Husk meg
Brukernavn
Passord

Gi Kvisvik ny kontrakt Nå

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 11 jun 08, 07:05

Conny vil ha "Super-Ray"

Jobben med finansieringen er i gang Sarpsborg Fotball Invest frir til det øvrige næringslivet "Super-Ray" glad for interessen fra hjembyen

Conny Karlsson (54) trengte bare ett møte med Raymond Kvisvik (33) for å være overbevist om at "Super-Ray" er en mann for Sarpsborg Sparta.
http://www.sa.no/sport/ssf/article3598603.ece


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 jun 08, 07:38
Endret: 11 jun 08, 07:42
Endret av: Holters

Dette ville ha vært det beste for alle parter. Uansett hva man mener om Kvisvik eller ei, så er det ikke noe poeng i at han blir værende i Fredrikstad når det sportslige apparatet ikke vurderer ham som god nok for startelleveren likevel. Da hjelper det lite hva vi supportere mener og ønsker. Å forlenge med Kvisvik i ett eller tre år når vi allerede nesten ikke benytter ham virker veldig unødvendig. Det er å kaste bort ressurser vi kunne ha brukt på andre spillere.

Jeg har troa på at FFK klarer å hente inn en enda bedre spiller, og det er nok bare aktuelt dersom klubben klarer å slanke stallen i sommer. Skulle det vise seg at Spilleinvest ønsker at Kvisvik skal bli værende i klubben, så får han nok det. Sånn har fotballen blitt.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 jun 08, 09:15
Opprinnelig postet av kanogvetalt

For det andre er FFK blant de mestscorende, så det er ikke så mange pasninger som har blitt spolert.


Vi produserer flest sjanser i serien, så du skriver jo tull.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 jun 08, 09:21
Opprinnelig postet av FFK1903


Kvisvik står fortsatt med to assist uansett hva du regner med eller ikke.


Og de assistene har gitt oss hvor mange poeng? 6?

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 jun 08, 09:31
Opprinnelig postet av Holters

Dette ville ha vært det beste for alle parter. Uansett hva man mener om Kvisvik eller ei, så er det ikke noe poeng i at han blir værende i Fredrikstad når det sportslige apparatet ikke vurderer ham som god nok for startelleveren likevel. Da hjelper det lite hva vi supportere mener og ønsker. Å forlenge med Kvisvik i ett eller tre år når vi allerede nesten ikke benytter ham virker veldig unødvendig. Det er å kaste bort ressurser vi kunne ha brukt på andre spillere.

Jeg har troa på at FFK klarer å hente inn en enda bedre spiller, og det er nok bare aktuelt dersom klubben klarer å slanke stallen i sommer. Skulle det vise seg at Spilleinvest ønsker at Kvisvik skal bli værende i klubben, så får han nok det. Sånn har fotballen blitt.


Det er spillere i stallen som bør ut lenge før Raymond om stallen skal slankes for å få plass til nye spillere. Nevner noen: Brian West og Andreas Tegstrøm bør selges. Agim Shabani, Christian Halvorsen og Martin Elvestad bør kanskje leies ut en stund for å få spilletid i f.eks. Adeccoligaen? Vidar Martinsen er vel mer eller mindre ute? Med andre ord: God plass til Raymond Kvisvik i stallen selv om du har trua på at FFK kan hente en spiller som er enda bedre....

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 jun 08, 09:57

Nå er det bare Elvestad som spiller i samme lagdel som Kvisvik, og ikke engang han er en kantspiller. Ergo er ingen av de du lister opp vesentlige (direkte konkurrenter) for om man ønsker å beholde Kvisvik eller ei, selv om jeg tror du er svært nærme sannheten når det gjelder salg og utlån.

De to eldre spillerne du nevner (West og Tegström) blir nok "lagt ut for salg" i sommer, men de blir nok vanskelige å få solgt, da begge trolig sitter på gode kontrakter. Ungguttene du nevner blir trolig vurdert for utlån, men de er jo uansett ikke de største "utgiftspostene". Vidar Martinsen sliter med kneet, og karrieren kan jo være over for hans del. Men disse spillerne har ingenting å si for om det er plass til Kvisvik eller ei. Her er regnestykket at han sliter benken, altså blir vurdert bak andre spillere i stallen allerede, og eventuelle nye forsterkninger inn.

Det er liten tvil at FFK først og fremst trenger offensive forsterkninger, selv om vi har mye kvantitet på topp og 8 (9 med Stadheim) spillere i midtbaneleddet. For å få nye spillere inn i disse lagdelene, så må noen ut, og Kvisvik som kun har kontrakt ut sesongen er nok en av de enkleste "å få ut", da han neppe er i fremtidsplanene til FFK.

