Husk meg
Brukernavn
Passord

«Wehrman slakter FFK-ledelsen»

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 12 3

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 15 aug 08, 10:29

Opprinnelig postet av paco

La oss satse på det laget vi har idag da og ikke bruke masse millioner på en spiller som kansje trenger resten av kampene i år på og spille seg inn.

Vi kan nok fort ende opp med det, ja. Jeg håper dog at det grundige arbeidet FFK har gjort når det gjelder "ubeskrevne" spillere vil medføre at vi signerer et ungt spisstalent som kan vokse i klubben og som ikke koster allverden - som Wallace.

Siden økonomi faktisk er et tema i klubben har jeg veldig vanskelig for å se Hoff komme hit. Jeg har vondt for å tro at FFK vil være i nærheten av å tilby de samme betingelsene som en del av de andre klubbene som ønsker Hoff kan tilby...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FFK Fan

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 07
Innlegg: 122

Lagt til: 15 aug 08, 10:30

Hva med og prøve og la Thomassen spille.??

 

Han var jo veldig god den kampen han fikk spille..

Han kan jo bli god og så kan vi selge han og tjene litt penger..

 

---------------------------

Meritter
Seriemester: 1937-38, 1938-39, 1948-49, 1950-51, 1951-52, 1953-54, 1956-57, 1959-60 og 1960-61.
Cupmester 1932, 1935, 1936, 1938, 1940, 1950, 1957 1961, 1966, 1984 og 2006.

ILLE BRA ;)


Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 15 aug 08, 10:33

haugen blir vel ikke mer populær nå tenker jeg..


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 15 aug 08, 10:42
Endret: 15 aug 08, 10:54
Endret av: Holters

Ingen tvil om at Wehrman pr dags dato er FFK,s viktigste spiller, og at FFK bør gjøre det de kan for å signere en ny langtidskontrakt med han.

Men det må ikke bli slik at enkeltspillere dikterer hvordan en klubb og et styre skal opptre. Kasey har allerede en kontrakt som gjør at klubben kan vente til etter sesongen med å skrive en ny.

Ser at folk her inne som ikke har en anelse om realitetene i klubben, kaller Haugen og andre for inkompetente og amatører. For å kunne tilby en ny kontrakt, så man man faktisk ha penger til å gjøre det. FFK er en bedrift som andre bedrifter. Man kan ikke tilby kontrakter med Kvisvik eller andre, med sign on fee, og en lønn klubben ikke kan betjene, for så å be onkel Terje å dekke underskuddet man får hvert år. Det fungerer ikke lenger slik i FFK

Den eneste grunnen til at Wehrman ikke får en ny kontrakt nå, er den alvorlige økonomiske situasjonen klubben befinner seg i. Hvis man legger i potten det klubben fikk for Tarik, så går dette kun med til å dekke kortsiktig gjeld. FFK som klubb er helt avhengig av ekstern hjelp for å kunne tilby det Kasey forlanger.

At Kasey som vår kaptein går ut i media på denne måten, synes jeg er lite heldig, og skaper ingenting annet en uro. Dette burde ha vært håndert internt. Å true med at Odd kampen kan være hans siste, er kun for å legge press på klubben, noe jeg regner med fører til et nytt møte med klubben idag.

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 aug 08, 11:15
Endret: 15 aug 08, 11:17
Endret av: FFK1903

Jeg tror alle i FFK, Haugen inkludert, vet hvor viktig Wehrman har vært for laget, så jeg nekter å tro at det er viljen det står på. Hva vil skje om Wehrman får viljen sin og får lønnen han vil ha? Vil da andre spillere i klubben ty til samme metode? Og hva gjør Wehrman om et år? Samme greiene om igjen? Han har tross alt vært her et snaut år og vil allerede ha høyere lønn og lengre kontrakt, hva stopper han fra å ønske det samme om et år? FFK kan ikke skrive treårskontrakter og fornye disse hvert år heller.

Jeg vil heller ha et FFK uten Wehrman, enn et FFK uten lisens neste sesong, for å sette det på spissen. Jeg tror og håper likevel at dette ordner seg, det var jo ikke lenge siden Wehrman uttalte at uthalingen var litt hans egen feil også. Jeg tror også Høili & Co ordner opp, Høili selv var vel en av pådriverne for å få han til klubben i fjor? Grönhagen visste knapt om spilleren før han ble høyaktuell.

