Husk meg
Brukernavn
Passord

Dominic Adiyiah (19) klar for FFK

Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 aug 08, 14:30
Endret: 21 aug 08, 14:31
Endret av: Per Egil

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 21 aug 08, 14:31
Endret: 21 aug 08, 14:35
Endret av: Fredd

Har debutert på A-landslaget til Ghana i følge Jocke. Spennende.

---------------------------

Fredd


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 aug 08, 14:33

dem jobber med og få han klar til kamma kampen.. jeg rakk ikke å høre hele føre jeg postet innlegget Wink

---------------------------

http://keiko99.net


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 21 aug 08, 14:35

Du var ikke først til å poste, keiko99. He he... (Første gang jeg har vært først med noe, så jeg må nyte øyeblikket).

"Ekstrem hurtighet", sier Jocke, og får meg til å tenke tilbake på gode gamle dager med unge herr West...

---------------------------

Hater hat!


Næss

Bedriftsspiller
Ble medlem: 04 jan 08
Innlegg: 10

Lagt til: 21 aug 08, 14:36

http://www.kickoffghana.com/static/news/article.php?id=1815

Her står det at han ble kåret til lagets beste spiller i forrige sesong. Smile

Han her har jeg tro på!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 21 aug 08, 14:37

Deilig! Lukter klasse av detta..

Er nok slutten på stjernene fra elfenbenskysten nå gitt..


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 21 aug 08, 14:40

http://ghanafoot.wordpress.com/


Most Exciting Player:
Dominic Adiyiah was the most exciting player this season in my opinion. Anytime he played, the Heart of Lions forward approached the game with shear excitement, speed and the kind of flair which is pleasing to the eye and difficult to miss.

Også satt opp som mulig toppscorer, most improved player og player of the year i den tråden

Top Four Goal Scorers:
Og han kom på tredjeplass på toppscorerlisten
Eric Bekoe (Asante Kotoko) - 17 Goals
David Anars (Hasaacas) - 13 Goals
Dominic Adiyiah (Heart of Lions) - 13 Goals
Samuel Ayew Yeboah (Liberty) - 12 Goals

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 21 aug 08, 14:42
Endret: 21 aug 08, 14:42
Endret av: Per Egil

Jeg var og så en toppseriekamp i Ghana for halvannet års tid siden. Det tror jeg er den mest rotete kampen jeg noen gang har sett. Ingen ville spille forsvar, og det ble slått overraskende mange høye og lange pasninger. Men et par av spillerne hadde veldig bra teknikk og var veldig glade i å drible.

Nå slipper vi i hvert fall kommunikasjonsproblemene man har hatt med elfenboysa, ghanesere snakker engelsk.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 aug 08, 14:44

Opprinnelig postet av Magnum

Du var ikke først til å poste, keiko99. He he... (Første gang jeg har vært først med noe, så jeg må nyte øyeblikket).

"Ekstrem hurtighet", sier Jocke, og får meg til å tenke tilbake på gode gamle dager med unge herr West...

sier ikke at jeg var den første jeg da Wink

---------------------------

http://keiko99.net


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 21 aug 08, 14:51

da har vi sikkert nok en spiss men hvem skal da fjernes fra stall av utlendingene siden  mann maks kan ha 11 stk og vi pr dags dato har 13. Regner med at West er den ene men hvem er den andre? kan det være tegström som er på vei ut eller blir det fofana?


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 21 aug 08, 14:58

Er nok som holters sa igår, 2xElfenbenskysten som blir sendt vekk + West

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 21 aug 08, 14:59

Nå blir det nesten for mye for meg, to utrolig spennende signeringer på to dager, helt rått! Jocke er kongen!!!

Nå må vi jo se guttene i aksjon først da, men denne Dominic virker å være en meget god spiller, bra at han snakker engelsk, er bare 19 år og jeg liker det Jocke sier om karaktèr! Gleder meg som en unge til å følge disse guttane!

