skallet ned barsom med vilje er naivitet på høyt nivå,

Tipper du hadde bedyret spillerens uskyld dersom Da Silva var FFK-spiller, og benyttet argumenter som at "han er ikke slik, han er ingen stygg spiller", osv. Akkurat som Hamkam-supporterne sannsynligvis gjør, og som noen gjør når de går langt i forsvar av Kvisviks dobbeltspark.

NFF derimot må forholde seg objektive og ilegge straff ut ifra det som kan påvises. Det er ikke mulig å hevde med 100% sikkerhet at Da Silva skallet ned Barsom med vilje. Det er faktisk mulig å argumentere like godt for det motsatte; altså at det var et uhell. Og det ser vi også på hver side av saken her (FFK vs Hamkam). I tillegg var nøytrale supportere splittet i skyldspørsmålet på VGD.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 sep 08, 12:45

Isolert sett så er straffen til Raymond helt grei, men jeg sitter fortsatt med en dårlig følelse når det gjelder straffen til da Silva i "Barsom-saken".


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 18 sep 08, 14:38

Jeg er også helt enig i at Kvisvik fikk riktig karantene, den kunne faktisk vært lengre. Men det jeg reagerer på er at det etter min mening ikke er noen sammenheng i karantenene som blir gitt.

DaSilva får 2 kampers karantene for noe som er meget grovt. Markus Ringberg får 2 kamper for tilsnakk til dommeren, kasting av kapteinsbåndet i bakken og at han sparker til et reklameskilt. Maurice Ross fikk 2 eller 3(husker ikke helt) kamper for noe som er soleklart feil av dommeren. I fjor fikk vel Heinz Müller 3-4 kamper for noe som er et livsfarlig angrep, med eller uten overlegg.

Er det bare jeg som ikke klarer å se noen logikk i straffene? Kvisvik kan godt få 3 kampers karantene, men jeg er av den oppfatning at DaSilva sin forseelse er både styggere og farligere enn Kvisvik sin.

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


FFK Pride

Knøttespiller

Ble medlem: 01 jul 08
Innlegg: 64

Lagt til: 18 sep 08, 15:50

Kvisvik burde jo fått penger?!

Han gir en forbanna drittunge av en fotballspiller en lekse som han bør ta seg til hjertet.

Og han kunne faktisk skadet Jarstein og gitt Norge et håp i VM kvalikken.

 

Oja, Kvisvik my man!Cool

---------------------------

Nu ser vi vel uppover..

Helt rektig Grönnis :D


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 18 sep 08, 16:18

Straffen til Kvisvik er grei.

Straffa til Rinberg burde vært 1 kamp

Straffa til Ross er komedie

Straffa til da Silva kommer etter video dømminng, de lar tvilen komme tiltalte til  gode. Likevel straffa er alfor mild.

Dersom NFF la seg på linja med videodømming etter kampen, burde de også gitt Rune " Galningen" Jarstein og minst 1 kamp, alle som ser videoen må jo se hans klare forsedelse. Ja ikke alle da, ikke RBK gjengen og deres "klakkører" NFF.

Slik kan en fortsette, mao ingen klare retningslinjer hos hverken NFF eller dommerne.

F,eks vil jeg påstå at THØ har fått mye verre skyllebøtter av Martin A, (uten å ha reagert med kort.) enn den han fikk av Marcus R

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 18 sep 08, 16:46

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg er også helt enig i at Kvisvik fikk riktig karantene, den kunne faktisk vært lengre. Men det jeg reagerer på er at det etter min mening ikke er noen sammenheng i karantenene som blir gitt.

DaSilva får 2 kampers karantene for noe som er meget grovt. Markus Ringberg får 2 kamper for tilsnakk til dommeren, kasting av kapteinsbåndet i bakken og at han sparker til et reklameskilt. Maurice Ross fikk 2 eller 3(husker ikke helt) kamper for noe som er soleklart feil av dommeren. I fjor fikk vel Heinz Müller 3-4 kamper for noe som er et livsfarlig angrep, med eller uten overlegg.

Er det bare jeg som ikke klarer å se noen logikk i straffene? Kvisvik kan godt få 3 kampers karantene, men jeg er av den oppfatning at DaSilva sin forseelse er både styggere og farligere enn Kvisvik sin.

Tror Müller fikk tre kamper...


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 18 sep 08, 16:58

han fikk 2

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 sep 08, 18:18

Kvisvik burde funnet på en finurlig uskyldning. Sånn som RBK spilleren som ble utvist for filming, han fikk krampe akkurat da han ble felt. Eller nevnte Muller som mente det var et naturlig opphopp. Eller som Da Silva som fikk en dytt i ryggen..... Ærlighet lønner seg jo ikke...


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 19 sep 08, 09:46

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Kvisvik burde funnet på en finurlig uskyldning. Sånn som RBK spilleren som ble utvist for filming, han fikk krampe akkurat da han ble felt. Eller nevnte Muller som mente det var et naturlig opphopp. Eller som Da Silva som fikk en dytt i ryggen..... Ærlighet lønner seg jo ikke...


Hehe, ja han bør slutte å være så ærlig.
Det er forresten godt å se at Jarstein får intern karantene etter hendelsen med Kvisvik. Hamrèn er en real fyr tror jeg.

---------------------------

FFK og Leeds
---------------------
La Pål Andrè få sin testimonial!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 19 sep 08, 11:20

Opprinnelig postet av RuneT

Det er forresten godt å se at Jarstein får intern karantene etter hendelsen med Kvisvik. Hamrèn er en real fyr tror jeg.

Det er vel kanskje mer fordi han ikke har spilt noe bra i det siste? Wink

Uansett unner jeg ikke Rosenborg noen ting, men det er litt artig å se at vår gamle kjenning Alexander Lund-Hansen gjør det bra.

---------------------------

Hater hat!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 19 sep 08, 11:53
Endret: 19 sep 08, 11:55
Endret av: dracula

Når det gjelder RBK, støtter jeg fullt ut  "Heia Bortelaget"!!!

Er noe eget med mentaliteten i det laget.

Demidov f.eks er jo blitt nærmest "uspiselig" etter han dro opp til "Barteland"

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Vitagen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 19 sep 08, 17:16

Tragisk. Rett og slett tragisk.


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 20 sep 08, 18:03

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Kvisvik burde funnet på en finurlig uskyldning.

Spennende forslag. Noe ala "Jeg veit jo at Jarstein er kapabel til litt av hvert, så da han tok tak i beina mine ble jeg slått av panikk, tenkte bare på å komme meg fri" ..? Tror han ville kommet lenger med å late som om han "strøk med" sjøl, men det kunne blitt interessant å se om disiplinærutvalget ville lagt en formildende omstendighet til grunn.

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonalds, så ordner Guttæne resten



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f