Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2008

Flat Trådet Nøstet
Side 26 av 71 26

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 04 aug 08, 21:26

Romerike Blad skriver at Lillestrøm avviser retur for Simen Brenne

---------------------------

En spiller som Hans Erik Ramberg, som var fotballinvalid for to år siden, fikk lov til å kjøre rundt med midtbanen vår. Da er det noe fundamentalt galt-Kjetil Rekdal


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 04 aug 08, 22:10
Endret: 04 aug 08, 22:15
Endret av: Kent

Opprinnelig postet av A9$h

Romerike Blad skriver at Lillestrøm avviser retur for Simen Brenne

Fjørtoft avviser ingenting i den artikkelen der, bare en trøtt journalist med en litt for kreativ overskrift.

At hverken Brenne eller Fjørtoft ønsker å kommentere (avkrefte) ryktene gjør det etter mitt syn mer sannsynlig at det er noe på gang.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 04 aug 08, 22:25

Opprinnelig postet av Lex

Nå handler ikke denne tråden om Barsom, men han er helt klart god, og er nok en av grunnene til at ffk ligger der de ligger. Men han går bare innover i banen og det irriterer i allefall meg...

Helt greit for en ving å trekke innover i banen. Forutsatt at backen følger opp med et offensivt løp på kant... Hvis Wallace kommer litt oftere offensivt med vil det gi oss en ny dimensjon på venstrekanten. Abbe har stor løpskapasitet både offensivt og defensivt og er et godt bindeledd mellom FFKs angreps- og forsvarsspill. Han har også, slik jeg ser det, relativt få balltap offensivt som gir brudd og overgangssjanser til motstandere - han måker heller ballen 40 meter over mål enn å miste den.

Med litt mer trøkk fra Wallace blir det fint.

På høyrekanten trekker Ramberg inn i midten selv uten ball og det er veldig sjelden han klarer å holde bredden i spillet. Vi savner en høyrekant!

Mine spillerønsker i prioritert rekkefølge: Høyre kant, spiss, offensiv høyreback, midtbane.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 05 aug 08, 08:46

Jeg håper ikke FFK kjøper Hoff.....

Klubben har ikke råd til å lønne for mange av kategorien "klassespillere". Til det er ikke inntektene høye nok. Supporterene ønsker seg gjerne etablerte TL spillere på toppen av karrieren. Kjøper klubben disse spillerene så vil man garantert ikke tjene penger på videre salg. Det handler om å holde lønnskostnadene så lave som mulig, og om å gå med overskudd på spillerkjøp/salg kontoen. Da må man være flinkere til må utvikle egne spillere eller knytte til seg unge spillere med potensiale. Det laget jeg har fulgt lengst(lenger enn FFK) er Leeds United. De kjøpte seg et storlag på -90 tallet. Se hvor de er i dag. Tromsø har en ærgjerrig trener som har lagt press på ledelsen i klubben fordi han vil bygge en god CV. Nå må de antageligvis selge Moldskred og Reginiussen.  Lyn har vært flinke til å utvikle egne spillere, men har også handlet dyrt. Deres rike onkel har spyttet inn mye hvert år, men nå er også han blakk. LSK utvikler så og si ingen egne spillere, og slo Godset med et lag som snittet over 30 år. Ivar Hoff sa de måtte redde stumpene, men jeg tror det handler om å pisse i buksa for å holde varmen. For å overleve må man produsere toppspillere, ikke bar kjøpe dem. Det er heller ikke sunt for driften av en klubb at man gjør seg avhengig av årilige "innskudd" fra rike onkler.

Jeg vil at FFK skal ha sportslig suksess, men ikke for envher pris. Jeg ønsker også at klubben skal ha en sunn økonomi med kontroll på kostnadene. Den største kostnaden for en TL klubb er spillerlønninger. Lokale talenter er betydelig billigere i drift enn en Espen Hoff. Dessuten vil de kunne selges med fortjeneste.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 05 aug 08, 09:04

Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Lex

Nå handler ikke denne tråden om Barsom, men han er helt klart god, og er nok en av grunnene til at ffk ligger der de ligger. Men han går bare innover i banen og det irriterer i allefall meg...

Helt greit for en ving å trekke innover i banen. Forutsatt at backen følger opp med et offensivt løp på kant... Hvis Wallace kommer litt oftere offensivt med vil det gi oss en ny dimensjon på venstrekanten. Abbe har stor løpskapasitet både offensivt og defensivt og er et godt bindeledd mellom FFKs angreps- og forsvarsspill. Han har også, slik jeg ser det, relativt få balltap offensivt som gir brudd og overgangssjanser til motstandere - han måker heller ballen 40 meter over mål enn å miste den.

