Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2008

Flat Trådet Nøstet
Side 52 av 71 52

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 19 aug 08, 09:03

Fy faen. Saken rundt Espen Hoff er direkte kvalmende.  13,6 mill for 4 sesonger.  3,4 mill i snitt i 4 år for å spille fotball i Norge var ikke nok. Hva tror disse spillerne om seg selv? Tror de ledere og frivillige i norske klubber er idioter?

Takk FFK for at dere sa nei. Takk for at det finnes folk i FFK med hode på rett plass. Takk for at dere satte ned foten og ikke signet  denne pengesugeren!!!

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 19 aug 08, 09:08

Fuck Hoffnarren... Tydelig at han overhodet ikke vil spille for oss, har jo vært obvious lenge egentlig.. Jaja, da håper jeg det kommer en ny superbrasse eller noe i stedet. Helst FØR ham-skamkampen.

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 19 aug 08, 09:37

Bare tull å bli forbanna på spillerene, det er markedet som bestemmer!

Alle mennesker ønsker seg så mye som mulig, det ligger i menneskets natur!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 aug 08, 09:50

Opprinnelig postet av Kent

Bare tull å bli forbanna på spillerene, det er markedet som bestemmer!

Nå sa iallefall markedet nei til Hoffs krav så langt, så du har rett i det. Vi får se om noen andre er idiot nok til å henge med på denne åndssvake lønnskarusellen...

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 19 aug 08, 10:03

Opprinnelig postet av Kent

Bare tull å bli forbanna på spillerene, det er markedet som bestemmer!

Alle mennesker ønsker seg så mye som mulig, det ligger i menneskets natur!

Så du mener Rajo og Kasey oppfører seg lik i forhold til kontrakt og klubb ? Man kommer ikke bort fra at noen er mer lojale enn andre...sånn er det i fotballen og i arbeidslivet forøvrig. Noen setter pris på stabilitet og langsiktighet, mens andre vil ha mer, mer, mer...

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 19 aug 08, 10:05

Opprinnelig postet av Husgutt

Fuck Hoffnarren... Tydelig at han overhodet ikke vil spille for oss, har jo vært obvious lenge egentlig..

Jeg våger en påstand om at FFK rett og slett bare "spilte med" i denne forhandlingsprosessen slik at det for den klubben som bøy fremstod som om de var interesserte. Fiktivt bud, kan man si. Hoff var aldri interessert, og var for dyr - det tror jeg ikke egentlig endret seg til å være interessert og rimelig i pris i en uke, for så å bli uinteressert og for dyr igjen den neste... Eller kanskje det blir litt paranoid..?

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonalds, så ordner Guttæne resten


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 19 aug 08, 10:10

Hva skulle FFK oppnå med å late som om de var interesserte?

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 aug 08, 10:12
Endret: 19 aug 08, 10:15
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av Frode
Så du mener Rajo og Kasey oppfører seg lik i forhold til kontrakt og klubb ? Man kommer ikke bort fra at noen er mer lojale enn andre...sånn er det i fotballen og i arbeidslivet forøvrig. Noen setter pris på stabilitet og langsiktighet, mens andre vil ha mer, mer, mer...

Nå er det ikke så lenge siden Raio signerte ny kontrakt, det kan jo hende at han tjener veldig godt for alt vi vet. Han kan meget vel være den best betalte spilleren og er sikkert fornøyd med det. Så har man Wehrman som kanskje ligger godt under dette. Det er vel bare de som utbetaler dette omtrent som vet dette med sikkerhet, så er det noen her inne som tror de har den hele og fulle oversikten på alt og alle i FFK-systemet ;)

Jeg er snart fornøyd bare det kommer en spiller jeg nå, håper dog ikke FFK er det samme. Må si jeg er bittelitt skeptisk til brasse som skal rett inn på laget uten spill i Europa, som det vel synses om. De pleier å bruke tid på å finne seg til rette før de slår til.

Edit: Det var visst bare i midt hode at en brasilianer var på vei, stod da ingenting om det i FBs artikkel. Derimot leste jeg først nå at Hoff krevde flere millioner i lønn. Da snakker vi om bra kilopris på den lille fjotten.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 19 aug 08, 10:22

Nå tror jeg sør amerikanske angrepspillere tilpasser seg Europa bedre og raskere enn forsvar og midtbanespillere. Dessuten spiller ikke FFK som Brasil da? Når en spiller med 1 landskamp forlanger oppimot 15 mill for 4 år er det forståelig at vi må titte utenfor grensene ihvertfall....