Egentlig unødvendig av Wehrman å dra dette opp nå, vi trenger ikke noe slikt hengende over klubben nå som tilsynelatende alt går på skinner sportslig. Gi nå mannen det han fortjener innenfor de rette økonomiske rammene til klubben, det betyr ikke nødvendigvis å gi han det han krever.

Det er selvsagt veldig lett å velge side og se på hva Wehrman har betydd for klubben på den ene siden, og en ledelse som ikke vil gi han kontrakt på den andre. Hadde alle detaljene blitt lagt på bordet tror jeg likevel det ville vært vanskelig å velge side i denne saken. Wehrman kan heller ikke sette seg over klubben ved å forlange at siden han er så viktig, så skal FFK risikere økonomien for å beholde han. Har ikke klubbene pengene, så er det uprofesjonelt av australieren å utgi FFK for å være gnine for å ikke gi han det han fortjener.


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 15 aug 08, 11:27

Når det gjelder Espen Hoff har det vel vært snakk om at spillerinvest skal dekke både overgang og lønn. Om dette er sant vet jeg ikke. Dette er noe jeg har fått greie på igjennom en kar som jobber i Fredrikstad Blad.

Så han skal bi heleid av spillerinvest. På samme måte som hardball gjorde for Brann.


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 15 aug 08, 11:40

Opprinnelig postet av FFK1903

Jeg tror alle i FFK, Haugen inkludert, vet hvor viktig Wehrman har vært for laget, så jeg nekter å tro at det er viljen det står på. Hva vil skje om Wehrman får viljen sin og får lønnen han vil ha? Vil da andre spillere i klubben ty til samme metode? Og hva gjør Wehrman om et år? Samme greiene om igjen? Han har tross alt vært her et snaut år og vil allerede ha høyere lønn og lengre kontrakt, hva stopper han fra å ønske det samme om et år? FFK kan ikke skrive treårskontrakter og fornye disse hvert år heller.

Jeg vil heller ha et FFK uten Wehrman, enn et FFK uten lisens neste sesong, for å sette det på spissen. Jeg tror og håper likevel at dette ordner seg, det var jo ikke lenge siden Wehrman uttalte at uthalingen var litt hans egen feil også. Jeg tror også Høili & Co ordner opp, Høili selv var vel en av pådriverne for å få han til klubben i fjor? Grönhagen visste knapt om spilleren før han ble høyaktuell.

Egentlig unødvendig av Wehrman å dra dette opp nå, vi trenger ikke noe slikt hengende over klubben nå som tilsynelatende alt går på skinner sportslig. Gi nå mannen det han fortjener innenfor de rette økonomiske rammene til klubben, det betyr ikke nødvendigvis å gi han det han krever.

Det er selvsagt veldig lett å velge side og se på hva Wehrman har betydd for klubben på den ene siden, og en ledelse som ikke vil gi han kontrakt på den andre. Hadde alle detaljene blitt lagt på bordet tror jeg likevel det ville vært vanskelig å velge side i denne saken. Wehrman kan heller ikke sette seg over klubben ved å forlange at siden han er så viktig, så skal FFK risikere økonomien for å beholde han. Har ikke klubbene pengene, så er det uprofesjonelt av australieren å utgi FFK for å være gnine for å ikke gi han det han fortjener.

Svært enig i alt du skriver her. Ja Whernan er meget viktig, men han har allerede en kontrakt ut denne sesongen og neste. Den har han selv skrevet under på. Det får da være måte på til melking av den sportslige suksessen. Har vi gull eller medalje ved sesongslutt, er tiden inne for å reforhandle kontrakter som nærmer seg slutten ikke sant?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 15 aug 08, 11:47

Å få med Wehrman videre vil jeg anse som viktigere enn å signere Hoff. Wehrman er kaptein og har etter min mening vært den soleklart beste og viktigste spilleren vår i år- det blir bare tull å ikke signere ny kontrakt. De pengene må man klare å skrape sammen et sted!

For meg virker det som om steget fra liten, anonym klubb til hardtsatsende toppklubb har gått litt vel fort. Fra å leve på gamle Stadion og prøve å unngå nedrykk, er vi nå en klubb med en flunkende ny stadion som kjemper om medaljer i Tippeligaen. Og i tillegg til dette har vi begynt med en mye større markedsføring, nå får du det meste i FFKprodukter: mobil, ringetoner, trekk til data og iPod osv. Men var klubben egentlig klar for dette? Og har vi nok kompetente folk til å klare det?

