Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK2 tapte igjen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 02 jun 08, 21:11

Heller ikke i kveld klarte FFK 2 å vinne på hjemmebane. Modum ble for sterke og vant 3-4. -Vi er br med i begynnelsen av 1. omgang, og det er bra å hente opp en tomålsledelse, men helheten er for dårlig, og vi slipper til Modum alt for lett for ofte, sa trener Tom Freddy Aune etter kampen.

www.fredrikstadfk.no/content/view/1060/1/

Skuffende at ikke Agim Shabani, Joachim Thomassen, Raymond Kvisvik og Brian West, ikke klarer prestere bedre når de er a lagstroppen.


MariusFFK

Juniorspiller

Ble medlem: 04 apr 07
Innlegg: 89

Lagt til: 02 jun 08, 21:23
Trulsen nok en gang

---------------------------

Så ut som jeg drepte han - Kvisvik om det gule kortet etter Aalesund kampen :>


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 02 jun 08, 22:02

Ikke spesielt merkelig at Kvisvik ikke finner spill i 2. div. særlig motiverende etter behandlingen han har fått. At han spiller dårlig er ikke annet enn å forvente. At West sliter med motivasjonen er heller ikke særlig overraskende.

Ellers er det oppsiktsvekkende at 2. lagene til både FFK, Stabæk og også Godset for den saks skyld sliter slik de gjør.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 jun 08, 22:08

Hvorfor er ikke West motivert? Hvis han hadde gjort sine saker bra hadde han kommet med på A-laget, og for å si min mening hadde en West i form vært fin å ha de siste 20 istden for Tegstrøm.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 jun 08, 22:10
Opprinnelig postet av Erikk

Hvorfor er ikke West motivert? Hvis han hadde gjort sine saker bra hadde han kommet med på A-laget, og for å si min mening hadde en West i form vært fin å ha de siste 20 istden for Tegstrøm.


Synes det har ligget i kortene at Brian West er ferdig i a-lagssammenheng nærmest uansett hva han gjør den siste tiden han er i Fredrikstad.

Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 02 jun 08, 22:15
Endret: 02 jun 08, 22:17

Erikk. Det er jeg helt enig i, men det er klart at det preger en amerikaner på proffopphold i Norge og måtte spille på FFK`s 2. lag. Og spesielt når en middemådighet som Gardar, for ikke å si Tegstrøm blir foretrukket foran ham.

Skulle gjerne sett West på 1. laget jeg. Tror han hadde hatt mer å tilføre enn Johanson og Tegstrøm i hvert fall.


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 02 jun 08, 22:17

Opprinnelig postet av Costanza

Synes det har ligget i kortene at Brian West er ferdig i a-lagssammenheng nærmest uansett hva han gjør den siste tiden han er i Fredrikstad.

Det tror jeg også. Ikke rart han ikke er motivert.

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 jun 08, 22:19
Endret: 02 jun 08, 22:23
Mulig dere har rett men slik jeg ser det har vi kun to spisser som fungerer og veien bør være åpen for nr 3.

Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 02 jun 08, 22:31
Her ser vi nok Grønhagens store svakhet, i likhet med svensker for øvrig. Han er mer opptatt av "ordning og reda" enn reelle kvaliteter. Typisk svensk. Når han ikke skjønner at Kvisvik faktisk er ok å ha med, i det minste som en "superreserve". Gi nå F... i Kvisviks holdninger. Ingen kan servere pasninger som han, og Tarik er ti ganger bedre med Kvisvik på banen. Det gjelder også andre spillere.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 02 jun 08, 22:33

Opprinnelig postet av Tom!
Her ser vi nok Grønhagens store svakhet, i likhet med svensker for øvrig. Han er mer opptatt av "ordning og reda" enn reelle kvaliteter. Typisk svensk.

Typisk fordomsfull nordmann? Hva med treneren til Stabæk, da? Er han unntaket som bekrefter regelen eller er han også så opptatt av "ordning och reda" enn reelle kvaliteter? 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 02 jun 08, 23:07
Endret: 02 jun 08, 23:24
Opprinnelig postet av denialsander

Typisk fordomsfull nordmann? Hva med treneren til Stabæk, da? Er han unntaket som bekrefter regelen eller er han også så opptatt av "ordning och reda" enn reelle kvaliteter? 

 

Hvordan har det seg at du reagerer så irrasjonelt på at jeg har en annen oppfatning enn deg selv? Dette har ingen ting med fordommer å gjøre, men derimot god kjennskap til svensker og hvordan de tenker, ikke minst i jobbsammenheng. Og har det slått deg at Jönsson faktisk har bedre spillere å velge blant?

