Husk meg
Brukernavn
Passord

Bodø/Glimt - FFK (21. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 sep 08, 14:05
Endret: 20 sep 08, 23:00
Endret av: FFK1903

Dommere:
Hoveddommer: Alseth, Kjell
Assistentdommer: Strand, Harald
Assistentdommer: Rønning, Njål
Observatør: Kvam, Frode
4.dommer: Rasmussen, Tom-Gunnar
NFF-delegat: Hansen, Kjell Johan

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 sep 08, 14:46
Endret: 15 sep 08, 14:47
Endret av: Bob Page

Dette blir en 6 poengskamp i medaljestriden. Håper guttane ikke trenger 1 omg på å våkne...

Håper på denne 1.11veren :

Ørlund

PAC-Gerrbrandt-Raio-Walace

Ramberg-Gashi-Barsom-Thommasen

Gardar-Dominic

 

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 15 sep 08, 14:57

Veldig usikker på hvem jeg vil ha sentralt av Ramberg og Barsom. Før RBK - kampen ville jeg ha Barsom sentralt, men etter andre omgang i går synes jeg det blei mye bedre da Barsom gikk på kant.

PAC må jo starte denna kampen! Spesielt når Glimt har denna Olsen (eller hva han heter) på venstrekanten. Ophaug blir altfor temposvak etter min mening...


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 15 sep 08, 15:00

jeg får ikke sett kampen..  Teite faren min har 60 års dagTongue outYell

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 15 sep 08, 15:21

Skal ikke HAN se kampen, da?? Surprised

---------------------------

Hater hat!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 sep 08, 15:26

jeg for ikke reist opp til bodø jeg.. (den i familien min som bor der skal ikke være hjemme den helgen) Frown

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 sep 08, 15:42

Opprinnelig postet av keiko99
jeg for ikke reist opp til bodø jeg.. (den i familien min som bor der skal ikke være hjemme den helgen)

Hører dere folkens, her har dere mulighet for gratis overnatting og partysted!

Jeg skal derimot bruke helgen på å flytte fra uvær til sol, eller vestlandet til østlandet som andre kaller det.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 sep 08, 16:00

godt at bodø er stort da så da kan dem begynne og lete Wink

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 15 sep 08, 16:49

Får håpe FFK spillerne skjønner at det er kun hardt arbeid som nytter for å få med seg poeng. RBK kampen kan være den oppkvikkern vi trenger for å få motivasjon for å vise fotballnorge at vi ER å regne med i medaljestriden. Nå får vi bare håpe utestedene slutter å servere øl til tørste FFK spillere på ukedagene og at dem begynner å ta idrettslivet litt mere seriøst!!


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 15 sep 08, 17:10

Så flott at du har familie Keiko, utrolig nyttig tilleggsinfo. Vi var alle sterkt bekymret om hvorfor du ikke skulle til Bodø. Det går an å bo på hotell el.l også, det finnes slikt i Bodø. (jeg har nemlig familie der oppe som vet slikt)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 15 sep 08, 20:14
Endret: 15 sep 08, 20:57
Endret av: denialsander

Opprinnelig postet av keiko99

jeg for ikke reist opp til bodø jeg.. (den i familien min som bor der skal ikke være hjemme den helgen) Frown

Men i hælvete da, de kan vel legge nøkkelen under dørmatta??!! Wink

 

Mod: Denne innsiktsfulle diskusjonen minner om noe som bør tas på PM. Resten av tråden bør være om kampen. *hint* *hint*


gunda

Bedriftsspiller

Ble medlem: 03 jan 07
Innlegg: 19

Lagt til: 15 sep 08, 22:53

Bodø/Glimt er eneste tippeligaklubb uten tap på hjemmebane (7-3-0, 19-9), mens FFK spiller uavgjort i halvparten av bortekampene (2-5-3, 9-14).

...men Bobø/Glimt går vel ikke gjennom en hel sesong uten hjemmetap, så kanskje...

---------------------------

KICK and RUN
(utur)


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 15 sep 08, 22:55

Opprinnelig postet av gunda

...men Bobø/Glimt går vel ikke gjennom en hel sesong uten hjemmetap, så kanskje...

Statistisk sett burde FFK ha en sjanse nå - for hver seier kommer de nærmere et tap :-)


Schibevaag

Knøttespiller
Ble medlem: 21 apr 08
Innlegg: 45

Lagt til: 15 sep 08, 23:39

i tillegg så er bodøglimt sikkret nykontrakt i TL og mer enn det.. men etter forrige hjemme kamp så fikk de bløtkake av sjefen og var jævla fornøyde med 0-0 borte mod TIL (hvor vi fikk 3 ;)..).. så det tyder gjerne på at de er litt høyt oppe - og da er det enda leeeeeeeeeeeeeeeeeeeenger neeeeeed!

3 poeng og dominic åpner målkontoen - for en lørdag det kommer til å bli      (can't wait , no longer..)

 

Cool

---------------------------

FFK for EVIG og ALLTID


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 16 sep 08, 08:43

Opprinnelig postet av rød og hvit

Statistisk sett burde FFK ha en sjanse nå - for hver seier kommer de nærmere et tap :-)

Så dersom man har kastet mynt og kron 100 ganger, og fått alle mynt, så burde det neste kastet være kron? (Svaret er nei, det er fortsatt 50-50 sjanse). Hver kamp lever sitt eget liv, og husker ikke gammel statistikk.

