Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: 3. runde NM: Ullensaker/Kisa - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 11 jun 08, 13:57
Endret: 03 jul 08, 18:08
Endret av: Per Egil
1/7 Brann – Valdres

2/7 Moss – Start

2/7 Lyn Oslo –Asker Fotball Herrer

2/7 Stabæk –Manglerud/Star

2/7 Strømsgodset - Pors

2/7 Odd – Sandefjord

2/7 Bryne – Løv-Ham

2/7 Viking – Eidsvoll Turn

2/7 Haugesund – Sandnes Ulf

2/7 Sogndal – Kongsvinger

2/7 Molde – Kristiansund

2/7 Ranheim – Tromsø

2/7 Bodø/Glimt – Alta

3/7 Sparta –Vålerenga

3/7 Ullensaker/Kisa – Fredrikstad

 

Skal være grei skuring for guttane

9/7 Hødd – Aalesund

 

FFK går videre.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 11 jun 08, 14:06
moss ryker ut... Laughing

---------------------------

http://keiko99.net


MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 11 jun 08, 14:27
FFK går videre. Moss og Sparta fikk vanskelige kamper.

---------------------------

Tarik på landslaget!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 11 jun 08, 14:35

Alle TL laga fikk lett motstand. NFF er en skandale, det blir ikke rett at NFF skal sette opp kampene..

 

Men bra for oss, vi går nok videre!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 11 jun 08, 14:53
Opprinnelig postet av ffkmufc

Alle TL laga fikk lett motstand. NFF er en skandale, det blir ikke rett at NFF skal sette opp kampene..

Ja, huff. Tilogmed forrige runde var veldig lett. Så lett at 3 tippeliga-lag forsvant...  Aldri en glad dag. Spesielt ikke hvis NFF kan få litt pepper...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 jun 08, 15:05
Fornøyd med motstanderen, selv om Ullensaker/Kisa er et solid 2. divisjonslag. Vi kunne vel knapt vært heldigere.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 11 jun 08, 15:07

Opprinnelig postet av Holters
Fornøyd med motstanderen, selv om Ullensaker/Kisa er et solid 2. divisjonslag. Vi kunne vel knapt vært heldigere.

Vi kunne jo fått Sandefjord. Har sett dem i cupkamp mot FFK før, jeg... ;-)

---------------------------

Svensk magi!


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 11 jun 08, 15:48
Opprinnelig postet av Magnum

Opprinnelig postet av Holters
Fornøyd med motstanderen, selv om Ullensaker/Kisa er et solid 2. divisjonslag. Vi kunne vel knapt vært heldigere.

Vi kunne jo fått Sandefjord. Har sett dem i cupkamp mot FFK før, jeg... ;-)

Når var det og hva ble resultatet?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 jun 08, 15:56

Opprinnelig postet av 1947modell
Opprinnelig postet av Magnum
Vi kunne jo fått Sandefjord. Har sett dem i cupkamp mot FFK før, jeg... ;-)
Når var det og hva ble resultatet?

Jeg håper inderlig du kødder nå? Surprised

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 11 jun 08, 16:04

Opprinnelig postet av 1947modell
Når var det og hva ble resultatet?

November 2006. FFK vant 3-0.

Her er en link om kampen.

---------------------------

Svensk magi!


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 11 jun 08, 16:33
Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av 1947modell
Opprinnelig postet av Magnum
Vi kunne jo fått Sandefjord. Har sett dem i cupkamp mot FFK før, jeg... ;-)
Når var det og hva ble resultatet?

Jeg håper inderlig du kødder nå? Surprised

Fy f....., tenkte ikke på finalen. Var langt tilbake i tid og hadde tankene i tidligere runder. Hvet det var noen tøffe rundekamper på 50 tallet, men så slo jeg opp alderen til MAGNUM og lurte på hva han hadde sett.Tongue out

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 11 jun 08, 16:34
Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av 1947modell
Opprinnelig postet av Magnum
Vi kunne jo fått Sandefjord. Har sett dem i cupkamp mot FFK før, jeg... ;-)
Når var det og hva ble resultatet?

Jeg håper inderlig du kødder nå? Surprised

Haha. Jeg greide ikke å tenke på den kampen selv jeg. Cupkamp i hodet mitt for meg inkluderer ikke cupfinale av en eller annen grunn.


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 11 jun 08, 17:41
Opprinnelig postet av ffkmufc

Alle TL laga fikk lett motstand. NFF er en skandale, det blir ikke rett at NFF skal sette opp kampene..

 

Men bra for oss, vi går nok videre!

Det er faktisk ganske vanlig i de fleste idretter, at det er en form for seeding før turneringene starter.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 jun 08, 17:51

Ull/Kisa, en av de gamle rivalene jeg mislikte å møtene med i 2. divisjon det. Sammen med FF Lillehammer. De fikk jo begge grisebank da vi hadde Eggen-turbo det siste året der nede. Faktisk kun tre TL-lag som har bortebane denne runden, det kan vel bety at bomben også smeller i en av de kampene.

 

Synd at Moss møter Start, hadde et lite håp om å slå dem begge ut av cupen, nå ble det brått veldig vanskelig å håpe på hvem av de som går videre.  