Og for ordens skyld: Jeg er Stabæksupporter. Jeg er født og oppvokst i Bærum. Jeg har imidlertid FFK som nr. 2-lag, siden jeg nå er bosatt i denne byen.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 03 jun 08, 08:50

Opprinnelig postet av Tom!
Hvordan har det seg at du reagerer så irrasjonelt på at jeg har en annen oppfatning enn deg selv? Dette har ingen ting med fordommer å gjøre, men derimot god kjennskap til svensker og hvordan de tenker, ikke minst i jobbsammenheng.

Det har jeg også. Det er kulturforskjeller mellom Norge og Sverige. Men å si at det er "typisk svensk" å være mer opptatt av "ordning och reda" enn "reelle kvaliteter" er å forenkle ting "bittelittegrann".

Noen i Holygans vil nok kunne redegjøre for hva det står i Matteus 7:3 - det kan være en god ting å være obs på uansett livssyn eller fotballagtilhørighet...

---------------------------

Svensk magi!


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 03 jun 08, 10:16
Opprinnelig postet av Erikk

Hvorfor er ikke West motivert? Hvis han hadde gjort sine saker bra hadde han kommet med på A-laget, og for å si min mening hadde en West i form vært fin å ha de siste 20 istden for Tegstrøm.


Det er jeg helt enig med deg i, med unntak av et godt innhopp mot B/G så har vel ikke Tegstrøm bidratt nevneverdig, selvom han også hadde en assist mot Molde og RBK. Tror West fortsatt er litt fryktet for farten sin, selvom den ikke lenger er der i samme grad, ved å sette inn på han så vil motstanderen kanskje bli ekstra oppmerksom på han og det kan gi mer rom for andre som f.eks. Tarik. Når det er sagt, føler meg ganske sikker på at både West og Tegstrøm er på vei bort, hvis klubben finner nye klubber til dem da. Tipper begge to ender opp i Adeccoligaen i løpet av sommeren, West går sikkert til Sparta, mens Tegstrøm tipper jeg ender opp hos Notodden eller andre lag på samme nivå. I tillegg forsvinner nok Kvisvik snart, da har vi sendt 3 spillere ut døra og jeg tipper det kommer 2 nye inn, blir spennende å se, men et par kjempeforsterkninger tror jeg vi har grunn til å håpe på.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 03 jun 08, 10:29
Nei for meg var kjøpet av Tegstøm totalt uforstålelig når det ble gjort og jeg har heller ikke endret syn av å se han i aksjon. Men når det gjelder West, vet dere hvor lenge han har vært skadefri nå? Når det gjelder Fofana er han skadet eller hva skjer? Kanskje unge Trulsen burde fått en plass på benken med innhopp de siste 20 istedenfor Tegstrøm?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 jun 08, 10:36
Endret: 03 jun 08, 11:15
Opprinnelig postet av Erikk
Men når det gjelder West, vet dere hvor lenge han har vært skadefri nå?

Lenge. Han har vært skadefri i hele sesongoppkjøring og er en av personene med høyest treningsoppmøte. Han blir bare vurdert som ikke god nok av treningsapparatet som ser ham daglig.

Opprinnelig postet av Erikk
Når det gjelder Fofana er han skadet eller hva skjer?

Fofana og Kouadio var dårlig trent etter ferien sin i Elfenbenkysten. Fofana mistet vel også et familiemedlem (?). Da Fofana kom tilbake til Norge, så slet han en periode med skade, men han skal være skadefri nå. På grunn at skaden har det tatt lengre tid for Fofana å komme i form enn Kouadio, men Fofana var tatt ut på U23-landslaget til Elfenbenkysten nylig, så han bør jo nærme seg formen.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 03 jun 08, 10:45
Opprinnelig postet av Holters

Fofana og Kouadio var dårlig trent etter ferien sin i Elfenbenkysten. Fofana mistet vel også et familiemedlem (?).

Stemmer det, han mistet et familiemedlem, mens Kouadio giftet seg, så de var vel opptatt av en del annet enn å trene vil jeg tru. Tror vi kan vente oss å se mer av Fofana framover nå, tipper han i begynnelsen vil få noen innhopp, sannsynligvis kommer han inn for Gardar de siste 20-25 min. Men skal ikke se helt bort fra at han får starte noen kamper heller, det avhenger sikkert av prestasjonene på trening, men så vidt jeg har forstått så har han ennå ikke kommet hjem fra landslagssamlinga.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 03 jun 08, 14:29
Opprinnelig postet av Tom!

Hvordan har det seg at du reagerer så irrasjonelt på at jeg har en annen oppfatning enn deg selv? Dette har ingen ting med fordommer å gjøre, men derimot god kjennskap til svensker og hvordan de tenker, ikke minst i jobbsammenheng. Og har det slått deg at Jönsson faktisk har bedre spillere å velge blant?

