Husk meg
Brukernavn
Passord

Omstillingsproblemer for Everton?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

SoldansGutten

Bedriftsspiller

Ble medlem: 03 aug 08
Innlegg: 12

Lagt til: 29 aug 08, 07:44
Endret: 29 aug 08, 08:07
Endret av: denialsander

http://f-b.no/article/20080829/FFK/184376460/1220

 "Dominic ser derfor ut til å ha funnet seg til rette, mens brasilianske Éverton Santos da Costa på sin side sliter med omstillingen til europeisk fotball."

 Uansett er det vel litt tidlig å konkludere slik. Omstillingsproblemene kan sannsynligvis skyldes svært mye, uten at omstillingen fra brasiliansk- til europeisk fotball nødvendigvis er den avgjørende faktoren. Gutten har etter hva jeg forstår bare vært her i en uke. Det får da være grenser til forventningsjag.

 Er det FFK som konkluderer med dette, eller er det journalisten?


Mod:  Laget en litt mer beskrivende tittel.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 29 aug 08, 07:58

Med tanke på antall dager spillerne har vært i Norge er dette en høyst spekulativ og negativ vinkling fra Fredrikstad Blad, som bare er med på å øke presset på spiller, klubb og alle involverte.

Det er iallefall ingen i FFK som har sagt dette, da ville nok "journalisten" ha sitert dem.

Nivået på FB er skremmende lavt og jeg må innrømme at hadde jeg ikke allerede sluttet å kjøpe lefsa ville jeg sluttet nå...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 119

Lagt til: 29 aug 08, 08:21

Jepp. Altfor tidlig å så mye som vurdere en slik uttalelse.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 29 aug 08, 08:28

Egentlig ganske godt gjort å komme med den konklusjonen før han i det hele tatt er blitt testet ut i kampsituasjon. Det er vel i kamp, mer enn noe annet, som man over tid vil vise om man takler overgangen. Ikke på drilling på treningsfeltet etter en uke.


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 29 aug 08, 09:33

journalisten konkuderer jo ikke med at han ikke vil klare å tilpasse seg over tid, bare at veien og gå er lenger for han enn for dia.

vel, jeg kan være enig i at personlig synsing som dette ikke hører hjemme i en artikkel i en avis, men det gjør det jo litt mer interresant å lese da. føler dette gir meg mer som leser enn en uttalelse fra jokke om at spillerne glir godt inn i både miljø og system.

---------------------------

med ffk til champions league!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 29 aug 08, 09:43

Opprinnelig postet av knut

journalisten konkuderer jo ikke med at han ikke vil klare å tilpasse seg over tid, bare at veien og gå er lenger for han enn for dia.

Nettopp. Og det allerede etter EN trening... Hadde "journalisten" gjort det etter et par kamper så hadde det kanskje vært et (syltynt fortsatt) grunnlag for en slik konklusjon, men nå?  Latterlig. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 29 aug 08, 09:49

Dette tar jeg ikke så seriøst, Alanzinho brukte rundt to år på å finne seg til rette, han har omtrent samme bakgrunn som Everton, da blir det urealistisk å forvente at Everton skal briljere etter en uke! Når det er sagt så har jeg klart større tro på Domic Adiyiah enn Everton for øyeblikket, men man må jo gi det litt tid og se guttane i kampsituasjoner før man trekker noen konklusjoner.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 29 aug 08, 10:05

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78

Dette tar jeg ikke så seriøst, Alanzinho brukte rundt to år på å finne seg til rette, han har omtrent samme bakgrunn som Everton, da blir det urealistisk å forvente at Everton skal briljere etter en uke! Når det er sagt så har jeg klart større tro på Domic Adiyiah enn Everton for øyeblikket, men man må jo gi det litt tid og se guttane i kampsituasjoner før man trekker noen konklusjoner.

Jeg har for meg at Alanzinho kom til Stabæk fra svensk fotball?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 29 aug 08, 10:15

Alanzinho kom direkte fra brasilianske Gama i 2005.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 29 aug 08, 11:41

Everton kommer til å spille seg inn, slik som Wallace har gjort, det tviler jeg ikke på! Laughing

---------------------------

FFK og Leeds
---------------------
La Pål Andrè få sin testimonial!


