Husk meg
Brukernavn
Passord

Football Manager 2009

Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 09 aug 08, 01:18

 Når er det disse spillene pleier å komme ut ?

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 09 aug 08, 09:38

Oktober vil jeg tro. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 17 sep 08, 21:03

14 november. Registrerte brukere på fmnorge.no kan bestille den nå for 359 + porto....

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 26 sep 08, 11:53

Er det noen her på forumet som har hatt oppgaven med å oppdatere nye/eksisterende spillere i FFK til FM 2009?

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 sep 08, 12:29

Opprinnelig postet av kim_andre_c
Er det noen her på forumet som har hatt oppgaven med å oppdatere nye/eksisterende spillere i FFK til FM 2009?

Costanza (med hjelp fra meg:)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 26 sep 08, 12:44

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av kim_andre_c
Er det noen her på forumet som har hatt oppgaven med å oppdatere nye/eksisterende spillere i FFK til FM 2009?

Costanza (med hjelp fra meg:)

Da vet vi hvem vi skal klage på, iallefall Tongue out


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 31 okt 08, 12:14

Opprinnelig postet av Bob Page

 Når er det disse spillene pleier å komme ut ?

Det blir sluppet en demo av spillet søndag 2. nov. Blir moro å se hvordan FFK slår fra seg i 09 utgaven. Endelig blir det FM på kalde høstkvelder igjen! Like moro hvert år!! :)

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 02 nov 08, 11:33

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av kim_andre_c
Er det noen her på forumet som har hatt oppgaven med å oppdatere nye/eksisterende spillere i FFK til FM 2009?

Costanza (med hjelp fra meg:)

Du store min, er det mulig å få en sniktitt på statsene til noen av de nye: Wallace, Everton og Dominic? Hva er feks. dribleverdi på Everton og Frispark på wallace? Blir Erlend Thorvaldssen like skremmende urealistisk god, og er det noen nye talenter som peker seg ut?

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 02 nov 08, 13:59

pokker ingen av demoene funker hos meg. får samme feilmelding på de begge to. noen fler som har samme prob?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 nov 08, 14:18
Endret: 02 nov 08, 14:24
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Snæbbis
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av kim_andre_c
Er det noen her på forumet som har hatt oppgaven med å oppdatere nye/eksisterende spillere i FFK til FM 2009?

Costanza (med hjelp fra meg:)

Du store min, er det mulig å få en sniktitt på statsene til noen av de nye: Wallace, Everton og Dominic? Hva er feks. dribleverdi på Everton og Frispark på wallace? Blir Erlend Thorvaldssen like skremmende urealistisk god, og er det noen nye talenter som peker seg ut?

Wallace, Dominic og Everton har ikke vi researchet. De blir "overflyttet" fra sine gamle klubber, så det er deres gamle klubbers researchere som har fyllt ut statsene på dem. Ved første "database patch" får vi muligheten til å påvirke dem.

Når det gjelder talenter, så forsøker vi jo å være så realistiske som mulig. De som etter vårt syn er de største talentene i virkeligheten er de største på FM også. Av og til skjer det merksnodige FM-feil, slik at noen får helt anerledes stats enn vi har satt opp. Gustav Holmes fra FM2008 er et eksempel på det.

Thorvaldssen er nok fortsatt et ok talent, slik han er i virkeligheten, men både han og Holmes (som hadde helt feil stats) har nok blitt noe redusert. Husker faktisk ikke helt hvem som ble satt opp som de største talentene i farta, men vil tro Mehmeti er blant de største.

Kan komme tilbake og ødelegge moroa siden. ;)

Demoen kan forresten f.eks. lastes ned her.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 nov 08, 14:31
Endret: 02 nov 08, 14:32
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av mysthical
pokker ingen av demoene funker hos meg. får samme feilmelding på de begge to. noen fler som har samme prob?

Lettere å hjelpe deg om vi får vite hva feilmeldingen sier. :) Gjerne operativsystem også.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 02 nov 08, 15:19

orker ikke legge den inn igjen, men den manglet en dll fil. bruker vista dessverre hehe


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 nov 08, 15:23

Opprinnelig postet av mysthical
orker ikke legge den inn igjen, men den manglet en dll fil. bruker vista dessverre hehe

Trykk på "dxwebsetup.exe" i mappa "Fotball Manager 2009 demo", så vil nyeste versjon av Direct X bli installert. Jeg tipper du fikk feilmeldingen om at "d3dx9_37.dll" eller lignende filer manglet, og da er det nok et problem med eldre versjon av Direct X.

Jeg bruker selv Vista (64 bit) og jeg får startet spillet. Har ikke forsøkt å spille ennå, men har fått laget et game osv, så det ser ut til å fungere greit.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 03 nov 08, 01:11

For å slippe å laste ned en "ubrukelig" demo føre spillet kommer i postkassen min, er FFK med i demoen ?

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 nov 08, 01:20

Opprinnelig postet av Bob Page
For å slippe å laste ned en "ubrukelig" demo føre spillet kommer i postkassen min, er FFK med i demoen ?

På den største demoen.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 06 nov 08, 22:42

Har prøvd demoen to ganger nå, begge gangene hengte den seg før serien i det hele tatt var i gang. Ikke på samme sted i spillet heller da jeg rakk alle treningskampene på en save, og to på den andre før alt låste seg.

Har installert nyeste versjonen av DirectX og PCen er det heller ikke noe i veien med, så hva i all verden er det som gjør dette?

Ellers så kan det se ut som et meget bra spill (faktisk første FM-spillet jeg tester, kun CM tidligere). Fortsatt noen ville overganger i norsk liga, men mye mindre enn før.

FFK var nesten komplett med posisjoner og slikt, mens en del andre lag hadde hatt dårligere folk. Tror jeg fant 3-4 spillere som var i stallen til enkelte klubber, men som hadde forlatt den for en liten evighet siden.


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 07 nov 08, 07:31

Opprinnelig postet av FFK1903
Har prøvd demoen to ganger nå, begge gangene hengte den seg før serien i det hele tatt var i gang.

 

Det samme skjedde med meg. "Hengte" seg to ganger. Den første gangen må jeg kanskje ta skylda for selv siden jeg presterte å dekke til foran prosessor vifta så pcen ble overopphetaWink Andre gangen derimot da rakk jeg å spille en treningskamp før spillet hengte seg når jeg skulle gå videre etter kampen. Lot spillet stå på pver natta men ingenting skjedde.

Gidder neppe å kjøpe et spill som henger seg så ofte(?).

Har forresten en ny Packard Bell laptop med windows vista 32 bit. Hva kjørte du spillet på?

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 07 nov 08, 12:15

Opprinnelig postet av FFK1903

Har prøvd demoen to ganger nå, begge gangene hengte den seg før serien i det hele tatt var i gang. Ikke på samme sted i spillet heller da jeg rakk alle treningskampene på en save, og to på den andre før alt låste seg.

Har installert nyeste versjonen av DirectX og PCen er det heller ikke noe i veien med, så hva i all verden er det som gjør dette?

Foreslår at du ser på denne linken, her er vel alle mulige tenklige feil og løsninger på deWink http://fmnorge.com/forum/viewtopic.php?f=155&t=9119

Gleder meg forøvrig til å teste hvordan det er å spille med Fredrikstad / Blackburn.

 

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 nov 08, 12:36

- Spillet fryser når jeg trykker 'Submit Team' eller 'Continue'.

Mulig midlertidig løsning:
Endre spilletsoppløsning/resolution i innstillinger, eller prøv å kjør i vindumodus.

- Får prøve det første der da, for jeg kjører allerede i vindusmodus.

Har fått spilt litt mer nå. Lagret etter hver kamp så jeg kom meg videre litt etter litt. Litt vel mange skader (men det er vel nesten standard for demoer fra FM føler jeg). Dessuten er det litt mange uavgjorte kamper for min del. 1-5-1 har jeg i serien nå.

3D-visningen er jo genial (vet ikke om den var på de forrige versjonene) og man får en større innlevelse i spillet.

Noen litt småville rykter, men det ser ut som få av dem slipper igjennom gjerdet. Veldig mange storklubber som er interessert i keeperne i Tippeligaen i hvert fall.

Eneste kjøpet jeg har gjort er Per Egil Flo som gjør det bra. Han danner venstresiden med Pereira, og de bytter egentlig på å spille back og på midtbanen. Jeg må ha gjort noe veldig bra med de personlige innstillingene til Gashi for han storspiller i rollen sentralt med Wehrman bak!