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 aug 08, 10:28

Tja, er det så mange av søramerikanske offensive spillere/spisser som har slått til omgående? I Norge så er det vel et fåtall som har slått til omgående i hvert fall (det kan det jo hende det er generelt også). Alanzinho brukte jo lang tid før han begynte å brilliere.

Ser vi til andre europeiske ligaer, så er det vel også der en tendes til at søramerikanerne trenger litt tid på å tilpasse seg europeisk fotball. Tevez brukte nesten en hel sesong, Robinho har ikke slått til hundre prosent. Ronaldinho måtte innom PSG før han ble aktuell for en klubb som matchet potensiale hans, men han gjøre det kanskje bra i PSG omgående? Ronaldo derimot, han slo til på et blunk i PSV med nesten et mål i snitt.

Jeg klager selvsagt ikke om FFK kjøper en spiller som viser seg å være skamgod bare han får tid på seg, men det er liksom nå det gjelder å smi jernet med tanke på medaljer.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 aug 08, 10:43

Opprinnelig postet av Per Egil
Hva skulle FFK oppnå med å late som om de var interesserte?

Måtte i tilfelle vært for å holde fokus vekk fra spilleren de virkelig jobbet med, men jeg ser det som lite sannsynlig.

Per Morten: Øy, Hoffern, vi skal ikke late som vi er i forhandlinger? Vi har en spiller vi har lyst på, men vil holde fokuset vekk fra han.

Espen Hoff: Seff, ikke no problem. Da kan jeg presse de andre klubbene lizm. Sier at dere byr mer i lønn enn de andre, haha. Nå skal jeg få råd til stylter av gull slik at jeg når opp til postkassa!

Per Morten. Eh, ok. Klemz.

Espen Hoff. LOL!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 19 aug 08, 10:47
Endret: 19 aug 08, 10:50
Endret av: Per Egil

Ja, når du sier det sånn så virker det brått mer sannsynlig. Spesielt det med styltene.

BTW, en liten digresjon fra historikken vår om hva som skjedd i norsk fotball når det gjelder spillerlønninger:

1990
Glenn Holm fikk en tøff tid etter overgangen fra Moss i 1988. Han gikk skadet store deler av tiden han var i klubben, og slet også med å få seg jobb. De økonomiske problemene var faktisk så store at han hadde vansker med å komme seg på trening i Fredrikstad fra hjemmet i Son. "Bensinutgiftene er merkbare. FFK hjelper til med "kjørepenger", men de kommer bare en gang i måneden. Livet skal fungere i mellomtiden også", sa han sommeren 1991.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 19 aug 08, 10:56

Da snakker vi - " I scratch your back, you scratch mine", lizm

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonalds, så ordner Guttæne resten


teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 119

Lagt til: 19 aug 08, 12:34

Gi Wehrman bensinpenger og be han holde kjeft og gjøre jobben sin.


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 19 aug 08, 12:37

Opprinnelig postet av Kent

Opprinnelig postet av FFK1903

Så vidt jeg kan se tjente han 700 000 i 2006, man kan jo lure på om han suksessen denne sesongen har gått helt til hodet på han om det var kun lønnsslippen som gjorde at han takket nei til FFKs tilbud.

Dett er skattbar inntekt. Trolig er den reelle årslønnen 100-200k over dette.

Det stemmer nok det, Kent! 

Bruker du nettavisen sin "skatteliste" vil du se at "egentlig" inntekt for Espen Hoff er satt til 839' - 889' avhengig av skatteklasse. Prøvde den på meg selv, og den traff nærmest på krona....


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 aug 08, 13:32

Opprinnelig postet av EFF.EFF.KÅ

Opprinnelig postet av Husgutt

Fuck Hoffnarren... Tydelig at han overhodet ikke vil spille for oss, har jo vært obvious lenge egentlig..

Jeg våger en påstand om at FFK rett og slett bare "spilte med" i denne forhandlingsprosessen slik at det for den klubben som bøy fremstod som om de var interesserte. Fiktivt bud, kan man si. Hoff var aldri interessert, og var for dyr - det tror jeg ikke egentlig endret seg til å være interessert og rimelig i pris i en uke, for så å bli uinteressert og for dyr igjen den neste... Eller kanskje det blir litt paranoid..?

I beste fall paranoid, ja... Wink

Hoff var øverst på FFKs ønskeliste.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 19 aug 08, 14:40

Opprinnelig postet av FFK1903

Tja, er det så mange av søramerikanske offensive spillere/spisser som har slått til omgående? I Norge så er det vel et fåtall som har slått til omgående i hvert fall (det kan det jo hende det er generelt også). Alanzinho brukte jo lang tid før han begynte å brilliere.

