Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kampen: FFK - LSK 4-0!

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 14 jul 08, 12:36

Kjempe kamp! Men klarer liksom ikke glede meg over prestasjonene til Tarik, han skuffer meg liksom til stadighet...

Kjempe scoring igår, for al del, men han har minst to kjempe sjanser i 2 omgang, deriblandt den på overtid, hvor han nesten stopper opp... Hadde det vært en spiss med tenning og fantastiske egenskaper hadde han satt den forbi keeper før keeperen hadde rekkki å blunka...

 

Men gardar er konge!!! Her har vi FFK's toppscorer! Overbevist om at han runder 12 mål i år!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 jul 08, 12:53

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Gardars spill er blitt lagt merke til på Island

http://www.fotbolti.net/fullStory.php?id=64037

http://www.mbl.is/mm/sport/fotbolti/2008/07/14/gardar_er_a_skotskonum/

Garðar er á skotskónum

Herlig overskrift!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 14 jul 08, 12:56
Endret: 14 jul 08, 12:56
Endret av: Magnum

"Garðbæingurinn Garðar Jóhannsson átti hreint út sagt stórkostlegan leik á laugardaginn þegar lið hans, Fredrikstad, vann 4:0-sigur á Lilleström í norsku úrvalsdeildinni í knattspyrnu."

LOL! Det er unektelig et fornøyelig språk. :-)


Plankebærær

Juniorspiller

Ble medlem: 06 aug 07
Innlegg: 95

Lagt til: 14 jul 08, 12:57

Opprinnelig postet av FFK1903

Garðar er á skotskónum

Herlig overskrift!

Og det betyr ? Mine islandske språkevner er vel ikke akkuratt på topp ....

 

Herlig kamp forresten :)

---------------------------

Jeg er Rød/Hvit til jæ dør, jæ Rød/Hvit til jæ dør, jeg vet jæ kan jæ vet jeg vil, jæ Rød/Hvit til jæ dør.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 jul 08, 13:02

Opprinnelig postet av Plankebærær

Opprinnelig postet av FFK1903

Garðar er á skotskónum

Herlig overskrift!

Og det betyr ? Mine islandske språkevner er vel ikke akkuratt på topp ....

 

Herlig kamp forresten :)

Er det så vanskelig å tolke ?? Gardar er en toppscorer eller skuddkonge eller noe i den duren. Resten av artikkelen er heller ikke så vanskelig å skjønne.

Jeg frekventer både franske, italienske og spanske klubbsider og aviser daglig, men jeg har ikke lært noen av disse språka, bortsett i fra litt fransk da.. Man skjønner det man vil skjønne uansett. Er ikke så vanskelig det.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 jul 08, 13:04

Opprinnelig postet av Plankebærær
Og det betyr ? Mine islandske språkevner er vel ikke akkuratt på topp ....

 

Herlig kamp forresten :)

Aner ikke :) Men min personlig tolkning blir "Gardar er skytterkongen" eller noe. Herlig billedtekst også. Gardar er i leik med en spiller!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 jul 08, 13:06

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg frekventer både franske, italienske og spanske klubbsider og aviser daglig, men jeg har ikke lært noen av disse språka, bortsett i fra litt fransk da.. Man skjønner det man vil skjønne uansett. Er ikke så vanskelig det.

Spesielt islandsk er ikke så utrolig vanskelig å få meg seg i hvert fall. Etter en uke på Island så kunne jeg begynne å lese avisene der borte og få med meg det viktigste. Artig språk!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 14 jul 08, 13:55

Som FFK-elsker syns jeg det var en fantastisk kamp og det er utrolig gøy å være på toppen! Spesielt syns jeg målet til Tarik er meget bra. Oppspill fra back på Tarik i mellomrommet som flikker ut til Ramberg. Så fortsetter Tarik løpet i steden for å stå stille, får ballen tilbake og har en nydelig avslutning!

Som fotballelsker derimot, var det helt forferdelig å se på LSK. Se på målet til Barsom, foreksempel. Espen Søgård som er høyreback ligger nesten helt over på venstrekanten og Barsom får ligge helt fritt. En god defensivt kantspiller ville også luktet den og dekket opp Barsom, men det er Søgårds feil. Dårlig sideforskyvning, elendig press på ballfører og ingen vilje til å vinne ballene oppsummerer forsvaret deres på en grei måte.

Midtbanen er også helt forferdelig. Selvom Brenne har vært dårlig, hvorfor kom han ikke innpå? Bjørkøy og Mouelhi er rett og slett ræva, det samme med kantene. Bjørn Helge Riise er en skikkelig klyse som skal ha ballen rett i beina, hvis ikke gidder han ikke prøve å løpe etter den. LSK dret seg noe så sinnsykt ut når de solgte Wehrman og Stefanutto, se bare på åssen Steinar Pedersen spiller..

Så man kan godt gi FFK ros for flott pasningsspill, noe de også hadde. Men 1-0 målet ville aldri kommet hvis Riseth hadde gitt alt, 2-0 målet er vanskelig å stoppe når Tarik først får ballen, men det er lavt press i forkant. 3-0målet er beskrevet i overkant. 4-0 målet står de og gambler på offside og orker ikke følge Gardar, og Molskred står passiv på streken. I tillegg har du jo sjansene til Tarik, Ramberg, Gardar og Tegström i 2.omgang.

