Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: FFK - Tromsø (17. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Totalt 7 sider Alle

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 03 aug 08, 00:16
Endret: 11 aug 08, 20:52
Endret av: Holters

Dommere har ikke kommet enda, men det er jo ikke så rart Smile

 

Ja tegan og gadar på topp da.. eller gardar og trulsen ?

 

Tarik erstatter kommer vel ikke så kjapt Laughing

---------------------------

http://keiko99.net


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 03 aug 08, 00:20
Endret: 03 aug 08, 00:22
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av keiko99
Tarik erstatter kommer vel ikke så kjapt

Det vet du så lite om. Tarik har nå spilt sin siste kamp, noe som gjør at overgangen ikke går i vasken, noe jeg tror den ville ha gjort om Tarik hadde blitt langtidsskadd i denne kampen. Vil i hvert fall tro at Heerenveen har sikret seg på det punktet.

Vi så jo hvor kjapt keeperen kom på plass...

Denne kampen skal være grei match hvis vi ser på tidligere sesonger. Vi har vunnet hjemme mot Tromsø hver gang etter opprykket. På en annen side, det hadde Tromsø mot oss på Alfheim også.


FleXUS

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 05
Innlegg: 105

Lagt til: 03 aug 08, 00:23

Tipper vi har en ny midtbane, og kanskje en spiss klar, før neste kamp ;)

Uansett tror jeg tegstrøm får sjansen, og om garder er klar, så spiller ham også ;)

---------------------------

"Trying is the first step towards failure" Homer Simpson


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 03 aug 08, 00:30

sorry FFK1903, men jeg har blitt smittet av noe negativ virius her Cool

---------------------------

http://keiko99.net


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 03 aug 08, 06:36

Opprinnelig postet av FleXUS

Tipper vi har en ny midtbane, og kanskje en spiss klar, før neste kamp ;)

Uansett tror jeg tegstrøm får sjansen, og om garder er klar, så spiller ham også ;)

 

Syns etter kampen mot Enga at Trulsen bør få sjangsen i stedet for Tegan hvis ikke ny spiss eller Gardar fortsatt skada. Jeg vet hva jeg sa om å satse på Trulsen i år, men Tegan viser seg nok en gang at han ikke duger lenger, selvtillit eller ikke..

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 03 aug 08, 10:20

Opprinnelig postet av Bob Page

 

Syns etter kampen mot Enga at Trulsen bør få sjangsen i stedet for Tegan hvis ikke ny spiss eller Gardar fortsatt skada.

Synes Tegström gjør en god kamp mot VIF, og bør få tillit igjen. Vet ikke om Fofana nå er skadefri, men han kan evt komme inn. Trulsen har stagnert denne sesongen. Om han har "guts" til å stå på videre så kan han komme sterkere kanskje allerede neste år. Han er ikke på noen måte klar for TL etter hva han har vist på 2 laget.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


SoldansGutten

Bedriftsspiller

Ble medlem: 03 aug 08
Innlegg: 12

Lagt til: 03 aug 08, 10:40

Om Michael Trulsen har prestert på FFK2 eller ikke, føler jeg i realiteten er ganske så uvesentlig. For i hvilken grad kan det sies at Andreas Tegstrøm har prestert der, i andre divisjon. Tegstrøm har fått nok av muligheter nå, og han beviser gang på gang at han er en av FFKs dårligste kjøp noensinne.

Tegstrøms absurde inneffektivitet får være en ting, han viser den tydelig både på onsdag og i går. Et større problem er hvordan han fungerer med resten av FFK- mannskapet, eller rettere sagt; ikke fungerer. For Tarik i går må det ha vært til tider håpløst å forholde seg til en spissmakker som verken ser ut til å forstå hvordan offside- regelen fungerer, og til en makker som bryter all form for logisk bevegelse.

Nå har det seg slik at jeg ikke nødvendigvis tror at Trulsen vil erstatte Tarik med det første, troligvis ikke i det hele tatt. Men det handler om å la unggutten få en sjanse. I stort sett alle andre TL- klubber hadde Trulsen fått flere muligheter.

Logikken fra trener Grønhagen bli i alle fall svært vanskelig å forstå seg på, når han manet om tålmodighet rettet mot Fofana i fjor.

Alt i alt trenger vi en spiss til; Brian West, Fofana, Koudio og Tegstrøm bør alle få beskjed om at de ikke vil bli satset på.

Espen Hoff bør være førstepri! 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 03 aug 08, 10:50

Opprinnelig postet av SoldansGutten

Om Michael Trulsen har prestert på FFK2 eller ikke, føler jeg i realiteten er ganske så uvesentlig. For i hvilken grad kan det sies at Andreas Tegstrøm har prestert der, i andre divisjon. Tegstrøm har fått nok av muligheter nå, og han beviser gang på gang at han er en av FFKs dårligste kjøp noensinne.

Tegstrøms absurde inneffektivitet får være en ting, han viser den tydelig både på onsdag og i går. Et større problem er hvordan han fungerer med resten av FFK- mannskapet, eller rettere sagt; ikke fungerer. For Tarik i går må det ha vært til tider håpløst å forholde seg til en spissmakker som verken ser ut til å forstå hvordan offside- regelen fungerer, og til en makker som bryter all form for logisk bevegelse.

Nå har det seg slik at jeg ikke nødvendigvis tror at Trulsen vil erstatte Tarik med det første, troligvis ikke i det hele tatt. Men det handler om å la unggutten få en sjanse. I stort sett alle andre TL- klubber hadde Trulsen fått flere muligheter.

Logikken fra trener Grønhagen bli i alle fall svært vanskelig å forstå seg på, når han manet om tålmodighet rettet mot Fofana i fjor.

Alt i alt trenger vi en spiss til; Brian West, Fofana, Koudio og Tegstrøm bør alle få beskjed om at de ikke vil bli satset på.

Espen Hoff bør være førstepri! 

Tegstrøm har vist at han holder mål i TL.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


SoldansGutten

Bedriftsspiller

Ble medlem: 03 aug 08
Innlegg: 12

Lagt til: 03 aug 08, 10:56
Endret: 03 aug 08, 10:57
Endret av: SoldansGutten

Ikke for topplaget FFK.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 03 aug 08, 11:12

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Tegstrøm har vist at han holder mål i TL.

Når da? I Sandefjord for 2 år siden? Om han er så god så får vi vel et godt bud på ham nå som "halve tippeligaen" trenger spisser.... Eller kanskje ikke.....? Å satse på en mann som er nærmere 30 år og som viser lite eller ingenting er det nok ikke mange som gidder, så derfor er jeg redd vi "brenner inne" med Tegan til hans kontrakt går ut..

Når det gjelder Trulsen så syns jeg det ville være lurt å la ham få sjansen. Han er ung og trenger å få prøve seg på høyeste nivå. Å si at han har stagnert blir for dumt i og med at han spiller på et bunnlag i 2. divisjon sammen med spillere som ihvertfall ikke har evnen til å heve hans kvaliteter. Det er ikke mange, om noen, som alene kan dominere på et lag som er kasteball i en liga... Det er da heller ingen andre av de som er i a-stallen som briljerer på 2.laget når de spiller der.... Tegan innkludert.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 03 aug 08, 11:20

Opprinnelig postet av HotDream

Når det gjelder Trulsen så syns jeg det ville være lurt å la ham få sjansen.

Tror man gjør Trulsen en bjørnetjeneste ved å legge ansvar på ham i TL nå. Han har ett godt stykke igjen og han er tross alt ung. Riktignok er det andre unge spillere som klarer seg i TL, men det er spillere som har lang erfaring på aldersbestemte landslag. Trulsen er ikke på det nivået.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 03 aug 08, 11:34

Opprinnelig postet av SoldansGutten

Om Michael Trulsen har prestert på FFK2 eller ikke, føler jeg i realiteten er ganske så uvesentlig. For i hvilken grad kan det sies at Andreas Tegstrøm har prestert der, i andre divisjon. Tegstrøm har fått nok av muligheter nå, og han beviser gang på gang at han er en av FFKs dårligste kjøp noensinne.

Tegstrøms absurde inneffektivitet får være en ting, han viser den tydelig både på onsdag og i går. Et større problem er hvordan han fungerer med resten av FFK- mannskapet, eller rettere sagt; ikke fungerer. For Tarik i går må det ha vært til tider håpløst å forholde seg til en spissmakker som verken ser ut til å forstå hvordan offside- regelen fungerer, og til en makker som bryter all form for logisk bevegelse.

