Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2008

Flat Trådet Nøstet
Side 23 av 71 23

marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 04 aug 08, 11:34

Ja, helt klart.. eller å dele på 2.

Satt akkurat å husket hva vi fikk for ham.

Jeg satt nok å skrev prislappen som om jeg skulle ha vært Fjørtoft der.

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 04 aug 08, 11:34

En Simen Brenne vil pr dags dato ikke være vært mer en 3 mill antar jeg.

Han har dog 4 år igjen av kontrakta med lsk, så tviler på at de lar han gå for rundt den summen.

Litt blandede følelser om han kommer tilbake igjen, god fotballspiller men sviker av dimensjoner. (Vil til utlandet så ender han opp i Lsk med 5 års kontrakt)

---------------------------

En spiller som Hans Erik Ramberg, som var fotballinvalid for to år siden, fikk lov til å kjøre rundt med midtbanen vår. Da er det noe fundamentalt galt-Kjetil Rekdal


marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 04 aug 08, 11:39

Hvorfor være så sår og vonbråten på at spillere bytter klubber?

Etter 3sesonger eller hva det var for Simen i bunnstrid med FFK, så er det vel ikke så rart om han går til en klubb som det ser ut til å kunne gå litt bedre med? Og samtidig får beskjed av landslagssjefen om å gjøre det?

Hvorfor ikke tilgi, og dra nytte av en god spiller, til kanskje en rimelig pris?

Jeg ser ikke så mange grunner til at det skulle være dumt.

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 04 aug 08, 11:55

Tror et Brenne salg sitter langt inne hos LSK og Fjørtoft. De jobbet lenge for å få Brenne til klubben og overgangsummen på 7,5 mill var nok høyere enn mange hadde sett for seg. Og med den kanskje eldste troppen i Tippeligaen vil de nok gjerne beholde spillere som har en god del år igen av karrieren. Og sist men ikke minst, Brenne er en meget god spiller når han er i form.

Så FFK får han i alle fall ikke for knapper og glansbilder. Vil sjokkere meg om LSK selger Brenne for under 5 mill. Eneste som kan føre til det er nok at Brenne kommuniserer seriøs hjemlengsel og det er nok ikke langt nok fra Åråsen til Fredrikstad til at det skal være noe grunnlag for det.


marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 04 aug 08, 11:57

Men er det så sannsynlig at Hoff har lyst til å komme til ffk da? Kan ikke se at det skal være så mye å hige etter når man spiller for en ok klubb, og får bo i hovedstaden. Greit at Fredrisktad er en koselig by, men det er seriøst mye mer behagelig å bo i oslo om man har råd.

 

(JA, jeg har prøvd begge deler.)

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 04 aug 08, 12:07

Opprinnelig postet av marevan

Men er det så sannsynlig at Hoff har lyst til å komme til ffk da? Kan ikke se at det skal være så mye å hige etter når man spiller for en ok klubb, og får bo i hovedstaden. Greit at Fredrisktad er en koselig by, men det er seriøst mye mer behagelig å bo i oslo om man har råd.

 

(JA, jeg har prøvd begge deler.)

Penger gjør mye i år 2008. Det har man sett gang på gang.

---------------------------

En spiller som Hans Erik Ramberg, som var fotballinvalid for to år siden, fikk lov til å kjøre rundt med midtbanen vår. Da er det noe fundamentalt galt-Kjetil Rekdal


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 04 aug 08, 12:08

Vel, Bjørkøy bodde da i Oslo mens han spilte for FFK...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 04 aug 08, 12:12

Opprinnelig postet av marevan
Greit at Fredrisktad er en koselig by, men det er seriøst mye mer behagelig å bo i oslo om man har råd.

Det er selvfølgelig mye smak og behag, men jeg har aldri skjønt hvorfor "alle" på død og liv skal flytte til Oslo, som jeg syns er en trist, stygg, grå og kjedelig by full av sure, stressa, ubehagelige folk.

Jeg har bodd i Stockholm (vel, jeg bodde på Lidingö), og i boka mi kan Oslo aldri bli noe attraktiv sted å være etter det.

Nå skal jeg ikke gjøre denne overgangstråden til en diskusjon om Oslo, men jeg rista litt på huet da jeg så at Simen uttalte rundt overgangen at det var mye nærheten til Oslo som frista. Og jeg noterte også at han i et senere intervju vel syntes at det kanskje ikke var så forbaska fett allikevel. Wink

Takke meg til Fredrikstad (sjøl om jeg ikke bor der heller. Men jeg kunne gjerne ha gjort det).


marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 04 aug 08, 12:12

Bjørkøy flyttet vel tilbake igjen når han skulle studere statsvitenskap i tillegg? Mener å huske at det var rundt den tiden Bjørkøy sin prestasjoner begynte å dale også. Men det er stor sjanse for at jeg her heeelt på jordet her og... hehe

et innlegg her, med i beste fall kvalitetssynsing...

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 04 aug 08, 12:15
Endret: 04 aug 08, 12:17
Endret av: Kent

Opprinnelig postet av Bob Page

Vel, Bjørkøy bodde da i Oslo mens han spilte for FFK...

Han studerte på universitete i oslo ved siden av å spille for FFK.