Og når LSK først får ballen er det jo komikveld.. De er blottet for selvtillitt og spiller ballen i panikk opp mot Occean. Det var helt komisk å se på Riseth og Kippe, ofte når de hadde ballen kunne de spilt via backene eller midten, men valgte å kline opp mot Occean. Occean mot Piiroja vet vel alle åssen går.. Flaut å se på LSK, men moro å være på toppen med flest scorede mål i Tippeligaen! :D

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 14 jul 08, 14:37

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Kjempe kamp! Men klarer liksom ikke glede meg over prestasjonene til Tarik, han skuffer meg liksom til stadighet...

Kjempe scoring igår, for al del, men han har minst to kjempe sjanser i 2 omgang, deriblandt den på overtid, hvor han nesten stopper opp... Hadde det vært en spiss med tenning og fantastiske egenskaper hadde han satt den forbi keeper før keeperen hadde rekkki å blunka...

 

Men gardar er konge!!! Her har vi FFK's toppscorer! Overbevist om at han runder 12 mål i år!

Hvis vi sammenligner Tarik med f.eks. Torstein Helstad så har begge 11 målpoeng pr i dag(FFK har en kamp mer). Så Brann i forrige hjemmekamp. Helstad brant faktisk flere og større sjanser enn det Tarik hadde i går. Tarik er 20, mens de andre "toppscorerene" er ca 30 i snitt. Utrolig at det er mulig å være noe annet enn mektig imponert.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 14 jul 08, 16:43

tarik ble altfor nonchalent i 2omg. som han sa til dag solheim etter kampen: -hadde det vært 0-0 hadde jeg satt døm! det blir veldig feil for meg da målforskjell er av betydning. liten tvil om at tarik er en fantastisk spiller, men han har mye å gå på når det kommer til finishing. hadde vel minst 4svake avslutninger i 2omg,  burde scort minst 3mål igår.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 jul 08, 18:16

har vi noen gang  slått lsk 4-0 i en seriekamp uten denne ?

---------------------------

http://keiko99.net


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 jul 08, 18:34

Opprinnelig postet av keiko99

har vi noen gang  slått lsk 4-0 i en seriekamp uten denne ?

Hadde vi scoret et til så hadde det vært vår største seier mot LSK noensinne. Vi vant vel 6-2 på 60-tallet en gang.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 jul 08, 21:47

såppas-- Takk for svaret

---------------------------

http://keiko99.net


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 14 jul 08, 22:11

4 stk på tv2 sportens rundens lag. szwartek ramberg barsom og gardar. må ha vært en svak runde for de fleste andre lag. syns ikke barsom og ramberg var så gode. men morro å ha med 4 stk da. er ikke ofte det skjer.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 jul 08, 22:56

Riise: Jeg er mektig imponert over FFK!

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/1192/1/


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 14 jul 08, 23:39

Hva er nå dette? En pølsespisende Ultras??? Har de virkelig lov å spise pølser på stadion?

 

http://gallery.mentalboys.com/main.php?g2_itemId=6782


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 14 jul 08, 23:55

Opprinnelig postet av jambo

Hva er nå dette? En pølsespisende Ultras??? Har de virkelig lov å spise pølser på stadion?

http://gallery.mentalboys.com/main.php?g2_itemId=6782


Jeg tror Ultrashåndboka sier at det er lov til å ta seg en pølse i pausa.

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 15 jul 08, 01:39

Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av keiko99

har vi noen gang  slått lsk 4-0 i en seriekamp uten denne ?

Hadde vi scoret et til så hadde det vært vår største seier mot LSK noensinne. Vi vant vel 6-2 på 60-tallet en gang.

FFK spilte ikke mot LSK i seriespill på 60-tallet. De kom opp med Tom Lund på laget i 1975. Det resultatet du kommer med der må i såfall være i en cupkamp. Og keiko99 etterlyser om FFK har slått LSK tidligere med 4-0 i en seriekamp, det har de aldri gjort før.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 jul 08, 02:42
Endret: 15 jul 08, 02:45
Endret av: Holters

1960-06-15 Fredrikstad - Lillestrøm 6 - 2

Såvidt jeg kan forstå, så er ikke dette en cupkamp, men Hovedserien 1959/1960.

Du er ute og sykler igjen, Rune. Wink

 

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 jul 08, 02:48
Endret: 15 jul 08, 02:49
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av Rune Haugen
FFK spilte ikke mot LSK i seriespill på 60-tallet. De kom opp med Tom Lund på laget i 1975. Det resultatet du kommer med der må i såfall være i en cupkamp. Og keiko99 etterlyser om FFK har slått LSK tidligere med 4-0 i en seriekamp, det har de aldri gjort før.

Seriespill og seriespill. Vet ikke hva man skal kalle seriefinalen jeg i sesongen 59/60? Det vant uansett 6-2 i den kampen.

Jada, jeg vet at han spurte etter om vi hadde vunnet 4-0 tidligere. Regnet dog med at han kanskje mente om vi hadde vunnet med større siffer. Litt merkelig å ønske svaret på om vi akkurat hadde vunnet 4-0 tidligere, men greit å slå det fast også.

Arg, og der var Holters ute av sykesenga og kjappere enn meg!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f