Husk meg
Brukernavn
Passord

Gi Kvisvik ny kontrakt Nå

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 jun 08, 19:08
Opprinnelig postet av FFK1903

Det blir uansett synsing, selv om han kom inn og løsnet opp spillet. Du skriver for øvrig som om at FFK aldri kan hente en Raymond-erstatter og ser kun i egne rekker. I dagens stall så har han noe de andre ikke har, men det betyr ikke at vi kan hente inn en i sommer, noe jeg også tror vi gjør.  

Hvis FFK har råd til å hente og lønne en spiller som har alle Raymonds kvaliteter pluss det som noen mener Raymond mangler, ja da skal de jammen få spenne mer penger enn det de får ved å selge unna Tarik pluss et par av typen Tegstrøm/West... Hvor mye betalte vi for Raymond "med alle hans svakheter"?
Lurer også på hva Barsom har gjort i årets serie som gjør at han blir foretrukket på venstre kant. Mannen er etter min mening en gedigen skuffelse ut fra det han viste i treningskampene før seriestart....


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 jun 08, 19:26
Du får det til å høres ut som Kvisvik er uerstattelig, noe han overhodet ikke er. Hvor mange kvaliteter utover en pasningsfot er det vi snakker om egentlig?

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 11 jun 08, 19:31
Endret: 11 jun 08, 19:32
Endret av: Patrioten

Opprinnelig postet av FFK1903
Du får det til å høres ut som Kvisvik er uerstattelig, noe han overhodet ikke er. Hvor mange kvaliteter utover en pasningsfot er det vi snakker om egentlig?

Det holder vel med en pasning , så lenge han har, en, to, tre målgivende og vi vinner, gjør det ikke det


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 11 jun 08, 20:23
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av FFK1903

Det blir uansett synsing, selv om han kom inn og løsnet opp spillet. Du skriver for øvrig som om at FFK aldri kan hente en Raymond-erstatter og ser kun i egne rekker. I dagens stall så har han noe de andre ikke har, men det betyr ikke at vi kan hente inn en i sommer, noe jeg også tror vi gjør.  

Hvis FFK har råd til å hente og lønne en spiller som har alle Raymonds kvaliteter pluss det som noen mener Raymond mangler, ja da skal de jammen få spenne mer penger enn det de får ved å selge unna Tarik pluss et par av typen Tegstrøm/West... Hvor mye betalte vi for Raymond "med alle hans svakheter"?
Lurer også på hva Barsom har gjort i årets serie som gjør at han blir foretrukket på venstre kant. Mannen er etter min mening en gedigen skuffelse ut fra det han viste i treningskampene før seriestart....

Barsom skuffer stort og både Kvisvik og Kouadio burde være foretrukket fremfor han

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 11 jun 08, 21:22

Opprinnelig postet av FFK1903
Du får det til å høres ut som Kvisvik er uerstattelig, noe han overhodet ikke er. Hvor mange kvaliteter utover en pasningsfot er det vi snakker om egentlig?

Hva med fotballforståelse? Blikk for spillet? Det er ikke først og fremst i føttene det ligger om man er god til å slå pasninger. Det ligger snarere i blikket for spillet, evnen til å se muligheter, medspillere på løp, åpninger i forsvaret.

Kvisvik kritiseres ofte for å ikke ta dype defensive løp. Men gang på gang ser vi at når motstanders angrep blir brutt, så ligger Kvisvik spillbar ut på venstrekanten, og hvis f.eks Tarik går på løp umiddelbart så er vi én pasning unna en målfarlig kontring. Takket være Kvisvik evne til å gjøre seg spillbar i rette øyeblikk og til å både se og slå den nødvendige geniale pasningen.

Utover det er Kvisvik også meget sterk til å holde på ballen, og han gjør motstanderne nervøse og usikre. Det siste av gode grunner. Man vet aldri hva Kvisvik kan finne på, han skaper sjansert ut av ingenting og er således lei å forsvare seg mot.

Å redusere alt dette til at Kvisvik kun har en god pasningsfot og spørre hva det egentlig er verdt, det vitner om veldig lite fotballforståelse. Du får heller unnskylde at jeg sier det. Alternativt er dette utslag av en vilje til å kritisere Kvisvik som jeg har vanskelig for å forstå.

