Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2008

Flat Trådet Nøstet
Side 27 av 71 27

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 05 aug 08, 18:26
Endret: 05 aug 08, 18:32
Endret av: Holters

Vel, det er en ting dere glemmer i denne logikken: Brenne har aldri storspilt på kant eller som ving, verken i FFK eller LSK, så hvorfor skulle han brått begynne å gjøre det nå? I tillegg er Brenne mer venstre- enn høyrebeint, så det virker ulogisk at han brått skulle være et "mye bedre alternativ" enn Ramberg på høyre kant.

Derimot kunne Brenne selvsagt fungert sentralt, i Gashi-rollen, eller som tilbaketrukket spiss. Brenne er god offensivt når han får komme på sine dype løp bakfra, og er bedre enn Gashi til akkurat dette,

... men selv Wehrman er bedre offensivt enn Gashi. Wink Mye mer kreativ i hvert fall.

For meg virker det som om det hovedsaklig er investorenes spillere som blir "finsiktet". Spillerne som nå linkes til FFK (Hoff og Brenne) er begge investorfavoritter, mens flere meget gode alternativer som FFK har ønsket har glippet for klubben. Det er tydelig at investorene har mye makt for tida, men sånn er det når klubben ikke har penger.

Når det er sagt, så har jeg veldig sansen for Brenne, og jeg ser ham gjerne igjen i FFK, men det bør ikke være noen prioritet - verken på bekostning av andre innkjøp eller rent økonomisk, selv om fredrikstadgutter hører hjemme i Fredrikstad!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 05 aug 08, 18:29

Opprinnelig postet av hasse33

Blir for dum denne diskusjonen synes jeg. Jeg har fullstendig tillitt til at Grønnis og co drar inn de spillertypene de mener er riktig. Om de heter Brenne, Hoff eller hva enn, så er det meg komplett likegyldig, bare de er med å forsterke laget og at vi ikke ender opp i KTE syndromet (internetthandliing og panikk kjøp).

For dumt å diskutere hvilke spillere man vil ha og ikke vil ha til klubben?

Si ifra når du finner et supporterforum der det ikke er det største temaet er du snill....Undecided


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 05 aug 08, 18:44

Er Brenne venstrebeint Holters? Har alltid trudd at han var høyrebeint jeg, mener han scora døm fleste mål med det, men mulig jeg tar feil..


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 05 aug 08, 18:46

Opprinnelig postet av ffkmufc
Er Brenne venstrebeint Holters? Har alltid trudd at han var høyrebeint jeg, mener han scora døm fleste mål med det, men mulig jeg tar feil..

Han er vel ganske tobeint, men han spiller jo nesten utelukkende venstre indreløper og venstre ving, så må jo være en grunn til det. ;)

(Med mindre de skal dra større nytte av høyrebeinet innover i banen, og alt det der...)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 05 aug 08, 18:46

Brenne er høyrebeint, men god med begge beina...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 05 aug 08, 18:54

Opprinnelig postet av Olavesen

Brenne er høyrebeint, men god med begge beina...

Da tok jeg feil angående beinet Wink, men ser likevel ingen grunn til at han skal storspille som kant - en posisjon han ikke akkurat har prestert i tidligere.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 05 aug 08, 19:16

Håper virkelig ikke vi synker så lavt at vi henter tilbake en av LSK's benkeslitere i årets sesong! Er en grunn til at han ikke har fått spille!

 

HEnte tilbake gutten som utalte at han ville til en europeisk toppklubb og bare dager etterpå signerte for LSK...... Nei, ellers takk!!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 05 aug 08, 19:24

Opprinnelig postet av Holters

For meg virker det som om det hovedsaklig er investorenes spillere som blir "finsiktet". Spillerne som nå linkes til FFK (Hoff og Brenne) er begge investorfavoritter, mens flere meget gode alternativer som FFK har ønsket har glippet for klubben. Det er tydelig at investorene har mye makt for tida, men sånn er det når klubben ikke har penger.

Og akkurat det skremmer meg litt. Det er vel ganske tydelig at Hoff ikke er veldig interessert i å spille for FFK. At vi da fortsatt bruker tid på å prøve å få han i stedet for å konsentrere oss om andre spillere som vil spille for oss er for meg et stort spørsmålstegn. Det burde også være det sporstlige apparatet i FFK som bestemte hvilke spillere de skal konsentrere seg om og ikke spillerinvest.