Tror det generelt vil være vanskelig å trekke ettertraktede spillere fra Oslo området til Fredrikstad, Oslo har nok en litt annen status enn Fredrikstad for de fleste andre enn de 70000 som bor her og ikke er helt objektive i den sammenheng.

Men en sign-on-fee på noen mill kan nok få Espen Hoff til å vurdere om det kan være verdt å bo noen år i Østfold.


marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 04 aug 08, 12:18

Jeg vil nok si meg enig i det der. Spørsmålet er vel da om Hoff er verdt sign-on-fee på en mill eller mere? Han er da ikke sååå god? Syns jeg ser han bommer på sjanser hver helg jeg, og det har jo ffk spillere som gjør og.

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 04 aug 08, 12:38

Brenne som kant spiller er og blir misbruk, da kan han heller bli værende i LSK. Han er offensiv sentral er min mening, og der hadde han mått konkurrere med Gashi. Hvem av de som er best på denne plassen, jaggu om jeg vet. Tror sjøl de er jamngode. Men har vi råd til å bruke f.eks. 3 mill på han da ?? Kan vel heller bruke disse på noe annet som forsterker oss ytterligere. Forslag om å bruke Brenne som spiss ?? Latterlig, han har aldri vært god som spiss i Moss. Og jeg kan knapt huske han har spilt spiss hos oss, må være veldig unntaksvis det i såfall.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 04 aug 08, 12:49

Han scora som midtspiss mot Lyn på Ullevål i 2006...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 04 aug 08, 12:50

Må si meg enig med Rune her, slutt å tenk Brenne dersom forsterkninger av laget.

Brenne fin back-up spiller på midtbanen ved skade/utestenging av Gashi.

Ikke det man bør bruke sårt trengte finanser til, i dagens situasjon.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 04 aug 08, 12:55

Opprinnelig postet av Bob Page

Han scora som midtspiss mot Lyn på Ullevål i 2006...

Jeg skrev veldig unntaksvis som spiss. Har det vært flere kamper Bob Page ?? Vet du hvor mange mål han scora for Moss før han kom til oss ?? Ytterst få som spiss. Han er absolutt ingen spisstype jeg vil ha, borger ikke for mange mål.


zippi

Knøttespiller
Ble medlem: 30 jul 06
Innlegg: 46

Lagt til: 04 aug 08, 13:03

Men hvem er denne såkalte "navngitte brassen" det er snakk om da.... noen som vet? eller som kan tenke seg hvem det kan være?

---------------------------

FFK FFK FFK !!!!


espeng

Knøttespiller

Ble medlem: 10 nov 04
Innlegg: 47

Lagt til: 04 aug 08, 13:05

Opprinnelig postet av Rune Haugen

veldig unntaksvis som spiss. Har det vært flere kamper Bob Page ?? Vet du hvor mange mål han scora for Moss før han kom til oss ?? Ytterst få som spiss. Han er absolutt ingen spisstype jeg vil ha, borger ikke for mange mål.

Spilte ikke Brenne hengende spiss under Hareide da han scora sitt første landslagsmål? Han åpnet vel også som spiss i 2004 så vidt jeg kan huske. Men det er helt klart ikke yndlingsposisjonen hans, eller der han er best. Skulle Brenne vært spiss i FFK måtte det vel kanskje vært i et slags 4-4-1-1 system, noe vi ikke spiller pr. i dag.

Jeg tror et kjøp av Brenne vil styrke stallen vår, men han bør ikke være for dyr (3mill+). Hvis det er breddeholder vi er ute etter er nok heller ikke Brenne rett kjøp. Jeg er enig med andre som mener at vi trenger en erstatning for Ramberg, faktisk på relativt kort sikt da jeg tror han snart er over middagshøyden som fotballspiller.

Noen som har hørt noe mer om Fredrik Gulsvik? Er det en spiller vi kunne tenke oss? 


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 04 aug 08, 13:07

Isolert sett, så hadde Brenne en god statistikk i FFK. 8 mål 6 assist i 2006 og 6 mål og 2 assist i 2005.

Jeg håper ikke Gashi eller Wehrman er på vei ut. Brenne hadde vært en god back up til Gashi i den offensive rollen på midten. Jeg er usikker på om han er så god på høyrekant i et 4-4-2 system.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 04 aug 08, 13:25

Opprinnelig postet av benksliter`n

Isolert sett, så hadde Brenne en god statistikk i FFK. 8 mål 6 assist i 2006 og 6 mål og 2 assist i 2005.

Det er det jeg har sagt tidligere, Brenne ligger knapt noe tilbake for Gashi. Men har vi råd til å ha to like gode samtidig ?? Jeg er av den mening at både Brenne og Jonna brukes feil i LSK. At de er blitt så mye dårligere som fotballspillere tror jeg nok ikke noe på, bortsett i fra at selvtilliten blir dårligere og dårligere jo lengre misbruket får pågå.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 04 aug 08, 13:25

Tror ikke Grønis ønsker å spille med typiske breddeholdere på begge kantene. Barsom er jo en ganske typisk breddeholder (i alle fall frem til han mottar ballen og begynner å drible bakover/innover) så en type som kan komme på gode løp inn i boksen fra den andre kanten er nok ønskelig. Backene blir ofte brukt som breddeholdere slik FFK spiller i dag.  



Flat Trådet Nøstet
Side 23 av 71 23

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24