Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2008

Flat Trådet Nøstet
Side 25 av 71 25

hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 04 aug 08, 17:05

Benk....

Ser ikke gæernt ut det oppsettet der Sealed


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 aug 08, 17:17
Endret: 04 aug 08, 17:17
Endret av: Holters

Staw

Ophaug - Gerrbrand - Piiroja - Wallace

Gashi - Wehrman - Brenne

Hoff - Gardar - Barsom

Wink

Har ikke Grönhagen uttalt en eller annen gang at han ikke er fremmed for 4-3-3, men at FFK ikke var "klare for det enda", da han tok over?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 04 aug 08, 17:22

Opprinnelig postet av Holters

Staw

Ophaug - Gerrbrand - Piiroja - Wallace

Gashi - Wehrman - Brenne

Hoff - Gardar - Barsom

Wink

Har ikke Grönhagen uttalt en eller annen gang at han ikke er fremmed for 4-3-3, men at FFK ikke var "klare for det enda", da han tok over?

 Vet du noe, Holters?

 

---------------------------

Heia FFK


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 04 aug 08, 17:24

Håper vi holder fast ved 4 4 2 og det trur jeg også vi gjør..

Grønis begynner ikke å ekspimentere midt i sesongen når vi kjemper om gull.

Og jeg ser helst at vi fortsetter å spille 4 4 2 i lang tid framover, det fungerer meget bra nå.

Det er viktig at vi kjøper spillere som passer inn i systemet, og at vi ikke gjør om systemet for å få plass til nye spiller.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 aug 08, 17:24
Endret: 04 aug 08, 17:25
Endret av: Holters

Urk, det er ikke masse innsidegreier hver eneste gang jeg skriver noe. Wink

Bare lekte videre med tanken til benkesliter'n, og erindrer at Grønis har uttalt noe slik tidligere. Mener det var under et nettmøte hos FB.

Men tror nok neppe det er aktuelt å med formasjonsomlegging midt i sesongen.

Og dessuten trenger ikke 4-4-2 å være mer defensivt enn 4-3-3. Bare se på Man Utd.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


zippi

Knøttespiller
Ble medlem: 30 jul 06
Innlegg: 46

Lagt til: 04 aug 08, 17:31

Brenne ja..... ok ..... Men hvem kan nå denne brassen være da?????? Er så ufattelig nysgjerrig.......Undecided

---------------------------

FFK FFK FFK !!!!


Christoffer

Juniorspiller
Ble medlem: 21 aug 06
Innlegg: 214

Lagt til: 04 aug 08, 17:41
Endret: 04 aug 08, 17:44
Endret av: Goffa

Bare så det er sagt, hvis Brenne kommer til FFK kommer han som backup på den sentrale midtbanen, ingenting annet.. Det vil si at man vil fortsette å spille 4-4-2. Brassen det er snakk om, skal visst være en skikkelig kvalitetsspiss som koster rundt 12-18 mill, og er en bedre spiller enn det Tarik er på det nåværende tidspunkt :) Gleder meg til å høre hvem det er snakk om! Espen Hoff vet jeg ingenting om, utenom hva som har blitt sagt på forumet, og det som har stått i mediene..

Håper på dette laget:

Staw
Ophaug - Gerrbrandt - Piiroja - Wallace
Hoff - Gashi - Wehrman - Barsom
Ny brasse - Gardar

---------------------------

Norgesmestere 2006!!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 aug 08, 17:42

Det 4-3-3systemet Holters skisserer her får meg til å smile bare av å tenke på det! Wehrman må jo være tippeligaens beste midtbaneanker, og den rollen han da evt. får vil bli tilnærmet helt lik den han har nå. Ligge dypt og hindre overganger defensivt, og fordeler baller offensivt.

Brenne og Gashi som indreløpere er nesten perfekt, begge er offensive og målfarlige- samtidig som begge to har en veldig bra løpskapasitet!