Som jeg har sagt flere ganger, det finnes massevis av andre idretter man kan la seg fascinere av hvis ekstrem fysisk innsats er det man verdsetter mest. Jeg for min del synes fotball er gøy fordi spillet åpner for aktører som Kvisvik som bidrar med noe annet enn bare fysisk slit. Vi trenger flere spillere som Kvisvik, ikke færre.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 11 jun 08, 21:29

Opprinnelig postet av paco
Barsom skuffer stort

Barsom har hatt en dårlig periode nå. Jeg har inntrykk av at han er en veldig fin fyr som det er bra å ha i troppen, men kanskje hadde det vært like bra å la ham hvile noen kamper, så han kan finne igjen formen. At fyren har mye inne er det liten tvil om, men for tiden får han det ikke riktig til. Kanskje det hadde vært en idé å prøve ham på høyrekant? Jeg kan ikke helt se hva Grønhagen har å tape på det akkurat nå.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


PlatinumCruiser

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 11 jun 08, 22:28

Jeg må bryte min tausehetsplikt for siste gang.

 Nå er jeg rett og slett så utrolig oppgitt. Jeg kommer ikke lenger til å støtte klubben, økonomisk eller verbalt, dersom Kvisvik forsvinner. Måten han har blitt skviset ut av klubben på gjør meg uvel. Jeg ønsker han alt godt i Sparta Sarpsborg, eller hva den klubben i Sarpsborg heter.  Fredrikstad FK er ikke lenger hva det var. Jeg har mistet gleden ved å gå på kamp - dette er på grunn av laget det stilles med og måten det spilles fotball på. Jeg gidder ikke bry meg med en klubb uten sjel. Fotball skal være underholdning! Om det fortsetter i den retningen vi er på vei nå, ender vi opp som landslaget til Hellas. Da koser jeg meg heller med fest-fotball på Nadderud. Den dagen Fredrikstad begynner å underholde igjen, kommer nok jeg og mange fler tilbake. Takk for nå.


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1124

Lagt til: 11 jun 08, 22:48
Du får gjøre som du vil men det fins en tid etter raymond også husk det.

pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 11 jun 08, 22:55
Opprinnelig postet av PlatinumCruiser

 Den dagen Fredrikstad begynner å underholde igjen, kommer nok jeg og mange fler tilbake. Takk for nå.

 Så du mener Kvisvik er den eneste spilleren i FFK som spiller "underholdende"? Resten av laget spiller destruktiv og kjedelig Hellas-fotball?

 Vi har kommet til et punkt hvor vi faktisk må innse at Kvisvik ikke er god nok for et FFKlag som skal holde seg i toppen. "Kill your darlings" er vel et utrykk som passer bra i denne situasjonen, ikke bokstavlig talt selvfølgelig. Ja, Kvisvik er den spilleren som ofte har den geniale og forløsende pasningen. Men vi har ikke råd til å ha en så godt betalt spiller i troppen, bare fordi han har en vakker assist hver 5. kamp.

Som Holters sier vil det være best for alle parter om han signerer for Sparta eller Moss.

---------------------------

These pretzels are making me thirsty!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 jun 08, 23:00

Opprinnelig postet av FFK1903
Du får det til å høres ut som Kvisvik er uerstattelig, noe han overhodet ikke er. Hvor mange kvaliteter utover en pasningsfot er det vi snakker om egentlig?

Han er ikke uerstattelig, men en som er bedre og yngre vil koste skjorta og selv om vi spenner millioner så vet vi aldri helt sikkert hva vi får. Nå har vi Raymond med hans kvaliteter og mangler og vi vet hva vi har.
Passningsfoten er jo i og for seg nok, i tillegg har Raymond høy fotball-intelligens, ro med ballen og han gjør medspillere bedre (han gjør bl.a Raijo til målscorerWink). Fotball er mer enn å springe 10 km pr kamp. Heldigvis


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 jun 08, 23:04
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av FFK1903
Du får det til å høres ut som Kvisvik er uerstattelig, noe han overhodet ikke er. Hvor mange kvaliteter utover en pasningsfot er det vi snakker om egentlig?