Sikkert mye å sette seg inn i for en som ikke har spilt noen av spillene i FM før, men foreløpig (bortsett fra småplukk og at spillet henger seg) så anbefaler jeg dette i hvert fall!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 nov 08, 12:38

Opprinnelig postet av Rasle
Har forresten en ny Packard Bell laptop med windows vista 32 bit. Hva kjørte du spillet på?

Samme som deg, Vista 32 bit. Intel(R) Core(TM) 2 Duo CPU E8500 @ 3,16 GHz og med 4GB RAM som skulle være nok til å dra dette rundt på en grei måte :p


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 nov 08, 12:43
Endret: 07 nov 08, 12:44
Endret av: Holters

3D-visningen er ny av året.

Jeg har hatt null problemer med FM2009 så langt. Det eneste som har skjedd er "Array Access out of Bonds" en gang, men det gikk fint an å spille videre. Hvilket operativssytem har du FFK1903? Edit: Leste nå hva du hadde. Merkelig opplegg.

Har ikke funnet noen skikkelig bra spillere ennå som vil til FFK foruten "Franco Zuculini" fra Racing Club, men han kommer først 1. januar 2009, og det hjelper svært lite på demoen. Jonsson mener han har potensial til å bli "a lot better than" Kasey Wehrman, så han høres jo lovende ut for fullversjonen. :)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 07 nov 08, 12:49

Opprinnelig postet av FFK1903

Har fått spilt litt mer nå. Lagret etter hver kamp så jeg kom meg videre litt etter litt. Litt vel mange skader (men det er vel nesten standard for demoer fra FM føler jeg). Dessuten er det litt mange uavgjorte kamper for min del. 1-5-1 har jeg i serien nå.

3D-visningen er jo genial (vet ikke om den var på de forrige versjonene) og man får en større innlevelse i spillet.

Noen litt småville rykter, men det ser ut som få av dem slipper igjennom gjerdet. Veldig mange storklubber som er interessert i keeperne i Tippeligaen i hvert fall.

Sikkert mye å sette seg inn i for en som ikke har spilt noen av spillene i FM før, men foreløpig (bortsett fra småplukk og at spillet henger seg) så anbefaler jeg dette i hvert fall!

Det skal komme ut en patch på utgivelsesdatoen til spillet 14/11 som fikser problemene som for mange skader og endel andre forbedringer.

Som Holters nevner er 3D visningen helt ny i denne versjonen, derfor må man vel vente muligens til neste versjon eller en eller annen update slik at den også blir forbedra.

Har du forresten fått bestillt deg hele spillet?

 

 

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 07 nov 08, 13:59

kan vel bare legge til at jeg har samme problem med at den henger seg. Men det skjer på samme tid hele tiden. I det jeg skal sende laget til første treningskamp med FFK så bare fryser den fullstending.

Kjører på Vista, har en duel core med 4 gb minne. Har slått av 3-D visningen siden det er en bærbar og kunne være grafikken, men hjalp ikke.

Får leke litt til og se hva jeg finner ut


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 nov 08, 13:59

Den har faktisk fungert bra i dag, ingen restarter!

Staw (!) er foreløpig assistkongen med 4 målgivende pasninger. Utsparkene hans er jo enorme og Adiyiah eller Everton springer som noen helter for å komme seg mot mål. Mot Haugesund i cupen ledet araberne 1-0 og så ble det 1-1 på overtid på et selvmål. To oppspill av Staw og det stod 1-3! To touch, en fra Staw og en fra Everton var nok. Vant til slutt 4-1!

Tippeligaen etter ni kamper ser faktisk veldig realistisk ut. Stabæk, Rosenborg og Tromsø på de tre øverste, jeg på en tiendeplass. Eneste rare er at Bjørnebye tok over LSK ganske tidlig. Det ser man jo også resultatene av, en 11. plass!

Mest urealistiske hittill er vel at jeg vant en treningskamp mot Moss!

 


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 nov 08, 15:48

Spilt ferdig demoen nå. Uten å ta ting altfor seriøst ligger jeg på en svak 12. plass med 2-6-6. Kun Aafk og Godset under meg på tabellen. Av en eller annen grunn fikk jeg fem (!) bortekamper på rad i Tippeligaen. Det er vel strengt tatt ikke mulig...

Fant ikke noe sted at FFK får prosenter av et videresalg av Tarik, den bør jo være med!

Fikk solgt Tegström til Elfsborg for 6,75 millioner, slettes ikke verst for en spiller som nesten ikke har spilt.

Trond Olsen ble kjøpt av Enga for 24 millioner. FC København kjøpte Reginiussen for samme sum. Ringberg ble solgt til Brann for en million...

Den drøyste overgangen er at Viking kjøpte Bjørn Helge Riise for 15 millioner, i tillegg til at Ødegaard gikk den andre veien. Riise er ikke 15 millioner mer verdt en Ødegaard! :p

Uansett, liker spillet godt nok til at det blir kjøp tror jeg. Får sette meg inn i alt og alle etter hvert, så blir det nok bra til slutt.

Balansen i klubben har gått fra rundt 10 millioner til 40 på seks måneder. Litt merkelig...


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 12 nov 08, 08:57

i dag kommer spillet ut og det passer perfekt. Lønningsdag i dag. Rett bort på senteret og kjøpe spillet så løpe hjem og bli seriemester med FFK. Laughing Gleder meg hehe


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 12 nov 08, 09:30

eller ikke. var jo den 14...... Skuffa Embarassed


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 12 nov 08, 15:30

Hvis du har en brukbar internettforbindelse så kan du kjøpe det via Steam, plattformen til Valve, dvs de som har laget Half Life-serien og dermed slippe riper i cdn, laste ned oppdateringer selv osv ;-)

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 12 nov 08, 17:51
Endret: 12 nov 08, 17:53
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av mysthical

i dag kommer spillet ut og det passer perfekt. Lønningsdag i dag. Rett bort på senteret og kjøpe spillet så løpe hjem og bli seriemester med FFK. Laughing Gleder meg hehe

eller ikke. var jo den 14...... Skuffa

Bare seriegull? Du må jo gå for den store pokalen, Champions League!Wink

Passer vel bra med Stjernen-seier over Sparta i Stjernehallen først på torsdag, og så FM09 i et par fritimer på fredan. Ikkesant?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 13 nov 08, 11:13

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Bare seriegull? Du må jo gå for den store pokalen, Champions League!Wink

Passer vel bra med Stjernen-seier over Sparta i Stjernehallen først på torsdag, og så FM09 i et par fritimer på fredan. Ikkesant?

 

Seff skal jeg vinne champions league, men rekker ikke det på fredag. det blir nok på lørdag hehe


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 nov 08, 16:07

Noe så sjeldent som en lesbar artikkel fra Dagbladet. Nostalgisk tilbakeblikk på CM/FM, kunne gjerne ha vært litt mer utdypende, men mye bedre enn å få vite hvilken buldogg som har vært bortpå Paris Hiltons bikkje i hvert fall.


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 14 nov 08, 18:35

Er det bare meg,eller tar det lang tid å installere spillet via Steam??? Syntes det tar år og dag jeg!!  Undecided

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Marty_h

Juniorspiller

Ble medlem: 28 des 06
Innlegg: 113

Lagt til: 14 nov 08, 18:38

SI games er nede, så ingen jeg har snakket med til nå har fått igang spillet, de jobber visst på spreng for å finne feilen.


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 14 nov 08, 18:53

Ja,merket at SI er kødden også!!

Pokker også,gleda meg virkelig til å komme igang,men en får vel bare vente!!  Frown

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Marty_h

Juniorspiller

Ble medlem: 28 des 06
Innlegg: 113

Lagt til: 14 nov 08, 18:54

Her er forklaringa dems sålangt:

Sorry it has taken so long to get back to you and thankyou for your patience.

I can appreciate that this is incredibly frustrating and please be rest assured we are doing everything we can to fix the problems and get you guys into FM09 as soon as possible.

Those of you who are getting the 'not connected to the internet' issue, please do not worry it is not a problem with the software or the disc. In order to fix the problems and our servers we have taken them down for a brief period of time to perform maintenance, we expect them to be back up shortly and I will post here as soon as I hear internally.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 14 nov 08, 19:51
Endret: 14 nov 08, 19:54
Endret av: Bob Page

Noen som har hørt noe mer ? Er FM09 oppe å går enda ? (eller er de fleste opptatt med å spille ? ;-)

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


Marty_h

Juniorspiller

Ble medlem: 28 des 06
Innlegg: 113

Lagt til: 14 nov 08, 20:50

Fortsatt ikke skjedd en dritt, noen mener det skal løse seg ved midnatt


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 14 nov 08, 21:43

DER fikk jeg endelig aktivert spillet. Kult, men på bakgrunn av disse problemene er dette siste gang jeg kjøper spill til PC, heretter blir det piratkopier som gjelder..