Ser vi til andre europeiske ligaer, så er det vel også der en tendes til at søramerikanerne trenger litt tid på å tilpasse seg europeisk fotball. Tevez brukte nesten en hel sesong, Robinho har ikke slått til hundre prosent. Ronaldinho måtte innom PSG før han ble aktuell for en klubb som matchet potensiale hans, men han gjøre det kanskje bra i PSG omgående? Ronaldo derimot, han slo til på et blunk i PSV med nesten et mål i snitt.

Jeg klager selvsagt ikke om FFK kjøper en spiller som viser seg å være skamgod bare han får tid på seg, men det er liksom nå det gjelder å smi jernet med tanke på medaljer.

Ronaldinho slo til på et blunk i PSG han også. Helt utrolig hvor lenge PSG fikk beholde han før budene begynte å renne inn. Nå sammenligner du oss med engelsk, fransk og nederlandsk liga. Litt høye ambisjoner kanskje? Wink Men det er jo et helt annet plan både når det gjelder kvaliteten på ligaene, og hvilket nivå de ligger på i brasiliansk standard. Start gjorde jo et mongoloidkjøp av den spissen deres som kom fra brasiliansk fjerde nivå hvor han heller ikke hadde spilt fast. Men ser vi mot søta bror så ser vi jo at Kalmar FF som forøvrig leder Allsvenskan, har hentet brasse etter brasse som slår til i serien. Ørgryte også. Sikkert også et par andre, men for tida følger jeg ikke med på svensk fotball så overdrevent mye så kan ikke nevne så mange flere eksempler.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 19 aug 08, 14:50

jeg som mange skriker etter forsterkninger, men akkurat i disse sakene er jeg rett og slett stolt av klubben vår. hoff sitt forlangende er laaangt over hans markedsverdi og han kan glemme slik lønn i skandinavia. flott at klubben trakk seg, vi ønsker vel ei et nytt "leeds"?

Når det gjelder kasey har han opptrådd amatørmessig de siste dagene og legger seg på samme nivå som især kvisvik, men også ramberg. la oss ta kontraktsforhandlingene innad i klubben!! INGEN spillere er større enn klubben, til og med kasey hadde på sikt blitt erstattet. mannen er allerede 31år og om 2-3sesonger må han erstattes uansett. ryktene sier at pmh har hatt en utblåsning angående dette noe som er viktig for fremtidige lignende situasjoner.

Go FFK!Laughing

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 19 aug 08, 17:53

Ny spiss snart klar.   Spørsmålet er da hva FFKs definisjon på "snart" er da...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 19 aug 08, 18:12

Lønna til Espen Hoff blir galskap, hvis vi skal tro denne listen fra Dagbladet.

Her er gutta som tjener mest i Tippeligaen

 

1. Steffen Iversen, RBK: 7 mill
2. Martin Andresen, VIF: 4,5 mill
3. Thomas Myhre, Viking: 4 mill
4. Eirik Bakke, Brann: 3,7 mill
5. Erik Huseklepp, Brann: 3,3 mill
6. Axar Karadas, Brann: 3,1 mill
7. Rune Lange, VIF: 3 mill
7. Vidar Riseth, LSK: 3 mill
7. Roar Strand, RBK: 3 mill
10. Hassan El-Fakiri, Brann: 2,8 mill
11. Marek Sapara, RBK: 2,75 mill
12. Dan Thomassen, VIF: 2,7 mill
13. Njogu Demba Nyrén, Brann: 2,6 mill
14. V.P. Gunnarsson, Stabæk: 2,5 mill
14. Daniel Nannskog, Stabæk: 2,5 mill
14. Andrius Velicka, Viking: 2,5 mill
14. Thomas Holm, Molde: 2,5 mill
18. Kristofer Hæstad, VIF: 2,3 mill
18. Ronny Johnsen, VIF: 2,3 mill
18. Bjørn T. Kvarme, RBK: 2,3 mill
21. Nicolai Stokholm, Viking: 2,2 mill
21. Peter Ijeh, Viking: 2,2 mill
23. Martin Fillo, Viking: 2 mill
23. Allan Gaarde, Viking: 2 mill
23. Shane Stefanutto, Lyn: 2 mill
23. Per C. Skjelbred, RBK: 2 mill
23. Pat Noonan, AaFK: 2 mill
23. Christer Basma, RBK: 2 mill
29. Thorstein Helstad, Brann: 1,9 mill
29. Jan Gunnar Solli, Brann: 1,9 mill 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!



Flat Trådet Nøstet
Side 52 av 71 52

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24