Husk meg
Brukernavn
Passord

Casualsoppgjør i tilknytning FFK-LSK

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 15 aug 08, 15:33

hehe ler meg ijel ,, folk sitter å synser å gir brigaden skylda for alt å ingen ting :P

som jeg har sagt var en liten hendelse utenfor bussene på ullevåll... kommer 3 stykk fra isko boys forbi å trur dem er tøffe å stirrer på alle folka (ganske klart hva de er ute etter) vi er en gjeng på 7 stykk som står å ler av dem å syns oppførslen dems er ganske tåpelig.

etter et par minuter kommer de tilbake , men da er de 10 stykk,, vi står fortsatt å ler av dem ..mens de går med capsen i sjegget å trur dem er tøffe:P 

derreter går vi inn på bussen å setter oss,, når vi har sotti på bussen et par minutter så kommer det brått 25-30 casuals fra vålerenga å spaserer forbi alle bussane å er tøffere en tøffest :P

virka ikke som de var ute etter noen spesielle,, trur de var ute etter tilfeldig bråk .. men snakk om feige jævlær a:P

var vell den situasjonen som ble diskuter fra vekta, var ingen krangling..... var vel heller ingen som hadde feiga ut?  var vell heller at isko var feige...

 

neste gang du overhører andre sine samtaler, så kan du ivertfall sørge for  å få med deg hele samtalen . 

for sånne rykter du sender ut der kan få hyle koret igang vettu .

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 18 aug 08, 15:49

Ja nå har det hvert stille rundt BRH i lang tid så da er det vel på tide og slenge litt dritt igjen.Jeg var selv til stede under "slåssingen" og kan bekrefte at ingen der er medlemmer i BRH


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 18 aug 08, 16:24

Paco, en casual ? Vel, det forklarer en del av oppførselen hans her på forumet....

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 18 aug 08, 17:49

Opprinnelig postet av Bob Page

Paco, en casual ? Vel, det forklarer en del av oppførselen hans her på forumet....

hehe jeg er ingen Casuals men observerte hva som hente etter et tips og jeg kjente ihvertfall ikke igjen et eneste menneske der fra BRH eller Plankehaugen og hva er det med min oppførsel?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 18 aug 08, 18:57

Opprinnelig postet av paco

Opprinnelig postet av Bob Page

Paco, en casual ? Vel, det forklarer en del av oppførselen hans her på forumet....

hehe jeg er ingen Casuals men observerte hva som hente etter et tips og jeg kjente ihvertfall ikke igjen et eneste menneske der fra BRH eller Plankehaugen og hva er det med min oppførsel?

 

Da anbefaller jeg deg paco om å melde deg som vitne hos politiet eller hos FFK slik at vi kan få luket bort dette. Som alle sikkert er enige om er dette til stor skade for FFK som klubb og PH og BRH. Det er garantert enkelt individer som henger på PH feltet og derfor også medlemmer av enten PH og BRH selv om det de gjør ikke representere PH og BRH holdninger så vil slike enkelt individer ødelegge for alle andre dessverre.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 19 aug 08, 10:00

Opprinnelig postet av mysthical

Da anbefaller jeg deg paco om å melde deg som vitne hos politiet eller hos FFK slik at vi kan få luket bort dette. Som alle sikkert er enige om er dette til stor skade for FFK som klubb og PH og BRH. Det er garantert enkelt individer som henger på PH feltet og derfor også medlemmer av enten PH og BRH selv om det de gjør ikke representere PH og BRH holdninger så vil slike enkelt individer ødelegge for alle andre dessverre.

Har FFK og plankehaugen noe med hva folk driver med på fritida? Dette er et mystisk fenomen, og gudene skal vite hva som driver disse folka, men de holder på med noe som i og for seg ikke er forbudt, men som er farlig, naturligvis, og ditto unaturlig for 99,99% av befolkningen.

Denne "aktiviteten" bedrives langt fra stadion, tribuner og supportere, så jeg ser virkelig ikke poenget med å følge opp denne saken, for den har jo ingenting med det vi driver med å gjøre?

Hvis vi hadde grupperinger som dro inn utenforstående på en eller annen måte ville saken ha vært helt annerledes. Dette er jo bare bråkmakere som tilfeldigvis henger rundt der fotballsupportere henger.

Så lenge de lar utenforstående være, det inkluderer også det å slippe å se på en gatekamp, og oppfører seg flott på kamp så ser jeg virkelig ikke problemet med dette fenomenet.

Det blir liksom å sette igang et stort ståhei for å slippe å tenke på at det er noen som synes det er gøy å slåss på nevene...

Hvor skal vi sette grensa? Utestenge folk som grisekjører på vei til eller fra kamp? Utestenge folk som har voldsdom? Hva med folk som fyrer opp bluss på fritida? Hvor langt unna kampstart kan man fyre opp bluss på privaten uten å bli utestengt?

 


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 aug 08, 10:28

Opprinnelig postet av Asgeir
Dette er jo bare bråkmakere som tilfeldigvis henger rundt der fotballsupportere henger.

Tilfeldigvis?  Naiv-filteret er montert på, skjønner jeg...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 19 aug 08, 22:50

Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Asgeir
Dette er jo bare bråkmakere som tilfeldigvis henger rundt der fotballsupportere henger.

Tilfeldigvis?  Naiv-filteret er montert på, skjønner jeg...

Lol, naiv-filter?

Det er folk som røyker hasj før de går på kamp også. Skal de utestenges?

Man skal vel ikke utestenges med mindre man har gjort noe dritt i forbindelse med kamp? På tribunen, utafor stadion, på vei til/fra stadion? "Å gjøre noe dritt" er i mine øyne typisk når tredjepart blir involvert. Hærverk, blind vold, terroroppførsel, bråk, trusler osv osv.