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 21 aug 08, 14:59

Virker som en ekstremt spennende spiller, denne Adiyiah(ja, folkens- bare å pugge navnet hans utenat!)

Skal visstnok være god både som møtende spiss og i bakrommet- med en ekstrem hurtighet og bra teknikk. Og for meg hørtes det ut som om Jonsson hadde større tro på denne spilleren enn Everton(ikke noe han sa, bare en følelse jeg fikk).

Da håper jeg på at en av dem starter i spann med Barsom på topp- tror ikke det er noe vitsen i å bruke begge to samtidig. De må begge venner seg til spillsystemer og bli bedre defensivt orientert før de kan evt. spille sammen.

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 21 aug 08, 15:01

Opprinnelig postet av Lemmy

Virker som en ekstremt spennende spiller, denne Adiyiah(ja, folkens- bare å pugge navnet hans utenat!)

Hørtes ut som Jocke kalte ham Dia, uansett er jo det en helt grei forkortelse :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 21 aug 08, 15:02

Vi kan jo selge fofana til Brann. De  er jo på desperat jakt etter en spiss...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 21 aug 08, 15:03

Vi kan vel selge ytterst lite da de er på lån

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 21 aug 08, 15:04

Opprinnelig postet av Bob Page

Vi kan jo selge fofana til Brann. De  er jo på desperat jakt etter en spiss...

Eller Tegström. ;) Egentlig synd at vi solgte Vuorinen igjen.. Nå er de i såpass krise der borte på Vestlandet at de sikkert hadde kjøpt ham for 7-8 mill. ;)

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 aug 08, 15:05

Aner ikke hvor mye som er beskrevet om fyren enda (midt mellom to forelesninger, så har ikke tid til å sjekke om dette blir repetering), men her er noen ord:

Liten spiller, ekstremt rask. Gode ferdigheter. Bra avslutter. Bevegelig og jobber hardt. Bra holdninger. Og som alle har fått med seg; en ung spiller født i 89.

Må si dette virker lovende!

(Pokker'n at alle spillerne blir klare akkurat de dagene jeg har dårlig tid. Wink)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 21 aug 08, 15:06

Mener å huske at det var en del av avtalen at FFK kan selge de videre med en fordelingsnøkkel om overgangsummen...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 21 aug 08, 15:07

Opprinnelig postet av Lemmy

Opprinnelig postet av Bob Page

Vi kan jo selge fofana til Brann. De  er jo på desperat jakt etter en spiss...

Eller Tegström. ;) Egentlig synd at vi solgte Vuorinen igjen.. Nå er de i såpass krise der borte på Vestlandet at de sikkert hadde kjøpt ham for 7-8 mill. ;)

Solgte og solgte. Han fikk bra betalt for å avbryte kontrakten, men jeg ser poenget dittt :-D

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 aug 08, 15:07

Opprinnelig postet av mysthical
da har vi sikkert nok en spiss men hvem skal da fjernes fra stall av utlendingene siden  mann maks kan ha 11 stk og vi pr dags dato har 13. Regner med at West er den ene men hvem er den andre? kan det være tegström som er på vei ut eller blir det fofana?

Bråtipset er at FFK unnlater å melde opp West og Fofana til høstsesongen. Selv om begge er under kontrakt og vil motta lønn, så "unngår" man problemet med 11 frie spillere ved å la være å melde de opp. Man kan for øvrig melde spillere av og på mellom hver kamp - tror jeg, men det blir nok innstrammet. Det er jo tilfellet med 2.-lagskampene og bruk av juniorspillere som også er i A-stallen (man må ha minimum 4 og maksimum 7 A-lagsspillere i 2.-lagskampene).

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 21 aug 08, 15:09

"Setanta Sports have reported that Gary McAllister has offered trials to two Ghanaians; Dominic Adiyah and Abraham Annan...

Neither player currently meets the required 75% of appearances in the Ghanaian national team, the Black Stars, and so any move to Leeds will be via a Belgian feeder club until they reach the required percentage."