Nå har det seg slik at jeg ikke nødvendigvis tror at Trulsen vil erstatte Tarik med det første, troligvis ikke i det hele tatt. Men det handler om å la unggutten få en sjanse. I stort sett alle andre TL- klubber hadde Trulsen fått flere muligheter.

Logikken fra trener Grønhagen bli i alle fall svært vanskelig å forstå seg på, når han manet om tålmodighet rettet mot Fofana i fjor.

Alt i alt trenger vi en spiss til; Brian West, Fofana, Koudio og Tegstrøm bør alle få beskjed om at de ikke vil bli satset på.

Espen Hoff bør være førstepri! 

Jeg er ikke enig med deg om noe som helst faktisk;)

Synes ikke det er riktig å satse på Trulsen i år annet enn innhopp på slutten i  kamper hvor vi leder stort. Når han ikke tar nivået i 2 divisjon så er det lite som tyder på han vil gjøre det i tippeligaen.La han heller utvikle seg litt mer først.

Da er det bedre at vi får Tegan i kampform, synes han viser gode takter i går, selv om han misset, det ene skuddet kunne like godt gått inn og da hadde han vært helten. Uansett om han bommer så er han flink til å komme i posisjon, og er man i posisjon har man alltid mulighet til å score, det handler bare om å få tillit og selvtillit sammen med avsluttningstrening selvsagt. Minner igjen på hylekoret som mer eller mindre bestilte returbiletten til Gardar når han slet. Den er vel avbestilt nå??!!

Når det gjelder at Tegan går i offside på offside så er det dels pga ett godt forsvar, dels at han er overivrig etter å bevise pga press utenfra (ref: egne supportere som er negative mot han), men en del ganger er det rett og slett fordi pasningen blir slått for seint. Veldig ofte når det blir offside så er det fordi midtbanen ikke løfter blikket tidsnok eller tar ett touch for mye før de slår pasningen.

Men nå det er sagt så trenger vi en ny spiss, for Tegan og Gardar er for like til å fungere samtidig i ett 4-4-2 system, da må vi ha en kreativ spiss som skaper uro i forsvaret til motstanderen og muligheter for Gardar eller Tegan. Alternativt en mer kreativ midtbanespiller/kantspiller ala Alanzino.  Hadde vært spennende med å sett Gardar og Tegan sammen på topp da. Men er vel ikke akkurat tid for å eksprimentere når vi aspirerer til gull.

Espen Hoff synes jeg ikke  er førstepri, en spiller som klart sier fra at han ikke har lyst å spille for FFK er etter min mening ikke førstevalg, hvis det da stemmer det som har stått i avisene ang. det da.
Men at han er en meget god spiller er det ikke tvil om.

Når det er sagt, så er jeg sinnsykt spent på hvem som blir signert, eller om vi får nei fra de aktuelle.
Har en god følelse, og så lenge vi ikke har fått meldinger om flere som har svart nei, så er det jo "Hope in a hanging snor"


SoldansGutten

Bedriftsspiller

Ble medlem: 03 aug 08
Innlegg: 12

Lagt til: 03 aug 08, 11:49
Endret: 03 aug 08, 13:45
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Jeg er ikke enig med deg om noe som helst faktisk;)

 

Uenighet kan jeg akseptere. Hvem som presterer på FFK2 er jeg faktisk ganske usikker på. Selv har jeg sett en håndfull kamper med rektuttene i år, og av det jeg har sett kan man ikke si at Trulsen ikke tar nivået. En slik påstand er direkte feil. Det man kan si er at verken Trulsen eller Tegstrøm presterer nevneverdig, men jeg vil faktisk trekke det så langt at jeg syns Trulsen viser seg bedre enn Tegstrøm.

Potensialet til Michael Trulsen er langt større enn hos Tegstrøm. Det er FFKs ansvar å få det frem. Desverre teller lønn og prestisje tydeligvis mer for Grønhagen når det kommer til laguttak. 

MOD: Fjernet lange nøstede sitater. Dessverre så blir forumet forferdlig tregt å laste når man bruker slike lange sitater,


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 03 aug 08, 12:06

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Tror man gjør Trulsen en bjørnetjeneste ved å legge ansvar på ham i TL nå. Han har ett godt stykke igjen og han er tross alt ung. Riktignok er det andre unge spillere som klarer seg i TL, men det er spillere som har lang erfaring på aldersbestemte landslag. Trulsen er ikke på det nivået.

Hvilket nivå han er på har vi vel ikke helt fått se....? Ferdighetsmessig er han vel ikke så langt unna aldersbestemte landslag, når det gjelder psykiske forutsetninger så vil det vise seg når/om han får noen sjanser i TL.
Matching på bunnlaget i 2.divisjon vil ihvertfall ikke løfte ham vesentlig...  


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 03 aug 08, 12:20
Endret: 03 aug 08, 12:22
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av HotDream

Ferdighetsmessig er han vel ikke så langt unna aldersbestemte landslag,

Langt nok unna til å ikke være der. Så vidt jeg vet aldri. Og husk at det er fåtall av de som spiller på aldersbestemte landslag som noengang blir TL spillere. Det er heller ikke slik at alle TL spillere har vært på aldersbestemte landslag, man da slår de ofte igjennom senere(aldersmessig). Defor tror jeg Trulsen skal få noen 3-4 år på seg.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


michael collins

Knøttespiller

Ble medlem: 29 jun 06
Innlegg: 45

Lagt til: 03 aug 08, 12:47
Endret: 03 aug 08, 12:47
Endret av: michael collins

Det høres rart ut at FFK2 er bunnlaget i sin 2. divisjonsavdeling. A-stallen burde da være bra nok til at reservene kan sikre plassen i 2. divisjon? Forskjellen mellom 2. og 3. divisjon som kamparena for reserver og rekrutter er enorm, og de fleste tippeligaklubber gjør sine prioriteringer i forhold til det.¨

Når det gjelder kampen FFK-TIL ligger den mentalt langt unna for oss, ettersom vi skal møte både RBK og HamKam (utsatt kamp onsdag) før det. Det er dermed umulig å ha noen mening om hvilket lagTIL vil stille med. Men vi kan jo leke med følgende tankeeksperiment: Hvis TIL vinner begge kampene, og Stabæk ikke oppnår bedre enn uavgjort mot  Bodø/Glimt og RBK (utsatt kamp onsdag), vil Tromsø være serieledere når vi møtes neste helg.

---------------------------

Tromsø IL: Nord-Norges stolthet


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 03 aug 08, 12:47

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Langt nok unna til å ikke være der. Så vidt jeg vet aldri. Og husk at det er fåtall av de som spiller på aldersbestemte landslag som noengang blir TL spillere. Det er heller ikke slik at alle TL spillere har vært på aldersbestemte landslag, man da slår de ofte igjennom senere(aldersmessig). Defor tror jeg Trulsen skal få noen 3-4 år på seg.

Viss Trulsen skal gå å spille på FFK2 i 2.divisjon eller fra neste sesong sannsynligvis 3.divisjon, i 3-4 år til så er jeg redd han er tapt for FFK ganske snart. Særlig om det kjøpes flere fiaskoer som Tegan som får spille til tross for udugelighet (og på grunn av pris/lønn?) 


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 03 aug 08, 13:02

håper på dette laget mot tromsø-og har stor tro på 3poeng.

 

runar

pac  gerrbrand  piiroja  wallace

barsom  gashi  wehrman  ramberg/kvisvik/ny ving

gardar   tegstrøm/ny spiss

 

pac fremfor ophaug da vi ønsker å angripe på hjemmebane, og trenger dobling på kantene, noe som tilsvarer en offensiv back ala pac. samtidig kan det sies at ffk er så sterke defenive per dags dato så det er samme hvem av ophaug, pac, raio og patrick som tar 3 av de ledige plassene bak der-alle storspiller. på midtne synes jeg barsom viser stigning, dog er han ingen vingtype. ramberg har vært knall i de to siste kampene, men mangler det lille ekstra jeg tror barsom innehar. kvisvik spilte også godt sist mot brann. vi har fin formstigning på flere av spillerne-flott rett og slett!!og tegstrøm kunne vært en giftig spiss med bedre selvtillit, jeg som mange andre blir forbannet når han går i offside tredve ganger og brenner flere 100% sjanser, men gutten er utrolig flink til å finne rom-kommer lettere til målsjanser enn f.eks. svært effektive gardar. samt har han et klokt fotballhode(bortsett fra offside regelen!!!!) og spiller fri medspillere lekkert også. blir dog altfor veik i duellene, må jobbe med dette. har på følelsen at det løsner for tegan mot tromsø!!!