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 14 nov 08, 23:39
Endret: 14 nov 08, 23:43
Endret av: GurrBass

Endelig fått det i gang selv..

Prøvde meg for morroskyld og jaggu fikk jeg Tore Reginiussen til klubben! Cool

Har ikke prøvd å spille kamp,men har hørt at flere sliter med at maskina henger seg når det skal spilles kamp.. Noen som har vært borti det?

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 nov 08, 23:45

Opprinnelig postet av GurrBass
Har ikke prøvd å spille kamp,men har hørt at flere sliter med at maskina henger seg når det skal spilles kamp.. Noen som har vært borti det?

Var borti det på demoen i hvert fall, så jeg lagret etter hver kamp. Etter en stund fungerte det egentlig smertefritt, men det kan jo være tilfeldigheter. Skulle dem ikke slippe en patch i dag som rettet opp en del av feilene i demoen?


Marty_h

Juniorspiller

Ble medlem: 28 des 06
Innlegg: 113

Lagt til: 15 nov 08, 00:06

Jeg har også kommet inn på spillet, men nå har et nytt problem kommet såklart. Spillet ser ut til å fungere, men en liten firkant nede i høyre hjørne på spillet vil ikke fjerne seg. Har prøvd med alle forskjellige skjerminnstillinger. Prøver nå å laste inn spillet på nytt. Noen som kan hjelpe meg hvis det ikke bedrer seg?


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 nov 08, 01:13

Du tenker på den fra Steam ? Trykk shift-tab. Lukk så de vinduene som kommer fram da og trykk på knappen helt nederst til venstre...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


Marty_h

Juniorspiller

Ble medlem: 28 des 06
Innlegg: 113

Lagt til: 15 nov 08, 01:51

Takk skal du fader i meg ha Bob Page!! Du skal få en øl på byen av meg, bare å si ifra når og hvor


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 17 nov 08, 07:15

Jeg fikk spillet igår, og skulle sette meg å spille det.. kommer til kampstart, så henger spillet seg.. veldig morsomt..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 17 nov 08, 08:19

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Jeg fikk spillet igår, og skulle sette meg å spille det.. kommer til kampstart, så henger spillet seg.. veldig morsomt..

fikk det jeg også, men google ga meg en hjelpende hånd. forsøk å spill i vindumodus istedenfor fullskjerm, så hjelper det.

---------------------------

med ffk til champions league!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 nov 08, 08:37

Har allerede nevnt ham under demodiskusjonen over, men heteste spillertips så langt er fortsatt Franco Zuculini. Får ham for 8 millioner + 5% videresalg. Ulempen er at han kommer først 1. januar 2009. Latterlig god og ung spiller, som faktisk aksepterer å spille for FFK.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 17 nov 08, 09:46

Tror jeg venter med kjøp til semesterets eksamener er overstått. Nytt FM kan fort senke karakteren både et og to hakk.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 17 nov 08, 10:04

Opprinnelig postet av Snæbbis

Tror jeg venter med kjøp til semesterets eksamener er overstått. Nytt FM kan fort senke karakteren både et og to hakk.

Har kjøpt det før eksamener et par ganger, med et dårlig resultat. Kjedelig å ta opp igjen eksamener fordi en har spilt for mye FM. Det har skjedd ja....

---------------------------

Fredd


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 nov 08, 10:09

FM er farlig, ja... Tok sin del av lesinga denne helgen. ;-)

Har heldigvis vært smart nok til å ikke installere det på laptopen. Da hadde jeg vært solgt her på lesesalen. ;-)

Ellers kan det nevnes at jeg synes FM2009 var mye bedre enn forventet. Det er vesentlig bedre enn hva demoen tilsa, og 3D-funksjonen er artig. Synes den har fått mye ufortjent kritikk. Folk henger seg opp i små bagateller i stedet for å nyte hvilket strålende tilskudd det faktisk er.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 17 nov 08, 10:10

en ting er at det blir mindre tid til lesing, men like ille er det at man fortsetter å spille i hodet så snart man åpner boka på lesesalen.

---------------------------

med ffk til champions league!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 17 nov 08, 10:34

Opprinnelig postet av Holters

Ellers kan det nevnes at jeg synes FM2009 var mye bedre enn forventet. Det er vesentlig bedre enn hva demoen tilsa, og 3D-funksjonen er artig. Synes den har fått mye ufortjent kritikk. Folk henger seg opp i små bagateller i stedet for å nyte hvilket strålende tilskudd det faktisk er.

 

Syns 3D-modusen er fantastisk, mye bedre enn 2D, man ser spillerene kaster seg inn i taklingene, blir taklet, faller og reiser seg opp igjen. Har ikke hatt problemer med den, bortsett fra da jeg spilte demoen, så flasha det for scoring før ballen faktisk var i nettet, men det har jeg ikke hatt med fullversjonen. Og et tips/råd/info til de som lurer på om det går ann å installere og spille det på flere PC'r (feks stasjonær + laptop) så går det fint ihvertfall om man har kjøpt spillet via Steam. Man trenger ikke å registere det en gang på PC nr 2.... Man kan bare spille det på en PC av gangen riktig nok

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 17 nov 08, 16:26

Opprinnelig postet av knut

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Jeg fikk spillet igår, og skulle sette meg å spille det.. kommer til kampstart, så henger spillet seg.. veldig morsomt..

fikk det jeg også, men google ga meg en hjelpende hånd. forsøk å spill i vindumodus istedenfor fullskjerm, så hjelper det.

hehe okay ;) hvordan får jeg spilt det i vindusmodus? :P

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 17 nov 08, 18:47

Klarte å komme igang, spilte 2 kamper.

Saved it.

Kommer faen meg ikke innpå igjen.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 17 nov 08, 19:06

vindusmodus finner du her:

- innstillinger

- utseende og lyder

- visningsmodus settes til vindu

---------------------------

med ffk til champions league!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 20 nov 08, 12:13

Et annet spørsmål i forhold til om jeg er moden for 2009 i tillegg til eksamensmaset, er om jeg kan gi opp saven på 2008 enda. Etter den 23 sesonger lange saven på 2007 med FFK som CL-mestere, er jeg nå på 8 sesong med sparta sarp (seriemester TL 2015 sic!), som endelig begynner å se virkelig lovende ut med Fredrik Gullsvik og Tommy Høyland på topp. Det er kjipt å gi opp alt det strevet og begynne på nytt, her kreves mange runder med seg selv.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 nov 08, 12:27

Opprinnelig postet av Snæbbis

er jeg nå på 8 sesong med sparta sarp (seriemester TL 2015 sic!), som endelig begynner å se virkelig lovende ut med Fredrik Gullsvik og Tommy Høyland på topp. Det er kjipt å gi opp alt det strevet og begynne på nytt, her kreves mange runder med seg selv.

Der har du jo grunnen til å bytte, du spiller med særp, eneste grunnen for å spille med særp er for å konke klubben hehe :P


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 20 nov 08, 12:36

Vi får sjå. Er Østsiden i 2.divisjon på 2009? Det hadde jo vært en premium utfordring å ta de til det europeiske toppsjiktet.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 20 nov 08, 22:30

Oooooooog der!.......svikta selvdisiplinen. FM2009 lastes ned i dette øyeblikk. Bra eksamenspensumet ikke er så tungt dette semesteret og at jeg har god kortidshukommelse.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 21 nov 08, 08:56

Glad jeg er ferdig med eksamen og det pisset der hehe. Etter en lang dag forran pc er det rett hjem forran pc og føre FFK til gull hehe. Eneste er maset fra dama om at jeg gidder å spille det spillet hehe


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 21 nov 08, 12:00

Ja, det kan til tider virke som om FM er nemesisen til dama, men siden hun konstant sitter og surfer på perezhilton pluss diverse klessider har hun null moralsk argument å komme med.

Over til FM: 14 på frispark og teknikk for wallace??? Wehrman har 15 på frispark??? Everton med dribling og teknikk på 11? Hva er detta for noen stats da.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 21 nov 08, 13:40

Opprinnelig postet av Snæbbis

Over til FM: 14 på frispark og teknikk for wallace??? Wehrman har 15 på frispark??? Everton med dribling og teknikk på 11? Hva er detta for noen stats da.

 

Ja må si jeg er skuffa over enkelte stats, noe som ikke stemmer. Tror det er noen her inne som bør føle seg truffet, han har vel nevnt det selv litt tidligere i denne tråden hehehe Tongue out


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 nov 08, 14:07
Endret: 21 nov 08, 14:15
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Snæbbis
Over til FM: 14 på frispark og teknikk for wallace??? Wehrman har 15 på frispark??? Everton med dribling og teknikk på 11? Hva er detta for noen stats da.

