Husk meg
Brukernavn
Passord

Tarvelig oppførsel av FFK i forbindelse med Kvisvik

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 12 aug 08, 08:21

FFK; Noen ganger koster det faktisk litt å holde seg til inngåtte avtaler - muntlige som skriftlige.

Det er beklagelig at det har vært skifte i ledelsen; Morgan kunne man faktisk stole på, men disse nye kostene er det litt vanskeligere å forholde seg til fra lillebror. Et samlet sportslig utvalg fatter et vedtak om at man skal la kvisvik gå hvis han får en langtidskontrakt et annet sted - avtalen er på plass også kansellerer man vedtaket - antagelig grunnet en kortsiktig sportslig begrunnelse..

Skuffende av FFK

http://www.sa.no/sport/ssf/article3713818.ece

 


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 12 aug 08, 08:30

Alle spillere er til salgs ... til rett pris !!! Kvisvik har vært involvert i MANGE av FFKs scoringer den siste tiden. Har vist seg å være en særdeles viktig spiller. Prislappen (dersom han skal gå før siste seriekamp) er nok blitt veldig høy ... Dessverrre for dere særpinger. Et annet spørsmål er jo om dere egentlig har penger å handle for?

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 12 aug 08, 08:48
Endret: 12 aug 08, 08:57
Endret av: foyn

Opprinnelig postet av Svein

Alle spillere er til salgs ... til rett pris !!! Kvisvik har vært involvert i MANGE av FFKs scoringer den siste tiden. Har vist seg å være en særdeles viktig spiller. Prislappen (dersom han skal gå før siste seriekamp) er nok blitt veldig høy ... Dessverrre for dere særpinger. Et annet spørsmål er jo om dere egentlig har penger å handle for?

 

God dag mann økseskaft. Det har ikke vært snakk om salg. FFK har sagt seg villig til å slippe Kvisvik hvis han får en langtidskontrakt. Det har han fått, men FFK står ikke ved ordet sitt. At man bryter sitt ord må du gjerne forsvare, men du må skille snørr og barter..


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 12 aug 08, 09:46

- Vi var i ferd med å finskrive avtalen da vi tok en siste telefonkontakt med FFK. Vi ville bare verifisere at det de hadde sagt tidligere sto ved lag.

 

Hvorfor tok de kontakt på det tidspunktet? Kanskje Særp ble usikre på hvilken avtale de egentlig hadde med FFK?

 

"Vent litt folkens, jeg skal bare ringe og sjekke at jeg har forstått dette riktig.. ....  OOooopps.. nei. Det hadde jeg ikke, huff NÅ blir jeg sint.!!"

Om de var sikre på at de hadde en vanntett avtale, så hadde de ventet til forhandlingene var ferdig før de tok kontakt for sluttføring. Kanskje Særp og Raymond har vært litt raske her?

 

Uansett, la Raymond leve. Gi Kvisvik ny kontrakt!!

 

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 12 aug 08, 10:08

Opprinnelig postet av Jens G Best

- Vi var i ferd med å finskrive avtalen da vi tok en siste telefonkontakt med FFK. Vi ville bare verifisere at det de hadde Om de var sikre på at de hadde en vanntett avtale, så hadde de ventet til forhandlingene var ferdig før de tok kontakt for sluttføring. Kanskje Særp og Raymond har vært litt raske her?

 

 

Når man finskriver en avtale, så er de reelle forhandlingene over (dette forutsetter imidlertid at man har parter som stoler på hverandre og holder ord). Men for all del, stikk hode i sanden og latterliggjør sarpinger.

 

Ikke vet jeg, men det er kanskje en grunn til at haugen har gjort seg utilgjengelig siden i går ettermiddag for både sarpsborg og fredrikstad aviser.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 aug 08, 10:15

Opprinnelig postet av foyn
Ikke vet jeg, men det er kanskje en grunn til at haugen har gjort seg utilgjengelig siden i går ettermiddag for både sarpsborg og fredrikstad aviser.