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 03 aug 08, 13:04

Tviler på at andrelaget rykker ned. Hvis du har fulgt med så har vi brukt veldig mange juniorer i 2 div i år, gutter helt ned i 15/16 årsalderen. Det sier seg sjøl at det blir tøft da..

Men nå på høsten kommer vi til å ta langt fler poeng i 2 div, pga at kampene skal gå på mandager i høst og da kan vi ha med flere a lagsspillere.. De som ikke starter på førstelaget kommer til å spille FFK2 kampen dagen etter..


FleXUS

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 05
Innlegg: 105

Lagt til: 03 aug 08, 13:36

Ligger vel i kortene at en ny ving er klar snart ;-)

Mener det er håpeløst å være så negative til enkeltspillere som vi er i FFK:

-Ringeberg,hoås, gardar,fofana, og nå tegstrøm.

Man må gi sine egne spillere tid også. Laget presterer. Er spilleren på banen, er det fordi treneren mener han er god nok. Mener han da fortjener vår støtte?

Verken Tarik eller Gardar var målmaskiner i starten. Tegstrøm har mye fotball i seg, selvom han virker litt tung. Bør få noen kamper fra start nå før man henter frem ljåen ;)

---------------------------

"Trying is the first step towards failure" Homer Simpson


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 03 aug 08, 13:44
Endret: 03 aug 08, 13:46
Endret av: Nugattistjerna

Enig, gi spillerne tilit. Men det er klart, man kan jo ikke gi hele troppen tilit i hver kamp heller, det er jo bare plass til 11 om gangen.

Har tro på Tegstrøm jeg. Enig med FleXUS


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 03 aug 08, 13:53

Opprinnelig postet av ffkmufc

Men nå på høsten kommer vi til å ta langt fler poeng i 2 div, pga at kampene skal gå på mandager i høst og da kan vi ha med flere a lagsspillere.. De som ikke starter på førstelaget kommer til å spille FFK2 kampen dagen etter..

Slik var det da hele vårsesongen også. Tror heller ikke vi rykker ned, men syns argumentet ditt blir feil i og med at FFK2 stort sett hele sesongen har spilt dagen etter A-laget

Mot Tromsø håper jeg på følgende lag

Runar

Czwartek - Piiroja - Gerrbrand - Pereira

Kvisvik/Ramberg - Gashi - Wehrman - Barsom

Johannsson - Tegström (Hvis vi ikke klarer å få tak i en ny spiss)

Jeg er helt enig med kanogvetalt i at Trulsen ikke er klar for Tippeligaen enda

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 03 aug 08, 14:41

Opprinnelig postet av HotDream

 

Viss Trulsen skal gå å spille på FFK2 i 2.divisjon eller fra neste sesong sannsynligvis 3.divisjon, i 3-4 år til så er jeg redd han er tapt for FFK ganske snart. Særlig om det kjøpes flere fiaskoer som Tegan som får spille til tross for udugelighet (og på grunn av pris/lønn?) 

Da er det muligens en god ide, å leie ut unge Trulsen til ett adeccolag? Kanskje det er ett riktigere nivå å utvikle seg på, for en som ikke har vært innom de aldersbestemte landslagene.

Hva kommer forresten det av? Flere her inne, har sammenliknet tallentet hans med Tarik`s. Tar de feil, eller ser bare ikke landslagstrenerne potensialet hans? Jeg har aldri sett han, så har ikke  noe forutsetning til å bedømme han.

 

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 03 aug 08, 15:01
Endret: 03 aug 08, 15:10
Endret av: FFK1903

 

Opprinnelig postet av Rey

Slik var det da hele vårsesongen også. Tror heller ikke vi rykker ned, men syns argumentet ditt blir feil i og med at FFK2 stort sett hele sesongen har spilt dagen etter A-laget

Mot Tromsø håper jeg på følgende lag

Runar

Czwartek - Piiroja - Gerrbrand - Pereira

Kvisvik/Ramberg - Gashi - Wehrman - Barsom

Johannsson - Tegström (Hvis vi ikke klarer å få tak i en ny spiss)

Jeg er helt enig med kanogvetalt i at Trulsen ikke er klar for Tippeligaen enda

 

Det er mulig, jeg bare husker ett intervju med Aune etter en FFK2 kamp at han sa at vi kom til å stille sterkere på høsten for da var FFK2 kampene på mandager, dagen etter a laget...

Ser nå at FFK2 har hatt 2 kamper på tirsdag, 4 kamper på mandag, 1 onsdag, 4 torsdag, og 2 lørdag.. Så å si at vi har spilt stort sett dagen etter a laget er vel feil..

Men detta har ingenting med FFK-Tromsø å gjøraSmile


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 03 aug 08, 17:47
Endret: 03 aug 08, 17:56
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av stjernengutt

Da er det muligens en god ide, å leie ut unge Trulsen til ett adeccolag? Kanskje det er ett riktigere nivå å utvikle seg på, for en som ikke har vært innom de aldersbestemte landslagene.

Hva kommer forresten det av? Flere her inne, har sammenliknet tallentet hans med Tarik`s. Tar de feil, eller ser bare ikke landslagstrenerne potensialet hans? Jeg har aldri sett han, så har ikke  noe forutsetning til å bedømme han.

 

Han vil nok ikke få noe spilletid i Adeccoligaen. Neppe i 2. div heller.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 03 aug 08, 17:50

Han spiller jo i 2 div...

Men enig i at han ikke er god nok for 1 div enda, men håper han fortsetter utviklinga


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 03 aug 08, 19:29

Tilbake til kampen, ta prat om FFK2 et annet sted!

Noen som vet hvilke spillere på tromsø som får karantene hvis de får gult i dagens kamp mot Rosenborg?


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 03 aug 08, 19:41

Opprinnelig postet av Knuty

Tilbake til kampen, ta prat om FFK2 et annet sted!

Noen som vet hvilke spillere på tromsø som får karantene hvis de får gult i dagens kamp mot Rosenborg?

Det bør vi ikke spekulere i enda. Tromsø har hengekampen mot Ham Kam på Onsdag også. Før den kampen kan vi se på den statistikken.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 03 aug 08, 19:43

Her har du oversikten over TIL-spillerene

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 03 aug 08, 19:54

Opprinnelig postet av benksliter`n

 

Det bør vi ikke spekulere i enda. Tromsø har hengekampen mot Ham Kam på Onsdag også. Før den kampen kan vi se på den statistikken.

Aha, takk for oppklaringen. :)

 


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 03 aug 08, 21:56

Moldskred blir en ekkel spiller å møte for våre stoppere som ikke liker seg mot bakromsspisser. Tenker da på Helstad og Nannskog. Håper Gerrbrandt er klar til denne kampen. Dette blir en meget viktig toppkamp/6 poeng kamp.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 03 aug 08, 21:57

Vinner alltid hjemme mot TIL:)


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 03 aug 08, 22:49

Men vi tapte også alltid borte mot dem inntil i år, så hvis det er en gang Tromsø skal slå oss på eget gress så må det jo bli i år..


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 04 aug 08, 08:31

Helt enig med ecupeventyret et stykke opp på siden her. Tegan er faktisk god i alle situasjoner man kan trene seg til, nemlig å løpe riktig og komme til sjanser. Å sette disse sjansene er kun et spørsmål om kamptrening, får han det tror jeg han blir bra. Vi må først og fremst bruke de spillerne vi har, og ikke vente på nye. Derfor synes jeg det er riktig å gi Andreas sjansen mot Tromsø, en kamp jeg tror vi vinner 3-1.

---------------------------

-Elsker alle-


michael collins

Knøttespiller

Ble medlem: 29 jun 06
Innlegg: 45

Lagt til: 04 aug 08, 14:14
Endret: 04 aug 08, 14:15
Endret av: michael collins

Opprinnelig postet av Knuty
Noen som vet hvilke spillere på tromsø som får karantene hvis de får gult i dagens kamp mot Rosenborg?

 TIL fikk ingen gule kort mot RBK, og ingen vil heller bli suspendert etter eventuelle nye gule mot HamKam. Da må det en utvisning til, og det kan selvfølgelig skje.

