Husk meg
Brukernavn
Passord

Raymond Kvisviks fremtid i FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 18 10

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 12 aug 08, 12:20

Opprinnelig postet av Kent

Registrerer at Sparta har tilbudt Kvisvik en kontrakt som varer i to sesonger etter denne. Altså en kontraktsforlengelse på 2 år i forhold til det han har i dag.

Etter det Kvisvik presterte mot Trømsø i går burde kanskje FFK vurdere å tilby Kvisvik en toårskontrakt også? Har ikke sett han bedre på veldig lenge! Og som vanlig er han sentral i det som er av scoringer til FFK.

Så han godtar altså 2 år i særp, men krever 3 i FFK? Merkelig. Men jeg også synes vi kan gi han en 2 års kontrakt, med en prestasjonsbettinget bonusordning f.eks.

Er redd for at en fast fet løn, vil gjøre han mett og ikke direkte mer treningsvillig. Men i det siste har han latt føttene forhandle. Venstrefoten hans er ett vesentlig sterkere kort, enn press ved hjelp av media.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 12 aug 08, 12:20

To år + prestasjonsberetiget oppsjon på 1 år til...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 12 aug 08, 12:26

Slike opsjoner er det ikke lenger tillatt å skrive i spillerkontrakter.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 12 aug 08, 14:44

Han hadde opprinnelig en slik opsjon i kontrakten sin, med automatisk fornyelse hvis han spilte så og så mange kamper i år, men den viste seg å være ulovlig. Opsjoner på automatisk fornyelse av kontrakter er ikke lov under NFF (og muligens ogsp FIFAs) reglement

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 13 aug 08, 11:34

Gi han 2 år da. Om det er godt nok i særp, bør det jo være godt nok i FFK også?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


FFK Fan

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 07
Innlegg: 122

Lagt til: 13 aug 08, 11:44

Gi kvisvik kontrakt!!! Han er jo genial!!

---------------------------

Meritter
Seriemester: 1937-38, 1938-39, 1948-49, 1950-51, 1951-52, 1953-54, 1956-57, 1959-60 og 1960-61.
Cupmester 1932, 1935, 1936, 1938, 1940, 1950, 1957 1961, 1966, 1984 og 2006.

ILLE BRA ;)


Sarpingen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 okt 06
Innlegg: 88

Lagt til: 13 aug 08, 11:47

http://www.sa.no/sport/article3717061.ece

 

Haugen holder vel definitvt døra på gløtt for en overgang her! Raymond kommer nok hjem i løpet av august skal dere se.


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 13 aug 08, 12:30

Opprinnelig postet av Sarpingen

http://www.sa.no/sport/article3717061.ece

 

Haugen holder vel definitvt døra på gløtt for en overgang her! Raymond kommer nok hjem i løpet av august skal dere se.

 

Om FFK signerer Kennedy Bakircioglü eller tilsvarende forsterkning som kan spille på kant, så skal du ikke se bort ifra at Raymond kan bli særpespiller nei.

Men om FFK derimot ikke har noe suksess på innkjøpsfronten vil det jo være direkte uforsvarlig å la ham gå....

Så alt er naturlig nok avhengig av hvilke spillere FFK selv får inn.


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 13 aug 08, 12:49

Opprinnelig postet av stjernengutt

Gi han 2 år da. Om det er godt nok i særp, bør det jo være godt nok i FFK også?

Skulle han ikke i tillegg få jobb som markedssjef i Sarpsborg i tillegg til kontrakten som fotballspiller? Så da har han jo fast jobb når karrieren som aktiv stopper opp? Det frister kanskje mer enn det FFK kan tilby (hvis de har tilbudt noe)


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 13 aug 08, 13:11

Uten at jeg gidder å bla meg bakover i artiklene i FB akkurat nå (før nyttår, mener jeg), så mener jeg da bestemt at Raymond ble tilbudt jobb etter endt spillerkarriere i FFK også.