Hoff på ene kanten vil si en skikkelig kantspiller som er rask og god til å forsere for så å legge innlegg. Barsom på den andre kanten er god til å dra seg innover i banen, tror han passer veldig bra i et 4-3-3system. Gardar på topp er god feilvendt, og også god til å fylle på i boksen.

Det hadde jo vært en drøm på papiret, og jeg tror ikke det per dags dato fins bedre trenere i Norge enn Grönhagen til å få det til å funke på banen også! Men likevel, det er jo ikke sikkert det ville lykkes.. På papiret burde jo Vålerenga regjere i Norge og være det klart beste laget..

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 04 aug 08, 17:46

Dersom vi fabler om Brenne, Hoff og Brasilianer er i oppe i tre spillere samt trolig ca 20 mill.

Tror at ikke alle disse ønskene, holder til mål, men hadde virkelig ønsket Hoff & en klassespiss.

Behøver ikke være brasse, bare han kan score mål.

Når det gjelder Brenne er jeg så som så.Brukbart lokalt alibi, men ingen direkte forsterkning av stallen.

Back-up spillere får FFK, når de til vinteren ytterligere forsterker stallen.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 04 aug 08, 18:32

Opprinnelig postet av Holters

Har ikke Grönhagen uttalt en eller annen gang at han ikke er fremmed for 4-3-3, men at FFK ikke var "klare for det enda", da han tok over?

Husker den uttallesen der som kom rett etter at han overtok laget etter KTE som hadde spilt 4-3-3 i ett par sesonger...


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 04 aug 08, 18:34

Opprinnelig postet av dracula

Når det gjelder Brenne er jeg så som så.Brukbart lokalt alibi, men ingen direkte forsterkning av stallen.

Jeg mener Brenne ikke er dårligere enn Ramberg på noe område men i en normal sesong scorer minst 5 mål mer enn Ramberg så en signering av Brenne ville absolutt forsterket stallen!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 04 aug 08, 18:49

Hvor realistisk er signering av Brenne EGENTLIG? Han dro herfra, har en god stund av kontrakten igjen, LSK har funnet formen igjen (kanskje), han startet sist seriekamp, og hvor mye skulle i tilfelle FFK betale?
En av grunnene til at LSK skulle ha sluppet han, er at deres nye trener ikke passer så godt i systemet slik som Nordlie mente han gjorde, men det kan jeg se er den eneste grunnen? Og har det vært klare indikasjoner på dette?

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 04 aug 08, 18:50

Hei Kent.

Kanskje jeg er litt uklar, men...

Med en nuy høyrekant samt en spiss, er Ramberg en "back-up" spiller.

Om Brenne er hakket bedre som back-up enn Ramberg, tja. Iallefall ikke de siste to sesongene over ett.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 aug 08, 18:52
Endret: 04 aug 08, 19:15
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Christoffer
Brassen det er snakk om, skal visst være en skikkelig kvalitetsspiss som koster rundt 12-18 mill, og er en bedre spiller enn det Tarik er på det nåværende tidspunkt :)

Det tror jeg rett og slett ikke stemmer. Ingen av brasilianerne FFK har prøvd seg på hittil (og fått nei fra eller mistet til andre klubber) har kostet i nærheten av den summen. I tillegg vil ikke FFK ha råd til 2-3 forsterkninger totalt om én spiller koster en slik sinnssyk sum.

Husk at FFKs andel av Tariksalget gikk til sletting av gjeld og drifting av klubben. FFK har ikke penger for tida, det står mye verre til enn hva som har kommet frem i media, og klubben er prisgitt SpillerInvest for å hente forsterkninger.