---------------------------

Tromsø IL: Nord-Norges stolthet


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 04 aug 08, 16:14

Neiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii er det mulig Surprised. Satser på han har lært... se hvem som er pipe blåser da:

Dommere:
Hoveddommer: Edvartsen, Svein-Erik
Assistentdommer: Andås, Frank
Assistentdommer: Randen, Jan Petter
Observatør: Pedersen, Rune
4.dommer: Kristensen, Børre
NFF-delegat: Borgersen, Kjell

---------------------------

http://keiko99.net


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 04 aug 08, 17:10
Endret: 04 aug 08, 17:13
Endret av: FFK1903

Rune Pedersen som observatør ja, da bør han vel også prestere...

Noen som har sett den nye keeperen i aksjon på trening?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 04 aug 08, 17:25

Håper på Gardar og Tegström/Fofana på topp,Tegström trenger bare litt matchtrening og han gjorde en bra kamp mot vif.Er også spent på Fofana som er et kjempetalent uten selvtillit


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 aug 08, 17:26

Synes det er litt rart at Fofana er så til de grader ute i kulda... Fyren var tross alt ikke SÅ dårlig i fjor, selv om han ikke scoret mål...

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 aug 08, 17:46

Opprinnelig postet av keiko99

Neiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii er det mulig Surprised. Satser på han har lært... se hvem som er pipe blåser da:

Dommere:
Hoveddommer: Edvartsen, Svein-Erik

Edvartsen er tross alt ikke så dårlig, Keiko. Han har skjerpet seg betraktelig, og er ikke spesielt arrogant lenger heller..

Tabben mot VIF kan skje med alle dommere, og jeg syns det var rart håndtert i etterkant. Han ble tatt vekk fra to kamper, og begrunnelsen var at det var så mye støy rundt ham i media, ikke at han hadde dømt dårlig. Men Tom Henning Øvrebø ble ikke tatt vekk neste kamp..Neida.. Det var jo mere støy rundt personen Øvrebø, kritikken mot Edvartsen var ikke spesielt rettet mot ham, men mot avgjørelsen.

Tror nok det var en annen grunn til at han ble tatt vekk fra kampene. ;)

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 04 aug 08, 17:57

Opprinnelig postet av Holters

Synes det er litt rart at Fofana er så til de grader ute i kulda... Fyren var tross alt ikke SÅ dårlig i fjor, selv om han ikke scoret mål...

Var det ikke sånn at de måtte spille så og så mange kamper for å fortsatt få arbeidstillatelse? Skal vel få slite med det nå uten et eneste minutt i TL. Kanskje de skal kvitte seg med han på den måten...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 aug 08, 18:08
Endret: 04 aug 08, 18:08
Endret av: Holters

Trenger ikke det nå lenger, nei... Så lenge man er med i 25-mannstroppen, er man nå ansett som "nødvendig for bedriften".

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 04 aug 08, 18:16

Opprinnelig postet av bjorn

Opprinnelig postet av Holters

Synes det er litt rart at Fofana er så til de grader ute i kulda... Fyren var tross alt ikke SÅ dårlig i fjor, selv om han ikke scoret mål...

Var det ikke sånn at de måtte spille så og så mange kamper for å fortsatt få arbeidstillatelse? Skal vel få slite med det nå uten et eneste minutt i TL. Kanskje de skal kvitte seg med han på den måten...


Og selvom de ikke har arbeidstillatelse, så må FFK betale lønningene og overholde kontraktene på den måten... Hvis de da ikke får lov til å terminere leieavtalen.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 05 aug 08, 15:08

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 05 aug 08, 15:46

VEl, Munos vist mot RævBK at han kan score mål + ligge på offsidegrensa /tuen å bryte den....) og score mål han også. Tror ikke det er noen svekkelse for TIL, derimot kan Munos få blod på tann for å bevise at han fortjener en plass i 1. eleveren.  

 

Noen som vet hvordan det går med Gardar ?

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 06 aug 08, 10:16

Da er dommeren for denne kampen satt opp..Det blir desverre Svein Erik Edvartsen , da regner jeg med straffer og røde/gule kort i hytt og pine.

---------------------------

En spiller som Hans Erik Ramberg, som var fotballinvalid for to år siden, fikk lov til å kjøre rundt med midtbanen vår. Da er det noe fundamentalt galt-Kjetil Rekdal


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 06 aug 08, 11:53

edvardsen har et markeringsbehov utover det normale så skal ikke se bort ifra det...sånn forøvrig har han hatt en lengre periode med bra dømming nå, før han hodeløst i tospann med en blind linjedommer utviste bojan zajic. rune pedersen er vel observator så satser på fair dømming fra godeste edvardsenWink

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


michael collins

Knøttespiller

Ble medlem: 29 jun 06
Innlegg: 45

Lagt til: 06 aug 08, 12:11
Endret: 06 aug 08, 12:12
Endret av: michael collins

Svein-Erik Edvardsen er ikke en dommer som deler ut kort i hytt og pine. Zajic var den første han viste ut i årets sesong. Den utvisningen var feil, men sett fra Tromsøs synspunkt burde han hentet fram kortstokken flere ganger - blant annet da Kristoffer Hæstad brutalt sparket ned Tommy Knarvik tidlig i kampen. Vålerenga fikk dessuten lov til å sparke ned Sigurd Rushfeldt 5-6 ganger uten at han blåste mer enn frispark. Resultat: Sigurd måtte ut med skade etter 29 minutter. Vi TIL-supportere er litt redde for at Edvardsen frykter nye massive pipekonserter fra hjemmepublikum, og av den grunn vil dømme i favør Fredrikstad.

---------------------------

Tromsø IL: Nord-Norges stolthet


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 06 aug 08, 13:24

Enig med Michael Collins her. Edvartsen er langt i fra så dårlig som mange skal ha det til, det er kun fordommer og de fleste uttalelser er basert på hva som skjedde for lenge siden..

Ellers så er jeg bekymret for denne kampen, Tromsø ser utrolig trygge ut defensivt! Rosenborg skapte jo såvidt sjanser, og duellspill langs bakken mot Reginiussen eller i lufta mot Koppinen er nesten helt umulig! Jeg tror at skal vi slå Tromsø må vi være flinke til å komme rundt på kantene.

Ikke se bort fra at Adriano er så dårlig, ikke sikkert de svekkes så mye uten Rushfeldt- men det er klart, de mister jo et oppspillspunkt!

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 06 aug 08, 13:27

Kanskje ok det, etter TIL spiller slapp unna med ballesparket mot RBK.

Hvordan det ikke blei kort, vennligst forklar.

Tydelig spark mellom beina bakfra, ikke noe på en fotballbane og gjøre.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 06 aug 08, 14:26

Herregud, det ballesparket er jo helt uforskyldt!

Etter min mening er det ikke noe som helst gult kort, det er rett og slett et uhell. Merkelig at ingen av RBKspillerne mente det, eller tv2kommentatorene, men du? Hvis jeg tolker deg riktig, mener du han skal ha rødt kort? Du sier at det ikke har noe å gjøre på en fotballbane, da regner jeg med at du ville hatt en utvisning.

Og hadde det vært noe som kvalifiserte til utvisning hadde vi fått et enormt gnål om det på tv2 etterpå, derfor var det ikke rødt. :)

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 06 aug 08, 14:43
Endret: 06 aug 08, 14:44
Endret av: dracula

Greit nok, Lemmy.

Sleivspark til TIl fra min sideWink

Hadde håpa på at en TIL-supporter hadde bite på.

Ellers bør vi huske at Munoz benka Tegstrõm i Sandefjord.

Håper på Kvisvik og Ramberg på sidene og Brasom/Gardar framme.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 aug 08, 15:05

Opprinnelig postet av dracula
Ellers bør vi huske at Munoz benka Tegstrõm i Sandefjord.

Hvorfor bør vi huske på noe som ikke var tilfellet? Munoz benka ikke Tegstrøm i Sandefjord: De dannet spisspar sammen.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 06 aug 08, 15:20

Kan godt hende at jeg husker feil, men blei ikke Tegstrõm benka endel kamper i 2007 for Sandefjord.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 06 aug 08, 15:29

Han satt på benken i et par kamper den siste tiden før han ble kjøpt av FFK. Totalt ble det 17 kamper og 1270 minutter på han for Sandefjord den sesongen. (Snitt på 74 minutter per kamp). Så en del kamper ble han nok ikke benka.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 aug 08, 15:33
Endret: 06 aug 08, 15:41
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av dracula

Kan godt hende at jeg husker feil, men blei ikke Tegstrõm benka endel kamper i 2007 for Sandefjord.