Hva med fotballforståelse? Blikk for spillet? Det er ikke først og fremst i føttene det ligger om man er god til å slå pasninger. Det ligger snarere i blikket for spillet, evnen til å se muligheter, medspillere på løp, åpninger i forsvaret.

Kvisvik kritiseres ofte for å ikke ta dype defensive løp. Men gang på gang ser vi at når motstanders angrep blir brutt, så ligger Kvisvik spillbar ut på venstrekanten, og hvis f.eks Tarik går på løp umiddelbart så er vi én pasning unna en målfarlig kontring. Takket være Kvisvik evne til å gjøre seg spillbar i rette øyeblikk og til å både se og slå den nødvendige geniale pasningen.

Utover det er Kvisvik også meget sterk til å holde på ballen, og han gjør motstanderne nervøse og usikre. Det siste av gode grunner. Man vet aldri hva Kvisvik kan finne på, han skaper sjansert ut av ingenting og er således lei å forsvare seg mot.

Å redusere alt dette til at Kvisvik kun har en god pasningsfot og spørre hva det egentlig er verdt, det vitner om veldig lite fotballforståelse. Du får heller unnskylde at jeg sier det. Alternativt er dette utslag av en vilje til å kritisere Kvisvik som jeg har vanskelig for å forstå.

Som jeg har sagt flere ganger, det finnes massevis av andre idretter man kan la seg fascinere av hvis ekstrem fysisk innsats er det man verdsetter mest. Jeg for min del synes fotball er gøy fordi spillet åpner for aktører som Kvisvik som bidrar med noe annet enn bare fysisk slit. Vi trenger flere spillere som Kvisvik, ikke færre.

AmenLaughing


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 jun 08, 23:29
Endret: 11 jun 08, 23:41
Endret av: Rey
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Hva med fotballforståelse? Blikk for spillet? Det er ikke først og fremst i føttene det ligger om man er god til å slå pasninger. Det ligger snarere i blikket for spillet, evnen til å se muligheter, medspillere på løp, åpninger i forsvaret.

Jada, men alt dette resulterer i én ting, nemlig gode pasninger. Problemet er at han har sine øyeblikker, og at de kommer mer og mer sjeldent. Hadde han prestert godt i en hel kamp litt oftere så hadde han vært gull verdt. Men han redder seg som regel ofte på en enkelt pasning, selv om han har spilt elendig resten av kampen.

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Kvisvik kritiseres ofte for å ikke ta dype defensive løp. Men gang på gang ser vi at når motstanders angrep blir brutt, så ligger Kvisvik spillbar ut på venstrekanten, og hvis f.eks Tarik går på løp umiddelbart så er vi én pasning unna en målfarlig kontring. Takket være Kvisvik evne til å gjøre seg spillbar i rette øyeblikk og til å både se og slå den nødvendige geniale pasningen.

Utover det er Kvisvik også meget sterk til å holde på ballen, og han gjør motstanderne nervøse og usikre. Det siste av gode grunner. Man vet aldri hva Kvisvik kan finne på, han skaper sjansert ut av ingenting og er således lei å forsvare seg mot.

Nødvendigvis må det komme noe positivt ut ved å stå å sparke i gresset ved midtsirkelen også. Han blir som en omvendt sweeper å regne. Det finnes faktisk en del spillere som både tar de defensive løpene, og som spurter opp igjen å gjør seg spillbar. Fordelen med disse er at de også kan klare å løpe forbi midtsirkelen og fortsette ned til dødlinjen og dermed skape noe på egenhånd. Kvisvik er avhengig av at det kommer spillere på løp, slik at han kan prikke pasningene fra der han står og mottar pasningene fra forsvaret omtrent.

Og kommer det ikke noen på løp, så ja, så skal han ha for at han kan holde på ballen, men jeg vil heller se en spiller som tar iniativ selv og stormer mot mål, fremfor å være avhengig av andre.