Vet ikke om jeg reagerte så irrasjonelt, men jeg satte kommentaren litt min på spissen fordi jeg oppfatett oppsummeringa de som en generalisering som ikke nødvendigvis treffer alle svenskene, for å si det forsiktig. Jeg har også litt erfaring med svensker - blant annet slekt og jobbrelasjoner, så jeg kjenner min skjærv svensker som både er opptatt av ordning och reda og de som har en litt mer "fransk" holdning.

Jeg har forøvrig tilgode å møte en svenske som velger det trauste og sikre fremfor kvalitet, dog hvis det må være et valg mellom de to "ytterpunktene".

Per idag har nok Jönsson bedre spillere å velge imellom, det er det ingen tvil om. Mest imponerende er forøvrig jobben Veigar Pall gjør på midten. Utrolig bra innsats og så har han både evne til å score og til å gi assists... Får meg til å tenke hvor mye en veltrent og løpsvillig Raymond kunne bidratt med...

Håper forøvrig FFK2 klarer å holde seg (tilbake til tråden) slik at de ikke rykker ned. Synes det er merkelig at en spiller som ikke er god nok for A-laget ikke klarer å motivere seg til å yte litt ekstra. Hvis han gjør det bra kan han enten havne på A-laget igjen - eller i det minste gjøre seg litt mer attraktiv for en potensiell ny arbeidsgiver...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 03 jun 08, 18:29
Opprinnelig postet av Magnum

Det har jeg også. Det er kulturforskjeller mellom Norge og Sverige. Men å si at det er "typisk svensk" å være mer opptatt av "ordning och reda" enn "reelle kvaliteter" er å forenkle ting "bittelittegrann".

Noen i Holygans vil nok kunne redegjøre for hva det står i Matteus 7:3 - det kan være en god ting å være obs på uansett livssyn eller fotballagtilhørighet...

 

Nå er ironi og vittigheter generelt vanskelig å fremføre skriftlig - også i dette tilfellet tydeligvis. Frasen var ment som en ironisk spissformulering, som noen dessverre tar litt for bokstavelig og alvorlig.

Og du har rett i at det er kulturforskjeller (for ikke å si mentalitetsforskjeller), men ikke større enn at det må kunne gå an å ironisere over dette, uten at noen føler seg støtt av det.

Ellers tror jeg ikke vi er særlig uenig.  


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 03 jun 08, 18:40
Opprinnelig postet av denialsander

Vet ikke om jeg reagerte så irrasjonelt, men jeg satte kommentaren litt min på spissen fordi jeg oppfatett oppsummeringa de som en generalisering som ikke nødvendigvis treffer alle svenskene, for å si det forsiktig. Jeg har også litt erfaring med svensker - blant annet slekt og jobbrelasjoner, så jeg kjenner min skjærv svensker som både er opptatt av ordning och reda og de som har en litt mer "fransk" holdning.

Jeg har forøvrig tilgode å møte en svenske som velger det trauste og sikre fremfor kvalitet, dog hvis det må være et valg mellom de to "ytterpunktene".

Per idag har nok Jönsson bedre spillere å velge imellom, det er det ingen tvil om. Mest imponerende er forøvrig jobben Veigar Pall gjør på midten. Utrolig bra innsats og så har han både evne til å score og til å gi assists... Får meg til å tenke hvor mye en veltrent og løpsvillig Raymond kunne bidratt med...

Vi er nok relativt enige, men som nevnt over ble nok mitt forsøk på ironisering tolket mer alvorlig enn meningen var. Hadde liksom ikke ventet at noen skulle reagere sterkt på at jeg "flåset" litt rundt svensker. Hadde ironiseringen dreid seg om Fredrikstadfolk derimot, hadde jeg imidlertid forstått reaksjonen. Men dersom du har svensk slekt, er du for så vidt unnskyldt.  ;-)


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 03 jun 08, 23:51
Opprinnelig postet av Tom!

Erikk. Det er jeg helt enig i, men det er klart at det preger en amerikaner på proffopphold i Norge og måtte spille på FFK`s 2. lag. Og spesielt når en middemådighet som Gardar, for ikke å si Tegstrøm blir foretrukket foran ham.

Skulle gjerne sett West på 1. laget jeg. Tror han hadde hatt mer å tilføre enn Johanson og Tegstrøm i hvert fall.

Viss Gardar er en middelmådighet, så er West (og Tegstrøm) kav råtten. West er ferdig, og det har ledelsen i FFK sett. Har ikke du?



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24