Det må i så fall være grunnet skader eller når hele laget var i dårlig form mot slutten. Tegström spilte de fleste kampene for Sandefjord, og i snitt flere minutter per kamp enn Munoz.

Tegström spilte 24 kamper for Sandefjord i 2006 og 17 kamper i 2007 (før han meldte overgang til FFK og fikk 6 kamper).

2001 minutter i 2006 gir et snitt på 83,7 minutter per kamp.

1270 minutter i 2007 gir et snitt på 74,7 minutter per kamp.

Munoz hadde 8 kamper i 2006 og 23 kamper i 2008.

553 minutter gir et snitt på 69,1 minutter per kamp.

1635 minutter gir et snitt på 71,1 minutter per kamp.

Munoz ble faktisk benket en del kamper i begynnelsen av 2007 til fordel for Fredrik Thorsen. Wink

Mot slutten av sesongen fikk Tegström noen kamper på benken til fordel for Toni Nhleko før han havnet i FFK.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 06 aug 08, 15:41

Beklager dårlig hukommelse.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 aug 08, 15:43

Opprinnelig postet av dracula
Beklager dårlig hukommelse.

Nada problemo.

Hadde vært en drøm om Tegström slo tilbake mot alt og alle, inkludert meg selv, og banket inn 10 mål denne høsten. Han har tross alt vist tidligere at han kan når ting klaffer, og denne høsten er absolutt tidspunktet for at alt bør klaffe. Wink

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 06 aug 08, 18:22

Hadde trua på Tegstrõm da han kom, men den har kjølna.

På den annen side, Munoz hadde "blaffet"mot RBK Tegan kan få "blaffet" mot TILLaughing

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 06 aug 08, 19:45

Morten Moldskred er blitt byttet ut på Tromsø etter 33 min. i kampen mot Ham Kam. Virker som Tromsø mangler Rushfelt og Moldskred med skade for øyeblikket. Kanskje FFK slipper begge de to giftige spissene til Tromsø? Wink

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 06 aug 08, 20:05

Tror han bare fikk en lårhøne så han blir nok klar til mandag dessverre.....


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 06 aug 08, 20:08
Endret: 06 aug 08, 20:10
Endret av: Bob Page

Trodde jeg aldri skulle si dette, men Go Kamma Cool

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 06 aug 08, 20:56

Blir en meget viktig kamp det her, synd at Kamma ikke klarte å holde helt ut. Men hjemme er vi best i klassen, også i denne kampen.


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 06 aug 08, 20:59

Nå har TIL hatt ræva full av gullhår, på tide og gjøre noe med det på mandag.


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 06 aug 08, 23:44

hørte på nrk at Målskred pådro seg strekk..

Kanskje han ikke rekker kampen mot FFK? Håper det er tilfelle;)


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 06 aug 08, 23:47

Mener jeg så på TV2 nyhetene at han var klar til mandag...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


michael collins

Knøttespiller

Ble medlem: 29 jun 06
Innlegg: 45

Lagt til: 07 aug 08, 01:16

Opprinnelig postet av Martin
Nå har TIL hatt ræva full av gullhår, på tide og gjøre noe med det på mandag.

TIL har ikke hatt flaks tidligere i sesongen, men i dag hadde vi det definitivt.  Moldskred er etter alt å dømme tilbake mot dere mandag, ellers blir jeg alvorlig bekymret. Adriano hadde en grusom dag, han var nok ennå ikke kommet ned på jorda etter sin fantastiske kamp mot Rosenborg. TIL er utrolig vanskelig å score på, så jeg har troen på et godt resultat over helga.

---------------------------

Tromsø IL: Nord-Norges stolthet


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 07 aug 08, 07:16

Jeg mente med det kampen deres mot kamma :)

Blir litt frustrert i kampens hete når et av lagene en kjemper om gull skårer rett før slutt :)

 

 

 

 


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 07 aug 08, 09:15

Noen som vet om TIL har spillere ute med karantene?

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 07 aug 08, 09:18

I følge nettavisen har Målskred pådratt seg en liten strekk i hoftebøyeren men medisinsk ansvarlig i Tromsø håper han rekker Fredrikstad kampen, men det er usikkert. Steinar Nilsen er generelt bekymret for skadesituasjonen i Tromsø, de har mange ute.

Ser ut til at FFK får litt hjelp fra oven til å vinne denne 6 poengs kampen på hjemmebane!


michael collins

Knøttespiller

Ble medlem: 29 jun 06
Innlegg: 45

Lagt til: 07 aug 08, 10:31

Opprinnelig postet av BøgeJon

Noen som vet om TIL har spillere ute med karantene?

Vi fikk ingen kort i går, og har ingen suspenderte spillere før kampen mot dere. Moldskred er forhåpentligvis kampklar igjen mandag. Ellers kan sportssjefen i Nordlys fortelle følgende i dagens avis: "Nordlys vet at TIL-ledelsen har intensivert jakten på Rune Lange. I beste fall skriver han under allerede i dag - eller i løpet av helgen. Eller så venter han til etter Fredrikstad-kampen mandag. Da er det nemlig to ukers pause i Tippeligaen."

---------------------------

Tromsø IL: Nord-Norges stolthet


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 aug 08, 10:56
Endret: 07 aug 08, 11:24
Endret av: keiko99

Bare så synd at det jeg sa etter vif kampen ser ut til og stemme meget bra. Vi for ingen tarik erstatter føre tromsø kampen.

Fotballmagasinet før FFK-Tromsø

---------------------------

http://keiko99.net


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 07 aug 08, 12:08

Noen som vet om Gardar er klar til denne matchen?

---------------------------

En spiller som Hans Erik Ramberg, som var fotballinvalid for to år siden, fikk lov til å kjøre rundt med midtbanen vår. Da er det noe fundamentalt galt-Kjetil Rekdal


michael collins

Knøttespiller

Ble medlem: 29 jun 06
Innlegg: 45

Lagt til: 07 aug 08, 12:42

Opprinnelig postet av BøgeJon
Noen som vet om TIL har spillere ute med karantene?

Ingen suspensjoner, men Sigurd Rushfeldt og Martin Knudsen er skadet. Morten Moldskred skal til MR-røntgen i dag for sikkerhets skyld, men både TIL-ledelsen og han selv tror han er klar til mandag. Følgende lag er det mest sannsynlige: Ramovic; Høgli - Reginiussen - Koppinen - Yndestad; Yttergård Jenssen - Knarvik - Haugen - Lindpere; Moldskred - Adriano. De som er nærmest startelveren er nok Sequeira og Kevin Larsen.

Har dere noen spillere suspendert eller skadet? Noen som vil tippe startelveren?

---------------------------

Tromsø IL: Nord-Norges stolthet


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 aug 08, 14:06

Tipper en av disse to:

                         Runar/Örlund

Ophaug     Gerrbrand      Piiroja         Perreira

Ramberg    Wehrman      Gashi         Barsom

               Jòhannsson        Tegström

Hvis Gerrbrand og Jòhannsson er skadet:

                         Runar/ Örlund

Czwartek      Ophaug    Piiroja      Perreira

Ramberg    Wehrman   Gashi     Kvisvik

                Barsom   Tegström

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 aug 08, 14:21

Hvorfor spiller Czwartek back dersom Barsom er spiss? Wink

Men du er nok ikke så langt unna startelleveren. Enten spiller Barsom spiss eller kant, avhengig av om Tegström starter eller ei. Gjør han det, så tar nok Kvisvik (eller Thomassen, TIL løper mye) venstrekanten.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 aug 08, 14:25

Opprinnelig postet av Holters

Hvorfor spiller Czwartek back dersom Barsom er spiss? Wink

Men du er nok ikke så langt unna startelleveren. Enten spiller Barsom spiss eller kant, avhengig av om Tegström starter eller ei. Gjør han det, så tar nok Kvisvik (eller Thomassen, TIL løper mye) venstrekanten.

 

PAC spiller back på det andre alternativet fordi han der har flytta Ophaug inn i midten sammen med Rajo. Han skreiv jo også at det første alternativet var hvis alle var klare, det andre var hvis Gardar og Gerrbrant var skada..


