Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2008

Flat Trådet Nøstet
Side 24 av 71 24

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 04 aug 08, 13:31

Opprinnelig postet av espeng

 Han åpnet vel også som spiss i 2004 så vidt jeg kan huske.

2004 scorte han 3 mål i serien

16/5 FFK - Sogndal : 3-3 Brenne 2

 3/10 Lyn - FFK : 2-2 Brenne

Var ikke akkurat mye dette espeng ??

 


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 aug 08, 13:43

Hadde jo vært en drøm å få tak i Brenne hvis vi hadde en annen trener, som spilte 4-3-3.. MedWehrman som anker og Gashi og Brenne som indreløpere, tror jeg vi ville fått  et meget slagkraftig lag!

Tror spørsmålet om vi skal hente Brenne eller ikke, avhenger mye av prislappen på ham. Får vi ham under 2 mill, syns jeg vi skal slå til. Det er tross alt en lokal og ung gutt som har mye bra fotball i seg, og som kan bekle høyrekantrollen. Er ekstremt dyktig til å komme seg inn i boksen og avslutte, synd for ham at han ikke har fått det til i Lillestrøm.

Men perioden i Lillestrøm kan ikke tas i betraktning. Nordlie har rota mye med systemet sitt, og prøvd ut flere spillere(bla. Brenne) på mange forskjellige plasser. Det var mye mas om åssen man skulle spille fotball og mye fokus på de tre som spilte fremme, og da blir det ikke lett for resten av laget å prestere godt.

På et sporstlig grunnlag er det vanskelig å uttale se gom hvorvidt Brenne er god nok eller ikke. Det tror jeg heldigvis det sportslige apparatet klarer å finne ut av, så tror jeg de kjøper ham hvis han er god nok og prisen er den rette.

Ang. Hoff så hadde det vært en drøm å fått ham til FFK! En spiller som setter fart på angrepet vårt og som kan utrette noe selv, en meget spennende spiller!

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Schibevaag

Knøttespiller
Ble medlem: 21 apr 08
Innlegg: 45

Lagt til: 04 aug 08, 13:54

her skal vi faen ikke ha noe aen trener, Grønis er vår mann Cool

 

---------------------------

FFK for EVIG og ALLTID


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 04 aug 08, 13:58
Endret: 04 aug 08, 14:17
Endret av: Kent

Opprinnelig postet av Lemmy

Tror spørsmålet om vi skal hente Brenne eller ikke, avhenger mye av prislappen på ham. Får vi ham under 2 mill, syns jeg vi skal slå til.

Hallo! Tror du virkelig LSK selger Brenne tilbake til FFK for under 2 mill? Kanskje vi skal være litt realistiske her!

Men det hadde nok vært underholdende å se Fjørtoft forsvare for fotball norge og LSK fansen at de har solgt Brenne tilbake til FFK for under 2 mill.  


SoldansGutten

Bedriftsspiller

Ble medlem: 03 aug 08
Innlegg: 12

Lagt til: 04 aug 08, 14:44

Opprinnelig postet av Lemmy

Hadde jo vært en drøm å få tak i Brenne hvis vi hadde en annen trener, som spilte 4-3-3.. MedWehrman som anker og Gashi og Brenne som indreløpere, tror jeg vi ville fått  et meget slagkraftig lag!

Tror spørsmålet om vi skal hente Brenne eller ikke, avhenger mye av prislappen på ham. Får vi ham under 2 mill, syns jeg vi skal slå til. Det er tross alt en lokal og ung gutt som har mye bra fotball i seg, og som kan bekle høyrekantrollen. Er ekstremt dyktig til å komme seg inn i boksen og avslutte, synd for ham at han ikke har fått det til i Lillestrøm.

Men perioden i Lillestrøm kan ikke tas i betraktning. Nordlie har rota mye med systemet sitt, og prøvd ut flere spillere(bla. Brenne) på mange forskjellige plasser. Det var mye mas om åssen man skulle spille fotball og mye fokus på de tre som spilte fremme, og da blir det ikke lett for resten av laget å prestere godt.

På et sporstlig grunnlag er det vanskelig å uttale se gom hvorvidt Brenne er god nok eller ikke. Det tror jeg heldigvis det sportslige apparatet klarer å finne ut av, så tror jeg de kjøper ham hvis han er god nok og prisen er den rette.

Ang. Hoff så hadde det vært en drøm å fått ham til FFK! En spiller som setter fart på angrepet vårt og som kan utrette noe selv, en meget spennende spiller!

 

 

Dette var godt og reflektert skrevet. Simen Brenne ville styrket FFK slik jeg ser det. Ihvertfall etter at Tarik er borte. For det vi trenger nå fremover er fantasi i angrepet. De fleste lag vil nå fremover frykte FFKs kvaliteter, og legge seg lavt. Forhåpentligvis så vi ikke konturene av FFKs fremtid på lørdag, da det stort sett bare var tilfeldigheter og en skandaledårlig Erik Hagen som bidro til FFKs malsjanser. En løpsvillig Simen Brenne kunne enkelt bidratt til å styrke FFKs offensive kvaliteter. Simens utrettlige løp, både i mellomrommet mellom midtbanen og i bakrommet er ofte løsningen for lag som fører kamper. Det ser vi gang på gang med Stabæks Johan Andersson.