Jeg googlet litt og fant klippet over på http://www.leedsutd365.co.uk/united/tag/adiyah.  Utifra litt andre treff jeg hadde så er dette en lovende spiller.  Men er dette en ren kontrakt eller skal de til Leeds etterhvert?

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 aug 08, 15:10

Står vel bare at de ved en eventuell overgang, så må de til en farmerklubb først?

FFK kan umulig være så tette at de går på en ny Charlton-smell.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 21 aug 08, 15:11

Et klart kvalitetstegn er at han har vært i søkelyset til selveste Leeds United. Den som tolker dette som ironi får seg en på trynet!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 21 aug 08, 15:11

Ghana er ranket på 19.plass i verden og som nr 2 i Afrika, http://www.fifa.com/associations/association=gha/ranking/gender=m/index.html

Har han debutert der er jo det en god indikator på at ikke er helt talentløs ihvertfall.

 

 


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 21 aug 08, 15:12

håper for all del at vi ikke er så dumme. har det kommet ut om vi skal kjøpe eller låne han enda?


Goffa

Juniorspiller
Ble medlem: 21 aug 06
Innlegg: 214

Lagt til: 21 aug 08, 15:12

Håper da virkelig ikke dette er en avtale på lik linje med elfenbengutta sine avtaler med Charlton. Da er jeg ikke fornøyd i det hele tatt!

---------------------------

Norgesmestere 2006!!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 21 aug 08, 15:12

Han er signert som kjøp ja

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 21 aug 08, 15:13

Opprinnelig postet av scheien

håper for all del at vi ikke er så dumme. har det kommet ut om vi skal kjøpe eller låne han enda?

Mener Jocke sa i intervjuet da han ble spurt om det var lån eller kjøp at det dreide seg om kjøp.

---------------------------

Hater hat!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 21 aug 08, 15:15

Detta er så sinnsykt deilig!!

Hvor mye har vi gitt for dissa to spissa til sammen a?

Vi kommer jo til å tjene sinnsykt på videresalg da..


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 21 aug 08, 15:22

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av mysthical
da har vi sikkert nok en spiss men hvem skal da fjernes fra stall av utlendingene siden  mann maks kan ha 11 stk og vi pr dags dato har 13. Regner med at West er den ene men hvem er den andre? kan det være tegström som er på vei ut eller blir det fofana?

Bråtipset er at FFK unnlater å melde opp West og Fofana til høstsesongen. Selv om begge er under kontrakt og vil motta lønn, så "unngår" man problemet med 11 frie spillere ved å la være å melde de opp. Man kan for øvrig melde spillere av og på mellom hver kamp - tror jeg, men det blir nok innstrammet. Det er jo tilfellet med 2.-lagskampene og bruk av juniorspillere som også er i A-stallen (man må ha minimum 4 og maksimum 7 A-lagsspillere i 2.-lagskampene).

Er rimelig sikker på at FFK har full kontroll på det. Vi har aldri vært i nærheten av å ha en like god sportslig ledelse av klubben, som vi har nå...


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 21 aug 08, 15:27

Han er nevnt på dette forumet : http://discussions.ghanaweb.com/viewtopic.php?t=84979&postdays=0&postorder=asc&start=105  på side 8 og 9, spennende å se om det skrives noe om han på de nyeste postene fremover nå. Håper å lese at de er lei seg for at han drar.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 21 aug 08, 15:36

Denne nye Ghaneseren sammen med "Everton" gleder virkelig.

Vi må trolig bare være litt tålmodige, og la de få lov til å bli kjent med vår kanskje for de trauste, grå kultur.

Virker som om Jocke har vært dyktig.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 21 aug 08, 15:44

Adiyiah har jo vært på prøvespill i Leeds, så da er han sikkert bra! Laughing
Nå var det mye handling her, godt at det skjer litt i FFK også og ikke bare i alle andre klubber.