Wallace, Dominic, Runar og Örlund ble ikke researchet av FFK-researchere (Costanza og meg). De er researchet av sine tidligere klubbers researchere og overflyttet til FFK når de ble klare eller utlånt. På det området har jeg derfor ikke noen dårlig samvittighet. Vi får først mulighet til å endre på disse spillerne ved neste databasepatch, og bare dersom de blir permanente FFK-spillere innen den tid.

Angående Wehrman, så tipper jeg frisparkstatsen varierer fra game til game. Alle stats er ikke satt statisk, noe som medfører at de kan ha litt forskjellige styrker fra game til game.

Synes faktisk ikke vi har gjort noen graverende feil. De fleste spillerne fremhever seg slike de bør gjøre, og de spillerne som i virkeligheten er antatt å være de beste blir også ansett å være det av assistenten. Muligens Ramberg er overvurdert, men statsene ble levert inn i perioden i våres da han storspilte. :)

Man vil aldri bli helt enige om disse statsene, da folk faktisk er veldig uenige om spillernes kvaliteter også i virkeligheten.

Verdt å merke seg at spillerne sjeldent ender opp nøyaktig slik vi setter opp statsene. Flere ganger har det hendt at spillere blir bedre eller dårligere enn det vi setter. Har på følelsen av at hovedresearcherne for Norge også ser over, noe som virker logisk.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 21 nov 08, 15:12

Opprinnelig postet av Holters

Wallace, Dominic, Runar og Örlund ble ikke researchet av FFK-researchere (Costanza og meg). De er researchet av sine tidligere klubbers researchere og overflyttet til FFK når de ble klare eller utlånt. På det området har jeg derfor ikke noen dårlig samvittighet. Vi får først mulighet til å endre på disse spillerne ved neste databasepatch, og bare dersom de blir permanente FFK-spillere innen den tid.

 

rorororororo Tongue out


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 nov 08, 15:30

Opprinnelig postet av mysthical
rorororororo Tongue out

Laughing

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 22 nov 08, 10:39

Jojo Holters, jeg skylder deg en liten unnskyldning for stats-sytingen min, for med nærmere gjennomlesning av tråden så jeg jo at du allerede hadde sagt at dere ikke hadde noe med statsene på de nye å gjøre. Dominic ser forøvrig ut til å bli en sabla rå spiss med åra.

 

Jeg er nå i gang med saven "Østsiden til Europa", som nok kommer til å gi meg mye bitterhet og glede. Det er en egen sjarm å lete blant hundrevis av kontraktsløse spillere for å se om de muligens har 11 i pasninger og 12 i dribling, eller 10 i konsentrasjon og 11 i heading ( forøvrig med 7 i hurtighet og 5 i aks.) Lykken var gigantisk når jeg fant en 34 år gammel Roger Helland som vile ha dominert 2.div gruppa mi i reneste Roy Kean stil, men hva tror dere svinet gjør? Jammen signerer ikke mannen for Sprint -Jeløy, med lovnad om 2.200 kr i uka og 10 k i sign-on fee.

 

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 nov 08, 06:32

Vel, vet ikke om det er sports interactive eller researchere her, men Raio kom vel til FFK høsten 2004 ? I FM09 står det at han kom i 2005....

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 des 08, 17:18

Etter en uke uten internett og krangling med Get (selvfølgelig hadde jeg rett), så er det greit med internett igjen!

Dødtiden har blitt brukt til blant annet FM, og liker spillet veldig godt nå. Men det virket som det er dårlig med spillere ute. Søkte etter spisser under 28 år med 16 eller mer i ferdigheter som kostet under 28 millioner. Fikk opp to treff! Tror jeg kjører den største databasen, så her er det vel noe som skurrer?

Uansett. Ledet FFK til en sur bronsemedalje i første sesong. Sur, fordi jeg hadde sølvplassen i lomma igjennom nesten hele sesongen og tapte den til Rosenborg i siste runde! Mye stemte i den sesongen, og forsvaret var potte tett. Fikk Martin Andresen gratis etter at han fikk sparken som manager i VIF. Snedig. Ljungberg ble også hentet inn. Først gikk han til Seattle, men fikk kjøpt han derfra.

Er i min andre sesong nå og selv om stallen er bedre, ligger jeg og kaver midt på tabellen. Everton ble kjøpt inn, Örlund forsvant vel til slutt til Lazio tror jeg. Staw ville ikke skrive kontrakt, så han forsvinner til Zaragoza... Ophaug solgte jeg for 2 millioner, det skulle jeg aldri ha gjort. Espen Ruud fikk jeg ikke selv om jeg fristet med 30 millioner. Så nå er det Shabani som spiller høyreback.

Simen Rafn og Erlend Thorvaldsen er kanskje litt overvurdert. Spesielt sistnevnte har storspilt på venstrekanten, og kjøpet av Kim Aabech virker overflødig nå. Gerrbrand gikk til en svensk klubb for 12 millioner, og jeg sliter med å finne en erstatter. Martinsen er ikke på langt nær like god.

Ramberg solgt til Viking for fire millioner er det beste salget til nå. Tegström forsvant til Stabæk (!) for to.

Førsteelleveren just nu:

Adiyiah - Johannsson

Thorvaldsen - Wehrman - Gashi - Ljungberg

Wallace - Martinsen - Piiroja - Shabani

Staw (enn så lenge)

 

Reserver

Bråthen
Everton
Thomassen
Huldgaard (spennende dansk talent)
Kim Aabech (på papiret veldig god)
Even Hanssen (usikker på om han var i FFK eller om jeg hentet han gratis)

Resten av troppen

Per Egil Flo
Martin Elvestad
Martin Andresen (skadd)
Kvisvik
Rafn
Bangura
Trulsen

Neste sesong må jeg finne en midtstopper, høyreback og en skikkelig målgarantist. Midtbanen er både bred og god allerede. Vel vel, nå er det snart kamp mot Groningen i UEFA-cupen! Fjerde kvalifiseringsrunde som det heter. Regner med det er første ordinære runde.  Vinneren går til gruppespillet?


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 01 des 08, 17:45
Endret: 01 des 08, 17:46
Endret av: Supreme NTM

Når du søker etter spillere har jeg for meg at det er basert på hvor stor kjennskap klubben har til de ulike områdene i fotball-verden. Derfor kommer du ikke til å finne noe fler uten å sende ut speidere og sikkert gjennom å signere en spiller fra et gitt område for å få kjenskap til det. Da går det an å titte rundt i ulike klubber for å finne interessante spillere og evt sende en speider ned. Har ikke spilt FM09, men fungerer vel sånn også på FM08. Selv har jeg brukt søkefunksjonen lite annet enn søking etter klubber og talenter jeg vet om IRL. Er jo realistisk og gjør vel at spillet ikke blir så treigt heller.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 01 des 08, 20:54

Helt riktig Supreme. Får ikke opp alle spilleren uten å speide i området. Så basen over spillere som vil til klubben er sann sett liten i starten.

 

Ellers så må jeg si at jeg er litt sur på en investorgruppe i spillet hehe. Etter en god sesong som endte med sølv så ble ffk kjøpt opp med lovnader om bedre trenings anlegg, større stadion og mye penger til spillerkjøp. Hva skjer så når kjøpet er i orden. Joda de truer meg med sparken fordii jeg ikke er kjent nok. Heldigvis var jeg populær som overlevde. De dropper å utvide stadion og treningsfeltet. Og jeg får mer eller mindre ikke en dritt til å kjøpe spillere. Ble pist da hehe, men lenger ute i spillet nå og penge er på plass og mer eller mindre hele laget er byttet ut. bare staw og wallace igjen hehe


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 des 08, 21:56

Etter 0-2 hjemme mot Groningen så det beksvart ut. Verre ble det da de gjorde 1-0 i returmøtet i Nederland. I andreomgang skjedde mirakelet. Dominic våknet og sammen med resten av laget vant vi 3-1 og videre på bortemål. Et par kamper senere så henger hele spillet seg. Siste lagring var rett etter hjemmekampen. Da gikk den en jævel i meg og jeg spilte kampen helt til jeg gikk videre på nytt!

På andre forsøk ble det 4-2 seier og møter med Everton, Lazio og AaB!