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Å redusere alt dette til at Kvisvik kun har en god pasningsfot og spørre hva det egentlig er verdt, det vitner om veldig lite fotballforståelse. Du får heller unnskylde at jeg sier det. Alternativt er dette utslag av en vilje til å kritisere Kvisvik som jeg har vanskelig for å forstå.

Som jeg har sagt flere ganger, det finnes massevis av andre idretter man kan la seg fascinere av hvis ekstrem fysisk innsats er det man verdsetter mest. Jeg for min del synes fotball er gøy fordi spillet åpner for aktører som Kvisvik som bidrar med noe annet enn bare fysisk slit. Vi trenger flere spillere som Kvisvik, ikke færre.

Det var selvsagt satt litt på spissen, men likevel, det finnes bedre alternativer der ute enn Kvisvik. Han er ingen kantspiller i ordets rette forstand. Han minner mer om en sentral midtbanespiller som står rundt midten og slår pasningene fremover. Han er ikke en spiller som dribler seg nedover sidelinjen for å slå pasningene inn mot mål. Så klart er Kvisvik morsom å se på, og øyeblikkene han er i spillerhumør er stor underholdning, men når det blir mer og mer sjeldent disse høydepunktene kommer så føler jeg det blir feil å gi han millionlønn. I hvert fall når han etter hvert gode innhopp kommer med ytringer om enten mer spilletid eller mer lønn. Han lever veldig på øyeblikkene sine, og han lever lenge på dem. Enkelte snakker jo varmt om de to innhoppene mot Molde og Glimt ennå. Han har spilt fra start mot både Lyn og RBK, i tillegg til å kommet inn som innbytter i tre andre kamper. Han har ikke utrettet all verden i de kampene. Cupfinalen 2006 ble redningen hans for en ellers svak sesong, og det eneste han blir husket for den sesongen. Det virker som et øyeblikks magi tilgir flere kamper under pari for Kvisvik...

Jge kommer til å savne Kvisvik om han drar, men jeg dro vi til syvende og sist kommer godt ut av det. Jge går litt samme følelsen som da enkelte her inne ville sparke Eggen og flere mente at aldri i verden om vi kunne få en bedre trener. Så dukker det opp en ukjent svenske og gjør FFK til et stabilt lag og som har tatt gode steg mot toppen. Husk at tiden med lykkejegere og tidligere mossespillere som løper ned dørene på stadion for å få kontrakt er forbi. Nå har vi en speider som sjekker spillerne godt før de blir kjøpt. Pereira tror jeg aldri hadde spilt for FFK om Eggen hadde vært trener...

 

Mod: Fikset siteringer :)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 12 jun 08, 08:59
Opprinnelig postet av PlatinumCruiser

Jeg må bryte min tausehetsplikt for siste gang.

 Nå er jeg rett og slett så utrolig oppgitt. Jeg kommer ikke lenger til å støtte klubben, økonomisk eller verbalt, dersom Kvisvik forsvinner. Måten han har blitt skviset ut av klubben på gjør meg uvel. Jeg ønsker han alt godt i Sparta Sarpsborg, eller hva den klubben i Sarpsborg heter.  Fredrikstad FK er ikke lenger hva det var. Jeg har mistet gleden ved å gå på kamp - dette er på grunn av laget det stilles med og måten det spilles fotball på. Jeg gidder ikke bry meg med en klubb uten sjel. Fotball skal være underholdning! Om det fortsetter i den retningen vi er på vei nå, ender vi opp som landslaget til Hellas. Da koser jeg meg heller med fest-fotball på Nadderud. Den dagen Fredrikstad begynner å underholde igjen, kommer nok jeg og mange fler tilbake. Takk for nå.

Fotballspillere i tippeligaen får relativt bra betalt. Da synes jeg det er respektløst overfor både klubb, sponsorer og publikum å ikke gidde å trene slik at han er i best mulig form til enhver tid. Det hjelper ikke å være god med ballen hvis du ikke orker å følge med i spillet, og å være der ballen er. Dagens fotball er så tett at alle må jobbe både defensivt og offensivt. Ingen klubber, ei heller FFK, har råd til å dra på luksus dyr.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 12 jun 08, 13:18
Opprinnelig postet av PlatinumCruiser

Jeg må bryte min tausehetsplikt for siste gang.