Simen bør ikke koste mer enn 4 mill. Får vi han for det, bør vi slå til.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 aug 08, 14:51

Opprinnelig postet av Kent

 

Hallo! Tror du virkelig LSK selger Brenne tilbake til FFK for under 2 mill? Kanskje vi skal være litt realistiske her!

Men det hadde nok vært underholdende å se Fjørtoft forsvare for fotball norge og LSK fansen at de har solgt Brenne tilbake til FFK for under 2 mill.  

Tror ikke LSK gjør det, men mener ikke at FFK bør bla opp noe særlig mer enn 2-3 mill for Brenne..

Til SoldansGutten vil jeg bare si at jeg er helt enig ang. løpene gjennom fra midtbanen, de har vært sårt savnet etter at Bjørkøy og Brenne dro! Gashi er en glitrende offensiv midtbane, men løpene gjennom forsvaret har jeg sjeldent sett. Ofte når en av backene har ballen, så er oppspillsmetoden til FFK slik at: Nærmeste spiss kommer i møte feilvendt i mellomrommet. Den andre spissen løper inn i rommet bak ham, så vi har mulighet til å slå langt. Hvis vi da også kan få et løp fra Gashi i bakrommet, vil det være glitrende- og en flott variasjon i angrepsspillet vårt!

Savner de offensive løpene fra vår sentrale midtbane, som ville gjort oss mye vanskeligere å lese!

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 04 aug 08, 15:08

Synd at vi må vente til slutten av denne uken før FFK signerer spiller(e). Den eller de er da ikke tilgjengelig til Tromsø kampen.Foot in mouth

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 04 aug 08, 15:15

Er det noen som vet med sikkerhet at Brenne, Hoff og braselianeren er på vei eller er dette kun løse rykter ??

Personlig tror jeg at Grønnis har en plan med alle man kjøper inn av folk i likhet med hans kollega i Stabekk!

Har Grønnis gjort noen direkte feilkjøp så langt ?? Tror ikke det selv om Barsom muligens ikke har slått til slik man håpet, men han kommer !


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 04 aug 08, 15:21

nå ble det vel sagt av han sidekommentatoren mellom vif-ffk at barsom var kanskje årets kjøp i tippeligaen.

Om det sier mest om Barsom eller om han sidekommentatoren vet ikke jeg, men Barsom er ikke så dårlig som alle her inne skal ha det til iallefall.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 04 aug 08, 15:22
Endret: 04 aug 08, 15:23
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Lemmy

løpene gjennom fra midtbanen, de har vært sårt savnet etter at Bjørkøy og Brenne dro! Gashi er en glitrende offensiv midtbane, men løpene gjennom forsvaret har jeg sjeldent sett. Ofte når en av backene har ballen, så er oppspillsmetoden til FFK slik at: Nærmeste spiss kommer i møte feilvendt i mellomrommet. Den andre spissen løper inn i rommet bak ham, så vi har mulighet til å slå langt. Hvis vi da også kan få et løp fra Gashi i bakrommet, vil det være glitrende- og en flott variasjon i angrepsspillet vårt!

Savner de offensive løpene fra vår sentrale midtbane, som ville gjort oss mye vanskeligere å lese!

Dette  er noe av forskjellen på 4-4-2 og 4-5-1. Har nok mer med taktikk, formasjon og struktur og gjøre enn enkeltspillere.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 04 aug 08, 15:23

hehe, jeg ler meg ihjel av de LSK gutta som sier det ble trent ihjel av Nordlie... Toppidrettsutøvere gitt;)

Har snakket med flere som har trent under han i f eks Sandefjord, de ble ikke overtrent. Kanskje de hadde bedre fysikk;)

 

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 04 aug 08, 15:23

Opprinnelig postet av JipJap

nå ble det vel sagt av han sidekommentatoren mellom vif-ffk at barsom var kanskje årets kjøp i tippeligaen.

Om det sier mest om Barsom eller om han sidekommentatoren vet ikke jeg, men Barsom er ikke så dårlig som alle her inne skal ha det til iallefall.

Tidligere VIF trener Petter Myhre

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 04 aug 08, 15:26

Nå handler ikke denne tråden om Barsom, men han er helt klart god, og er nok en av grunnene til at ffk ligger der de ligger. Men han går bare innover i banen og det irriterer i allefall meg...

---------------------------

Heia FFK


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 04 aug 08, 15:32

Tviler på at det blir noe retur for Simen Brenne (blir sannsynligvis for dyr i forhold til hvilken nytte vi kan ha av ham nå - han er jo erstatta for lenge sida). Tviler også på Espen Hoff (han er jo åpenbart ikke hypp). Jeg trur begge navna er satt ut for å tåkelegge for helt andre pågående prosjekter.