Ja, kanskje han jobber med FFKs forsterkninger...

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 12 aug 08, 10:20

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av foyn
Ikke vet jeg, men det er kanskje en grunn til at haugen har gjort seg utilgjengelig siden i går ettermiddag for både sarpsborg og fredrikstad aviser.

Ja, kanskje han jobber med FFKs forsterkninger...

Kan hende det, men tror du han hadde hatt tid til en kort prat med SA/FB hvis han hadde hatt en glad nyhet å presentere ? I følge sportslig leder i Sparta Sarpsborg har FFK's sportslige utvalg bekreftet at Kvisvik kan gå for en langsiktig kontrakt. I dette utvalget sitter vel Haugen, Grønis, Terje Jensen og en eller to til. Verden går ikke under av den grunn, men festlig å observere FFK og dets supporteres moraloppfatning.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 12 aug 08, 10:29

Opprinnelig postet av foyn
Verden går ikke under av den grunn, men festlig å observere FFK og dets supporteres moraloppfatning.

Hei, ikke dra alle over én kam, da! Se innlegget mitt tidligere. Wink

---------------------------

Hater hat!


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 12 aug 08, 10:33

Opprinnelig postet av Magnum

Opprinnelig postet av foyn
Verden går ikke under av den grunn, men festlig å observere FFK og dets supporteres moraloppfatning.

Hei, ikke dra alle over én kam, da! Se innlegget mitt tidligere. Wink

 

Det er selvfølgelig observert. Embarassed. Regner med det er besteforeldre eller lignende fra 1700-området. Skal være forsiktig med å være moralens vokter etter å ha fulgt sparta hockeys eskapader i noen år, men det er nå litt krydder da..

Min teori er at FFK begynner å frykte sarpsborgs fremmarsj. Kun småting som skiller klubbene nå..

 


MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 255

Lagt til: 12 aug 08, 10:38

Opprinnelig postet av foyn
Min teori er at FFK begynner å frykte sarpsborgs fremmarsj. Kun småting som skiller klubbene nå..

 

Haha.

---------------------------

-exit body, exit mind-


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 12 aug 08, 11:25

Opprinnelig postet av foyn

Det er selvfølgelig observert. Embarassed. Regner med det er besteforeldre eller lignende fra 1700-området.

Ikke det jeg vet. Det er nok 1750 som gjelder for meg. Ei tante utflytta til Sarp, riktignok. Cool

Handler vel mer om alminnelig folkeskikk, den saken her.

Opprinnelig postet av foyn

Min teori er at FFK begynner å frykte sarpsborgs fremmarsj. Kun småting som skiller klubbene nå..

He he... Trur jeg skal unnlate å kommentere akkurat det der... Wink

---------------------------

Hater hat!


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 12 aug 08, 13:09

Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av Magnum

Opprinnelig postet av foyn
Verden går ikke under av den grunn, men festlig å observere FFK og dets supporteres moraloppfatning.

Hei, ikke dra alle over én kam, da! Se innlegget mitt tidligere. Wink

 

 

Min teori er at FFK begynner å frykte sarpsborgs fremmarsj. Kun småting som skiller klubbene nå..

 

Ja helt enig, bare en hel divisjon, og kanskje 2 divisjoner, det er jo bare 2 småting;),

Sparta Sarpsborg er fortsatt ikke helt trygge på å rykke ned;) Selv om de mest sannsynelig vil klare seg.
Selv om det ville vært moro med Sarpsborg i tippeligaen så ville det kun vært en snartur og så ned igjen. Det er ikke befolkningsgrunnlag og dermed nok penger til å holde Sarpsborg i tippeligaen.  De vil uansett ikke kunne få nok folk fra omegn til kampene og heller ikke nok sponsorkroner.

Vi snakker om budsjetter fra 60-200 millioner i året i tippeligaen for tiden. Og sarpsborg er jo heller ingen talentfabrikk ala Lyn f eks. De fleste spillerene kommer jo som avdankede spillere fra FFK.  Med noen hederlige unntak seff.

