Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2008

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 71 5

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 11 jul 08, 12:03

I følge ett rykte, papir utgaven til TA er FFK interesert i Gulsvik fra Odd, er dette en spiller som kan erstatte Tarik?


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 11 jul 08, 12:10

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

I følge ett rykte, papir utgaven til TA er FFK interesert i Gulsvik fra Odd, er dette en spiller som kan erstatte Tarik?

Er ikke Gulsvik er stor og tung spiss, med et sinnsykt hardt skudd?


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 11 jul 08, 12:25

Jepp, han skjøt nesten hull i nettet bak Eddie Gustafson på Ullevål i fjor. Han skrev for øvrig under en ny treåskontrakt med Odd i desember i fjor, så han blir sikkert dyr om FFK ønsker ham. Spennende type i hvert fall.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 11 jul 08, 12:40

FFK OG AALESUND INTERESSERT

SKIEN: Eliteserieklubbene Fredrikstad og Aalesund skal være interessert i Odd Grenland-spissen Fredrik Gulsvik (18).

Fredrikstads stjerneskudd Tarik Elyounoussi kan være på vei til franske Le Mans. Dermed kan Gulsvik være mannen som ses på som erstatter for den norske landslagsspilleren. Også Aalesund skal være på jakt etter Odds 18-åring.

Verken Gulsvik selv eller agent Tore Pedersen vil bekrefte overfor TA at de to eliteserieklubbene er interssert.

- Jeg vet det er klubber interessert. Mer ønsker jeg ikke å si. Nå er jeg Odd-spiller og det forholder jeg meg til, sier Gulsvik.

- HAR DET BRA I ODD

- Det er ikke noe konkret, men vi snakker hele tiden med klubber og vet hva de er ute etter. Nå ser det jo ut til at Tarik forsvinner fra Fredrikstad og da vet vi jo om ett lag som trenger ny spiss, sier Tore Pedersen.

- Så du utelukker ikke at FFK kan komme på banen hvis Tarik blir solgt?

- Det får vi se på, svarer Pedersen.

Agenten mener likevel at Fredrik Gulsvik har godt av å være i Odd.

- Selv om han ikke er 100 prosent inne på laget er det bedre for Fredrik at han nesten spiller fast i Odd enn at han sitter på benken i eliteserien. Odd er en bra klubb for Fredrik om han får spille, mener Pedersen.

SØRENSEN UT?

I går ble det kjent at Jacob Sørensen har fått beskjed av Odd-trener Dag-Eilev Fagermo at han får lov til å se seg om etter interesserte klubber. Et salg av Sørensen kan gjøre plass til Alex Valencia som fortsatt er i kikkerten til Fagermo.

Odd-treneren har ikke hørt om interessen for Fredrik Gulsvik, men et salg av både Sørensen og Gulsvik kan frigjøre både midler og plass til Valencia.

- Jeg har ikke hørt om interessen for Gulsvik, sier Odd-trener Fagermo.

 


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 11 jul 08, 12:58
Endret: 11 jul 08, 13:02
Endret av: TheDude

Kunne vært et bra kjøp dette (avhengig av pris selvsagt), men jeg tror ikke han er god nok til å erstatte Tarik nå, men det er det jo ikke så mange som er... Hvis han blir kjøpt med tanke på fremtiden er jeg positiv, han er vel bare 19 (snart) og er på G-19, så jeg tror nok han kan bli en god spiss i fremtiden.

http://live.nettavisen.no/fotball/info/spiller/22524

Kan jo hjelpe litt ved evt overgang at Tore P er agenten hans.

 

I denne artikkelen er det nevnt ca 5 mill.

http://www.ta.no/lokal_sport/fotball/article3569152.ece


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 11 jul 08, 13:33

Opprinnelig postet av TheDude

Kunne vært et bra kjøp dette (avhengig av pris selvsagt), men jeg tror ikke han er god nok til å erstatte Tarik nå, men det er det jo ikke så mange som er... Hvis han blir kjøpt med tanke på fremtiden er jeg positiv, han er vel bare 19 (snart) og er på G-19, så jeg tror nok han kan bli en god spiss i fremtiden.

http://live.nettavisen.no/fotball/info/spiller/22524

Kan jo hjelpe litt ved evt overgang at Tore P er agenten hans.

 

I denne artikkelen er det nevnt ca 5 mill.

http://www.ta.no/lokal_sport/fotball/article3569152.ece

 

Hmm, hvis han er for dårlig for Odd i 1.div, så holder han vel ikke i Tippeligaen?


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 11 jul 08, 13:53

Han var jo et av få lyspunkt på Odd i fjor, siden det har de skiftet trener og system og han er skjøvet ut på kant, jeg antar de kjører med kovacs som enslig midtspiss og da slipper nok ikke gulsvik til på den plassen. Kan godt være han hadde gjort det mye bedre i 4-4-2 sammen med gardar f.eks. Tror han er ganske rask til å være en såpass stor kar.

Men jeg mener at han først og fremst burde bli sett på som en innvestering for fremtiden og helst burde hatt en innbytterrolle for spissplassen nå.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 11 jul 08, 14:21

Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av TheDude

Kunne vært et bra kjøp dette (avhengig av pris selvsagt), men jeg tror ikke han er god nok til å erstatte Tarik nå, men det er det jo ikke så mange som er... Hvis han blir kjøpt med tanke på fremtiden er jeg positiv, han er vel bare 19 (snart) og er på G-19, så jeg tror nok han kan bli en god spiss i fremtiden.

http://live.nettavisen.no/fotball/info/spiller/22524

Kan jo hjelpe litt ved evt overgang at Tore P er agenten hans.