Fulgte opp Holters tips om Zuculini og fikk også tak i en midtstopper (Marcus Nilsson) før overgangsvinduet stengte. Er på vei oppover tabellen nå!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 02 des 08, 15:55
Endret: 02 des 08, 15:57
Endret av: Snæbbis

Får ta en liten rapport fra denne kanten og:

 

Saven "Øssiæ til Europa" er nå inne i sin femte sesong. Jeg tilbrakte 3 år i 2 divisjon, hvorav de to første åra endte med 11.plass og hjerteskjærende kamp for å unngå nedrykk, noe som ble oppnådd på bedre målforskjell. Den tredje sesongen signa jeg alle viktige som heltids-spillere, fikk inn Dennis Obeng og noe annet rask, hvorpå det bare var å cruise til opprykk.

Opprykket ble feiret med brask og bram med statue av meg utenfor stadion, samt et ekstatisk styre som sporenstreks fant ut at man måtte oppgradere stadion til 6000 sitteplasser og derav påførte meg 44 millioner i gjeld, som ble refinansiert og nå gir meg en måntlig omkostning på 180 k i nedbetaling fram til 2031. På toppen av det hele refinansierte de ikke all gjelden, så jeg var 8 mill i underskudd. Hurra!

jeg var livredd før første sesong i 1 divisjon, men tok østsiden til en meget hederlig syvende plass. Styret blir ekstatisk igjen og feirer med å erklære at matta trenger varmekabler. Gjelden blir derav utvidet med 6 millioner til og underskuddet var nå oppe i 14 mill.

3 x 3 Hurra!

Imidlertid fikk jeg solgt noen grovt overprisede talenter og spillere for totalt 18 millioner like før sesongstart + pluss henta inn noe skikkelig førstedivisjonssnask på free transfer, så status quo er i øyeblikket 4 millioner i pluss samt at østsiden troner på tabelltopp etter snart halvspillt serie.

Fabian Anderssen er vel eneste faste spiller som var i laget når jeg tok over. Han har utviklet seg til en grisegod høyreving med 15 i dribling og 16 i innlegg, men føler i øyeblikket "presset" siden X antall TL-klubber snuser på ham. Jeg planlegger muligens å selge ham for ca. 10-12 millioner, dette beror litt på om jeg endelig får lov til å speide utenfor Norge ved sesongslutt.

Rino Hansen ble sparket som ass.manager etter tredje sesong, da han var nokså ubrukelig. hele trenerstabben er ny og gir nå et riktig tilfredsstilende antall stjerner. Forøvrig har jeg lært meg å aldri sende ass. manager på pressekonferranse, da fyren har en strålende evne til å føkke opp harmonien i laget med imbesile kommentarer om spilletid.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 02 des 08, 16:52

Da er jeg inne i min andre sesong på dette Manager spillet, første sesongen endte med en (Skuffende) fjerdeplass og cupfinaleseier.  Lå på andreplass på siste serierunde men tapte for Brann som vant første sesongen og vips så var det to plasser rett ned. Fikk heldigvis Uefa Cup plass igjennom å vinne cupfinalen.

Det beste salget til nå: Andreas Tegstrøm til Malmø for 13 (!) millioner. Lånte han ut første sesong til AIK der han banka inn mål.

Bittreste salget: Raio Piroja til Brann for 19 mil, ville ikke selge han. Men masa gjentatte ganger om å bli transferlistet og han ble forbannet da jeg anmodnet han om at klubben skulle oppnå målene han ville med å vinne.

Gardar Johanssen ble solgt til desperate Viking for 18 mil kroner.  

Beste kjøpet: Robert Lewandowski ,Peter Styvar og Ljungberg.

Laget ser forøvrig slikt ut:

                                 Lasse Staw

Ophaug      Gerrbrand    Forren       Wallece

                                    Wehrman

                      Ødegaard             Brenne

                                    Ljungberg

                     Lewandowski              Styvar

 

Benken:

Bråthen,Czwartek, Pasoja, Sebastian Johansson(Defansiv Midtbane, Backup for Wehrman), Barsom, Thomassen, Adiyah

Et spørsmål forøvrig: Hva mener assistent treneren med at "man bør forsøke å få spiller X på motstanderlaget på feil fot" Hvordan er dette mulig å gjøre i taktikkvinduet?

 

 

 

 

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 02 des 08, 18:26

Motstanders innstrukser før og under kamp  i taktikkvinduet, deretter "press til fot".

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 02 des 08, 23:02

Er ikke prisene med oppgradering litt drøy? Jeg fikk beskjed om at Stadion skulle få 2000 nye sitteplasser. Dermed forsvant 35 millioner fra kontoen. Kan ikke akkurat se at det er noen lønnsom investering, det går vel et par tiår før de 2000 plassene har betalt seg selv...

Endte på en skuffende syvendeplass, og til tross for uavgjort borte mot Lazio, så går det mot bunnplass i UEFA-cupgruppen også.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 03 des 08, 02:21
Endret: 03 des 08, 02:23
Endret av: Supreme NTM

17 500 per sete, strålende...Wink Med den formelen hadde Fredrikstad Stadion kosta over 2 milliarder kroner.

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet - http://www.rodhvitelite.com


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 03 des 08, 08:08
Endret: 03 des 08, 08:10
Endret av: Snæbbis

Det er noe drøye priser ja, men stadion til østsiden erl i utgangspunktet et par jordvoller rundt matta så vidt jeg husker, så en viss kostnad måtte jeg vel regne med. Drøyt med 35 millioner for å utvide dog.

Ellers fant jeg ut at Elverum har blitt kjøpt opp av investorer fra Hong Kong på saven, som har sprutet inn nærmere 65 millioner kr og gir de groveste lønningene i andre divisjon. Forbauselsen var stor da jeg i skarp konkurranse med enga og stabæk prøvde å kjøpe et talent, hvorpå Elverum braser inn med 3 millioner kroner i bud og tilbyr unge Jan-Arild Oftedal 15.000 kr i uka for spill i andre divisjon.

De er imidlertid ikke de strammeste administratorene av penger der i Elverum. Det de har gjort hittill er å kjøpe 4 talenter for grov overpris, samt ansette 8 fysioterapeuter (sic!), hvorav to er italienere i verdensklasse.

Er det noen vits i å ha mer enn en fysioterapeut egentlig? Jeg har alltid klart meg fint med en.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 03 des 08, 09:19

Jeg prøvde å styrke trenerapparatet med en speider, men nei. Så en vanlig trener, men nei. Så en fysisk trener, men nei. Dette var da noe jeg ikke trengte i følge styret.

Men etter 2-1-seier borte mot AaB så klarte jeg på mirakeløst vis å bli nummer to i min pulje med en seier og tre uavgjorte. Everton vant gruppa med sine 13 poeng, og Lazio havnet sist. Nå er det Shaktar som står for tur!

Heeey, de 35 millionene til stadion gjorde at det forsvant 15 millioner fra transferbudsjettet min også. Og jeg som hadde latt være å kjøpe inn noen dyre spillere denne sesongen for å spare til noen skikkelig gullsigneringer! Kjøpte riktignok en svensk midtstopper for nesten 10 millioner, men det var vel også det. Da ha hadde jeg nesten 20 millioner igjen å kjøpe for, nå er det nede i 6!

Staw til Zaragoza for ingenting, trodde i det minste jeg fikk noe utdanningskompensasjon ettersom jeg jo ga han det beste tilbudet jeg kunne gi han? Jarstein ble for øvrig solgt til Liverpool for 52,5 millioner. Sukk.

Nå må jeg ha ny keeper, høyreback og en spiss før neste sesong...


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 03 des 08, 11:25

tilby gjensidig oppsigelse til en juniortrener, så får du lov til å ansette en ny trener.

---------------------------

med ffk til champions league!


superduper

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 sep 07
Innlegg: 20

Lagt til: 03 des 08, 15:25

morsomt og se fabian på laget ditt,skrevet kontrakt for adeco spill i mjøndalen han.

så håper han blir like god høyrekant der da:)


morten95

Knøttespiller
Ble medlem: 17 sep 07
Innlegg: 26

Lagt til: 09 des 08, 20:23

Hei, jeg kjøpte spillet i går, og må si meg litt skuffa. Det har slått seg av av seg selv. Det har stått noe om at jeg må avslutte og at det er umulig å fortsette. To ganger hvor jeg selvfølgelig ikke har lagret.

Og når jeg startet spillet og spilte min første kamp, var det i vanlig gamle 3D bilde. Hvorfor, og hvordan endrer jeg det?

---------------------------

Syng hvis du skal stå i plankehaugen for faan!
støtter Zoran!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 des 08, 01:38
Endret: 11 des 08, 01:40
Endret av: FFK1903

Så var mye av moroa over... Erlend Thorvaldsen har spilt fast på venstrevingen nesten fra starten av. Hele denne sesongen har han nektet å skrive ny kontrakt, han ville til en større klubb. Har sikkert tilbudt han kontrakt 20 ganger i løpet av sesongen, men nei. Helt greit det. Fyren har ambisjoner tydeligvis og det er fotballens hverdag at spillere forsvinner og ikke vil skrive ny kontrakt.