Liten tro på Sparta Sarpsborg i tippeligaen gitt. Da må i såfall Fredrikstad rykke ned og bli nede noen sesonger først. Det er ikke plass til to lag så nærme hverandre


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 aug 08, 10:30
Endret: 12 aug 08, 10:33
Endret av: Holters

Moraloppfatning?

For det første; det er ikke det minste merkelig at FFK vil ha en (forhåpentligvis bedre) erstatter klar før de slipper Kvisvik.

For det andre; dette er en bransje i kontinuerlig forandring. Man kan aldri si noe sikkert. FFK har sin fulle rett til å mene at de kan ha høyere sportslig nytte av å beholde Kvisvik ut sesongen fremfor å la han gå gratis (!) til Sparta, selv om de sa seg villige til å gjøre det dersom han fikk tilbud om en langtidskontrakt et annet sted, og de hadde en erstatter klar. Alberto Thiago (som FFK den gang ikke hadde midler til å hente) var faktisk en venstrekant.

For det tredje; overgangsvinduet er ikke stengt. Kvisvik kan fortsatt bli Sarpsborgspiller.

Dette burde for øvrig Sarpsborg ha tatt direkte med FFK, og ikke i media. Kanskje de nå oppnår at FFK i stedet setter seg på bakbeina. Litt ydmykhet overfor en storebror som faktisk ser seg villige til å slippe en så stor profil som Raymond Kvisvik gratis bør man faktisk ha.

Når det er sagt, så er alle sett fra et rent idealistisk ståsted enige i at avtaler skal holdes,

... men vi har bare fått servert én side av saken så langt.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 12 aug 08, 10:39

Opprinnelig postet av Holters

Moraloppfatning?

For det første; det er ikke det minste merkelig at FFK vil ha en (forhåpentligvis bedre) erstatter klar før de slipper Kvisvik.

For det andre; dette er en bransje i kontinuerlig forandring. Man kan aldri si noe sikkert. FFK har sin fulle rett til å mene at de kan ha høyere sportslig nytte av å beholde Kvisvik ut sesongen fremfor å la han gå gratis (!) til Sparta, selv om de sa seg villige til å gjøre det dersom han fikk tilbud om en langtidskontrakt et annet sted, og de hadde en erstatter klar. Alberto Thiago (som FFK den gang ikke hadde midler til å hente) var faktisk en venstrekant.

For det tredje; overgangsvinduet er ikke stengt. Kvisvik kan fortsatt bli Sarpsborgspiller.

Dette burde for øvrig Sarpsborg ha tatt direkte med FFK, og ikke i media. Kanskje de nå oppnår at FFK i stedet setter seg på bakbeina. Litt ydmykhet overfor en storebror som faktisk ser seg villige til å slippe en så stor profil som Raymond Kvisvik gratis bør man faktisk ha.

Når det er sagt, så er alle sett fra et rent idealistisk ståsted enige i at avtaler skal holdes,

... men vi har bare fått servert én side av saken så langt.

Jeg forstår at FFK vil ha en erstatter for Kvisvik før de slipper han, men poenget er at ( ifølge Nilsen), så la ikke FFK inn noen forutsetninger når de sa ja til å slippe kvisvik før ferien. Erstatter var ikke nevnt, fordi jeg regner med at ffk mente at en overvektig og umotivert kvisvik var lett å erstatte. Nå har kvisvik kviknet til og ffk endrer forutsetningene.

Sparta sarpsborg kontaktet selvfølgelig FFK først; de skulle bare ha formalitetene i orden før de presenterte ham som ny spiller på søndagen. Da svarer FFK at de ikke overholder avtalen. Helt ok å gå til media da..

Vi får høre haugens versjon, men han virker til å ha en dårlig case..

