Husk meg
Brukernavn
Passord

«Wehrman slakter FFK-ledelsen»

Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 13 13

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 17 aug 08, 11:33

Oppvask møte på fredagens trening:

http://f-b.no/article/20080817/FFK/661514427/1220/NYHET

Sitat:

Opptakten til gårsdagens cupbatalje startet med et oppgjør på kammerset. FFKs sportslige administrator Per Morten Haugen toget inn i garderoben etter fredagens trening etter Wehrmans amatørutspill.
- Nå er vi ferdig med å diskutere kontrakter som man ikke er fornøyde med, eller ikke er lange nok gjennom avisene, tordnet Haugen.
- Det er ikke heldig når fokuset kun blir rettet mot enkeltspilleres kontrakter. Det har vært forstyrrende, medgir en av lagets sentrale spillere.

- Synes du Wehrmans utspill var illojalt?
- Det er greit å være uenig, men i lengden tåler vi ikke flere slike soloutspill. Nok er nok. Fortsetter det slik er jeg redd for at det kan få konsekvenser for den sportslige situasjonen.
- Hvordan reagerer du på Wehrmans uttalelser om at FFK ikke har ambisjoner om å henge med i toppen?
- Vi befinner oss i en fantastisk situasjon. Annenplass i serien og vi spilte tross alt kvartfinale i cupen. Det er fasiten.
- Er Wehrman rett mann til å bære kapteinsbindet etter dette?
- Ja. Kasey er 100 prosent profesjonell på banen.
- Har du tro på at dere kommer til enighet om en ny kontrakt?
- Det er jeg ganske trygg på. Vi skal nok bli enige.

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 17 aug 08, 15:01

Opprinnelig postet av Bedreviteren

  "Droppe og kjøpe spiss, fordi Tarik ikke kan erstattes alikevel". Jeg må med all respekt si jeg har problemer og ta ett slikt utsagn seriøst....

Jeg prøvde å få fram hva jeg mente. Det samarbeidet som Tarik hadde med spesielt Grardar, men egentlig med hele laget, var av det slaget som det tar tid å få til. En ny spiss som kommer inn nå vil trenge litt tid, minst denne høsten, på å bli kjent med medspillerne, og for at de kan bli kjent med ham. Det er helt normalt. En ny god spiss kjøpt inn nå vil rimeligvis kunne blomstre først til neste år. Selvsagt kan vi være griseheldige, men jeg mener det er å tro på nissen å forvente at en ny spiss skal gå rett inn på laget og fungere optimalt fra første stund. Med tanke på medaljer i år så tror jeg en ny spiss vil være en beskjeden hjelp i år.

Ergo mener jeg at FFK primært bør ta vare på det laget de har, og tenke mer langsiktig enn ut denne sesongen når de skal handle nye spillere. Dessuten har jeg hørt mye positivt om unge Trulsen, og jeg syntes han viste veldig bra takter mot Odd. Lett matching i høst, og slipp ham løs for fullt fra neste år. Det var vel omtrent slik Drillo/Eggen gjorde med Tarik. Husk at Tarik strengt tatt ikke var veldig god de første to sesongene, det ble ikke mye mål av det. Men tillitt over tid bidro til at det løsnet etterhvert. Sånn vil det være for andre også, Trulsen inkludert.

Jeg henger meg ikke på bølgen med å forlange ny spiss nå. Jeg vil heller se en ny unggutt følge i Tariks fotspor. Det mener jeg er den beste måten å erstatte Tarik.

Hva gjelder spillekjøp så er jeg enig i det mange har sagt lenge; kjøp heller en kantspiller. Det trengs langt mer sårt, for det har FFK overhodet ikke. Om ikke lenge er Gardar i slag igjen, og da er spissproblemet langt mindre akkutt.

 

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 aug 08, 15:09

Joda, må gjerne mene å satse på dem vi har eller prioritere kant fremfor spiss. Var argumentet jeg hang meg opp i. Blir litt, hvis Stabæk hadde solgt Nannskog og Gunnarson, burde dem drite i å kjøpe inn nye spisser. Dem hadde jo umulig blitt like gode som dem.

    Akkurat nå trenger vi en spiss som er langt bedre enn Tegstrøm for å bli ett bedre lag, om han er like god som Tarik er igrunn uinteressant......


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 17 aug 08, 06:43

Opprinnelig postet av F.ringen

Det aller beste hadde selvsagt vært om alle tjente likt, spillte likt og trente likt. (veldig kommunistisk) Da ville det nok ikke vært mye problemer å bruke dyrbar tid på. Er selvsagt kun ønsketenkning, men tror det alikevel er fullt mulig å få noe i nærheten. Ingen problem egentlig. Vi trenger i bunn og grunn bare 11 spillere som blør for drakta og ser på det som en ære å spille for FFK..

Jeg syntes det sto mye fornuftig i innlegget ditt, fram til dette siste avsnittet.

Ta en kveld og kos deg med Animal Farm. Noen er alltid likere enn andre, vet du Wink

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 15 aug 08, 11:40

Opprinnelig postet av FFK1903

Jeg tror alle i FFK, Haugen inkludert, vet hvor viktig Wehrman har vært for laget, så jeg nekter å tro at det er viljen det står på. Hva vil skje om Wehrman får viljen sin og får lønnen han vil ha? Vil da andre spillere i klubben ty til samme metode? Og hva gjør Wehrman om et år? Samme greiene om igjen? Han har tross alt vært her et snaut år og vil allerede ha høyere lønn og lengre kontrakt, hva stopper han fra å ønske det samme om et år? FFK kan ikke skrive treårskontrakter og fornye disse hvert år heller.

Jeg vil heller ha et FFK uten Wehrman, enn et FFK uten lisens neste sesong, for å sette det på spissen. Jeg tror og håper likevel at dette ordner seg, det var jo ikke lenge siden Wehrman uttalte at uthalingen var litt hans egen feil også. Jeg tror også Høili & Co ordner opp, Høili selv var vel en av pådriverne for å få han til klubben i fjor? Grönhagen visste knapt om spilleren før han ble høyaktuell.

Egentlig unødvendig av Wehrman å dra dette opp nå, vi trenger ikke noe slikt hengende over klubben nå som tilsynelatende alt går på skinner sportslig. Gi nå mannen det han fortjener innenfor de rette økonomiske rammene til klubben, det betyr ikke nødvendigvis å gi han det han krever.

Det er selvsagt veldig lett å velge side og se på hva Wehrman har betydd for klubben på den ene siden, og en ledelse som ikke vil gi han kontrakt på den andre. Hadde alle detaljene blitt lagt på bordet tror jeg likevel det ville vært vanskelig å velge side i denne saken. Wehrman kan heller ikke sette seg over klubben ved å forlange at siden han er så viktig, så skal FFK risikere økonomien for å beholde han. Har ikke klubbene pengene, så er det uprofesjonelt av australieren å utgi FFK for å være gnine for å ikke gi han det han fortjener.

Svært enig i alt du skriver her. Ja Whernan er meget viktig, men han har allerede en kontrakt ut denne sesongen og neste. Den har han selv skrevet under på. Det får da være måte på til melking av den sportslige suksessen. Har vi gull eller medalje ved sesongslutt, er tiden inne for å reforhandle kontrakter som nærmer seg slutten ikke sant?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Slettet
Slettet av bruker eller moderator


Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 13 13

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340