Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvilke realistiske forsterkninger ønskes for neste sesong?

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 11 7

Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 23 sep 08, 11:17

Tchoyi hadde vært noe Laughing

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=520761

 


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 sep 08, 12:18

Opprinnelig postet av Spurvene fra London

Tchoyi hadde vært noe Laughing

 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=520761

 

Som spiller, ja så absolutt. Men får han sparken i Østerike p.g.a. det han har gjort, så blir det kanskje feil å ta imot ham med åpne armer her??


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 sep 08, 12:37

Opprinnelig postet av Plankekæll
Garantert en spiller som ingen her inne på ffksupporter.net har hørt om!

Garantert faktisk! Cool

Men fremover nå så vil vi kanskje få noen søramerikanere inn i klubben vi aldri har hørt om - men som Karlsen definitivt har hørt om. Håper også at FFK henter inn en "integreringsperson" som faktisk gjør at nye spillere fra ulik kultur faktisk finner seg til rette raskt. Har på følelsen av at enkelte spillere blir overlatt mye til seg selv til å begynne med.

Klubben trenger selvsagt ikke å ansette en fyr på heltid for å gjøre dette - men her tror jeg klubben har et forbedringspotensiale.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 okt 08, 08:13

Her kommer nok Grönhagen til å ta en titt, hvem av disse kunne dere tenke dere?

http://www.fotbolldirekt.com/här-är-allsvenskans-fyndmarknad


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 09 okt 08, 09:39

"Roman Kienast (lån), 24, 9/2
Det österrikiska lånet har inte blivit någon hit och det troliga är att anfallaren lämnar efter avslutad säsong."

 

åååå for et sjokkCool

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 09 okt 08, 09:42

Opprinnelig postet av Patrioten

Her kommer nok Grönhagen til å ta en titt, hvem av disse kunne dere tenke dere?

http://www.fotbolldirekt.com/här-är-allsvenskans-fyndmarknad

Ingen....


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 09 okt 08, 14:25
Endret: 09 okt 08, 14:30
Endret av: Rune Haugen

Henrik Rydström, 32, 23/1
Har ett rödvitt hjärta som bultar hårt. Om inte förhandlingarna brakar ihop fullständigt kommer lagkaptenen att leda Kalmars styrkor i ytterligare några år.

Hvis han kan spille i rollen til Wehrman så kan han være en mulighet. Og spiller han optimalt der, kan Wehrman byttes ut.

Erik Sundin, 29, 20/4
Är i storform för tillfället. Har sagt att han helst vill utomlands eller tillbaka till Stockholm.

Thommie Persson, 24, 15/1
Försvararen har slagit sig in på allvar efter EM-uppehållet och varit riktigt duktig.

Høres ikke dårlig ut disse 2 heller. De spiller i Trelleborg.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 09 okt 08, 15:05
Endret: 09 okt 08, 15:06
Endret av: bateman

er det noen som har oversikt over "svenskemarkedet" så er det grønis. med andre ord dekker ffk nå godt det norske, svenske, og ikke minst det sør amerikanske markedet med karlsen på plass. føler meg trygg på at ffk investerer i solide spillere før neste sesong. samt jokke som reiser land og strand med en spisskompetanse som viser seg å være særdeles god(les wallace og everton).

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 22 okt 08, 11:12

Kennet Kvalheim.

Nå har han bevist at han har kraftig målteft i 1. divisjon to sessonger på rad. Dersom han kan bli toppskårer i 1. divisjon for lag som Moss og Notodden, hva kan han ikke få til dersom han får litt bedre spillere rundt seg? Han er nok en spiller FFK kan ha råd til å hente, han er realistisk å hente (bor i distriktet), og han kjenner norsk fotball. Med West, Tegstrøm og Fofana ute av laget tror kan Kvalheim bli en bra erstatter.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 22 okt 08, 11:23

Opprinnelig postet av Funk1

Kennet Kvalheim.

Nå har han bevist at han har kraftig målteft i 1. divisjon to sessonger på rad. Dersom han kan bli toppskårer i 1. divisjon for lag som Moss og Notodden, hva kan han ikke få til dersom han får litt bedre spillere rundt seg? Han er nok en spiller FFK kan ha råd til å hente, han er realistisk å hente (bor i distriktet), og han kjenner norsk fotball. Med West, Tegstrøm og Fofana ute av laget tror kan Kvalheim bli en bra erstatter.

 

Nope vil ikke ha han. han er 31 eller noe. Synger altså på siste vers. Vil heller da ha everton pluss at vi har han fra gahna som jeg aldri husker navnet på og trulsen og gardar. da har vi nok spisser mener siden vi bare bruker 2 i kamp.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 22 okt 08, 11:26

Jeg har inntrykk av at Kvalheim scorer van Nistelrooy-mål? For det meste innenfor femmeteren? Slike spillere faller ofte igjennom et nivå opp da han blir passet mye bedre på inne i feltet. Det er vel omtrent bare Brattbakk som har klart det i Tippeligaen over lengre tid. Han er vel også ustabil i prestasjonene. Han gikk vel fem kamper på rad uten nettkjenning og brått så kan han score både tre og fire mål i en kamp igjen.