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 aug 08, 14:27

Ah, så ikke skriften hans i midten. :)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 aug 08, 14:29

SkjønnerSmile

 

Sjøl håper jeg Thomassen får den ene kantplassen i denna kampen, men tviler på det..

Gardar og Tegan starter nok sammen på topp.. Gardar og Patrick er jo i trening nå..


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 aug 08, 14:39

Selv håper jeg også på Thomassen fordi TIL har en meget hardtarbeidende midtbane, men tviler på at Grönhagen bruker ham fra start.. Raymond er etter min mening mer enn god nok for å starte, men jeg liker å ha ham i jokerrollen- den som kan komme inn og spille de forløsende pasningene på slutten når de fleste andre er slitne.

Dessuten er Kvisvik best på å slå fantastiske baller i bakrom, vi har vel ikke akkurat så mye bakrom å utnytte nå som Tarik er borte..

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 07 aug 08, 15:24

Står på NRK-tekst-TV at Moldskred er skada, er det tilfelle ??


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 aug 08, 15:25

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Står på NRK-tekst-TV at Moldskred er skada, er det tilfelle ??

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article115073.ece

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 07 aug 08, 18:07

Det er vel også mulig at Lange spiller denne kampen...

http://www.vif-fotball.no/article2119786.ece


michael collins

Knøttespiller

Ble medlem: 29 jun 06
Innlegg: 45

Lagt til: 07 aug 08, 18:08
Endret: 07 aug 08, 18:32
Endret av: michael collins

Rune Lange er klar for TIL, låneavtale med opsjon på kjøp. Rune kan etter alt å dømme spille kampen mandag om nødvendig.

http://www.nordlys.no/sporten/til-magasinet/article3706805.ece

Hvis Moldskred ikke blir friskmeldt til mandag tror jeg Steinar Nilsen sterkt vil vurdere en 4-3-3/4-5-1 formasjon i denne kampen. Mitt forslag til startelver i så fall: Ramovic; Høgli - Reginiussen - Koppinen - Yndestad; Knarvik - Sequeira - Haugen; Yttergård Jenssen - Adriano - Lindpere. Så setter vi inn Rune Lange for Adriano etter 60 minutter, og gjett hvem som setter inn den avgjørende scoringen?

---------------------------

Tromsø IL: Nord-Norges stolthet


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 07 aug 08, 18:38

Gardar eller Barsom... ;-)

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


michael collins

Knøttespiller

Ble medlem: 29 jun 06
Innlegg: 45

Lagt til: 08 aug 08, 08:49
Endret: 08 aug 08, 08:50
Endret av: michael collins

Denne artikkelen kommer Steinar Nilsen til å henge opp i garderoben som en ekstra motivasjon for TIL-spillerne: Smilehttp://fotball.bladet-tromso.no/eliteserien/article115095.ece

 

---------------------------

Tromsø IL: Nord-Norges stolthet


JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 08 aug 08, 08:56

FFK kommer til å henge opp denne artikkelen som ekstra motivasjon! Det er bare sundt med ordkrig!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=198641

---------------------------

FFK og Leeds United


moffis

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 jul 07
Innlegg: 3

Lagt til: 08 aug 08, 09:29

Hvor langt unna en startoppstilling er Fofana? Noen som vet?

Synes han til tider var ganske lovende i fjor, selvom han burde ha scoret flere mål.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 08 aug 08, 09:33

Har vært en del skadet i vår, men har spilt noen bra kamper på 2. laget. Har sett han i 2 kamper og da har han vært god, men blitt tatt av mot slutten, men en helt naken Trulsen har fått fortsette. Kan lure på om det er politikk at sistnevnte skal prioriteres, eller om det bare er Rostad eller Aune som er helt ute.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


loyd

Knøttespiller
Ble medlem: 10 okt 06
Innlegg: 61

Lagt til: 08 aug 08, 13:41

Moldskred har fått konstantert strekkskade.

 

http://www.nordlys.no/sporten/til-magasinet/article3708121.ece


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 08 aug 08, 13:57

Opprinnelig postet av loyd

Moldskred har fått konstantert strekkskade.

http://www.nordlys.no/sporten/til-magasinet/article3708121.ece 

Tromsø uten Moldskred

FFK uten Tarik

Status Quo!


michael collins

Knøttespiller

Ble medlem: 29 jun 06
Innlegg: 45

Lagt til: 08 aug 08, 13:57
Endret: 08 aug 08, 13:57
Endret av: michael collins

Trist for TIL og bra for dere, Heldigvis for oss er det to uker fotballpause etter mandagens kamp, og han skal være kampklar igjen om 2-3 uker. Rune Lange vil sannsynligvis spille fra start. Plutselig er FFK store favoritter og TIL underdogs i kampen, ingen forventer at vi skal ta poeng. Vi har med andre ord ingenting å tape og alt å vinne!

 

---------------------------

Tromsø IL: Nord-Norges stolthet


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 08 aug 08, 13:57
Endret: 08 aug 08, 14:00
Endret av: FFK1903

På slutten av den artikkelen står det følgende:

 

Når Fredrikstad spiller hjemme mot Tromsø er det 50% sannsynlighet for at Fredrikstad vinner. (Basert på alle spilte kamper siden 1948).

Litt lengre nede leser vi:
Fredrikstad har ikke tapt hjemme mot Tromsø i Tippeligaen siden 1948.

Hvordan får de til det egentlig? Skulle ikke det tilsi at FFK har vunnet 50% av hjemmekampene, og spilt 50% uavgjort? Sannsynlighetsberegning er det lenge siden jeg var god på, men dette rimte ikke helt...

Denne var også litt interessant:
Det scores i gjennomsnitt 4.50 mål per kamp når disse lagene møtes på Fredrikstad sin hjemmebane i Tippeligaen.

 

 

 


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 08 aug 08, 14:28

Er det bare meg, eller er jeg alene om å synes at Barsom burde ha spilt på plassen til Gashi? Jeg synes Gashi har endel mangler som kommer veldig godt tilsyne i den posisjonen han spiller i: Han går for lenge med ballen. Er god til å avslutte, men har en elendig pasningsfot, og er ikke mye til spillefordelingssentral, akkurat... Barsom har bedre overblikk, og atskillig bedre pasningsfot. Og det er åpenbart at han trives bedre sentralt også...

Kanskje vi burde ha hatt en midtbane med to framskutte (Gashi og Barsom), en defensiv midt (Wehrman) og to vinger (Kvisvik/Magnussen og Ramberg)? Og derfor gå ned til 3 bak? Hadde vært en mulighet der motstander pumper alt i midten...


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 08 aug 08, 14:32

Opprinnelig postet av FFK1903

Hvordan får de til det egentlig? Skulle ikke det tilsi at FFK har vunnet 50% av hjemmekampene, og spilt 50% uavgjort? Sannsynlighetsberegning er det lenge siden jeg var god på, men dette rimte ikke helt...

uten å sjekke opp i statistikken, så ja

da har vi like mange uavgjort som seire (og ingen tap) hjemme om TIL siden 1948.

 

(er sikkert ikke så fryktelig mange kamper, så om det f.eks. er 10 kamper, så har man 5 seire og 5 uavgjort, ikke så rart det egentlig)


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 08 aug 08, 16:29

Opprinnelig postet av Asgeir

Er det bare meg, eller er jeg alene om å synes at Barsom burde ha spilt på plassen til Gashi? Jeg synes Gashi har endel mangler som kommer veldig godt tilsyne i den posisjonen han spiller i: Han går for lenge med ballen. Er god til å avslutte, men har en elendig pasningsfot, og er ikke mye til spillefordelingssentral, akkurat... Barsom har bedre overblikk, og atskillig bedre pasningsfot. Og det er åpenbart at han trives bedre sentralt også...

Kanskje vi burde ha hatt en midtbane med to framskutte (Gashi og Barsom), en defensiv midt (Wehrman) og to vinger (Kvisvik/Magnussen og Ramberg)? Og derfor gå ned til 3 bak? Hadde vært en mulighet der motstander pumper alt i midten...

Gashi er viktig med sin førsteforsvarerjobb. Men jeg trur også Barsom er bedre i midten, og en bedre pasningslegger.

Hvilken Magnussen mener du?? Regner med at du mener Thomassen...?Wink


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 08 aug 08, 16:30

Opprinnelig postet av michael collins

Trist for TIL og bra for dere, Heldigvis for oss er det to uker fotballpause etter mandagens kamp, og han skal være kampklar igjen om 2-3 uker. Rune Lange vil sannsynligvis spille fra start. Plutselig er FFK store favoritter og TIL underdogs i kampen, ingen forventer at vi skal ta poeng. Vi har med andre ord ingenting å tape og alt å vinne!