 Nå er jeg rett og slett så utrolig oppgitt. Jeg kommer ikke lenger til å støtte klubben, økonomisk eller verbalt, dersom Kvisvik forsvinner. Måten han har blitt skviset ut av klubben på gjør meg uvel. Jeg ønsker han alt godt i Sparta Sarpsborg, eller hva den klubben i Sarpsborg heter.  Fredrikstad FK er ikke lenger hva det var. Jeg har mistet gleden ved å gå på kamp - dette er på grunn av laget det stilles med og måten det spilles fotball på. Jeg gidder ikke bry meg med en klubb uten sjel. Fotball skal være underholdning! Om det fortsetter i den retningen vi er på vei nå, ender vi opp som landslaget til Hellas. Da koser jeg meg heller med fest-fotball på Nadderud. Den dagen Fredrikstad begynner å underholde igjen, kommer nok jeg og mange fler tilbake. Takk for nå.

Det beviser vel bare hvilken type supporter du er! Jeg elsker FFK uansett og vil støtte guttane uansett! Er FFK i hjertet ditt er det der for alltid uansett!! Og å sammenligne FFK med Hellas er fornærmning mot FFK, som ikke har noen grobrunn i virkeligheten. Se på hvor mange mål vi har scoret i forhold til andre lag. Slutt med sutring og klaging og støtt guttane!!

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 12 jun 08, 14:29
Ett hundre prosent enig med kanogvetalt, ikke sikker på hvor ofte det har skjedd, men here it goes!

---------------------------

-Elsker alle-


thh

Knøttespiller
Ble medlem: 07 mai 08
Innlegg: 46

Lagt til: 12 jun 08, 15:34
Opprinnelig postet av schpa84

Det beviser vel bare hvilken type supporter du er! Jeg elsker FFK uansett og vil støtte guttane uansett! Er FFK i hjertet ditt er det der for alltid uansett!! Og å sammenligne FFK med Hellas er fornærmning mot FFK, som ikke har noen grobrunn i virkeligheten. Se på hvor mange mål vi har scoret i forhold til andre lag. Slutt med sutring og klaging og støtt guttane!!

Dette er jeg veldig enig i !!Wink

---------------------------

theiv


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 12 jun 08, 15:38
Stiller meg i rekken av de som er enige !

---------------------------

Take me back to The Black Hills, to The Black Hills of Dakota, to the beautiful Indian country, that I love.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 12 jun 08, 20:00
spillere kommer og spillere går sånt er livet.  vi bør være voksene nok nå til og støtte opp om dem som avgjør hvem som skal være i klubben eller gå. Bør ikke lage ny ringberg greier ut av dette.

---------------------------

http://keiko99.net


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 12 jun 08, 21:14
Opprinnelig postet av HotDream

 

Nå har vi Raymond med hans kvaliteter og mangler og vi vet hva vi har.

Det er jo nettopp det som er problemet med Kvisvik, vi vet aldri hva vi får når han entrer banen. Noen ganger er han et unikum, andre ganger er han forferdelig dårlig. Klubben har vært i samtaler med Kvisvik, men de klarte altså ikke å bli enige. Det må jo være fullt forståelig for alle, at klubben ikke ønsker å forlenge kontrakten til en så ustabil og aldrende spiller, med mer enn 1 år. Etter mitt skjønn har Kvisvik totalt sett kostet klubben mer enn han har prestert, og hans evinnelige frieri til media for å markedsføre seg selv og å presse klubben gir meg også vond smak i munnen.

PAC burde være et lysende forbilde for Kvisvik. Han er en spiller med følelser for klubben, ikke bare følelser for de pengene som følger med. 

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 12 jun 08, 21:49

Opprinnelig postet av djpete
PAC burde være et lysende forbilde for Kvisvik. Han er en spiller med følelser for klubben, ikke bare følelser for de pengene som følger med. 

Amen! Gi heller PAC et nytt og bedre tilbud. Synes han har vært positiv de gangene han har spilt. Han bidrar iallefall offensivt.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3