Så er sesongen over, og han takker nei på ny og forlater klubben. Prøver å gi han kontrakt da, men nei. Flere ganger ga jeg han et kontrakstilbud på 2,4 millioner i året og 2,3 i signeringsbonus, men han takker nei. Så går han faen meg til Hamkam gratis med en lønn på 300 000 kroner i året. Hvor faen er logikken der liksom? Hamkam dasset seg til en tolvteplass på tabellen.

Det er så jævla typisk CM/FM. Spillere takker nei til kjempelønn og går til en drittklubb og får mye lavere lønn. Hvorfor i gamperæva klarer de ikke å fikse dette? Nå har Staw, Thorvaldsen og Gashi dratt fra klubben og jeg sitter igjen med null kroner i utbytte av dem. Thorvaldsen er verdt 11 millioner nå.

En annen irriterende ting. Hele sesongen har det vært spekulasjoner om at klubben skal bli kjøpt opp av et eller annet. Derfor har styret fryst overganger til klubben, så jeg får ikke hentet inn spillere. Et helt forbanna år har de holdt på nå. Først er noe på gang, så møter investorene veggen. Så er noe på gang, så møter de veggen. Sånn er noe på gang, så møter de veggen. Så har det vært hele sesongen.

Men selv om jeg ikke får kjøpe spillere, har selvsagt styret gått bak ryggen min og solgt vekk to spillere for meg. Blant annet Everton.

Lurer på den neste ubehagelige overraskelsen som skjer i spillet. Styret mener at Hoseth vil gi et tilskuerboost og kjøper han og at han er fryst fast til førstelaget?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 11 des 08, 10:05

Kjenner meg igjen FFK1903 tror mye (ikke sikker) ligger i annselsen til klubben. Altså hvor atraktiv klubben er. Det virker som det tar lang tid før denne endrer seg. Har ofte opplevd på tidligere versjoner at jeg har vunnet sesongen 3 år på rad så forsvinner spillere fordi de har større ambisjoner og havner da i RBK som da er midelsfarer. Så har derfor en liten følelse på at annselsen til klubben har mye å si og at denne dessverre tar alt for lang tid på å oppdatere seg.

Men kan jo lurer på hvorfor Ham-Kam har større annselse en FFK.

 

Det med at styre fryser overganssummen er jo litt mer realistisk. eventuelt nye eiere hadde jo ikke blitt happy om noen hadde svidd av hele overganspotten rett før de kjøpte klubben, men det burde vært lagt inn maks sperre på to-tre mnd kanskje.

 

Men men


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 des 08, 13:14
Endret: 11 des 08, 13:52
Endret av: FFK1903

Jo, selve greia med at klubben kan bli kjøpt opp og at overganger blir fryst er greit nok, det er tidsperspektivet jeg reagerer på. Hamkam kan umulig ha større anseelse enn FFK, det må vel noen ha kontrollert. I hvert fall ikke så god anseelse at han er villig til å tjene nesten en tiendedel av hva han kunne fått i FFK for å spille for dem.

Jeg har nå kommet til februar og jeg får fortsatt ikke lov å kjøpe spillere. Det ironiske er at styret har sagt at jeg får 26 millioner å handle for, men som jeg altså ikke får lov til å bruke.Jeg trenger en ny sentral midtbanespiller og Jönsson har funnet en knallbra brasilianer som jeg har råd til å kjøpe, men altså ikke kan kjøpe likevel.

Sliter med å få ut potensiale i Dominic, og med en del spillersalg så er det ikke mange igjen fra utgangspunktet jeg startet med.

 Even Hanssen - Jesper Mathisen

Kim Aabech - Kasey Wehrman - Franco Zuculini - Fredrik Gulsvik

Wallace F. Pereira - Marcus Nilsson - Raio Piiroja - Jimmy Andersen

Erik Bråthen

Tror jeg har 7 eller 8 16-17-åringer på U21-landslaget til Sverige, Danmark og Norge, så jeg håper jeg får beholdt samtlige fremover og at styret ikke er idioter og selger unna. Greit at de kan tvinge frem et salg om klubben har dårlig råd, men å tvinge igjennom et salg på 5-10 millioner når klubben har 50 millioner på bok blir for dumt når spilleren spiller fast og gjør det bra.

 


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 11 des 08, 13:37
Endret: 11 des 08, 13:38
Endret av: A9$h

                            Lasse Staw

Ophaug      Gerrbrand    M.Skjønnberg       Wallece

                               Sebastin Johanson

                      Rafn                          Hoff

                                    Brenne

                     Adiyah              Styvar

 

Solgte Lewandowski til IFK for over 50 mil kroner+ vidresalgsklausul. Har nå 100 milioner på bok, økonomisk ser det solid ut.

Skal ta en titt innom det brasilianske markedet for å se om det er noen gode spisser som vil komme over. Det som er irriterendes er at Julio Santa Cruz fra Blackburn vil komme over (lillebror av Roque) men får ikke arbeidstillatelse, kunne vært en ung lovende spiss som hadde passa godt inn.

Må jeg vente til han 1. Får britisk pass og 2. Får spillt A-Landskamper for paraguay? Han han mange Ungdomslandskamper, det holder ikke?

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 11 des 08, 15:30

Etter sju lange og sju breie (eller 3 sesonger 2 div. og 3 sesonger 1.div) har nå endelig underet hendt! Østsiden IL har fått status som profesjonell! Jeg har loka rundt i 1.div i tre år og slitt som faen med å få inn nye spillere, samt bare fått lov til å scoute i norge. Eneste positive med denne lokingen er at jeg har fått bygd meg opp en imponerende egenkampital på 67 mill kr. gjennom salg av mediokre talenter.

Skiftet i status har vært en drøm. Plutselig får jeg lov til å scoute over hele europa, og spillere jeg før kunne se langt etter vil plutselig til klubben. Nå skal Øssiæ til TL!

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


Megasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 01 aug 07
Innlegg: 152

Lagt til: 11 des 08, 17:34

Er inne i min første sesong etter at dataen brøt sammen og jeg måtte sette den opp på nytt.... Datoen er 20. mars 2008 og TL har altså ikke startet ennå. Men må si at jeg tror jeg har fått til noe som det kan bli noe veldig bra ut av!

 

                            

                          Èverton Santos da Costa    Gardar Jòhannsson

 

        Fredrik Gulsvik     Kasey Wehrman     Ardian Gashi     Fredrik Ljungberg

           

        Wallace Pereira     Raio Piiroja     Patrik Gerrbrand     Jan Tore Ophaug

 

                                                        Lasse Staw

 

Benken:

 

Dominic Adiyiah

Michael Trulsen

Simen Rafn

Abgar Barsom

Raymond Kvisvik

Erlend Thorvaldsen

Dardan Mehmeti

 

Reserver:

Pål Andrè Czwartek

Joachim Thomassen

Andreas Tegström

Christian Halvorsen

Vidar Martinsen

Agim Shabani

Erik Bråthen

Martin Elvestad

 

Skal kvitte meg med PAC, Thomassen, Tegan, Halvorsen og Martinsen.

Da har jeg forhåpentligvis en fin stall på 22 spillere!

 

Her er forøvrig treningskampene hittil:

Lisleby - FFK 1 - 4

Rolvsøy - FFK 0 - 4

Greåker - FFK 0 - 5

Selbak - FFK 0 - 4

Og sist, men ikke minst:

Kråkerøy - FFK 1 - 10

 

Heia FFKLaughing


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 11 des 08, 17:50

du bør vurdere å beholde halvorsen. har er helt konge hos meg nå. Har kommet et stykk ut i spillet 2011, men har spiller stort og er på landslaget sammen med staw. Er nok ikke alltid han blir god, men billig og god reserve for venstre back


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 des 08, 17:52

Helt i begynnelsen av spillet så er det for øvrig lett å få tak i Premier League-lag for å spille treningskamper. Blackburns terminliste i mars var tom, de begynte ikke å spille før i august, så de kom, fikk bank 6-0 og dro igjen. Da jeg spilte CM så regnet de ut en tabell for Premier League hvis spillet startet midt i sesongen. På denne versjonen så var det tydeligvis ingen sesong i det hele tatt.

Pereira, Wehrman og Piiroja nekter nå å skrive ny kontrakt, så jeg får vel prøve å selge dem før sesongen er over. Overgangsvinduet nå er stengt, fikk selvfølgelig ikke kjøpt en eneste spiller ettersom det fortsatt er spekulasjoner om oppkjøp i klubben.