 

Vi er ikke plutselig store favoritter. Favoritter var vi fra før og det har ingenting med Moldskred å gjøra..

Detta er en kamp som bør gi 3 greie poeng, men overraskelser har jo skjedd før..


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 aug 08, 11:13

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 aug 08, 12:45

Det er solgt 11000 billetter


michael collins

Knøttespiller

Ble medlem: 29 jun 06
Innlegg: 45

Lagt til: 09 aug 08, 13:22

Dagens "Nordlys": TILs fysioterapeut utelukker ikke at Morten Moldskred kan spille på mandag. "Moldskred brukte gårsdagen på lett trening på SATS, og synes selv det er vanskelig å spå om han rekker mandagens kamp. -Vi tar en avgjørelse i løpet av helga om jeg blir med eller ikke, sier TIL-spissen, som står med åtte eliteseriescoringer så langt i sesongen."

---------------------------

Tromsø IL: Nord-Norges stolthet


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 09 aug 08, 13:32

Stengt trening søndag Hva skal de øve på da? Jeg får ikke sett denne kampen, som jeg ikke fikk sett den forrige kampen mot Tromsø. Ikke tap i de kampene jeg ikke har sett i år, så håper det holder seg.

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 09 aug 08, 13:33

Opprinnelig postet av michael collins

Dagens "Nordlys": TILs fysioterapeut utelukker ikke at Morten Moldskred kan spille på mandag. "Moldskred brukte gårsdagen på lett trening på SATS, og synes selv det er vanskelig å spå om han rekker mandagens kamp. -Vi tar en avgjørelse i løpet av helga om jeg blir med eller ikke, sier TIL-spissen, som står med åtte eliteseriescoringer så langt i sesongen."

Glimrende hvis Moldsked er med. Denne kampen vinner FFK over Tromsø med eller uten Moldskred.

Best hvis han presses til å starte denne kampen, og blir langtidsskadet slik at Tromsø faller helt ut av medaljeracet he he he....Laughing

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 09 aug 08, 13:56

Opprinnelig postet av Dokka

Stengt trening søndag Hva skal de øve på da? Jeg får ikke sett denne kampen, som jeg ikke fikk sett den forrige kampen mot Tromsø. Ikke tap i de kampene jeg ikke har sett i år, så håper det holder seg.

Har vel ikke lyst å røpe laget vel...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 aug 08, 14:00
Endret: 09 aug 08, 14:01
Endret av: Patrioten

Tipper, at de skal drille inn Abgar som spiss, det sier seg selv, at Tegstrøm og Gardar ikke kan spille sammen.

Ellers så er Patrick fortsatt skadet, så det er vel tvilsomt om han spiller.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 09 aug 08, 14:01

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Dokka

Stengt trening søndag Hva skal de øve på da? Jeg får ikke sett denne kampen, som jeg ikke fikk sett den forrige kampen mot Tromsø. Ikke tap i de kampene jeg ikke har sett i år, så håper det holder seg.

Har vel ikke lyst å røpe laget vel...


Og de to-tre nye spillerne som blir presentert og er så gode at de starter? :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 09 aug 08, 17:29

Skal ikke se bort i fra at FFK vil holde hemmelig ev nye spillere for å "overaske" oss til mandan :-) og skaffe seg et taktisk overtak på TIL ;-) (huff, nå er det nesten silly season her ;-))

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


michael collins

Knøttespiller

Ble medlem: 29 jun 06
Innlegg: 45

Lagt til: 09 aug 08, 18:23

Opprinnelig postet av benksliter`n
Denne kampen vinner FFK over Tromsø med eller uten Moldskred.

Håper at denne tankegangen er dominerende i og omkring FFK. Hovmod står for fall.Foot in mouth

---------------------------

Tromsø IL: Nord-Norges stolthet


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 09 aug 08, 18:51
Endret: 09 aug 08, 18:52
Endret av: benksliter`n

Opprinnelig postet av michael collins

Opprinnelig postet av benksliter`n
Denne kampen vinner FFK over Tromsø med eller uten Moldskred.

Håper at denne tankegangen er dominerende i og omkring FFK. Hovmod står for fall.Foot in mouth

FFK har vært meget god på hjemmebane fordi de aldrig har hadt den tankegangen. (untatt mot Nybergsund i cupen Foot in mouth) De leverer alltid hjemme når du forventer hjemmeseier. Derfor er det bare Stabæk og Brann (2007) som har slått FFK hjemme på nye Fredrikstad stadion i Tippeligaen. Tromsø er et lag som er langt unna den kvaliteten Stabæk viste på stadion i år og Brann i fjor. (Eneste hjemmetapene på nye Fredrikstad Stadion)

Tromsø er et lag som har forsvart seg godt til en god plassering så langt i serien. Ingen lag i Tippeligaen har klart å forsvare seg til seier de 2 siste årene på nye Fredrikstad stadion.

Tromsø må ha mye flaks hvis de klarer å forsvare seg til seier i denne kampen.

1.95 som NT gir på FFK-seier er meget godt betalt. LØP OG SPILL! Laughing

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


michael collins

Knøttespiller

Ble medlem: 29 jun 06
Innlegg: 45

Lagt til: 09 aug 08, 20:01

Tromsø kjørte over Stabæk på Nadderud og vant 4-2.  Vi er et mye bedre bortelag enn for eksempel FFK. Du undervurderer oss når du tror vi har forsvart oss til 31 poeng. Men det tror jeg dessverre ikke FFK gjør.Frown

---------------------------

Tromsø IL: Nord-Norges stolthet


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 09 aug 08, 20:09

Kjørte over er vel litt hardt og ta i, Tromsø var effektive, det var ikke stabæk,

men er sefølgelig glad for at TIL vant den kampen Smile


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 09 aug 08, 20:10
Endret: 09 aug 08, 20:11
Endret av: Costanza

Opprinnelig postet av michael collins

Tromsø kjørte over Stabæk på Nadderud og vant 4-2.

Vel... Det er strengt tatt ikke sant. Den kampen så jeg. To av Tromsø-målene kom jo etter store individuelle feil av Stabæk (keepertabbe og forsvarstabbe av den typen man sjeldent opplever av Stabæk). I tillegg brenner Daniel Nannskog et straffespark, Stabæk spiller god offensiv fotball og skaper flest målsjanser, men Tromsø er effektive, har marginene på sin side og en matchvinner bakerst i Ramovic. Spillemessig var Stabæk det beste laget i den kampen, men ja, det er antall mål som til slutt er avgjørende i forhold til utdelte poeng. Men å hevde at "Tromsø kjørte over Stabæk" er jo en grov feilbeskrivelse av det som faktisk skjedde. For øvrig en av årets merkeligste kamper i Tippeligaen.

 


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 09 aug 08, 20:47

Opprinnelig postet av michael collins

Tromsø kjørte over Stabæk på Nadderud og vant 4-2.  Vi er et mye bedre bortelag enn for eksempel FFK. Du undervurderer oss når du tror vi har forsvart oss til 31 poeng. Men det tror jeg dessverre ikke FFK gjør.Frown

Kjørte over Stabæk? he he he....

Stakkars Stabæk leverte hele tabbekvoten for i år i den kampen. Da er det ikke lett å vinne. Noen ganger så lyver resultatet godt. Håper ikke Tromsø har fru fortuna med seg mot FFK på samme måte som i den kampen. Tromsø har hadt mye flyt med seg i bortekampene i år. Ham kam fikk jo senest i forrige kamp merke gutan med gullbuksene fra høy nord.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 09 aug 08, 21:24

Opprinnelig postet av michael collins

Tromsø kjørte over Stabæk på Nadderud og vant 4-2.  Vi er et mye bedre bortelag enn for eksempel FFK. Du undervurderer oss når du tror vi har forsvart oss til 31 poeng. Men det tror jeg dessverre ikke FFK gjør.Frown

 

Hjelper jo ikke å være ett bedre bortelag enn oss når vi er det beste hjemmelaget..

Og grunnen til at dere er bedre enn oss borte er at dere forsvarer dere godt , mens vi spiller fin og morsom fotball.. Vi har blitt noe bedre i år til å spille på resultat, men har fortsatt masse å gå på der..