GoFFK

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 06
Innlegg: 105

Lagt til: 29 aug 08, 13:00

VG ler av Haugen og FFK. Se dette innslaget:

http://atvs.vg.no/player/?id=18189&index_id=234

 


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 29 aug 08, 13:17

Opprinnelig postet av GoFFK

VG ler av Haugen og FFK. Se dette innslaget:

http://atvs.vg.no/player/?id=18189&index_id=234

 

Kan ikke si de lo så mye av Haugen og FFK jeg da men. At de trakk på smilebåndet er en annen sak. De skjønte ikke helt hvorfor en så god spiller skulle bli utleid. De prata også rundt om spillere som ikke slår til i sin nye klubb, men slår til i den neste. Finnes mange slike tilfeller.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 29 aug 08, 13:35

Er ikke så veldig rart de lurer, måten PMH sa det på er ikke med glimt i øyet, det kan det ikke være noen tvil om ;)


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 29 aug 08, 13:40

La dem flese. Wink

---------------------------

Hater hat!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 29 aug 08, 13:43

Opprinnelig postet av bjorn

Er ikke så veldig rart de lurer, måten PMH sa det på er ikke med glimt i øyet, det kan det ikke være noen tvil om ;)

Er du virkelig så menneskekjenner ?? Nok av de som greier å holde seg alvorlige uansett samme hva de sier.


Ludvig Dahl

Bedriftsspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 21

Lagt til: 29 aug 08, 13:50

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av bjorn

Er ikke så veldig rart de lurer, måten PMH sa det på er ikke med glimt i øyet, det kan det ikke være noen tvil om ;)

Er du virkelig så menneskekjenner ?? Nok av de som greier å holde seg alvorlige uansett samme hva de sier.

 

Helt enig med bjorn. PMH får et utrykk i ansiktet som ikke er til å ta feil av.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 29 aug 08, 13:52

Det drar da unektelig i munnvikene på PMH rett før han sier dette. Wink

---------------------------

Hater hat!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 29 aug 08, 14:08

Opprinnelig postet av Magnum

Det drar da unektelig i munnvikene på PMH rett før han sier dette. Wink

Derfor tar jeg dette som en ironisk uttalelse fra Haugen sin side.Tongue out


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 29 aug 08, 14:43
Endret: 29 aug 08, 14:46
Endret av: Holters

Synes det er ganske klart at PMH sier dette med en humoristisk tone, men jeg er faktisk litt enige med gutta i VG: Jeg forstå ikke hvorfor han lirte av seg dette - spesielt når vi har Starts uttalelser friskt i minne, og de har virkelig fått gjennomgå i ettertid. Mulig at han kanskje forsøkte å sende et (noe mislykket) spark til Sør-Norge.

Er faktisk ganske enig med Knut Espen Svegaarden; dette var en unødvendig uttalse, som bare vil skaffe masse uønsket oppmerksomhet, samt legge press på spilleren.

Interessant å høre på Torbjørnsen senere i sendingen også. Det han forteller om spillersystemer, utensportslige ting, osv som medfører at noen slår til her, men ikke der, er jeg 100% enig i. Absolutt noe å ha i bakhodet når nye spillere hentes.

Everton krever mye mer akklimatisering enn Dominic, rett og slett fordi han ikke kan Engelsk og er litt mer stillestående i stilen enn Dominic. Sistnevnte kan jo både Engelsk godt, samt er en meget hardtarbeidende og beveglig spiss. Det er rett og slett nødvendig i Skandinavia: Man kan ikke stå stille her!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


GoFFK

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 06
Innlegg: 105

Lagt til: 29 aug 08, 14:44

Mulig det er ironisk sagt...

Jeg tror det er en grunn til at han sa disse ord. Noen har nok påstått at han brasils beste noensinne og PMH fleiper muligens med dette.

Er det et internt spark til noen i FFK som har latt seg overbegeistre av noen brasilianske skrytepaver?

Mulig vi aldri får vite dette.....men det er morsomt at det skrives om FFK og at det skjer noe rundt klubben. Tipper det blir rimelig fullt mot RBK.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24