Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2008

Flat Trådet Nøstet
Side 22 av 71 22

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 04 aug 08, 07:13

Simen Brenne og Espen Hoff aktuell: http://f-b.no/article/20080804/FFK/449873941/1220/NYHET

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 04 aug 08, 07:30

Hvor har de tenkt å bruke Brenne? På høyrekanten?

Vil mer enn noe annet få inn en spiss som faktisk setter sjansene. Nest etter det vil jeg ha inn en høyrekant og da gjerne Espen Hoff i den rollen, vil heller ha han der enn som spiss. Så får eventuelt Brenne dukke opp for en pris under halve vi solgte han for. Grei å ha som Gashi-erstatter og kan også sikkert gjøre det greit som spiss, selv om det er en stund siden han figurerte der.

Ender vel med at Brenne som vanlig gjør en glimrende høstsesong, og så skal LSK kjøpe han tilbake igjen for mer penger...


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 04 aug 08, 07:41

Brenne er en bra spiller som kan vokse under Grønis.. Da begynner bredden å bli bra.

Hoff ble også nevnt, han trur jeg faktisk vi ender opp med!

Også ble det nevnt en brasilianer, regner med at han er spissen. Håper han er god


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 04 aug 08, 07:47

Velkommen hjem Simen!

Om FFK makter å overtale Espen Hoff til å flytte fra urbane Oslo til Fredrikstad er jeg mer i tvil om, men det hadde vært kanon! 


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 04 aug 08, 08:01

hhmmmm...Brenne?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 04 aug 08, 08:53
Endret: 04 aug 08, 08:58
Endret av: ecupeventyrsnart

nei, nei...skal vi bruke millioner på en spiller som var lat i Fredrikstad og ville til LSK for å vinne noe, og nå som FFK har kjempet seg til toppen så skal han skumme fløten...

Han var på nedadgående kurve når han dro, og vi fikk godt betalt for han. Han har fortsatt nedturen i LSK, ikke engang fast på bunnlaget LSK og så skal han gå rett inn på laget i FFK?

Nei, signer da heller Kvisvik for nye år.  ikke noe mer sjansespill det. Han er i alle fall kreativ og god, selv om han til tider har vært lat. Men han tilfører i alle fall humør og spilleglede, det sier alle som har spilt med han, inkl Tarik.

Mulig Siemen blomstrer i FFK igjen, men har vi faktisk råd til å kjøpe en som kanskje slår til? De har vi nok av fra før. Høy lønn krever han sikkert og.

Vi trenger noen som GARANTERT styrker laget!!!  Glem Simen Brenne. Vi trenger en eller flere etablerte spillere som tilfører noe nytt. Skal vi kjøpe noen som kan blomstre så bør det være en ungutt med Tarik potensiale.


espeng

Knøttespiller

Ble medlem: 10 nov 04
Innlegg: 47

Lagt til: 04 aug 08, 09:02

Opprinnelig postet av Bob Page

Vel, de viste da saktens at Tarik kom til å glippe i sommer, så de bør vel ha scoutet markedet så de vet hvem de skal prøve seg å. Håper det skjer fort. Hvis Gardar fremdeles er skada, hvem skal da score mål mot TIL ? Tegan ? Neppe...

Jeg er fristet til å henge meg på det andre har sagt her inne om Tegström; han trenger tid på banen. Han har gått lenge uten fullgod matching på TL - nivå og viser gjennom posisjoneringen sin at han kan score mål. Slik jeg ser overgangssituasjonen for FFK er det noe som virker betryggende og noe som er mindre bra:

  1. FFK er veldig klare på hva slags type spiss de trenger. De vil ha en litt hengende spiss som er rask og kan fungere som en playmakertype ala Gunnarsson i Stabæk. Og da ser de etter nettopp dette. Der andre klubber vil ha en spiss som scorer mål (les Brann, RBK og VIF) er FFK veldig tydelige på at en nysignering skal passe inn i systemet. Hoff er en slik type og det kan også Brenne være på sitt beste (var mye spiss i Moss og spilte vel også der på starten i 2004) - BETRYGGENDE
  2. FFK vil også ha en ren vingtype ala Alanzinho (slik jeg har forstått det) men laget kan også ha vinger som vandrer inn i banen. Spillemønsteret tilltater begge deler da FFK satser på offensive sidebacker. Hoff kan også bekle denne rollen godt, men ellers har det ikke dukket opp andre navn i denne sammenhengen. Regner med at Brenne ikke er tiltenkt en kantrolle, har vært dårlig i de kampene han har spilt ving i LSK - BETRYGGENDE
  3. På den annen side har klubben brukt lang tid på å finne en erstatter til Tarik, som Bob Page også påpeker. To spisser (kanskje flere) har allerede glidd mellom fingrene til klubben. Bruker FFK lengre tid enn andre klubber på å bestemme seg og gjøre avtaler med spillere/klubber? - BEKYMRINGSVERDIG
  4. Virker som om spillere vegrer seg litt for å gå til FFK. Er ryktet til klubben for dårlig? FFK har jo også vært med i kampen om Moldskred (så vidt jeg har skjønt) men han har bare snakket om Brann de siste dagene. Hoff uttalte i tillegg at han ikke ville til FFK. Hva kan klubben gjøre bedre her? - BEKYMRINGSVERDIG
  5. Hvorfor har ikke Grönhagen skrevet under en 20-årskontrakt? Neida, det var en fleip. Men burde ikke FFK knytte denne mannen til seg ltit lengre? Han har jo bare kontrakt ut 2009?

Men dette er jo bare mine synspunkter Smile


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 04 aug 08, 09:13

Opprinnelig postet av espeng

 

  1. På den annen side har klubben brukt lang tid på å finne en erstatter til Tarik, som Bob Page også påpeker. To spisser (kanskje flere) har allerede glidd mellom fingrene til klubben. Bruker FFK lengre tid enn andre klubber på å bestemme seg og gjøre avtaler med spillere/klubber? - BEKYMRINGSVERDIG
  2. Hvorfor har ikke Grönhagen skrevet under en 20-årskontrakt? Neida, det var en fleip. Men burde ikke FFK knytte denne mannen til seg ltit lengre? Han har jo bare kontrakt ut 2009?

 

 

1  Vel, Trenerteamet var klar til å signere de to spillerene du snakker om, men ledelsen sa nei pga økonomi, noe jeg ikke helt forstår iom salget av Tarik...  Lurer litt på om ledelsen helt vet hva de sa nei til der. Den ene gikk jo til Florensia...

 

2 Trenere blir ikke "kjøpt og solgt" på samme måte som spillere, men jeg er helt enig med deg, la Grønnhagen avslutte trenerkarriæren sin i FFK (dersom han selv vil). Syns forøvrig at Grønnis for for lite cred/ros fra tribunen.. Et banner til Grønnis burde vært på sin plass, gjerne et av typen hele kortsiden :-)

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 04 aug 08, 09:23

Opprinnelig postet av Bob Page

 

1  Vel, Trenerteamet var klar til å signere de to spillerene du snakker om, men ledelsen sa nei pga økonomi, noe jeg ikke helt forstår iom salget av Tarik...  Lurer litt på om ledelsen helt vet hva de sa nei til der. Den ene gikk jo til Florensia...

 

Dette skjedde jo før Tarik var solgt. Selv om de sikkert hadde store forhåpninger om at han ville bli solgt, så "selger man ikke skinnet før bjørnen er skutt". Synes dette var fornuftig i.o.m. at økonomien ikke er på topp i FFK.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 04 aug 08, 09:32

Simen Brenne ble landslagsspiller rett etter at han signerte for LSK så trenden kan da ikke ha vært nedadgående frem til det. Desverre ble han trent ihjel av Nordlie og fikk som de fleste andre LSK spillere en pause i utviklingen sin pga av det.

Simen Brenne har i mange år vært omtalt som en av de beste midtbanespillerene i landet av Nils Johan Semb og under Grønhagen vil jeg tro at han igjen får en fin utvikling og igjen blander seg inn i landslagsdiskusjonene. Dessuten er det verdifullt for FFK og ha noen lokale gutter på laget, ikke bare svensker og brasilianere, lokale gutter gir klubben identitet.

Simen Brenne vil være den perfekte erstatter for Ramberg som trolig nærmer seg slutten av karrieren. Og vi får en utpreget målscorer inn i laget.

Simen Brenne vil være en signering som virkelig varmer!


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 04 aug 08, 10:00

Hvis Brenne kan brukes som høyrekant ønsker jeg gjerne å se ham i FFK drakt igjen, men jeg rangerer Hoff foran Brenne på den plassen, men nå er det vel ikke akkurat slik at vi bare kan velge og vrake. Får vi på plass en av disse to som høyrekant og en skikkelig spiss har vi et fantastisk bra lag (det har vi jo fra før og...)


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 04 aug 08, 10:03

Brenne??

Been there, done that.