Velkommen, Dom!

---------------------------

FFK og Leeds
---------------------
La Pål Andrè få sin testimonial!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 aug 08, 16:25

Adiyiah var i hvert fall et billig kjøp, og det virker jo som et veldig godt kjøp også. Lovende!

Gleder meg veldig til kampen til helga nå. :)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 21 aug 08, 16:44

Opprinnelig postet av RuneT

Adiyiah har jo vært på prøvespill i Leeds, så da er han sikkert bra! Laughing
Nå var det mye handling her, godt at det skjer litt i FFK også og ikke bare i alle andre klubber.

Velkommen, Dom!

Min tur å være negativ. Hadde han vært bra så hadde han kanskje fått kontrakt med Leeds, eller? Er det virkelig et kvalitetstegn at en spiller har vært på prøvespill i engelsk middeldivisjon og ikke fått kontrakt?

Beskrivelsen av Adiyiah minner da ellers veldig om beskrivelsen av Fofana, synes jeg. Ikke at jeg lenger er helt sikker på hva det egentlig lover oss.

Det gjenstår å se hvor god en spiller er som scorer mål mot lag som ennå ikke har oppdaget at det går an å forsvare seg i fotball også. Fofana scorer jo mye mål han, bare ikke for FFK.

Men jeg liker at FFK kjøper unge spillere og tenker på fremtiden. Det er vanvittig mye bedre enn å kjøpe en 30-åring med tanke mest på inneværende sesong. Så litt skryt skal klubbe få fra denne kanten i dag også.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 aug 08, 16:47
Endret: 21 aug 08, 16:47
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Min tur å være negativ. Hadde han vært bra så hadde han kanskje fått kontrakt med Leeds, eller? Er det virkelig et kvalitetstegn at en spiller har vært på prøvespill i engelsk middeldivisjon og ikke fått kontrakt?

... han fylte ikke de knallharde kravene for å få arbeidstillatelse i England...

(75% av landskampene det siste året).

Greit å få med seg hele historien. Wink

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 21 aug 08, 16:55

Exciting news! spennende å se hva han kan utrette....

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 21 aug 08, 17:05

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Min tur å være negativ. Hadde han vært bra så hadde han kanskje fått kontrakt med Leeds, eller? Er det virkelig et kvalitetstegn at en spiller har vært på prøvespill i engelsk middeldivisjon og ikke fått kontrakt?

... han fylte ikke de knallharde kravene for å få arbeidstillatelse i England...

(75% av landskampene det siste året).

Greit å få med seg hele historien. Wink

Takk for den info'en Holters. Men er ikke det omtrent samme grunn som gjorde at Fofana og Kuoadio ikke kunne gå rett til Charlton?

Men hvis nå Dominic Adiyiah spiller på A-landslaget sitt så bør vi vel forvente en "Tarik", at han forsvinner i det han er i ferd med å bli virkelig god...?

Huff så negativ jeg var i dag. Men denne gangen velger jeg å heller bli positivt overrasket. Eller for å si det sånn, jeg tviler ikke på at disse to nye spillerne kan bli gode, men jeg blir veldig overrasket hvis de utgjør noen større forskjell allerede i år.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 21 aug 08, 17:08

Du er uten tvil forumets snodigste person flight.. Gratulerer!Cool (skulle gjerne benyttet skåle i øl smileyen,men den er ikke her. snufs)

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 21 aug 08, 17:09
Endret: 21 aug 08, 17:10
Endret av: FlightOfTheRat

Vi kan ikke alle være like. Skål!

Smile

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 21 aug 08, 17:14

Opprinnelig postet av Rey

http://ghanafoot.wordpress.com/


Most Exciting Player:
Dominic Adiyiah was the most exciting player this season in my opinion. Anytime he played, the Heart of Lions forward approached the game with shear excitement, speed and the kind of flair which is pleasing to the eye and difficult to miss.