Kasey uttaler jo i intervjuet at det er for få folk med fotballkompetanse i klubben, kanskje dette stemmer? Uansett, mister vi Kasey vil jeg si at det er det dummeste FFK har gjort. Dummere enn kjøp av Vuorinen og Stadheim. Man må klare å komme til enighet med Kasey og nedprioritere noe annet, så han får de pengene han vil! Med mindre han stiller helt urimelige krav..

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 15 aug 08, 12:03

Syns det beklagelig at de samme spillerne går igjen når det kommer til syting som skader klubben i media, de aller fleste spillerne i FFK hører man aldri et ord fra, kanskje ikke tilfeldig det er gamlingene som driver kampanjer i media.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 15 aug 08, 12:27

Jeg forstår ikke at spillerne får lov til å uttale seg i media om kontrakter. Hender jo at spillere får munnkurv til pressen (f.eks Hæstad i beg. i VIF).  Skader jo klubben, burde vært mulig for klubben å nekte spillere å snakke om kontrakter til pressen. I verste fall ved kontratksinngåelse av nye spillere..

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


Grasrota

Juniorspiller

Ble medlem: 13 aug 08
Innlegg: 80

Lagt til: 15 aug 08, 14:06

Merkeilg opptreden av Wehrman. Ingen kaptein verdig å true med å være den første i livbåten.

Kasey har uten tvil vært en av lagets viktigste bidragsytere denne sesongen, men ingen er uerstattelige. Hvor mange timer han legger ned ekstra i uka fordi han er kaptein, aner ikke jeg. -Men at denne tittelen alene skal forsvare en markert høyere lønn enn for andre spillere, høres ut som sprøyt.

Jeg tenkte nesten det var en ære i seg selv bare det å bli utnevnt til kaptein for laget jeg. Her mener jeg Kasey, svekker sitt kanditatur til fortsatt å spille med kpt.bindet. Dersom han heller ikke har det i seg til å si nei når klubben tydeligvis (i følge nettavisens artikkel) har presset ham til å spille med skade, kan det hende han ikke er laget av kapteinsmateriale?

 

---------------------------

dommær a' dommær!


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 15 aug 08, 14:11

Synes ikke det er det minste rart at folk blir forbanna og lurer på hva faan som skjer. Først sies det krystallklart at penger fra Tariksalg skal brukes til kvalitetsinnkjøp, og dyre meritterte spillere blir lansert og omtalt, forventlinger og krav får masse næring. Klubben sier den er god rute ifht sportslig målsetting, (topp 4 etc), vi kjemper om medaljer. Så springer det plutselig en bombe om at den spilleren ALLE sier har betydd mest for den fantastiske fremgangen det siste året får en tilbakemelding vedr hans fremtid som gjør ham så forbanna at han ønsker seg bort så fort sesongen er over. (Om han er rett sitert osv..) Samtidig ønsker klubben å få den forrige landslagstreneren inn i ledlesen, noe som sikkert ikke er en billig løsning. Man kan mene mye om spilleres lojalitet etc, men en spiller som reiser fra Australia til Norge for å spille fotball, gjør ikke det pga et stort hjerte for en klubb, men for å få mest mulig kroner og "heder" ut av oppholdet. Har han en klar oppfatning om at FFK ikke vil gi ham betingelser hans markerdverdi tilsier, er det takk og farvell. Sånn er det bare. Har stor forståelse for de som mailer sportslig ledelse og stiller spørsmål ved dette; status pr i dag er at Tarik er vekk, Kvisvik skal jages opp til Sarp, og nå er vår gigant, klippe og sjef dritt lei hele klubben og vil vekk. 


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 15 aug 08, 14:24

Opprinnelig postet av kjo

Synes ikke det er det minste rart at folk blir forbanna og lurer på hva faan som skjer. Først sies det krystallklart at penger fra Tariksalg skal brukes til kvalitetsinnkjøp, og dyre meritterte spillere blir lansert og omtalt, forventlinger og krav får masse næring. Klubben sier den er god rute ifht sportslig målsetting, (topp 4 etc), vi kjemper om medaljer. Så springer det plutselig en bombe om at den spilleren ALLE sier har betydd mest for den fantastiske fremgangen det siste året får en tilbakemelding vedr hans fremtid som gjør ham så forbanna at han ønsker seg bort så fort sesongen er over. (Om han er rett sitert osv..) Samtidig ønsker klubben å få den forrige landslagstreneren inn i ledlesen, noe som sikkert ikke er en billig løsning. Man kan mene mye om spilleres lojalitet etc, men en spiller som reiser fra Australia til Norge for å spille fotball, gjør ikke det pga et stort hjerte for en klubb, men for å få mest mulig kroner og "heder" ut av oppholdet. Har han en klar oppfatning om at FFK ikke vil gi ham betingelser hans markerdverdi tilsier, er det takk og farvell. Sånn er det bare. Har stor forståelse for de som mailer sportslig ledelse og stiller spørsmål ved dette; status pr i dag er at Tarik er vekk, Kvisvik skal jages opp til Sarp, og nå er vår gigant, klippe og sjef dritt lei hele klubben og vil vekk. 