Jeg kan heller ikke fatte at Brenne i det hele tatt er aktuell for klubben nå. Helt feil spillertype i forhold til det vi trenger slik jeg ser det.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


SoldansGutten

Bedriftsspiller

Ble medlem: 03 aug 08
Innlegg: 12

Lagt til: 05 aug 08, 19:28

Opprinnelig postet av Holters

Vel, det er en ting dere glemmer i denne logikken: Brenne har aldri storspilt på kant eller som ving, verken i FFK eller LSK, så hvorfor skulle han brått begynne å gjøre det nå? I tillegg er Brenne mer venstre- enn høyrebeint, så det virker ulogisk at han brått skulle være et "mye bedre alternativ" enn Ramberg på høyre kant.

 

Men det er heller ikke som kant i 4-5-1 system jeg mener at Brenne vil fungere. Jeg snakker hovedsaklig om den rollen som dagens FFK- kanter har. Det virker ikke på meg som om verken Barsom eller Ramberg MÅ spille kant til enhver tid. Ramberg holder seg muligens mer på sin side enn hva makker Barsom gjør, for han kan vi brått finne både her og der på banen, bortsett fra på vestrekant da..;)

Jeg ser du har trukket tilbake den logikken rettet mot bein. Men den diskusjonen vil jeg gjerne ta med både deg og Anders Grønhagen. For også jeg syns at venstrebein skal tilhøre venstrekanten, og høyrebein på høyrekant. Men her har tydeligvis Grønis noe til felles med sin forgjenger Knut Torbjørn. For der KTE også benyttet seg av Watsson og Søderstjerna på hver sin "feil" kant, gjør også Grønis det med Barsom og Kvisvik. For bortsett fra på lørdag, mtp. innlegget til Rayo, så har jeg ikke sett Barsom bruke sitt venstre bein-

Og mens alle sier; " Barsom  er god, men han trekker for mye inn i banen", har jeg løsningen. Sett`n over på høyre, så slutter`n med det.  


Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08
Innlegg: 108

Lagt til: 05 aug 08, 19:32

Simen dreit seg kraftig ut ifjor, INGEN tvil om det. Men kan vi ikke vise litt storsinn, da, litt som faren til den bortkomne sønn?  Simen er Fredrikstadgutt, og slike gjør seg best i FFK. At han, når laget han spiller for har flyten, også er med i landslagsdiskusjonen må vi heller ikke glemme. Min definitive mening er at blemma han foretok ifjor på ingen måte bør ekskludere han fra å komme tilbake. En helt annen sak er om vi nå klarer å benytte oss av de egenskapene gutten besitter. Det er jo nettopp på de plassene han bekledde vi har forsterket laget mest. Simen er ingen kant, ei heller noen målmaskin. Han blir en backup sentralt på midten; en STRÅLENDE backup jeg ønsker hjertelig velkommen tilbake!!  Er ikke det noe av det som skiller gullkandidater fra 4.-5. plasser da?  At også de på benken har noe å fare med, og at det ikke er full oppløsning når sentrallinja begynner å bli skadeskutt utover i september?

---------------------------

En konge; Tore Pedersen!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 05 aug 08, 19:37

Hadde gjerne tatt i mot Simen igjen jeg, men å bruke så mye penger på en backup, som du sier han vil bli, er å kaste penger ut av vinduet. Penger som vi ellers kunne brukt til å forsterke andre posisjoner. Vi skal ikke kjøpe spillere som skal sitte på benken, men spillere som går rett inn på laget.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 05 aug 08, 19:45

Opprinnelig postet av Holters

 

For meg virker det som om det hovedsaklig er investorenes spillere som blir "finsiktet". Spillerne som nå linkes til FFK (Hoff og Brenne) er begge investorfavoritter, mens flere meget gode alternativer som FFK har ønsket har glippet for klubben. Det er tydelig at investorene har mye makt for tida, men sånn er det når klubben ikke har penger.

 

Innvestorenes spillere/favoritter som i innvesteringsobjekt, eller innvestorenes tro på prestasjoner og velegnethet ift gruppen og systemer?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 05 aug 08, 19:46

Hvem tror du vet best; Investorgruppe eller hovedtrener?

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 05 aug 08, 19:55
Endret: 05 aug 08, 19:58
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av stjernengutt

Innvestorenes spillere/favoritter som i innvesteringsobjekt, eller innvestorenes tro på prestasjoner og velegnethet ift gruppen og systemer?

Investornes skepsis medfører satsing på "sikre kort", som i deres øyne trolig tilsier spillere de har hørt om,

... selv om flere av spillerne FFK har kommet opp med trolig er potensielt bedre investeringsobjekter (lav alder, høyt potensial) og forsterkninger - til tross for at de er ukjente navn for oss nordmenn.