Med litt mer trøkk fra Wallace blir det fint.

På høyrekanten trekker Ramberg inn i midten selv uten ball og det er veldig sjelden han klarer å holde bredden i spillet. Vi savner en høyrekant!

Mine spillerønsker i prioritert rekkefølge: Høyre kant, spiss, offensiv høyreback, midtbane.

 

Nå mener jeg at Fernando kommer på masse løp, men Barsom velger heller å gå inn i banen.

Det skjer mange ganger i løpet av en kamp dessverre... Når han da i tilegg mister ballen.  Det er litt frustrerende...

 

---------------------------

Heia FFK


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 05 aug 08, 12:30

Opprinnelig postet av kanogvetalt

*Masse om hvorfor klubben ikke bør kjøpe Espen Hoff*

Det er jo dette FFK har vært gode til! Hvis vi tar en kjapp titt på den antatt beste førsteelleveren: Lasse Staw er egenutviklet spiller, som vi kommer til å få mye penger for. Ophaug ga vi vel ikke så mye for? Heller ikke Piiroja og Gerrbrand mener jeg å huske var spesielt dyre, spesielt førstnevnte tror jeg vi får solgt for en del penger. Perreira var vel heller ikke ekstremt dyr, og jeg tipper vi får solgt ham for en del hvis utviklinga fortsetter.

Ramberg var kontraktløs, men vi kommer ikke til å tjene på ham heller. Gashi kostet oss en del penger, og jeg tviler vel på at vi får solgt ham videre for mer. Samme med Wehrman, men han var vel litt billigere. Barsom var vel ikke så veldig dyr, men vi får nok ikke solgt ham videre for mye penger heller.

Var det 2 mill Gardar kosta oss? Det var selvsagt for mye med tanke på at han hadde nettopp blitt kjøpt for mye mindre, men det er ikke spesielt mye hvis vi tenker på den utviklinga han har hatt. Tipper vi får solgt ham for over 2 mill hvertfall. Andre makkeren på topp kan vi si er Tarik, som vi utvikla selv og som vi fikk masse penger for!

Hoff er 27 år, og om han fortsetter å prestere på et høyt nivå hvis han kommer til FFK vil vi kunne selge ham videre for en del penger også. Syns så absolutt FFK bør satse høyt på å få ham til FFK, en spiller som etter min mening ville passet perfekt!

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 05 aug 08, 13:30

Hva skjer? Intet nytt fra vestfronten? blir det noe Brenne, Brasse og Hoff? Tongue out

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 05 aug 08, 13:41

Opprinnelig postet av benksliter`n

Hva skjer? Intet nytt fra vestfronten? blir det noe Brenne, Brasse og Hoff? Tongue out

Nei, jeg er enig med de som ikke ønsker Simen tilbake. Det var jo han som absolutt ville  forlate oss med tanke på å vinne noe med LSK. Han dret på draget  noe jævlig og jeg tviler da på om han har et hjerte for FFK. Det er vel ikke sikkert det vil skape ro i spillergruppa heller. Har`n kjærring og unger ?


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 05 aug 08, 14:01

Nei, han har ingen unger, men vet at han flyr på smårips.. Om han har dame, vet jeg ikke..


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 05 aug 08, 14:12

Registrerer at det fortsatt ikke er noen av partene som ønsker å avkrefte Brenne ryktene.

Lukter Brenne overgang i løpet av uken av dette! I såfall er en av våre beste, viktigste og mestscorende spillere i Tippeligaen i nyere tid tilbake i FFK! Lukter fugl av dette!


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 05 aug 08, 14:17

Kan det være at ffk har ambisjoner om å redde plassen for 2.laget i 2 div? ;-)

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 05 aug 08, 14:40

Opprinnelig postet av Svein

Kan det være at ffk har ambisjoner om å redde plassen for 2.laget i 2 div? ;-)

Du er vel i feil tråd ??


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 05 aug 08, 14:55

Han tenker vel på å forsterke 2.-laget med Simen Brenne. Wink


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 05 aug 08, 15:03

Eneste grunn til å kjøpe Brenne, er vel nettopp å forsterke FFK 2 Wink, ser iallefall ikke noen annen grunn.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Plankebærær

Juniorspiller

Ble medlem: 06 aug 07
Innlegg: 95

Lagt til: 05 aug 08, 15:05

Opprinnelig postet av Modric

Nei, han har ingen unger, men vet at han flyr på smårips.. Om han har dame, vet jeg ikke..