 

støttes 110 %

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet


effeffk

Knøttespiller
Ble medlem: 16 jan 07
Innlegg: 34

Lagt til: 15 aug 08, 16:31

Opprinnelig postet av Holters

Er det seriøst ingen som som forstår at det også er økonomi med i bildet her? Hadde Wehrman villet spille for 1 krone årlig, så hadde han hadde en treårskontrakt allerede!!

FFK er en fattig klubb som sliter enormt økonomisk. Hvor mange ganger må man skrive det her inne før folk begynner å få opp øya? Inntektene er for lave, driftskostnadene for øye, og i tillegg har/hadde FFK problemer med mye kortsiktig gjeld.

Dette er allment kjent. FFK er en klubb som lever fra hånd til munn - åraken er nevnt flere steder i tråden. Spillerkjøp er en ting - de etterfølgende lønnsutgiftene noe annet. Sånn sett gjør jo ikke Haugen annet enn jobben sin når han setter ned foten både hva gjelder Hoff og Wehrmann.

Det som er kritikkverdig er at klubbens ledelse faktisk holder publikum og samarbeidspartnere for narr. Utad snakkes det om kjøp av klassespillere og om ansettelse av profilerte sportsdirektører. Hvordan harmonerer dette med "FFK er en fattig klubb som sliter enormt økonomisk" ? Snakker man ikke sammen ? Vet ikke Grønhagen om de økonomiske realitetene.

Det er et stort problem at klubben sier en ting og gjør noe annet. Det skapes store forventninger som i realiteten ikke kan innfris som igjen skaper frustrasjon ikke bare hos publikum og supportere, men også hos spillerne.

Dersom ikke FFK klarer å øke driftsinntektene til det nivået som er nødvendig for å være et topplag har de i mine øyne bare en ting å gjøre: Senke de kortsiktige ambisjonene - antagelig med hverken Hoff eller Wehrmann på laget.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 15 aug 08, 16:50

Opprinnelig postet av effeffk

Hvordan harmonerer dette med "FFK er en fattig klubb som sliter enormt økonomisk" ? Snakker man ikke sammen ? Vet ikke Grønhagen om de økonomiske realitetene.

Det er et stort problem at klubben sier en ting og gjør noe annet. Det skapes store forventninger som i realiteten ikke kan innfris som igjen skaper frustrasjon ikke bare hos publikum og supportere, men også hos spillerne.

Så du ville heller foretrekke at FFK ikke engang forsøker å signere spillere som Hoff? At vi skulle stått på sidelinjen?

FFK har en økonomisk ramme de må forholde seg til. De håpet vel at Hoff skulle være tilgjengelig innenfor rammen, hvis ikke har de kastet bort tiden og jeg tror overhodet ikke de er så dumme - trass i hva enkelte her inne måtte mene...

Det er vel heller slik at det faktisk er FFKs blodfans som har skrudd opp forventningene til det enorme. Hvis noen hadde spurt, for fire år siden, om vi synes det ville være realistisk med spillere som Rami, Wehrman, Gashi, osv på laget, tviler jeg på om noen hadde svart ja...

FFK har lagt stein på stein, men underveis har det  nok blitt noen rare vinkler på huset. Disse vinkene er vi i ferd med å pusse bort nå...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 15 aug 08, 16:59

Nå tror jeg folk må lande litt her i byen!!

 

FFK har iløpet av sesongen seilt opp som den store overaskelsen i TL. Tydligvis har dette gått til hodet på de fleste, sikkert endel i FFK styre/administrasjon, men mest av alt i hodet på supporterne. Det har vært kjent at klubben har slitt med økonomien i flere sesonger p.g.a. det og tilpasse seg en ny hverdag i TL samt ny stadion og fordi klubben trenger nye spillere, og for åha sagt det, FFK er ingen klubb eid av en rik mann, slik Chelsea er. Men tydligvis skulle man tro at det bare er å ringe han onkel terje. FFK prøver jo ikke å gøre noe annet enn å rydde opp i sin egen økonomi, samtidig som de kjemper for å hent inn gode spillere til klubben som kan heve kvaliteten iht målsetningne. Og om ikke klubbens rammer passer med det en eventuell spiller krever så er det ikke mulig å hente han inn. Når klubben gikk ut og lovde forsterkninger og de hevdet det var penger til kjøp så var det vel andre forutstninger feks lønnskrav fra spillere samt løpende utgifter som setter en stopper. Samt at ønske om å hente kvalitet kan være relatert til at klubben faktisk har rammer til hylle 2, men ikke hylle 1!!!