Klager likevel ikke all verden ennå, det detter inn juniorspillere med bra potensiale som jeg slipper til på A-laget.

 


Megasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 01 aug 07
Innlegg: 152

Lagt til: 11 des 08, 17:53

Opprinnelig postet av mysthical

du bør vurdere å beholde halvorsen. har er helt konge hos meg nå. Har kommet et stykk ut i spillet 2011, men har spiller stort og er på landslaget sammen med staw. Er nok ikke alltid han blir god, men billig og god reserve for venstre back

Ditt råd vil vurderes! Laughing


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 13 des 08, 16:21

Nå er'e flow! 13 seiere på rad etter 14 kamper spillt, med 7 poengs luke ned til Molde på nr 2, som ble grusa med 3-1 borte av meg. Det skal bli så utrolig digg å endelig komme til TL. Fabian Anderssen har nå utvikla seg til min kaptein og lagets store stjernespiller, med best rating i første divisjon. Fremtiden er lys.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 15 des 08, 21:46

Opprinnelig postet av FFK1903

Så er sesongen over, og han takker nei på ny og forlater klubben. Prøver å gi han kontrakt da, men nei. Flere ganger ga jeg han et kontrakstilbud på 2,4 millioner i året og 2,3 i signeringsbonus, men han takker nei. Så går han faen meg til Hamkam gratis med en lønn på 300 000 kroner i året. Hvor faen er logikken der liksom? Hamkam dasset seg til en tolvteplass på tabellen.

Hehe.. Det som er det rare er at HamKam tydeligvis er et norsk "storlag" De blir tippet som en av gullfavorittene i alle mine sesonger hvertfall. Mens FFK blir tippet på nedrykk=s


Megasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 01 aug 07
Innlegg: 152

Lagt til: 18 des 08, 17:31

Er nå ferdig med 2009 sesongen, hvor jeg vant seriegull Laughing

Laget ser sånn ut etter at overgansvinduet er stengt:

 

 

                                               Gardar Johannsson    Dominic Adiyiah

 

Daniel Fredheim Holm                                                                                               Espen Hoff

                                                  Ardian Gashi                Kasey Wehrman

 

Wallace Pereira                                                                                                           Carlos Johnson

                                              Morten Skjønsberg          Andreas Nordvik                                   

 

                                                                       Espen Johnsen

 

 

Benken:

Gulsvik, Trulsen, Thomassen, Rafn, Obiefule, Thorvaldsen, Ophaug 


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 19 des 08, 10:20

Et tips til alle er Sebastian Fernandez. Jeg fikk han av en eller annen merkelig grunn for 2 mill! Han har til nå (halvveis i første sesong) 8 mål og 7 assist!


Megasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 01 aug 07
Innlegg: 152

Lagt til: 19 des 08, 11:40

Han koster 16 mill hos meg.... Undecided

Samma det, har kjøpt Moa gratis, kommer etter sesongslutt Cool


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 19 des 08, 12:45

Østsidens første sesong i Tl er nå på sin fjerde kamp. Etter en overraskende borteseier mot RBK i første runde har det gått mildt sagt trådt, så det er tid for taktikkjusteringer. Har hentet inn Erlend thorvaldsen samt dardan memeti som forsterkninger, men fabian Andersen klarte å pådra seg et benbrudd rett før seriestart. Uflaks:(

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 19 des 08, 13:35

Har nettopp begynt med Østsiden selv nå.. Virker som om det kan bli noen tunge sesonger i 2.div ja. Ikke mye å hoppe i taket for dette her.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 19 des 08, 16:12

Største tipset er å få alle over på heltidskontrakt snarest, og ansette en god fysisk trener.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 21 des 08, 15:12

Nå begynner virkeligheten å flyte ut på saven min. Jeg solgte nylig det 20 år gamle supertalentet lauri kesanen til Liverpool for 65 millioner kr, soom jeg hadde signa på free transfer før sesongen. Østdisen IL har pr. dato en positiv egenkapital på 120 mill. kr,- og et transferbudsjett på 62 mill. kr,-

 

Jaja, man skal vel ikke klage.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 21 des 08, 19:30
Endret: 21 des 08, 20:33
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av ffkmats
Et tips til alle er Sebastian Fernandez. Jeg fikk han av en eller annen merkelig grunn for 2 mill! Han har til nå (halvveis i første sesong) 8 mål og 7 assist!

I hvilken klubb spiller han? Selv har jeg fått tak i noen ekstremt gode spillere etter godt speiderarbeid og litt på egenhånd. De kom nemlig inn i spillet etter at spillet startet. Blant annet en offensiv midtbanespiller ved navn Fernando som jeg hentet for 57,5 millioner kroner! Fått solgt unna en del, så det er hovedgrunnen til at jeg kunne ta meg råd til han og en fransk keeper til 23 millioner før sesongen. Det går likevel rimelig dårlig. Sjetteplass i serien er ikke godtjent, og etter 1-1 borte mot Utrecht så jeg for meg gruppespill i UEFA-cupen. Et 3-1-nederlag hjemme mot samme lag satte en effektiv stopper for akkruat det.

Håper å beholde jobben til neste sesong, da skal jeg handle inn spillertypene jeg savner og selge de som er overflødige...

Edit: Kanskje det løsnet nå? Serieleder Enga ble slått 3-2 på Ullevaal (Enga scoret 6 min på overtid). Dermed ble RBK ny serieleder. Neste runde ble de grisebanket 4-1 på Lerkendal! Endret på spillersystemet, men det tok kanskje ti kamper før det begynte å sitte...

Edit 2: Skuffendte med 0-0 mot Start hjemme. 3-1-seier borte mot Moss smakte dog. Jeg har blitt et knallsterkt bortelag!


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 21 des 08, 21:57

Det var speideren min som fant Fernandez. Han var da tilgjengelig for 2 mill, noe som egentlig var helt sykt. Han spilte i Miramar Misiones. Han bøtta inn mål for meg, så godt som i hver kamp. Så kom Rosenborg på banen med et bud på 26mill og det ville ikke styre si nei til, så han måtte gå. Hadde han ikke dratt dit så hadde jeg sikkert fått mye mer for han neste og han kunne putta myye mer for meg også. Idiotisk at Styret ikke ser sånt ass!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 21 des 08, 22:04

Null treff på både spiller og klubb. Har du med ligaer fra Premier League til og med lokalligaene i Jokkmokk og Kvikkjokk for å finne disse spillerne eller?


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 22 des 08, 07:41

Jeg finner han når jeg har med alle ligaene i Norge og England


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 29 des 08, 21:02

Begynner å bli smågal av FM nå. Er på 9 sesong med Østsiden, 3 sesong i TL.  Forrige sesong ble det en skuffende tiendeplass og en tapt cupfinale mot viking. Nåværende sesong har åpnet lovende. 2.plass etter syv kamper og ingen tap. Fabian Andersen er fortsatt kaptein og står foreløbig med høyest rating i ligaen.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 des 08, 14:57

Ser ut som de fremdeles ikke har klart å få vekk bugen med at usannsynlig mange tidligere spillere scoret mot meg etter å ha blitt solgt. En ting er en toppscorer som scorer ofte, men når spillere som knapt har scoret mål brått begynner å bøtte inn mål mot FFK, da er det bare irriterende. Selv forsvarsspillere scorer. Det toppet seg da Vidar Martinsen ble matchvinner for Sogndal mot FFK. Fremdeles det eneste målet han har scoret for Sogndal. Enkelte spillere scorer hvert år mot FFK også.

En Mjølndalen-scoring på overtid gjorde at Start smatt forbi i siste serierunde, og det endte med fjedreplass - for tredje året på rad. Syns det er merkelig styrkeforhold i Tippeligaen. Ser ut som alle kan slå alle. Selv kan jeg vinne stort borte mot et topplag, for så gå på et par smeller på rad hjemme mot drittlag. Forhåndsomtalen og stykeforholdene mellom lagene ser ut til å være avgjort når man starter sesongen. Selv om jeg ligger på andreplass og møter bunnlaget får jeg beskjed om at dette blir en jevn kamp. Et nyopprykket lag som ligger foran meg på tabellen er plutselig lett motstand.

Er i det minste med i Euro League ennå, fått tre strake tap der. Neste sesong skal jeg ha sølv eller gull i serien!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 jan 09, 17:42

Da går jeg inn i min 11. sesong med FFK og er nå endelig regjerende seriemester, og cupmester! Dro frem en gammel favoritt av en taktikk jeg brukte på CM og tuklet litt med den, og nå ser det ut som laget blomstret veldig!