 

 


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 12 aug 08, 10:31

Jeg tror alle i Fredrikstad er interessert i at klubben oppfører seg skikkelig, men vi er også naive nok i vår kjærlighet til klubben at vi lar tvilen komme de til gode foreløpig. Haugen kommer nok til å uttale seg, og vi venter spent vi og..

---------------------------

Svaberget for alltid!


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 12 aug 08, 12:06

Opprinnelig postet av foyn

 

Kan hende det, men tror du han hadde hatt tid til en kort prat med SA/FB hvis han hadde hatt en glad nyhet å presentere ? I følge sportslig leder i Sparta Sarpsborg har FFK's sportslige utvalg bekreftet at Kvisvik kan gå for en langsiktig kontrakt. I dette utvalget sitter vel Haugen, Grønis, Terje Jensen og en eller to til. Verden går ikke under av den grunn, men festlig å observere FFK og dets supporteres moraloppfatning.

Verden går vel ikke under for sarpsborg heller, om Raymond faktisk må fullføre kontrakten Raymond har skrevet under på. Så kan sarpsborg sparta sarpsborg fotball tegne langtiskontrakt med han fra og med kommende sesong?

Inntrykket jeg sitter med, og som Raymond selv har sagt ønsker han å avslutte karieren i FFK. Det som er litt synd er at han har urealistiske tanker om lengde på kontrakt. Han har forsøkt å presse egen klubb. Godt mulig han besinner seg nå, hvor han ser at FFK mener alvor. Kanskje de ender opp med et kompromiss? 1+1 kontrakt, så kan Raymond få ønsket sitt oppfylt, avslutte i den RødHvite drakten Laughing

Di forstår vel at han innerst inne, ikke ønsker seg til vikarligan?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


effeffk

Knøttespiller
Ble medlem: 16 jan 07
Innlegg: 34

Lagt til: 12 aug 08, 12:13

Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av foyn
Ikke vet jeg, men det er kanskje en grunn til at haugen har gjort seg utilgjengelig siden i går ettermiddag for både sarpsborg og fredrikstad aviser.

Ja, kanskje han jobber med FFKs forsterkninger...

 Verden går ikke under av den grunn, men festlig å observere FFK og dets supporteres moraloppfatning.

Foyn - du startet friskt med mye fornuft når du startet tråden, nå minner du meg bare om en sutrete sarping. At du i tillegg mener det bare er småting som skille Sparta og Fredrikstad gjør at du umulig kan tas seriøst.


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 12 aug 08, 12:17

Opprinnelig postet av effeffk

Foyn - du startet friskt med mye fornuft når du startet tråden, nå minner du meg bare om en sutrete sarping. At du i tillegg mener det bare er småting som skille Sparta og Fredrikstad gjør at du umulig kan tas seriøst.

Jeg trodde fredrikstad-folk fikk en innføring i humor og ironi nede i binge-dammæne og dets like, men det tilhører kanskje en svunnen tid Smile

 


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 12 aug 08, 12:24

Opprinnelig postet av foyn
Jeg trodde fredrikstad-folk fikk en innføring i humor og ironi nede i binge-dammæne og dets like, men det tilhører kanskje en svunnen tid Smile

 

Nå må du skille snørr og bart, foyn. Det finnes bare en Bingedam. Den ligger mellom Bydalen og Lisleby. Dammane er derimot noe annet. De ligger ovenfor Trara.

Mvh

Geografilærer Per Egil

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 12 aug 08, 12:26

Opprinnelig postet av Per Egil

Opprinnelig postet av foyn
Jeg trodde fredrikstad-folk fikk en innføring i humor og ironi nede i binge-dammæne og dets like, men det tilhører kanskje en svunnen tid Smile

 

Nå må du skille snørr og bart, foyn. Det finnes bare en Bingedam. Den ligger mellom Bydalen og Lisleby. Dammane er derimot noe annet. De ligger ovenfor Trara.

Mvh

Geografilærer Per Egil

Beklager den; blitt en stund siden jeg var med i fanklubben til allan olsen og friberg

 



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f