 

Han har kjæreste, og er veldig sikker på at ho er fra Fredrikstad

---------------------------

Jeg er Rød/Hvit til jæ dør, jæ Rød/Hvit til jæ dør, jeg vet jæ kan jæ vet jeg vil, jæ Rød/Hvit til jæ dør.


Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04
Innlegg: 111

Lagt til: 05 aug 08, 16:57

En ny sentral midtbane er vel det siste vi trenger, der har vi jo opp til flere alternativer. Vi trenger først og fremst en spiss og en høyre flankespiller.

Alternativt bruke Barsom som spiss, Kvisvik på venstre flanke og kjøpe kun en kongebra høyre flanke. og overtid utvikle Trulsen på topp.

Uansett,
Det kan se ut til at vi får Brenne og det er litt trist, da håper jeg i hvertfall at vi får han tett inn til gratis, for å bruke penger på mer stallfyll er ikke helt riktig når vi sårt trenger en bra høyre flanke spiller. Kent, dette lukter mer fisk enn fugl....


SoldansGutten

Bedriftsspiller

Ble medlem: 03 aug 08
Innlegg: 12

Lagt til: 05 aug 08, 17:34

Opprinnelig postet av Marensius

En ny sentral midtbane er vel det siste vi trenger, der har vi jo opp til flere alternativer. Vi trenger først og fremst en spiss og en høyre flankespiller.

 

Hvilke alternativer vil du da betegne som bedre enn Brenne. Etter min mening er Simen allerede et bedre alternativt offensivt enn Gashi, men sistnevnte er helt klart bedre defensivt. Derfor foretrekkes sannsynligvis Gashi fortsatt. Men verken Ramberg, Thomassen eller Elvestad kan sies å være bedre enn Brenne sentralt. Bredde er viktig, og det er det som skiller bunnlagene fra topplagene i lengden. Her vil Simen bidra til å styrke FFK.

Der Simen vil forsterke FFK nå, er som jeg tidligere har sagt; på kant. I den rollen Ramberg i dag bekler kunne Simen storspilt, og bidratt til å styrke FFK offensivt. Ramberg er sjeldent, så nær som aldri en trussel for motstanderne, mens Simen har kvaliteter som gjør at han både på egenhånd, og i samspill med andre kan true de fleste tippeligaforsvar. 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 05 aug 08, 17:53
Endret: 05 aug 08, 17:54
Endret av: Bedreviteren

Opprinnelig postet av dracula

Eneste grunn til å kjøpe Brenne, er vel nettopp å forsterke FFK 2 Wink, ser iallefall ikke noen annen grunn.

Pr dags dato ville Brenne gått rett inn på laget på høyre kant, eller inn i rollen til Tarik. Vi vil også å få en fullgod konkurent  og back up sentralt på midtbanen, noe vi ikke har. Brenne blir utvilsomt en forsterkning...


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 05 aug 08, 18:12

Opprinnelig postet av SoldansGutten

Hvilke alternativer vil du da betegne som bedre enn Brenne. Etter min mening er Simen allerede et bedre alternativt offensivt enn Gashi, men sistnevnte er helt klart bedre defensivt. Derfor foretrekkes sannsynligvis Gashi fortsatt. Men verken Ramberg, Thomassen eller Elvestad kan sies å være bedre enn Brenne sentralt. Bredde er viktig, og det er det som skiller bunnlagene fra topplagene i lengden. Her vil Simen bidra til å styrke FFK.

Der Simen vil forsterke FFK nå, er som jeg tidligere har sagt; på kant. I den rollen Ramberg i dag bekler kunne Simen storspilt, og bidratt til å styrke FFK offensivt. Ramberg er sjeldent, så nær som aldri en trussel for motstanderne, mens Simen har kvaliteter som gjør at han både på egenhånd, og i samspill med andre kan true de fleste tippeligaforsvar. 

Kunne ikke vært mer enig!

Amen!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 05 aug 08, 18:17

Blir for dum denne diskusjonen synes jeg. Jeg har fullstendig tillitt til at Grønnis og co drar inn de spillertypene de mener er riktig. Om de heter Brenne, Hoff eller hva enn, så er det meg komplett likegyldig, bare de er med å forsterke laget og at vi ikke ender opp i KTE syndromet (internetthandliing og panikk kjøp).

Se bare på FFK i år hvor mye bedre samstemt det er enn tidligere år.

Det er ingen tvil at Grønnis vet hva han gjør !



Flat Trådet Nøstet
Side 26 av 71 26

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24