Skulle FFK hentet en spiller i prisklassen du nevner, så måtte altså Spillerinvest spyttet inn ytterligere 2-8 millioner kroner i tillegg til pengene de fikk for Tarik. Det virker urealistisk.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 04 aug 08, 18:53

Opprinnelig postet av endre

Hvor realistisk er signering av Brenne EGENTLIG? Han dro herfra, har en god stund av kontrakten igjen, LSK har funnet formen igjen (kanskje), han startet sist seriekamp, og hvor mye skulle i tilfelle FFK betale?
En av grunnene til at LSK skulle ha sluppet han, er at deres nye trener ikke passer så godt i systemet slik som Nordlie mente han gjorde, men det kan jeg se er den eneste grunnen? Og har det vært klare indikasjoner på dette?

LSK trenger penger og Fjørtoft har fått mandat av styret til å selge en spiller. Og skal det bli noen penger i kassa (hele poenget) må de selge en som er verdt noe.

 5-6 mill er realistisk


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 04 aug 08, 19:32

Opprinnelig postet av Christoffer

Brassen det er snakk om, skal visst være en skikkelig kvalitetsspiss som koster rundt 12-18 mill

Det vil jeg tro er inkludert lønn i kontraktsperioden. Hvis FFK kjøper en ny spiss for den summen blir det nok ingen andre spillere med mindre de ikke krever sign on fee og de går gratis.

Jeg kan tenke meg at FFK har rundt 15 millioner å handle for, inkludert spillerinvest.

Men... Vi får vente og se...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 04 aug 08, 19:35

Er spent på hvem brassen kan være, håper litt på Alvaro Santos:

http://en.wikipedia.org/wiki/%C3%81lvaro_Santos

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/brann/article2104656.ece

Har ihvertfall prestert glimrende i skandinavisk fotball før, og er ikke blitt alt for gammel enda.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 04 aug 08, 19:37

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Christoffer
Brassen det er snakk om, skal visst være en skikkelig kvalitetsspiss som koster rundt 12-18 mill, og er en bedre spiller enn det Tarik er på det nåværende tidspunkt :)

Det tror jeg rett og slett ikke stemmer. Ingen av brasilianerne FFK har prøvd seg på hittil (og fått nei fra eller mistet til andre klubber) har kostet i nærheten av den summen. I tillegg vil ikke FFK ha råd til 2-3 forsterkninger totalt om én spiller koster en slik sinnssyk sum.

Husk at FFKs andel av Tariksalget gikk til sletting av gjeld og drifting av klubben. FFK har ikke penger for tida, det står mye verre til enn hva som har kommet frem i media, og klubben er prisgitt SpillerInvest for å hente forsterkninger.

Skulle FFK hentet en spiller i prisklassen du nevner, så måtte altså Spillerinvest spyttet inn ytterligere 2-8 millioner kroner i tillegg til pengene de fikk for Tarik. Det virker urealistisk.

Jeg synes også det høres urelistisk ut med 12-18 mill, men FFK kan jo ha snublet over honningkrukka da. Det kan jo være et vanvittige godt investeringsobjekt å satse penger i som investorene ikke vil la gå fra seg. De kan jo ha kommet over en "Mikel-gruve" Tongue out

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08
Innlegg: 108

Lagt til: 04 aug 08, 19:58

[quote=Holters]

Urk, det er ikke masse innsidegreier hver eneste gang jeg skriver noe. Wink

 

 

Jeg er relativt ny på dette forumet, og har forstått at Holters er en av de mest sentrale her. Av ren nysgjerrighet; hvilken posisjon har du som gjør at alle folk alltid tror at du vet..?  Hehe,  må være en morsom rolle å ha.. Kunnskap er makt!

---------------------------

En konge; Tore Pedersen!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 aug 08, 20:04

Opprinnelig postet av Plaskesak
Av ren nysgjerrighet; hvilken posisjon har du som gjør at alle folk alltid tror at du vet..?

Ansvarlig redaktør (og den som startet) ffksupporter.net. Ikke noe mer spennende enn det, men det medfører jo at man har bygd seg opp et kontaktnett med tiden, og av og til får man inn gode tips. Stort sett er det moro, men av og til er det fryktelig vanskelig å holde tett om det man vet. Wink

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 25 av 71 25

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3