Erlend20

Juniorspiller

Ble medlem: 23 apr 06
Innlegg: 79

Lagt til: 15 aug 08, 17:18

Opprinnelig postet av paco

når det gjelder werhman så er lønnen hans veldig middels til og være lagets kansje viktigste spiller

Vet du noe om lønnen hans? Hva tjener han da?

---------------------------

Ære være Fredrikstad


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 aug 08, 17:19

Opprinnelig postet av Erlend20

Opprinnelig postet av paco

når det gjelder werhman så er lønnen hans veldig middels til og være lagets kansje viktigste spiller

Vet du noe om lønnen hans? Hva tjener han da?

Ja jeg vet noe om lønnen hans og det er det noen flere som gjør men hvor mye kan jeg ikke uttale meg om her


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 15 aug 08, 17:22
Endret: 15 aug 08, 17:22
Endret av: FlightOfTheRat

"De satser ikke på å vinne noe, og ser ut til å slå seg til ro med å være en middelhavsfarer."

- sitat Wehrman

 Det var nettopp derfor jeg hadde så sansen for Morgan Andersen. Jeg vet at fyren er og var kontroversiell, med sine svaktheter og tvilsomme sider. Men han hadde ambisjoner, for pokker! Morgan Andersen våget å sikte høyt. Han trakk storspillere til klubben og bygget på bare et år et fundament for at FFK kunne bli en toppklubb i norsk fotball.

Noe som er fullt mulig med det potensialet FFK har, med tanke på publikumsoppslutning osv.

Etter at MA sluttet så har klubben klart seg bra en stund, og fortsatt i det ambisiøse men realistiske sporet som MA etablerte.

Men nå ble jeg plutselig usikker igjen. Skal man risikere å miste Wehrman før tiden fordi man gnier på ett år til eller fra??? Det var jo akkurat den tabben LSK gjorde! Greit at man ikke skal være for lettsindige i forhandlinger, men uten at jeg kjenner denne saken mer enn via mediene, så lukter dette amatøridioti fra laveste hylle.

I tillegg kommer det fram at Espen Hoff hadde snudd og var interessert i en overgang til FFK, men så sier FFK nei fordi han vil ha litt mer lønn enn FFK hadde tenkt seg? Hva inn i svarteste granskauen er det for tåpeligheter? Hoff er ung, norsk, og fryktelig god. Og han ville utfylle et stort sort hull i FFKs stall. Også sier man nei takk pga noen småkroner til eller fra? Enten har Hoff hatt et vanvittig lønnskrav, eller så er dette vanvittig idiotisk fra FFKs side.

Den eneste måten for en klubb å komme økonomisk ovenpå er gjennom sportslig suksess. Begynner man med å fjerne alle muligheter for slik suksess så graver man sin egen økonomiske grav.

 Nei nå er jeg spent på hva FFK gjør framover. Jeg forventer ikke at FFK skal vinne gull i år. Jeg blir ikke skuffet over en fjerde eller femte plass, selv om jeg håper og tror en medalje kan være innen rekkevidde .

Men hvis jeg ser at FFK ikke fortsetter å satse ambisiøst, så blir ikke jeg den siste som vender FFK ryggen. Jeg kommer ikke til å bli den eneste heller .

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 aug 08, 17:41

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Han trakk storspillere til klubben og bygget på bare et år et fundament for at FFK kunne bli en toppklubb i norsk fotball.

Storspillere? Hvem da? Kom ikke han inn i klubben rundt juli/august 2006 og dro tidlig i fjor en gang? Han var vel i klubben når Gerrbrand kom, og det er vel eneste store navnet jeg kommer på. Wehrman og Gashi kom vel etter at Morgan var ferdig i klubben?

Likevel er jeg enig i noe av det du sier, FFK hadde nok slitt enda mer økonomisk om ikke Morgan hadde tatt et skippertak med Høili da han kom til klubben.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 12 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24