 

I denne artikkelen er det nevnt ca 5 mill.

http://www.ta.no/lokal_sport/fotball/article3569152.ece

 

Hmm, hvis han er for dårlig for Odd i 1.div, så holder han vel ikke i Tippeligaen?

Han er ingen kantspiller nei!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 11 jul 08, 14:37

har fredrikstad råd til å bruke 5mill på en spiller som kan bli god? spiller ikke fast i adeccon, noe han definitivt burde gjort. fått relativt lite matching på de to øverste nivåene, mest innhopp. vi har allerede et like stort talent i trulsen som kostet 0kr. kjøp heller en eldre spiss, eventuelt stortalent fra sør-amerika hvor prisene er lavere i forhold til kvalitet-norske spillere er urealistisk dyre.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 11 jul 08, 17:54

Erstatte Tarik med nok et talent? Nei takk!! han er ikke god nok!

---------------------------

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com


Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 11 jul 08, 18:54

Kanskje denne karen hadde vært noe?????   Vi har jo Brian West som kan påvirke kanskje!!!   hehe  Smile 

 

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=193653

 


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 11 jul 08, 20:50

Sats heller på trulsen enn å kjøp en som kan bli god


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 11 jul 08, 21:11

Opprinnelig postet av ffkmufc

Sats heller på trulsen enn å kjøp en som kan bli god

Faktisk enig, selv om jeg ikke har tiltro til Trulsen heller. Men skal vi prøve å få fram talenter så kan vi like godt prøve på våre egne i steden for andre sine.

Skal vi ha inn noe nå så bør de ta en plass på laget direkte, og være en forsterkning fra dag 1.


Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08
Innlegg: 108

Lagt til: 11 jul 08, 23:10

Å i heletatt tenke på at en panserspiss a la Fredrik Gulsvik skal erstatte Tarik, er ren skjær sprøyt!  Tarik har prestert over tid; han både putter mål og spiller fram. Gulsvik har skutt høl i nettet på Ullevål en gang, han er 18 år og varmer benken i Skien. Nei, skal en slik guttunge kjøpes løs, og pålegges de forventninger en slik transaksjon ville medføre, er jeg redd Gulsvik ville blitt en flau Vuorinen., en feig Stadheim. Nei, bruk våre egne talenter til spicy innhopp, og bruk penga fra Tarik til å kjøpe noe med krutt. Hoff og Helstad blir for dyre for oss er jeg redd, men klubben hadde hatt godt av et klassekjøp nå. Virkelig vist at vi mener alvor med å ligge så høyt. Som da vi henta Dadason. Kanskje han er ledig??

---------------------------

En konge; Tore Pedersen!


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 11 jul 08, 23:15

FFK skal selvsagt ikke kjøpe Gulsvik med mindre noen får solstikk, ikke stor sjanse for det.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 11 jul 08, 23:45

Opprinnelig postet av bjorn

FFK skal selvsagt ikke kjøpe Gulsvik med mindre noen får solstikk, ikke stor sjanse for det.

Jeg hadde ikke blitt forundra om de hadde kjøpt han. De har bomma nok fra før av, og det stopper sikkert ikke videre fremover heller.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 13 jul 08, 23:14

Bør vi ikke prøve oss på B H Riise. God spiller som sliter i LSK, men sikker på at han vil blomstre her.

Liker ikke fyren men han er god og en skikkelig kant.

 

Hoff bør også vurdere oss som gode nok nå, det hadde vært en drøm.

Eller så har vi jo Austnes som flopper i Viking, har trua på han også..


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 13 jul 08, 23:18

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Jeg hadde ikke blitt forundra om de hadde kjøpt han. De har bomma nok fra før av, og det stopper sikkert ikke videre fremover heller.

Har de bommet mer enn andre?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 jul 08, 23:23

I følge Reka så kunne jo Tegström fint fylle rollen til Tarik hvis han forsvinner, så da er jo den saken løst...

Jeg derimot er mer usikker, he he. Austnes kan fort bli en ny Ødegaard. God i Sogndal, ræva/brukt feil i RBK og etter hvert blitt en klassespiller i Viking. Austnes: God i Aafk, ræva/liten spilletid i Viking, klassespiller i FFK?

Blir nok millioner å bruke der, og skulle helst sett han hadde imponert mer enn en (?) sesong i Aafk. Det kan jo tyde på at den sesongen var mer et plaff enn potensiale. Da hadde jeg heller takket ja til Trond Olsen på venstrekanten. Kan han brukes på høyre så er det jo bare å satse på begge, da har vi fremmadstormende vinger på begge sider. Men, så var det dette med pengene da.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 13 jul 08, 23:25

Opprinnelig postet av ffkmufc

Sats heller på trulsen enn å kjøp en som kan bli god

Trulsen rangerer nok i dag bak både Tarik, Johanson, Tegstrøm, Fofana og West. En ung spillere som , såvidt jeg vet, ikke har fått mye tillit på aldersbestemte landslag og ikke er noe "talent" utenom det vanlige. Dessuten har han ikke lykkes så lang denne sesongen på 2. laget.

Om FFK selger Tarik så tror jeg det funker å satse på de angrepsspillerene vi har, bare ikke Trulsen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 71 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340