Også satt opp som mulig toppscorer, most improved player og player of the year i den tråden

Top Four Goal Scorers:
Og han kom på tredjeplass på toppscorerlisten
Eric Bekoe (Asante Kotoko) - 17 Goals
David Anars (Hasaacas) - 13 Goals
Dominic Adiyiah (Heart of Lions) - 13 Goals
Samuel Ayew Yeboah (Liberty) - 12 Goals

 

Jeg ser at denne Eric Bekoe(22) har vært aktuell for Tottenham i sommer for 20 mill. Link

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 21 aug 08, 17:22

utvilsom et spennende kjøp, og uten tvil virket joachim tryggere på spissen fra ghanas ferdigheter kontra brassen. derfor veldig betryggende at ghaneseren er signert på 4års kontrakt mens everton kun er innleid ut sesongen med opsjon for kjøp ved suksess.

gardar i tospann med adiyiah høres særs spennende ut, og ikke minst underholdende!!!nå håper jeg tegstrøm, fofana og west forsvinner.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 21 aug 08, 18:09

Spennende kjøp, noe mer er det ikke å si.

Håper inderlig FFK nå kan ha suksess med spisser som hentes inn......


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 21 aug 08, 18:27

Ingen tvil at dette kan være en knall signering. Meget spennende dette


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 21 aug 08, 18:38

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Men hvis nå Dominic Adiyiah spiller på A-landslaget sitt så bør vi vel forvente en "Tarik", at han forsvinner i det han er i ferd med å bli virkelig god...?

 

Tja, se det slik i steden for. Skulle han forsvinne i løpet av 1-1,5 år, så vil han bli dyrere enn Tarik og FFK vil tjene særdeles gode penger på knotten... Kan jo ikke være så ille det? Først skal han derimot skyte FFK til 2 seriegull Cool

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

"Jeg er litt lei meg over at jeg ikke fikk være sammen med jentene inne i garderoben da de skreik av glede." Gro Hammerseng
- Da er vi to Gro...


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 21 aug 08, 18:43

Ser at Dominic Adiyah også omtales som en offiensiv midtbanespiller flere steder.


stiansti

Knøttespiller

Ble medlem: 07 nov 07
Innlegg: 47

Lagt til: 21 aug 08, 20:17

Ingen som har klart å finne noen filmklipp eller noe av han?

---------------------------

Fredrikstad - Laget i vår by!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 aug 08, 21:12

syns har ser ut som Alanzinho jeg

---------------------------

http://keiko99.net


sruben

Knøttespiller
Ble medlem: 02 okt 07
Innlegg: 74

Lagt til: 21 aug 08, 22:08

Når og hvor trener FFK imorgen? Må nesten prøve å få tatt en titt på disse nysigneringene før jeg reiser på ferie på lørdag. Ser på FB at det er trening kl.10 men er opptatt frem til 12. Noen som vet om det er flere økter evnt hvor lenge 10 økten varer?


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 22 aug 08, 09:20

Opprinnelig postet av keiko99

syns har ser ut som Alanzinho jeg

 

og du ligner på Cindy Crawford Keiko!!Cool

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 22 aug 08, 14:31

I.flg. Demokraten så har Domenic imponert mest på treningen av de to nye

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 22 aug 08, 14:36

Opprinnelig postet av Husgutt

Opprinnelig postet av keiko99

syns har ser ut som Alanzinho jeg

 

og du ligner på Cindy Crawford Keiko!!Cool

  Er hvist ikke bare jeg som trenger nye briller.Undecided


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 aug 08, 18:58

Ser at Adiyiah har fått nummer 10.. Da må han jo være god! :) :P

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 aug 08, 19:49

Opprinnelig postet av Lemmy
Ser at Adiyiah har fått nummer 10.. Da må han jo være god! :) :P

Everton er 11.