Jeg var aldri blant dem som sutra høyest da han gikk til LSK(om at han måtte "brenne" et visst sted osv.) , men allikevel... Og det har jo vært morsomt å le av disse som skulle til LSK "for å vinne noe", så på en måte kunne jeg godt tenkte meg å fortsette med det. Wink


espeng

Knøttespiller

Ble medlem: 10 nov 04
Innlegg: 47

Lagt til: 04 aug 08, 10:18

Var jo noen her som sa noe om at enkelte fotballspillere som presterer godt i noen klubber (det rette miljøet for dem) ikke klarer å oppnå det samme i andre klubber og det kan være tilfellet med Brenne. Jeg sier ja takk til Brenne, en type vi kan trenge (for et rim)!

Noen som har noen synspunkter på om Brenne bør spille spiss eller ving om han kommer? Han har jo vært spiss før og er god i boksen, samt at han jobber knallhardt (gjorde ihvertfall det i FFK - drakta). God teknikk har han også, men kanskje ikke den beste farten?


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 04 aug 08, 10:45

Brenne vil nok fungere best som kantspiller som kommer på dype løp inn i boksen. Vi trenger da en breddeholder på den andre kanten (Barsom) for å ikke bli for smale. Samme rolle som til nå ofte har vært bekledd av Ramberg med andre ord. Regner med at Gashi/Wehrmann har lagt beslag på den sentrale midtbanen så lenge de er friske.

Barsom er trolig like god som ren spiss som Brenne, begge kan bekle rollen men bør ikke i første omgang være tiltenkt den rollen.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 04 aug 08, 10:51
Endret: 04 aug 08, 10:51
Endret av: Lex

Brenne er ikke en forsterkning... han blir stallfyll.

det er skuffende om ffk henter ham

---------------------------

Heia FFK


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 04 aug 08, 10:54

Opprinnelig postet av Lex

Brenne er ikke en forsterkning... han blir stallfyll.

det er skuffende om ffk henter ham

Helt enig Frown

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 04 aug 08, 11:04

Ja lokale gutter med mange år igjen av karrieren og med landslagspotensiale vil vi ikke ha i FFK!

At han det siste året har vært overtrent og ikke har prestert som forventet er det bare tull og ta med i betraktningen.

At vi i fremtiden trenger en erstatter for Ramberg som snart har gått ut på dato er heller ikke noe å ta med i vurderingen.

 


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 04 aug 08, 11:11

brenne vil med det første bli et soleklart 3valg som sentral midtbanespiller-da er du ikke stallfyll!er wehrman eller gashi ute spiller brenne. brenne vil også gi reell konkurranse for gashi slik at også han hever spillet sitt. brenne for 3-4mill sier jeg helt klart ja takk til. ønsker 2spillere: brenne, rendyrka krittspiller/hoff og ny spiss/hoff. spiss og ving viktigst, men ikke alltid man får kjøpt spillere i den ønskede rekkefølgen.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 04 aug 08, 11:26

Vil bare legge inn et par små kommentarer til Brenne-motstanderene.

Kvaliteter :

-Tenkisk, god til å slå stikkere til spissene, bra løpskapasitet(en av 2 på lillestrøm som fikk godkjendt da nordli kom), bra fysikk og er lokal.

Brenne er ok til å avslutte også, både på hodet og med beina. At han ikke har gjort det så bra i LSK, så kan man jo bare se på hele laget der, ingen har gjort det bra før nå i det siste. Bjørkøy har jo vært enda værre. Brenne har iallefall scora.

Brenne er en spiller som passer inn på et mer spillende lag, som ffk er nå, i forhold til LSK.

OG, vi trenger faktisk et 3. valg som funker sentralt på midten. Ramberg har klart seg veldig bra på kanten, men han blir for veik (redd for skaden??) som sentral i 4-4-2. (Ramberg hadde vel sin kanonkamp mot enga i Rekas siste kamp i 4-3-3?)

Brenne kan være god som hengende spiss/tilrettelegger for Gardar/Tegan, og jeg tror han ville være god på kanten også.

Velkommen Simen, LSK-overgangen var et feilskjær, bedre lykke nesten gang.

Fornuftig prislapp på Simen i dag: 5mill.

BTW: Kvisvik for Barsom, jatakk. Men det er det vel kanskje en tråd for allerede.

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 04 aug 08, 11:32

Opprinnelig postet av marevan
Fornuftig prislapp på Simen i dag: 5mill.

Du glømte vel et ett-tall og et komma...?



Flat Trådet Nøstet
Side 22 av 71 22

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3