Men jeg bare gjetter... :-)


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 aug 08, 15:52

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dette  er noe av forskjellen på 4-4-2 og 4-5-1. Har nok mer med taktikk, formasjon og struktur og gjøre enn enkeltspillere.

Er dette noe av forskjellen på 4-4-2 og 4-5-1? Det må du forklare nærmere for meg. :)

Stabæk spiller 4-4-2, og de har mange gjennomløp fra Andersson. Målet hans i går er ikke helt likt den oppspillsvarianten jeg skrev om i mitt forrige innlegg, men det er oppspill på spiss og ballen tres igjennom på et offensivt løp fra midtbanen.

Når arbeidsfordelinga på midten er såpass klar som den er i FFK, mener jeg Gashi må tørre å gå på flere offensive løp. Wehrman er stabilisatoren på midten, og vi har kanter som er flinke til og glade i å trekke innover og ta på seg defensivt arbeid. Derfor håper jeg på en mer offensiv Gashi i fremtiden!

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 04 aug 08, 16:02

Opprinnelig postet av Lemmy

Er dette noe av forskjellen på 4-4-2 og 4-5-1? Det må du forklare nærmere for meg. :)

Stabæk spiller 4-4-2, og de har mange gjennomløp fra Andersson. Målet hans i går er ikke helt likt den oppspillsvarianten jeg skrev om i mitt forrige innlegg, men det er oppspill på spiss og ballen tres igjennom på et offensivt løp fra midtbanen.

 Når arbeidsfordelinga på midten er såpass klar som den er i FFK, mener jeg Gashi må tørre å gå på flere offensive løp. Wehrman er stabilisatoren på midten, og vi har kanter som er flinke til og glade i å trekke innover og ta på seg defensivt arbeid. Derfor håper jeg på en mer offensiv Gashi i fremtiden!

Med 4-5-1 er det i større grad rom for løp fra indreløpere.

Tarik har hatt en rolle i FFK der han ofte henter ballen dypt, for så å kombinere gjennom med Gashi og Gardar.

Jeg synes FFK er offensive nok som de er. De scorer nok. Det handler om å holde tett bakover også, og gjerne i enda større grad.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 aug 08, 16:10

Det er også rom for løp fra midtbanespillere i 4-4-2, spesielt når FFK spiller som de gjør. Stabæk kan helt greit spille uten gjennomløp fra midten(mot de fleste lag, hvertfall) for de har Pall Gunnarson som er ekstremt dyktig i mellomrommet og Nannskog som er ekstremt dyktig i bakrommet.

FFKs spisser er derimot ikke så ekstreme. Gardar er god feilvendt i mellomrommet, men han er ikke spesielt dyktig til å vende opp, komme rettvendt for så og slå i bakrom eller fordele ut på kantene. Tarik er heller ikke like dyktig som Nannskog til å true bakrommet og gå på de riktige løpene, derfor blir det litt for platt og kjedelig i lengden. Når vi i tillegg ikke er veldig dyktige til å komme rundt på kantene, blir det fort litt forutsigbart. Da savner jeg gjennomløpet fra Gashi, som kan løsne opp spillet vårt og forvirre motstanderne. Det er ikke sikkert at han nødvendigvis alltid må få ballen, men han kan skape rom for andre.

FFK er egentlig veldig gode til å holde tett bakover, syns ikke de trenger å forbedre seg der. De har tross alt slitt med mye skader, og stabilisatoren Gerrbrand har vært en del ute. Hadde det skjedd i fjor, tror jeg FFK ville ha ligget langt nede på tabellen. Nå har de derimot blitt langt bedre på samhandling i forsvaret, og de har fått inn Ophaug- en god spiller som kan komme inn ved skader. I tillegg er jo Wehrman genialt god på midten.

Tromsø er Norges gjerrigste lag, men du skal ikke se bort fra at FFK hadde vært like gode defensivt dersom de ikke hadde hatt skader! En skade på Koppinen eller Reginiussen som setter en av dem ut i et par kamper, kan bli skjebnesvangert. Douglas Seqeira var jo VIFs farligste angrepsvåpen på Ullevaal, og han ble kun reddet av en god Stamadopolous.

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 04 aug 08, 16:10

Helt enig med kanogvetalt... Mye morsommere å være solide deffensivt. Vi skaper mer enn nok framover, det handler om å score på sjanser og å være solide bakover..


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 04 aug 08, 16:33
Endret: 04 aug 08, 18:21
Endret av: Holters

Enig med deg og Soldansern her Lemmy

Dere er flinke til å begrunne og forklare. Jeg nøyer meg med å si att Brenne er en ille go spellær. Velkommen hjem.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 04 aug 08, 16:35

Med det tanke på ryktet idag, kanskje Grønis tenker 4-5-1 eller 4-4-1-1:

                                Staw

Ophaug           Totte     Piiroja           Wallace

Hoff                  Gashi   Kasey           Barsom

                               Brenne

                  Ny Brasse/Gardar

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!



Flat Trådet Nøstet
Side 24 av 71 24

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3