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 11 jun 08, 18:39

Herlig! Da kan jeg gå til kamp for en gangs skyld Laughing

Ull/Kisa har i noen år kjempet i toppen, eller ihvertfall på øvre halvdel av tabellen, i 2 divisjon. Husker kampen siste året FFK var i 2 div, da vi vant 5-0 på Jessheim.

Så langt i år har Ull/Kisa gjort det bra. Topper avd 4 med 18 poeng (sammen med Bærum) etter sterke resultater i de siste kampene. De to siste kampene mot forholdsvis god motstand, Tromsø 2 og RBK2 har endt henholdsvis 0-0 (b) og 6-1 (h).

Men absolutt et lag som FFK bør slå ganske greit. 


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 11 jun 08, 19:10
Opprinnelig postet av ffkmufc

Alle TL laga fikk lett motstand. NFF er en skandale, det blir ikke rett at NFF skal sette opp kampene..

 

Men bra for oss, vi går nok videre!

 

Det var jeg også overbevist om på forhånd. Typisk for 3 runde at NFF kaster det som måtte være igjen av mindre lag til ulvene mot TL-lag - gjerne på bortebane. Og ikke et eneste TL-oppgjør..

 Det er NFF's måte å prøve å unngå at et lag fra f.eks 2 div kommer langt. Dermed ligger det til rette for at de presumptivt større lagene med ofte flere supportere kommer langt. Dermed flere kroner i kassa!

Selv synes jeg det er en skam at det settes opp istedet for å trekkes når det har kommet så langt som 3 runde! Skulle faktisk gjerne sett trekning allerede tidligere, som i England..

 Hva vår kamp gjelder, er jeg fornøyd med nok en bortekamp i 3 runde - siden det med stor sannsynlighet betyr hjemmebanefordel senere ;)

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 11 jun 08, 20:08

Opprinnelig postet av FFK1903
Synd at Moss møter Start, hadde et lite håp om å slå dem begge ut av cupen, nå ble det brått veldig vanskelig å håpe på hvem av de som går videre.  

Håper Start går videre, og at vi møter dem sent, gjerne i semifinalen eller finalen... Morro å kunne knuse drømmene deres i cupen nok en gang!

---------------------------

Jeg vil ha Wallace på plass i FIFA08!


planke

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 mar 08
Innlegg: 20

Lagt til: 11 jun 08, 20:27
jeg bor ca. 10 min fra Jessheim stadion,hvor ull/kisa spiller, har sett noen kamper i fjor. Ull/kisa bør slås.. Men vi bør passe opp fo Eirik Soltvedt. Han er en god spiss, scorer nesten i hver kamp.

Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 jun 08, 21:32
Endret: 11 jun 08, 21:33
Endret av: Willy Renè
Opprinnelig postet av Biscuitman88
Opprinnelig postet av ffkmufc

Alle TL laga fikk lett motstand. NFF er en skandale, det blir ikke rett at NFF skal sette opp kampene..

 

Men bra for oss, vi går nok videre!

 

Det var jeg også overbevist om på forhånd. Typisk for 3 runde at NFF kaster det som måtte være igjen av mindre lag til ulvene mot TL-lag - gjerne på bortebane. Og ikke et eneste TL-oppgjør..

 Det er NFF's måte å prøve å unngå at et lag fra f.eks 2 div kommer langt. Dermed ligger det til rette for at de presumptivt større lagene med ofte flere supportere kommer langt. Dermed flere kroner i kassa!

Selv synes jeg det er en skam at det settes opp istedet for å trekkes når det har kommet så langt som 3 runde! Skulle faktisk gjerne sett trekning allerede tidligere, som i England..

 Hva vår kamp gjelder, er jeg fornøyd med nok en bortekamp i 3 runde - siden det med stor sannsynlighet betyr hjemmebanefordel senere ;)

Ikke enig.

Det hadde vært merkelig om NFF hadde satt opp FFK-Stabæk i 3. runde, og i tillegg 2 stk. 2.div-lag mot hverandre.  Det har aldri skjedd tidligere, og det kommer ikke til å skje. Hadde det derimot vært trekning så hadde det vært en annen sak.

Heldigvis er det ikke trekning før 4. runde, og det er etter min mening det rette, før i tiden var det faktisk ikke trekning før i kvarten.  Og det har år om annet forekommet "askeladder" som har gått  langt i "køppen".

At forbundet skulle "hjelpe" et 2.div-lag til finalen er helt feil, det er sportslige  hensyn som gjelder, tippeligaen er bedre enn 2. div. og skal selvfølgelig ha fortrinn i cupen.

---------------------------

Take me back to The Black Hills, to The Black Hills of Dakota, to the beautiful Indian country, that I love.


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 11 jun 08, 21:42

Her er vi uenige. Klart 2 div lag ikke skal hjelpes i cupen, men det er det da heller ingen grunn til at TL lag skal.. I England trekker de jo helt fra første runde, og selv hjemme/bortebane avgjøres av trekningen. Ergo flere stor-oppgjør allerede i tidligere runder. 

Skulle gjerne sett dette også i Norge.  Synes det rett og slett blir for dumt at de høye herrer i NFF skal sitte og regissere hele greia. Men smak og behag...

Tror vi får være enige om å være uenige :)

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24