Jeg kan gjerne bytte han likt med Tegström, for en slik spillertype har vi/får vi i de to nye vi hentet i sommer (om vi kjøper Everton). Men å betale for mannen har jeg ikke lyst til at FFK gjør. Hadde han hadde gode ferdigheter hadde han blitt plukket opp for lenge siden.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 22 okt 08, 11:28
Endret: 22 okt 08, 11:29
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Funk1

 Med West, Tegstrøm og Fofana ute av laget tror kan Kvalheim bli en bra erstatter.

Er Tegstrøm ute av laget? Han har vært meget god på 2. laget i de siste kampene. Mange vil sikkert si at det ikke betyr noe, men det er ikke alle TL spillere som dominerer på de respektive 2. lagene.

Det eneste vi trenger er en høyre kantspiller, med mindre noen forsvinner i vinter og må erstattes.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 22 okt 08, 11:30

Opprinnelig postet av FFK1903

Jeg har inntrykk av at Kvalheim scorer van Nistelrooy-mål? For det meste innenfor femmeteren? Slike spillere faller ofte igjennom et nivå opp da han blir passet mye bedre på inne i feltet. Det er vel omtrent bare Brattbakk som har klart det i Tippeligaen over lengre tid. Han er vel også ustabil i prestasjonene. Han gikk vel fem kamper på rad uten nettkjenning og brått så kan han score både tre og fire mål i en kamp igjen.

Typisk at han scorer flere mål i 5-0 kamper.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 22 okt 08, 11:31

Opprinnelig postet av mysthical

Nope vil ikke ha han. han er 31 eller noe. Synger altså på siste vers. Vil heller da ha everton pluss at vi har han fra gahna som jeg aldri husker navnet på og trulsen og gardar. da har vi nok spisser mener siden vi bare bruker 2 i kamp.

Jeg skjønner ressonementet, men Per i dag har vi faktisk bare fire anvendelige spisser: Domenic, Gardar, Everton og Trulsen. Trulsen har fotsatt til gode å bevise, det samme har Domenic og Everton (og er det ikke sånn at en av dem bare er på utlån også?). Derfor mener jeg vi har behov for en bra innbytter. Mange spisser blir bedre med åra - når de tar sporten mer seriøst: Se på Helstad, Nannskog og Iversen (Alle spisser over 30) - og Henke Larsson holder det jo fortsatt gående i en alder av 37 ;-)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 22 okt 08, 12:44

Opprinnelig postet av Funk1

Jeg skjønner ressonementet, men Per i dag har vi faktisk bare fire anvendelige spisser: Domenic, Gardar, Everton og Trulsen.

Min personlige rangering av FFK's spisser:

Everton,Gardar, Tegstrøm, Dominic, Trulsen

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 22 okt 08, 13:19

ffk skal jo som klubb henter spillere med en viss videresalgs potensial. dette er utgangspunktet, dog enkelte ganger er det behov for rutine. kvalheim har jeg sett flere ganger og besitter mye av de samme kvalitetene som vår egen tegstrøm. kommer til masse sjanser, lukter mål(nistelrooy typer). det er litt synd med tegan, selvtilliten ødela en del for ham i år. hadde han bare satt et par til av sjansene i starten tror jeg vi kunne hatt en solid målgjører der...

konklusjon er altså at kvalheim ikke hever nivået i dagens ffk stall.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 okt 08, 13:32

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Min personlige rangering av FFK's spisser:

Everton,Gardar, Tegstrøm, Dominic, Trulsen

Enig, men om du rangerer etter potensial, så blir det slik:

Everton, Dominic, Gardar, Trulsen, Tegstrøm. :)

Henter FFK en spiss til, så blir det ikke en rådyr middelmåddig adeccospiss fra Moss. Med all sannsynlighet vil FFK se etter en utenlandsk spiss fra et land der prisen er lav, kvaliteten høy og potensialet vesentlig større, både for videresalg og sannsynlig utvikling mot å bli en toppspiss i TL, enn det Kvalheim besitter. Med TKKs kompetanse, så lukter det Sør-Amerika lang vei. Wink

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 22 okt 08, 13:36

Men hvorfor skal vi ha en ny spiss?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 22 okt 08, 13:39

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Men hvorfor skal vi ha en ny spiss?

 

Helt enig under forutsettning av at de kjøper everton. Det han har vist på den korte tiden synes jeg er bra. Ja har mye å gå på på avsluttninger men det kommer. Og den jobben han gjør som første forsvarer er meget bra.

Vil heller ha en ny høyre back og en ny ren kant spiller. Hva med han austnes fra viking. Ung norsk spiller som viste hva han kunne i AaFK men ikke får det til i viking. Kanskje han kan blomstre i FFK, hvem vet.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 okt 08, 13:45
Endret: 22 okt 08, 13:45
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Men hvorfor skal vi ha en ny spiss?

Tja. flere alternativer på topp?

Vi har bare tre spisser som har prestert godt i TL i Everton, Gardar og Tegan (der den ene trolig er lagt ut for salg og ikke virker å ha tillit i FFK) og to veldig unge i Dominic og Trulsen. De to sistnevnte trenger nok tid. Et kvalitetsalternativ til på topp hadde ikke skadet. Husk at det er som regel spissene man bytter ut (i tillegg til midtbanen), og det er ikke uvanlig å se at man faktisk kan benytte seg av opp til fire spisser i løpet av en kamp.

Når det er sagt, så håper jeg klubben ønsker å beholde Everton, og får skrapet sammen de midlene som kreves for å kjøpe ham fri. Han har imponert.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 11 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24