Men gleder meg til mandan, føler meg faktisk meget sikker før denna kampen..


michael collins

Knøttespiller

Ble medlem: 29 jun 06
Innlegg: 45

Lagt til: 09 aug 08, 21:29
Endret: 09 aug 08, 21:31
Endret av: michael collins

Kjørte over var å ta hardt i, men ikke desto mindre scoret vi fire mål mot den suverene serielederen borte. Vi har i år slått Stabæk, Rosenborg, HamKam og Aalesund borte, og spilt uavgjort mot LSK, Vålerenga og Molde. Eneste bortetap kom i "nabo-oppgjøret" i Bodø, der vi var spillemessig helt overlegne. Vi har vært mye bedre enn FFK på bortebane i 2008, og å si at dette handler om flaks er tøv. Vi rundspilte LSK uten å få ballen i mål, og det samme skjedde mot Glimt. På Hamar talte VG seks sjanser til oss og fire til HamKam - på hvilken måte var seieren ufortjent? At vi ligger på sølvplass foran mandagens kamp har selvsagt også med vårt glimrende forsvar og vår gode keeper å gjøre (vi har sluppet inn ni mål på 16 runder mot FFKs 19). Skal vi skamme oss over at vi har forsvarsspillere i toppklasse, og Tippeligaens beste defensive organisering?Laughing

---------------------------

Tromsø IL: Nord-Norges stolthet


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 aug 08, 23:29

Det blir også litt feil å si. Du kan ikke bare se på antall poeng borte etter halvspilt serie og si at Tromsø har vært best borte. FFK har møtt Brann, Lyn, Rosenborg, Stabæk, Viking, Tromsø og Enga borte. Ikke akkurat lette motstandere. I tillegg til Godset som vi tapte for. Det er bortekampene så langt. Før sesongen ville vel disse ha blitt rangert som de vanskeligste.

Tromsø har blant annet møtt de tre dårligste hjemmelagene så langt, hvor også LSK lå da dere spilte mot dem i deres dårlige periode. Hvilket lag som har vært best borte får vi selvsagt først svar på etter sesongen, ingen vet det halvveis. Det vi vet er at Tromsø er blant de lagene som har hentet flest poeng.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 10 aug 08, 21:05

mulig jeg er litt dum nå, men har ikke fått tak i billettEmbarassed går det ann å kjøpe billett på stadion etter at aristokraten har stengt til Plankehaugen feltet imorra?? Jobber til kvart på fem så rekker ikke Aristokraten Frown

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 10 aug 08, 21:08

Opprinnelig postet av FFKgutt1

mulig jeg er litt dum nå, men har ikke fått tak i billettEmbarassed går det ann å kjøpe billett på stadion etter at aristokraten har stengt til Plankehaugen feltet imorra?? Jobber til kvart på fem så rekker ikke Aristokraten Frown

Går helt sikkert bra Wink

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Anne_ffk

A-lagspiller

Ble medlem: 22 jul 05
Innlegg: 237

Lagt til: 10 aug 08, 21:09

Opprinnelig postet av FFKgutt1

mulig jeg er litt dum nå, men har ikke fått tak i billettEmbarassed går det ann å kjøpe billett på stadion etter at aristokraten har stengt til Plankehaugen feltet imorra?? Jobber til kvart på fem så rekker ikke Aristokraten Frown

 

Lurer på det samme... Kanskje Aristokraten er lenger oppe på kampdager? men tviler vel....

---------------------------

Null og åtte møttes på gata. Da sa null: " Fint belte!"


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 10 aug 08, 21:19

Mener å huske at Aristokraten stenger 30 min før kamp på kampdager...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 10 aug 08, 21:35

Takk for hjelpen Wink

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 11 aug 08, 01:09

Men billettluka ved Stadion utafor VIPn skal vel selge billetter?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 11 aug 08, 01:23

Stemmer det. Dem selger billetter

---------------------------

http://keiko99.net


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 11 aug 08, 11:00

idag er KUN seier godt nok!  Håper alle på tribunen er med og trøkker på idag..  Ikveld blir det fiskerslakt!!

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 11 aug 08, 13:45

Noen som har laget?

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 aug 08, 13:51

Jeg er ganske sikker på at det blir et av disse to lagene:

                        Runar/Örlund

Ophaug      Piiroja       Gerrbrand       Wallace

Ramberg   Gashi      Wehrman         Kvisvik

              Jòhannsson      Barsom

Eller:

                Runar/Örlund

Czwartek     Piiroja    Ophaug        Wallace

Ramberg    Gashi      Wehrman    Kvisvik

          Tegström       Barsom

Håper på en løpssterk Thomassen, men tror ikke Grönhagen går for det i en såpass viktig kamp. Kan være bra med Kvisvik også. Tror ikke Tegström starter med Gardar, Grönhagen ser vel at de to blir veldig forutsigbare? Akkurat som Iversen og Konè(og også Konan) var for RBK. Barsom tror jeg kan bli en bra spiss, uansett. Så håper jeg at både Gerrbrand og Jòhannsson starter:) Uansett, spiller vi som mot VIF blir det 3 poeng!

Lykke til, guttær!

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 11 aug 08, 14:37

Morten Moldskred sliter fortsatt med en strekk i hofteleddsbøyeren, og står dermed over mandagens kamp mot Fredrikstad.

- Kampen kommer litt for tidlig og jeg ønsker ikke å ta noen sjanser, sier TILs toppscorer.

Dette i følge Nordlys.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 11 aug 08, 17:16

Verken Patrick, eller Gardar spiller. Blir spennende å se hvem som spiller spiss.

Andreas og Fofana, lukter ikke seier av dette, for håpe at de bruker Abgar som spiss


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 11 aug 08, 17:18

Tegan og Barsom er spissparet i dag. Er litt mer overrasket over at Tommy Runar står i mål.

Tror Kvisvik blir en nøkkelspiller på venstre kant i dag. Blir viktig å holde ballen på bakken med smarte og gode pasninger. Med Tegan og Barsom har vi to gode spillere langs bakken, men ingen av dem er noe oppspillspunkt. Vil savne Gardar. Synd han er ute såpass lenge.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 aug 08, 17:31

Opprinnelig postet av Costanza

Tegan og Barsom er spissparet i dag. Er litt mer overrasket over at Tommy Runar står i mål.

Tror Kvisvik blir en nøkkelspiller på venstre kant i dag. Blir viktig å holde ballen på bakken med smarte og gode pasninger. Med Tegan og Barsom har vi to gode spillere langs bakken, men ingen av dem er noe oppspillspunkt. Vil savne Gardar. Synd han er ute såpass lenge.

Hvor finner jeg lagoppstillingen?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 aug 08, 17:46

Laget er:

Runar

Ophaug - Gerrbrand - Piiroja - Pereira

Ramberg - Wehrman - Gashi - Kvisvik

Tegström - Barsom

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 aug 08, 17:49

Opprinnelig postet av Holters

Laget er:

Runar

Ophaug - Gerrbrand - Piiroja - Pereira

Ramberg - Wehrman - Gashi - Kvisvik

Tegström - Barsom

Takk. Hvor alvorlig er skaden til Gardar?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 aug 08, 17:53

Kan være ute i opptil én måned ifølge Grønis på Radio Fredrikstad.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 11 aug 08, 18:17

I følge f-b,så starter heller ikke Gerrbrand.. Og jeg som trodde de tok copy+paste fra ffksupporter.net! Wink

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 aug 08, 18:19
Endret: 11 aug 08, 18:21
Endret av: Holters

Æsj, misforstod forsvaret. Ifølge FB, så trer Ophaug inn i midten og Czwartek tar høyrebacken.

Det bør ikke bety noe særlig. Ophaug er best i midtforsvaret, og Czwartek er i god form for tiden!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


michael collins

Knøttespiller

Ble medlem: 29 jun 06
Innlegg: 45

Lagt til: 11 aug 08, 18:33

Tromsø stiller med følgende lag (4-4-2):

Sead Ramovic - Tom Høgli, Tore Reginiussen, Miika Koppinen, Hans Åge Yndestad - Ruben Yttergård Jenssen, Tommy Knarvik, Helge Haugen, Joel Lindpere - Rune Lange, Adriano Munoz.

Innbyttere: Kenny Stamatopoulos, Thomas Braaten, Kevin Larsen, Roger Risholt og Douglas Sequeira.

---------------------------

Tromsø IL: Nord-Norges stolthet



Flat Trådet Nøstet
Totalt 7 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f