Som alle andre årganger, så begynner Tippeligaen realistisk. Litt ute i spillet så begynner ting å skli veldig ut. Sandefjord har kjøpt en spiller for nesten 60 millioner. Enga har kjøpt en halvgodt talent fra FFK for 40 millioner, Brann har svidd av 35 millioner på en spiller fra Sandefjord, LSK kjøpte en venstreback fra FFK for 50 millioner. Resten av lagene virker noe mer realistisk.

Akkurat denne sesongen (2018) ser ut til å skille seg lite ut fra vår egen virkelighet anno 2009. Med unntak av Godset (Moss) og Molde (Mjøndalen) så er alle klubbene som skal spille årets Tippeliga også representert i 2018 på FM. Før så forsvant jo nesten samtlige storlag ned en divisjon, nå virker det mer stabilt.

FFK er nå klubben med størst verdi med 380 millioner, og håper å komme meg til CL og gjøre det bra der.

Heerenveen er for øvrig en artig klubb. Med Trond Sollied som trener har de 22 spillere i A-troppen. Hele ni av dem er nordmenn (ingen av dem som er der nå). I tillegg til en svenske og en danske. Og ikke nok med det, i fjor solgte de hele fire nordmenn!

Danskene må også ha gjort noe med FM. Det kommer en armé av gode talenter derfra! Selv har jeg seks danske spillere i stallen som alle ser svært lovende ut og flere har spilt fast i flere år allerede. Skulle søke etter gode assistenter og trenere, og det var nesten bare dansker i de store klubbene.

Har kun to nordmenn fast på laget, spissene. Fransk keeper, midtstoppertrioen er dansk, svensk og colombiansk. To danske vingbacker, en brasiliansk midtbanespiller, samt en rotasjonsmakker som kan være både dansk, svensk eller argentisk. Den offensive biten deles mellom en brasilianer og en spanjol og som sagt, to norske spisser.

 


Megasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 01 aug 07
Innlegg: 152

Lagt til: 06 feb 09, 22:11

Da har jeg startet på en ny FFK-save ettersom den gamle klikka, akkurat når jeg hadde kommet til CL. Det gjorde egentlig ikke noe, for jeg hadde vel fått null poeng i gruppe med Milan, Lyon og Porto....

Har brukt det første overgansvinduet til å skaffe meg en del spillere. Første-elleveren er uendret bortsett fra keeperen:

 

                            Adiyiah       Johannsson

                                   

        Kvisvik                                                 Barsom

                             Gashi     Wehrman

       Wallace                                                 Ophaug

                              Piiroja    Gerrbrand 

        

                        Roberto Junior Fernandèz

 

 

Og her følger min storartede benk:

Fredrik Gulsvik, Rocky Lekaj, Celso Borges, Rune Bolseth, Erlend Thorvaldsen, Even Hovland, Pål Andre Czwartek

 

Og reservene er helt OK:

Lasse Staw, Joachim Thomassen, Vidar Martinsen, Andreas Tegström

 

 

 

---------------------------

Nå går vi for gull!


Megasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 01 aug 07
Innlegg: 152

Lagt til: 25 feb 09, 17:08
Endret: 25 feb 09, 17:09
Endret av: Megasupporter

Oppdaterer laget mitt pr. 27. mars 2011 Laughing Har en følelse av at jeg er den eneste som er FM hekta for tida, ettersom det er så kjeeempestor aktivitet her inne Wink Har nå bygd opp et fantastisk spansk-brasiliansk-norsk lag, og har vunet to seriemesterskap på tre sesonger. UEFA-cup gruppespill har jeg også hyppig vært med i, men blir med nød og neppe slått ut hver gang... Har plutselig fått et enormt transferbudsjett, som var helt oppe i 101 millioner før jeg satte i gang kjøpinga. Her er altså mitt spansk-brasiliansk-norske lag:

 

 

 

                                            Dominic Adiyiah (GHA)    Neymar (BRA)

 

Carlos Marinelli (ARG)        Cicero (BRA)          Jose Manuel Jurado (ESP)   Fredrik Ljungberg (SWE)

 

Wallace Pereira (BRA)         Lolo (ESP)            Arnar Førsund (NOR)       Morten Skjønsberg (NOR)

 

                                                           Carlos Garmendia (ESP)

 

Carlos Garmendia - Keepertalent, potensiale til å bli langt bedre enn Lasse Staw

Lolo - Passe gammel (26) stopper jeg kjøpte fra Malaga

Carlos Marinelli - Meget god ving med gjennomsnitt på 14 i tekniske ferdigheter, blant annet spilt for Middlesbrough og Racing

Cicero - Min beste spiller, kjøpt fra Hertha Berlin, brasiliansk selvfølgelig

Jose Manuel Jurado - Egentlig et mirakel at han ville komme til klubben min, 24 år gammel og har spilt for Real Madrid og Atletico

Neymar - Stoooooort talent som bøtter inn mål, 19 år gammel, 16 mål på 23 kamper sesongen jeg kjøpte han, tyske og engelske toppklubber interessert

 

Og så benken, orker ikke å si noe om dem også Wink

Gardar Johannsson, Fredrik Gulsvik, Erik Mjelde, Rocky Lekaj, Tales, Vegard Forren, Carlao

Reservene er Magnus Eikrem, Erlend Thorvaldsen, Jan Tore Ophaug, David Rochela og Lasse Staw

 

Kommentarer på Club de Fredrikstad Braziliano? Tongue out

---------------------------

Nå går vi for gull!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 feb 09, 23:46

Etter å ha vunnet serien seks år på rad mistet jeg egentlig litt av motivasjonen. Fikk etter hvert et hinsides transferbudsjett også. Moss gikk konkurs, men brått så var det noen som tok over klubben og den lå vel på topp ti blant de rikeste klubbene i Europa. KFUM Oslo lå like bak. Kjemperealistisk!

Spiller nå med Aston Villa i Premier League, hvor realismen er grei, bortsett fra at Arsenal spiller som noen bloddopete supermenn.


Næss

Bedriftsspiller
Ble medlem: 04 jan 08
Innlegg: 10

Lagt til: 07 mar 09, 13:41

Da har jeg startet med Fredrikstad på FM 09. Har spilt med noen andre lag tidigere på denne versjonen, men nå står altså FFK for tur. Laget har fristet en stund, men jeg ventet selvsagt til etter at den nye patchen kom. Har åpnet sesongen med to strake seiere over Lillestrøm (4-1) og Tromsø (1-0). Jeg startet forresten i januar 09.

Slik ser laget mitt ut når det ennå er en uke igjen av et overgangsmarked som jeg tviler på at jeg kommer til å utforske nærmere eventuelt før til sommeren kommer:

Johansson - Everton

Barsom - Borges - Knudtzon

Wehrman

Wallace - Gerrbrand - Piiroja - Ophaug

Staw

Benk: Braathen, Hovland, Thorvaldsen, Zuculini, Kvisvik, Thomassen og Jesper Mathisen.

Reserver: Adiyiah, Czwartek, Mehmeti, Halvorsen.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 mar 09, 14:17

Er det noen endringer på spillerne til FFK på den nye patchen? Even Hanssen og Thorvaldsen blir jo gode spillere med den første oppdateringen i hvert fall.


Megasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 01 aug 07
Innlegg: 152

Lagt til: 09 mar 09, 20:05

Et tips til deg Næss, bruk Adiyiah! Jeg er i 2013 og han er verdt 60 mill Laughing

Ellers så halte jeg nettopp i land tidenes beste resultat for meg som manager :

Champions League gruppespill:

AC Milan - Fredrikstad FK

             0 - 1

              Surprised

---------------------------

Nå går vi for gull!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 18 jun 09, 16:24

Hey peeps..

Har akkurat fått installert FM nå, med Football Manager 2009 - Patch 9.3.0 (MAC).

Noen som har noen kjappe tips på spillere, eller må jeg ty til å lese hele tråden?? :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 jun 09, 16:34

Vel, hvilket lag? :)

Det beste tipset er Franco Zuculini. Kjøp ham, selv om du ikke får ham innen 1. januar 2009. Koster rundt 4,5-6,5 mill. Av og til kan han utvikle seg til en verdensklassespiller.

Macen min knela for første gang forleden. Den hang seg, så jeg måtte skru av strømmen manuelt, og etter det startet den aldri. Måtte formatere og legge inn OSet på nytt, så jeg har mistet alt på laptopen. Kjipt. Skal dog sies at det med størst verdi sikkert var FM save games, så ingen stor krise. ;-) Men noen gode tips skal jeg nok klare å komme med så fort jeg gidder å starte ett nytt game med FFK. ;-)

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 18 jun 09, 16:55

Det er bare et lag :)

TimeMachine fant jeg ut var mitt beste triks etter å ha knela 2 Macer :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)



Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f