Bak på banen har vi faktisk veldig tynn dekning. Vi har bare 5 som virkelig holder nivået (Czwartek, Piiroja, Gerrbrand, Wallace og Ophaug), to unggutter som trolig ikke er gode nok (per dags dato) og en som går konstant skadet. Vi tåler ikke mange skader bak heller. Det er jo en grunn til å la unggutene få være i klubben ut sesongen, så får man heller vurdere etter sesongslutt om det beste for deres videre utvikling kan være et utlån.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 jun 08, 10:04
Endret: 11 jun 08, 10:05
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av HotDream
Og de assistene har gitt oss hvor mange poeng? 6?

 

Det kommer helt an på hvordan man ser det. Han hadde assist på den forløsende førstescoringen mot Glimt, men vi vant 2-0, så ingen vet hvor avgjørende den assisten er for poengene. Mot Molde la han også opp til førstemålet, men da scoret Molde etterpå og etter det igjen scoret vi 2-1-målet som ga seieren.

 

Jeg mener det blir feil å si at de to assistene alene ga oss seks poeng i hvert fall, men en viktig faktor var de nok.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 jun 08, 11:02
Opprinnelig postet av FFK1903

Det kommer helt an på hvordan man ser det. Han hadde assist på den forløsende førstescoringen mot Glimt, men vi vant 2-0, så ingen vet hvor avgjørende den assisten er for poengene. Mot Molde la han også opp til førstemålet, men da scoret Molde etterpå og etter det igjen scoret vi 2-1-målet som ga seieren.

Jeg mener det blir feil å si at de to assistene alene ga oss seks poeng i hvert fall, men en viktig faktor var de nok.

Sa jo ikke det. Det var spørsmålstegn bak, men la oss si 4 poeng da, som er forskjellen mellom seier og uavgjort i de 2 kampene.
Poenget mitt er at Raymond fortsatt har evnen til å komme inn og endre kamper hvor vi sliter, og han gjør også at spillere som Tarik og Gardar gjør bedre kamper. Raijo scorer jo så og si aldri på passning fra andre enn Raymond.... Barsom og Kasey mangler det samme overblikket og serverer sjelden eller aldri noen avgjørende passninger. Kouadio (dribler seg sliten) mangler framdrift og går seg som regel fast. Gashi er ingen tilrettelegger. Vi trenger Raymond!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 11 jun 08, 11:47
Enig i at vi trenger han for å være en superreserve, ikke for å starte kampene.

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 11 jun 08, 11:51
Det er helt opplagt at FFK er bedre med Kvisvik på banen.De andre foran får jo en helt annen fotballforståelse og binder opp flere forsvarere. Dette gir jo også større rom og angrepet blir ikke så forutsigbart.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 11 jun 08, 12:16
Til tider stemmer det 1947, de få periodene Kvisvik er i "form" i innbyttene sine, nå de siste gangene har ikke det funka så bra heller, nå får han ikke spille mer, merkelig Grønhagen ikke ser det alle her inne ser ;)

thh

Knøttespiller
Ble medlem: 07 mai 08
Innlegg: 46

Lagt til: 11 jun 08, 12:16

Kvisvik er best som venstre midtbane, og slik som Barsom spiller om dagen er jeg ikke i tvil om hvem jeg ville benyttet.

La merke til at Barsom spilte sentralt mot Skeid. Da var han benens desidert dårligste. Jeg fikk nesten sjokk over hvor tafatt og lite konstruktiv han var.Noe bedre var det da han ble flyttet til kanten i 2. omg.

Så mot Stabekk var Barsom så der..., Mens igjen mot Tromsø igjen meget svak. Neste kamp ville jeg satset på Kvisvik.

Konklusjonen må bli at per idag er Kvisvik 1. valg på venstre midtbane.

GI KVISVIK NY ETTÅRS KONTRAKT. (MEN TIL VILKEN PRIS????)

---------------------------

theiv


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 11 jun 08, 12:22

Opprinnelig postet av 1947modell
Det er helt opplagt at FFK er bedre med Kvisvik på banen.De andre foran får jo en helt annen fotballforståelse og binder opp flere forsvarere. Dette gir jo også større rom og angrepet blir ikke så forutsigbart.