Men selvsagt, både SpillerInvest, vi supportere og klubbens ansatte ønsker det beste for FFK. SpillerInvest har sin fulle rett til å investere i de spillerne de selv ønsker å benytte sine penger til. Penger er makt, og FFK som klubb har ikke penger per dags dato, og da er man prisgitt at investorenes ønsker, da de sitter på midlene klubben har sterkt behov for.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 05 aug 08, 20:02

Opprinnelig postet av Holters
Investornes skepsis medfører satsing på "sikre kort", som i deres øyne trolig tilsier spillere de har hørt om,

... selv om flere av spillerne FFK har kommet opp med trolig er potensielt bedre investeringsobjekter (lav alder, høyt potensial) og forsterkninger - til tross for at de er ukjente navn for oss nordmenn.

Takke faen for at de lot Pereira passere nåløyet for spillere de ikke hadde hørt om som likevel ble kjøpt i hvert fall. Håpet det kjøpet åpnet for at de fortsatte litt i samme stilen. Tok visst feil der. Jeg finner det litt merkelig at de kunne svi av penger på mer eller mindre ukjente spillere før, som kanskje ikke alltid slo til, men at når vi har fått en speider til å sjekke spillerne, så er de skeptiske. Jeg tviler på at alt dette har med økonomi å gjøre...

De skal ha for at de "trumfet" igjennom kjøpet av Wehrman, Grönis hadde vel knapt hørt om australieneren før han dukket opp her. Men akkurat nå vil jeg heller at en av spillerne Jokke eventuelt har gravd frem og har på sin liste. Håper ikke vi går til trangsynte spillerkjøp a la Eggen igjen, når vi nå akkurat har åpnet horisonten på riktig måte.

Utenlandske spillere trenger heller ikke å koste så mye, leser at Stabæk mest sannsynlig hentet Alanzihno for 250 000 kroner. Griseflaks sikkert, men det bør være mulig å finne flere slike.


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 05 aug 08, 20:07

Opprinnelig postet av Holters

Da tok jeg feil angående beinet Wink, men ser likevel ingen grunn til at han skal storspille som kant - en posisjon han ikke akkurat har prestert i tidligere.

Der er vi helt enige. Brenne må spille sentralt. Tilbaketrukken spiss, som erstatter for Tarik? Blir det for spett fremover? Mulig...

Dersom Høili mener at Brenne bør "hjem" igjen, og tilbyr seg å kjøpe han tilbake (ikke usannsynlig vel?), tviler jeg på at klubben sier nei takk. Det er ingen av klubbene som avkrefter dette ryktet, så det er nok et eller annet som skjer. Tviler på at Brenne trives så jævla godt i LSK også...

 


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 05 aug 08, 21:15

Må jo bare si meg enig i Holters og 1903 sine bekymringer for investorenes makt.

Dersom det er slik som det kan se ut som, at investorene til tider overkjører trener og det sportlige apparatet er ikke veien lang tilbake til sumpa.

Ser med gru fram til den dagen kommer da "Grønis" m.fl takker for seg, og lar investorene kjøre løpet sitt.

Håper virkelig at dette er ett "Skrekkens scenario" og ikke virkelighet.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 05 aug 08, 21:26

Opprinnelig postet av dracula

tilbake til sumpa.

lar investorene kjøre løpet sitt.

ett "Skrekkens scenario"  

Tok meg friheten til å trekke ut dette....

 

Hadde det ikke vært for investorene, hadde vi allerede vært der! Vi ligger i øyeblikket på 2. plass! La nå systemet få lov til å jobbe med nye spillere....ikke jeg, du, vi, mediene...vi bare spekulerer....

f... til ragnarokk enkelte skal ha det til!


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 05 aug 08, 21:26

Opprinnelig postet av Plankebærær

Opprinnelig postet av Modric

Nei, han har ingen unger, men vet at han flyr på smårips.. Om han har dame, vet jeg ikke..

 

Han har kjæreste, og er veldig sikker på at ho er fra Fredrikstad

http://f-b.no/article/20070409/NYHET/104090035 - vet forsåvidt ikke om dette fortsatt er tilfellet.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 05 aug 08, 21:41

Akkurat dette er noe av det Hallgeir Gammelsæter, som tidligere har forelest på nye Fredrikstad stadion, er veldig opptatt av. Dette er et veldig interessant skriv om temaet.

 

http://www.mfm.no/db/5/1760.pdf

---------------------------

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"



Flat Trådet Nøstet
Side 27 av 71 27

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24