Med andre ord: West er virkelig historie. Mister nummeret sitt et halvt år før kontrakten går ut.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 aug 08, 19:54

Åja, jeg syns jeg så at nummeret på treningsdrakten hans var 10 jeg.. Dvs, jeg er helt sikker på at det var nummer 10, men det kan jo hende han ikke har det draktnummeret. :)

Da blir det vel Everton som får det.. Med 10 som ledig tall, må jo nesten en av de to nye få det..

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 22 aug 08, 20:59
Endret: 22 aug 08, 20:59
Endret av: wergis

Døh.. Der missforstod duTongue out Èverton er Brasilianern, altså mannen med nr 11Wink Adiyiah har 10`ern, så du tok nok riktig først!

Adiyiah hadde vært på prøve i danske Randers også, noen som kan ha noen formening om hvorfor han ikke fikk kontrakt der? siden han er så god, mener jeg...

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 22 aug 08, 21:08

Opprinnelig postet av wergis

Døh.. Der missforstod duTongue out Èverton er Brasilianern, altså mannen med nr 11Wink Adiyiah har 10`ern, så du tok nok riktig først!

Adiyiah hadde vært på prøve i danske Randers også, noen som kan ha noen formening om hvorfor han ikke fikk kontrakt der? siden han er så god, mener jeg...

Det ble vel sagt at FFK snappet han foran nesen til Randers Wink

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 22 aug 08, 21:38

Opprinnelig postet av Holters

Med andre ord: West er virkelig historie. Mister nummeret sitt et halvt år før kontrakten går ut.

En har jo naturligvis skjønt lenge at Brian West aldri kom til å komme tilbake til noe i nærheten av der han var, men det er litt trist å sette endelig sluttstrek allikevel. Frown

Jeg kommer aldri til å glømme glansdagene, da jeg satt igjen med hakeslepp etter (jeg sverger!) å ha sett at han sparka av gårde en lang ball og så var framme for å ta den imot sjøl før den landa - akkompagnert av Plankehaugens "We love Brian West".

Let's hear it for Mr. Brian West one last time!

---------------------------

Hater hat!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 22 aug 08, 21:42

Er det noen som har vært på FFK-trening idag? Noen som kan rapportere? Denne Daniel Dimov skulle jeg også likt å høre om.

Morro å høre at Domenic og Everton ser lovende ut Tongue out

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 22 aug 08, 21:45

Opprinnelig postet av Costanza

Ser at Dominic Adiyah også omtales som en offiensiv midtbanespiller flere steder.

Han sier selv han er offensiv midtbanespiller som liker å score mål.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


FFK Pride

Knøttespiller

Ble medlem: 01 jul 08
Innlegg: 64

Lagt til: 22 aug 08, 21:57

Opprinnelig postet av benksliter`n

Opprinnelig postet av Costanza

Ser at Dominic Adiyah også omtales som en offiensiv midtbanespiller flere steder.

Han sier selv han er offensiv midtbanespiller som liker å score mål.

Tro om Tegan liker å score mål..

Men det vet vel ikke han noe om..

---------------------------

Nu ser vi vel uppover..

Helt rektig Grönnis :D


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 23 aug 08, 14:55

Jeg synes Domenic likner på Mike Tyson. Liten kompakt og eksplosiv. Laughing

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 23 aug 08, 15:53

Bare han ikke begynner og bite da Wink


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 23 aug 08, 16:11

Opprinnelig postet av Martin

Bare han ikke begynner og bite da Wink

Gjerne litt på Ramovic.Tongue out


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 24 aug 08, 14:26

Han signerte for øvrig en kontrakt ut 2011 (3,5 år).

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 24 aug 08, 14:30

Opprinnelig postet av benksliter`n

Jeg synes Domenic likner på Mike Tyson. Liten kompakt og eksplosiv. Laughing

la oss for guds skyld håpe at utseendet er det eneste de har til felles... :)


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 26 aug 08, 20:45

Er det noen som vet hvordan Dominic og Everton har fungert på treningen? Vil de bli den forsterkningen vi håper osv.