 

Med andre ord, du stiller altså spørsmålstegn over Grønis fotballfaglige kunnskaper, eller objektivitet?Eller ønsker han bare rett og slett ikke å stille med det til enhver tid beste lag tror du?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 11 jun 08, 12:22

Helt i orden at Kvisvik er en av de beste tilretteleggerene, men det er jo en kjensgjerning at man må faktisk prestere og bidra på trening for å få spille. Så det er kanskje der det ligger? At han rett og slett ikke presterer godt nok på trening.

Og når de langt inn i serien sier at han fortsatt ikke holder i 90 min. Så bør vel mannen snart tenke litt på egentrening for å få lov til å starte kamper.

Er klar over at han var skadet en periode, men at det skal ta så fryktelig lengere tid for han å komme opp på topp nivå igjen, tar jeg som ett tegn på dårlig innsats for å komme tilbake.

 

For egen regning

 


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 11 jun 08, 16:00
Opprinnelig postet av stjernengutt

Opprinnelig postet av 1947modell
Det er helt opplagt at FFK er bedre med Kvisvik på banen.De andre foran får jo en helt annen fotballforståelse og binder opp flere forsvarere. Dette gir jo også større rom og angrepet blir ikke så forutsigbart.

 

Med andre ord, du stiller altså spørsmålstegn over Grønis fotballfaglige kunnskaper, eller objektivitet?Eller ønsker han bare rett og slett ikke å stille med det til enhver tid beste lag tror du?

Stiller meg på ingen måte over Grønis sine disponeringer,men det er jo en kjennsgjerning at de fleste her inne og ellers rundt omkring vil ha Kvisvik. Enhver forståsegpåer ønsker hans kvaliteter tilbake og det tror jeg han får med mer spilletid. Mannen er jo en artist som må ha kamper for å kommer i form. Det har han ikke fått. FFK vil garantert heve seg i spillet med Kvisvik i god form og gleden over å få spille. Det ssamme skjedde i Bergen, han fikk spille seg i kampform. Aldri har han vært noen defensiv kjempe og blir det vel heller aldri nå som han heller mot karriereslutt på topplan,men jeg mener forsatt at han bør få ny kontrakt.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 jun 08, 16:36

Sånnsom formen til Barsom har vært i det siste, mener jeg vi trenger en reserve på venstrekanten. Vi har Kouadio og Thomassen, men det er umulig å si om noen av dem vil slå til noe særlig i Tippeligaen. Derfor mener jeg at vi bør beholde Kvisvik, for å kjøpe en ny venstrekant som er veldig god når vi har Barsom og de to jeg nevnte over, er litt rart. Skal vi være et topplag, må vi ha bredde i stallen. Det mener jeg Raymond Kvisvik gir oss.

Men jeg syns ikke han bør få mer enn en ettårskontrakt. Jeg tror Raymond spiller best under litt press, og at han kan bli litt for slækk hvis han vet at han har en treårskontrakt med bra lønn..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 11 jun 08, 16:55
Press? Han har vel nok press med gjlden sin.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 jun 08, 17:08
Med treårskontrakt(eller lignende) og god lønn, er han godt forsikret økonomisk. Hvis han har en ettårskontrakt og vet at FFK fornyer hvis han presterer bra, må han jo prestere bra..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 11 jun 08, 17:37

Han har prøvd å overbevise om å få ny kontrakt i hele år, skal han få ettårskontrakt å håpe han begynner å prestere av den grunn? Embarassed


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 jun 08, 17:46
Opprinnelig postet av HotDream
Sa jo ikke det. Det var spørsmålstegn bak, men la oss si 4 poeng da, som er forskjellen mellom seier og uavgjort i de 2 kampene.

Poenget mitt er at Raymond fortsatt har evnen til å komme inn og endre kamper hvor vi sliter, og han gjør også at spillere som Tarik og Gardar gjør bedre kamper. Raijo scorer jo så og si aldri på passning fra andre enn Raymond.... Barsom og Kasey mangler det samme overblikket og serverer sjelden eller aldri noen avgjørende passninger. Kouadio (dribler seg sliten) mangler framdrift og går seg som regel fast. Gashi er ingen tilrettelegger. Vi trenger Raymond!

Det blir uansett synsing, selv om han kom inn og løsnet opp spillet. Du skriver for øvrig som om at FFK aldri kan hente en Raymond-erstatter og ser kun i egne rekker. I dagens stall så har han noe de andre ikke har, men det betyr ikke at vi kan hente inn en i sommer, noe jeg også tror vi gjør. Så lenge han vel ikke er fornøyd med å være superreserve så tror jeg det er riktig av både klubb og spiller å skilles.  



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340