---------------------------

Jeg vil ha Wallace på plass i FIFA08!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 16 sep 08, 09:17

Opprinnelig postet av DrDRE

 

Så dersom man har kastet mynt og kron 100 ganger, og fått alle mynt, så burde det neste kastet være kron? (Svaret er nei, det er fortsatt 50-50 sjanse). Hver kamp lever sitt eget liv, og husker ikke gammel statistikk.

Ikke enig. Dersom man har kastet mynt og kron 100 ganger og fått mynt på alle, ville jeg satt penga mine på mynt. For det låter som en juksetier ...

Hver kamp lever sitt eget liv og husker ikke gammel statistikk? Tja ... relativt fersk statistikk kan jo innvirke på spillernes psyke. Har man gjort det godt i de første 10 hjemmekampene har man gjerne god selvtillit når man går på banen hjemme. Men selvsagt kan det også ha den effekten at man tror seg uovervinnelige og tar lett på oppgaven.

Poenget mitt er uansett at når Glimt har 7-3-0 på hjemmebane forteller det meg kun en ting: Glimt har vært gode på hjemmebane denne sesongen (om vi antar at flaks og uflaks har vært sånn ca jevnt fordelt) og kampen blir vanskeligere for FFK enn tidligere bortemøter med Glimt. Husk hvor dårlige de var i 2005 da vi møtte dem sist.

Men om Glimt begynner å føle at "jobben er gjort" for i år, tror jeg likevel den gode statistikken står for fall Smile

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 sep 08, 09:34

Opprinnelig postet av DrDRE

Opprinnelig postet av rød og hvit

Statistisk sett burde FFK ha en sjanse nå - for hver seier kommer de nærmere et tap :-)

Så dersom man har kastet mynt og kron 100 ganger, og fått alle mynt, så burde det neste kastet være kron? (Svaret er nei, det er fortsatt 50-50 sjanse). Hver kamp lever sitt eget liv, og husker ikke gammel statistikk.

Selvmotsigende teori?? Med "mynt-teorien" din (50/50 sjanse) så skal det jo bli like mange kron som mynt da, bare det blir kastet mange nok ganger.... Ergo er SANNSYNLIGHETEN for at resultatet jevner seg  ut større for hvert kast. Sammenliningen med fotball var forøvrig malplassert...

Sannsynligheten for at B/G skal vinne alle sine kamper på hjemmebane til "evig tid" er så liten at jeg ihvertfall ikke ville satse mange kronene på det, ergo er sannsynligheten for at et tap kommer nærmere for hver seier.... Er jo ikke dermed sagt at det blir i neste kamp, men tapet kommer. Bankers!

 


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 16 sep 08, 10:25
Endret: 16 sep 08, 10:33
Endret av: JipJap

Opprinnelig postet av HotDream

 

Ergo er SANNSYNLIGHETEN for at resultatet jevner seg  ut større for hvert kast. 

 FEIL FEIL FEIL, snakk om å misforstå/misbruke sannsynlighetsregning til de grader. Sannsynlighet (såfremt mynten er ok) er _ALLTID_ 50% for å få mynt/kron. Egentlig så er det nærliggende å tru at det er noe feil med mynten, og dermed er jo sannsynligheten for en ny "mynt" større enn 50 % Cool.

Over til fotball. Fotball er betinget sannsynlighet. Så om et lag vinner mange kamper på rad, så øker sannsynligheten for at de vinner neste kamp betraktelig (bare se på hvordan bookmakere setter odds). De øker ikke oddsen for et lag som vinner mange ganger, bare fordi nå må tapet snart komme.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 sep 08, 12:05

Opprinnelig postet av JipJap

Over til fotball. Fotball er betinget sannsynlighet. Så om et lag vinner mange kamper på rad, så øker sannsynligheten for at de vinner neste kamp betraktelig (bare se på hvordan bookmakere setter odds). De øker ikke oddsen for et lag som vinner mange ganger, bare fordi nå må tapet snart komme.

Bookmakerne baserer seg på tidligere resultater mellom motstandere, tidligere resultater på aktuell bane og begge lags formkurve (borte/hjemme) uavhengig av motstander. De skal jo tjene penger på spillet og setter oddsen deretter. Hver uke bommer de på odds-settingen i noen kamper nettopp fordi de ikke (i særlig grad) tar hensyn til "nå må tapet snart komme" teorien. De har forøvrig en nøtt å knekke med oddsen på denne kampen da det er 2 statistikker som står mot hverandre her, pluss at begge lag har god form (godt med poeng de siste 5 kampene). Kanskje da"tapet må snart komme" teorien gjør utslag på oddsen her? Blir nok uansett ingen kjempeodds hverken på hjemmeseier, uavgjort eller borteseier. Odds-settere gambler som kjent ikke......

Jeg personlig setter en hundring på borteseier basert på "hjertefaktoren" Laughing


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 16 sep 08, 13:19

Tipper 2-0 til FFK.. Fernando på frispark igjen og Dominic etter frispilling fra Ramberg..

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3