---------------------------

Hater hat!


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 13 aug 08, 14:44

Opprinnelig postet av HotDream

Jeg følger visst ikke så godt med, så om noen kan fortelle meg hvor mange spilleminutter Raymond har i TL i år?
Og hvor mange poeng har vi tatt i de kampene Raymond har spilt?
Hvordan ligger han ann i den interne poengligaen (mål/målgivende), og også om noen kan si meg hvor mange ganger Raymond har hatt direkte innflytelse på resultatet (ta gjerne med de gangene han eventuellt har hatt direkte innflytelse på dårlige resultater i år også, siden det tydligvis er mer "morsomt" for en god del folk her inne).
Og er det noen som har peiling på hvorfor Tarik går ut i media og vil ha med Raymond videre?
Er det kanskje også noen av "ekspertene" her inne som kan si meg hvor mange mål Raijo har scoret med Raymond på banen, og hvor mange han har scoret uten?
Noen av "ekspertene" her inne har sikkert også peiling på hva Raymond bidrar med i spillegruppa utenom kampene? Noen av dere vet jo så jævla mye om Raymond, eller?
Og sist men ikke minst; Hvilke krav skal en spiller innfri for at han skal tilbys ny konytrakt med klubben. Er det f.eks. at han helst bør være under 30 og løpe minst 8 km pr. kamp, eller er det viktig at spilleren bidrar med noe konkret som har direkte positiv innvirkning på resultatet i kampene?

Et spørsmål til: Vil vi at FFK skal spille gampefotball ala Lillestrøm og HamKam, eller vil vi ha et lag som underholder og som har plass til folk med spesielle ferdigheter?

 

Det var voldsomt til engasjement i fordel av Kvisvik da...

Du skriver likevel veldig mye bra og sikkert riktig. MEN... Ikke engang du, tror jeg, har så gode kontakter inn i FFK og de som ordner med kontraktene at du vet hva Raymond egentlig forlanger. Poenget er at man diskutere seg blå i trynet her inne og det vil være faktorer som teller for og imot. Poenget er at alt er spekulasjon så lenge en ikke har fakta på bordet. Kanskje er Raymond i ferd med å ødelegge lønsstrukturen i klubben med kravet sitt. For det er jo ikke tvil om at mannen trenger MYE penger, og det brennfort. I så måte er kanskje et slikt lønskrav lettere å svelge for en klubb som Sarspsborg, da det vil være forståelse i spillergruppe rundt at Raymond tjener MYE mer enn de andre. For han er jo tross alt egentlig en tippeligaspiller, og han er mye viktigere for Sparta enn han er i FFK for totalresultatene.I en tippeligaklubb som ligger på 2.plass på tabellen så vil det å gi Raymond høyere føre til at flere i spillerne føler seg "underbetalt" og at de i neste omgang da igjen vil kreve mer det de kanskje ville krevd uten denne lønsforhøyelsen til Kvisvik.

 

MEN hva vet jeg, i bunn og grunn så er det jo kun spekulasjoner og ingen sitter med noen Fasit. Det eneste som er sikkert er at det er vanvittig mange faktorer å ta hensyn til som kun et fåtall i klubben har oversikt over. Så kan vi andre ha meninger til vi spyr.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 13 aug 08, 15:29

Opprinnelig postet av Magnum

Uten at jeg gidder å bla meg bakover i artiklene i FB akkurat nå (før nyttår, mener jeg), så mener jeg da bestemt at Raymond ble tilbudt jobb etter endt spillerkarriere i FFK også.

Du har helt rett Magnum. Det var vel snakk om å bruke han i markedavdelingen her i klubben også.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 aug 08, 16:31

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 13 aug 08, 16:38

Utgang 2 ser jeg på som absolutt usannsynlig iom at Raymond  allerede har en kontrakt med FFK som varer ut sesongen, hvorfor da betale ham mer for å bli ?