Jeg bare mener at fenomenet "casuals" er pumpa opp i skyene, og man burde konsentrere seg om å ha null-toleranse for vold i forbindelse med selve arrangementet sånn at barn og voksne kan gå trygt til og fra kamp, og ikke henge seg opp i to gutteflokker som slåss på nevene på et hemmelig sted.

Jeg synes det er merkelig at politiet har sånn god oversikt over disse miljøene tatt i betraktning alle de virkelig kriminelle miljøene de overhodet ikke har noen oversikt over.


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 20 aug 08, 01:59
Endret: 20 aug 08, 02:03
Endret av: Holters

Her var det mange 'strawman arguments': "Siden noen andre gjør noe galt før de går på kamp (f.eks. røyker hasj), skal andre som gjør no galt (casuals) få slippe unna!" Herlig tankegang, og et forvridd idealistisk "likhet for alle" etisk syn jeg har null forståelse for (enten skal alle som gjør noe tilnærmet galt tas, eller ingen!).

To feil gjør ikke en rett!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 20 aug 08, 09:38

Jeg har meldt fra til politiet om at jeg ikke kjente igjen noen fra BRH under denne hendelsen,heller aldrig før sett noen av disse på stadion


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 20 aug 08, 10:15

Merkelig det der paco... Når andre kan bekrefte det motsatte.

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 20 aug 08, 11:23

Opprinnelig postet av BøgeJon

Merkelig det der paco... Når andre kan bekrefte det motsatte.

Jeg forklarte at jeg ikke kjente igjen noen fra BRH,hvis andre gjør det så ja vel


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 20 aug 08, 11:49

Det som ble bekreftet var at det stod BRH/PH medlemmer ved bussene.... Næmmen det var rart at medlemmer av disse stod ved bussene som skulle hjem etter kamp!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 22 aug 08, 09:34

Opprinnelig postet av Holters

Her var det mange 'strawman arguments': "Siden noen andre gjør noe galt før de går på kamp (f.eks. røyker hasj), skal andre som gjør no galt (casuals) få slippe unna!" Herlig tankegang, og et forvridd idealistisk "likhet for alle" etisk syn jeg har null forståelse for (enten skal alle som gjør noe tilnærmet galt tas, eller ingen!).

To feil gjør ikke en rett!

Det utrolig billig å maskere sin egne en-dimensjonale tenkning ved å anklage opponenten for "strawmans argument".

Du skjønte virkelig ikke hva jeg mente med mitt eksempel. Man bruker nemlig eksempler for å belyse en moralsk problemstilling, noe som er helt vanlig i diskusjoner om moral.

Ett godt moteksempel kan motbevise en tese, uansett om *du* kaller det "strawmans argument". Og om du har fulgt litt med i timen vet du at et "motbevis" er like verdifullt som et "bevis".

Siden det viser seg at det ikke går an å belyse et aspekt med en problemstilling med eksempler får jeg forsøke å definere det rett fram:

Det er naturlig at fotball som bransje håndterer fotball-relaterte forbrytelser, dvs forbrytelser som IKKE ville blitt begått hvis det ikke hadde blitt spilt fotballkamper. Der er vi nok enige, tror jeg.

Men... Hvor skal grensa gå mellom "fotball-relaterte" forbrytelser og "ikke-fotball-relaterte" forbrytelser? Det er DET jeg synes er problematisk. Det vi jo diskuterer er hvordan supporterklubb og fotballklubb skal agere i tilfeller som dette, og da er det da for pokker interessant å diskutere jurisdiksjon, nedslagsfelt og prioriteringer?

Og hvis det finnes en definisjon som blir praktisert av alle, og som alle er enige om, ja så skal jeg krype til korset og trekke alle mine argumenter i saken og beklage min deltakelse i debatten.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 aug 08, 08:54

Opprinnelig postet av Asgeir

Det er folk som røyker hasj før de går på kamp også. Skal de utestenges?

Jeg synes det er merkelig at politiet har sånn god oversikt over disse miljøene tatt i betraktning alle de virkelig kriminelle miljøene de overhodet ikke har noen oversikt over.

Hvis personer i FFKs supporterklubb begynner med offentlig hasjrøyking rett i forkant av kamp og gjør det krystallklart at de er relaterte til FFK (f.eks. med vimpler, drakter, etc) er det vel nærliggende å tro at det vil medføre en viss negativ mediebelastning av FFKs navn. Følgelig vil det være mulig for og sannsynelig at FFK velger å stenge pothodene ute fra kamp.

Hva med de som tisser bak busken med FFK-drakt? Eller de som kjører for fort i 50-sona? Det var jammen litt av en søkt sammenlikning...

Hvilke kriminelle miljøer er det politiet overhodet ikke har noen oversikt over?

Jeg synes faktisk at politiet har ryddet ganske så godt i mange kriminelle miljøer de siste åra, jeg. De har vel buret inn nærmere 50 stykker i etterkant av Nokas- og Munch, de har brutt opp en del trafficking-ringer, har brent en av A/B-gjengens hvitvaskingssteder (Brasil) og har foretatt en del aksjoner mot miljøer med økonomisk kriminalitet (innsidehandel). 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 21 aug 08, 11:10

Politiet, politiet
Vi gjør så godt vi kan
Politiet, politiet
Vi er mange tusen mann

Wink

(Gammel skepsis mot øvrigheta sitter dypt...)

---------------------------

Hater hat!


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 21 aug 08, 16:10

vi skriver på maskiner

med en finger kjære venn

er det opptatt når det ringer

ikke prøv å ring igjen

 

;)

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340