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 26 aug 08, 20:48

Opprinnelig postet av rød og hvit

Er det noen som vet hvordan Dominic og Everton har fungert på treningen? Vil de bli den forsterkningen vi håper osv.

 

Føyer på ett spørsmål til. Er de blitt/blir de spilleklare til Aalesund-kampen?

---------------------------

"Tap og vinn med samme sinn". Måtte det bare bli 3 poeng!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 aug 08, 21:31

De er ikke spilleklare ennå, men det ordner seg nok.

Ingen av de har spilt på kunstgress før forresten, så det kan jo bli spennende. Wink

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 26 aug 08, 22:34

Hadde vært merkelig hvis ikke blir klare til kampen.

Kunstgress, ja det kan bli spennende.


luftig

Juniorspiller
Ble medlem: 14 mai 07
Innlegg: 78

Lagt til: 27 aug 08, 12:01

Jeg kjenner ei som jobber i Ghana. Og spurte henne om hun kunne forhøre seg litt om denne spilleren. Hva slags inntrykk folk der nede har om han. Denne venninen min er absolutt ikke fotball interesert, men hun hadde hørt litt rundt om han. Og svaret hun fikk var at han er en talentfull spiller med god teknikk, rask, hardtarbeidende og en veldig god team-player.

Så da får vi håpe at han viser disse kvalitetene i sitt  nye lag også..

 

---------------------------

ballen er rund......


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 27 aug 08, 13:59

Dette kan bli luftig...hmm


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 27 aug 08, 17:09

Er disse klare nå eller?? Er alle papirene i orden?

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 27 aug 08, 17:12

Opprinnelig postet av luftig

Jeg kjenner ei som jobber i Ghana. Og spurte henne om hun kunne forhøre seg litt om denne spilleren. Hva slags inntrykk folk der nede har om han. Denne venninen min er absolutt ikke fotball interesert, men hun hadde hørt litt rundt om han. Og svaret hun fikk var at han er en talentfull spiller med god teknikk, rask, hardtarbeidende og en veldig god team-player.

Så da får vi håpe at han viser disse kvalitetene i sitt  nye lag også..

 

Det gjør han sikkert, men neppe fra dag én. Tror han trenger litt tid på å bli varm i trøya her uansett hvor god han er.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 28 aug 08, 12:24

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

 

Det gjør han sikkert, men neppe fra dag én. Tror han trenger litt tid på å bli varm i trøya her uansett hvor god han er.

Helt enig RottasFlukt. Og den tiden synes jeg vi skal være tålmodige å gi begge våre nykommere. Ikke kreve underverker fra dag en liksom.

Men klart gøy om de går ut og gir en pekepinn og en følelse av kvalitet da . Ett glimt av storhet på en måte.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 29 aug 08, 19:57

er det bare meg eller har Dominic Adiyiah gått hele det norske pressekorpset hus forbi??

Har ikke sett det har stått noe om han i rikspressen..

Men Luton Shelton har det stått masse om...merkelig liksom


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 29 aug 08, 20:30

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

er det bare meg eller har Dominic Adiyiah gått hele det norske pressekorpset hus forbi??

Har ikke sett det har stått noe om han i rikspressen..

Men Luton Shelton har det stått masse om...merkelig liksom

Stemmer det.. Riksavisene liker å skrive om de "tradisjonelle topplagene" Vålerenga, Brann, Rosenborg osv.. Tipper det hadde blitt en større sak av det hvis en av de hentet en Ghanesisk landslagsspiller.

 

Uansett, mediefokuset er vel i ferd med å endre seg. Synes FFK har fått betydelig mer fokus i år. Gjennomfører vi en god sesongavslutning vil nok den trenden fortsette også.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 29 aug 08, 20:30

Sto en liten artikkel om han i de fleste avisene når han kom...
Luton har jo et "større" navn så det er jo ikke så rart... Pluss at han har vært på banen, og scoret mål

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)



Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f