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 13 aug 08, 18:17

"Både enkeltpersoner og sportslig utvalg i eliteserieklubben har slått fast at dette er en naturlig gest til en spiller som har gjort mer enn man kan forlange for Fredrikstad Fotballklubb."

Hva har Raymond gjort MER enn man kan forlange for FFK?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Grasrota

Juniorspiller

Ble medlem: 13 aug 08
Innlegg: 80

Lagt til: 13 aug 08, 18:36

Opprinnelig postet av denialsander

"Både enkeltpersoner og sportslig utvalg i eliteserieklubben har slått fast at dette er en naturlig gest til en spiller som har gjort mer enn man kan forlange for Fredrikstad Fotballklubb."

Hva har Raymond gjort MER enn man kan forlange for FFK?

Ja den var god! Hva med denne fra samme artikkel: 

 "Nå har Raymond vist Grönhagen og hele Fotball-Norge at han fortsatt har mye ugjort på fotballbanen. Og da er Fredrikstad plutselig desperate etter å beholde ham"  

 -Desperate faktisk. Virkelig et underholdende innlegg den kommentaren der!

Hei til forumet forresten!

---------------------------

dommær a' dommær!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 13 aug 08, 21:24

Opprinnelig postet av denialsander

"Både enkeltpersoner og sportslig utvalg i eliteserieklubben har slått fast at dette er en naturlig gest til en spiller som har gjort mer enn man kan forlange for Fredrikstad Fotballklubb."

Hva har Raymond gjort MER enn man kan forlange for FFK?

 

Lurte på det jeg også. Lo ganske godt av hele den artikkelen....

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 13 aug 08, 21:39

Opprinnelig postet av Grasrota

Opprinnelig postet av denialsander

"Både enkeltpersoner og sportslig utvalg i eliteserieklubben har slått fast at dette er en naturlig gest til en spiller som har gjort mer enn man kan forlange for Fredrikstad Fotballklubb."

Hva har Raymond gjort MER enn man kan forlange for FFK?

Ja den var god! Hva med denne fra samme artikkel: 

 "Nå har Raymond vist Grönhagen og hele Fotball-Norge at han fortsatt har mye ugjort på fotballbanen. Og da er Fredrikstad plutselig desperate etter å beholde ham"  

 -Desperate faktisk. Virkelig et underholdende innlegg den kommentaren der!

Hei til forumet forresten!

Hællæ Grasrota! Cool

Trur særpingæne bynær å bli misunnelige på at vi har et av Norges beste fotballag he he he...Laughing

Velkommen til verdens beste forum! Smile

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 13 aug 08, 21:47

Haha! Noe av det mest patetiske jeg har lest på lenge. Ikke overraskende at det kommer fra Sarpsborg.

Hvorfor i alle dager skal FFK betale Kvisvik mer penger å overholde en kontrakt han har signert helt frivillig? Selv om en muntlig avtale, i teorien, er like bindende som en skriftlig avtale er det langt i fra slik det funker i praksis. Dessuten, har noen spurt Raymond hva han foretrekker? Hva om han faktisk ønsker å fullføre sesongen i FFK for å muligens vinne et gull? Da hjelper det lite om Sarpsborg tilbyr en lang kontrakt.

At Sarpingene lider av et stort mindreverdigehets kompleks har vi vist i alle år og slike "angrep" styrker bare påstanden.

Husk at det sjeldent går bra når lillebror prøver seg på storebror. Storebror som regel mye større og sterkere.

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 13 aug 08, 22:30

Opprinnelig postet av Rasle

Husk at det sjeldent går bra når lillebror prøver seg på storebror. Storebror som regel mye større og sterkere.

Det bør vel ikke forhindre storebror å holde inngåtte avtaler, muntlige såvel som skriftlige?

Muligens har klubben tabbet seg ut, ved å love Ray å få gå gratis, et løfte som nå er vanskelig å holde som følge av skader og tariks overgang.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!



Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 18 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24