Husk meg
Brukernavn
Passord

2. runde i cupen: Skeid - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 6 6

ishmaelSchmuck

Knøttespiller

Ble medlem: 02 aug 06
Innlegg: 75

Lagt til: 03 jun 08, 22:55
Bra oppsummering av en trist kamp. Spissene, særlig Tegan, var til å grine av i dag. Virka som han hadde solstikk eller noe, bare vela rundt og lot seg stadig løpe fra og knuffe bort av yngre og mindre Skeid-amatører...  Jaja. Andreomgangen i baris i sola var da enda noe

---------------------------

Krut har større kraft enn joik. Deal with it.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 03 jun 08, 23:35
Czwartek spelte bra. Gikk vel en halvtimes tid før jeg så første feilpass fra han. Han er også involvert i raske angrep, noe som var en fryd for øyet. Czwartek er stadig min favoritt på høyrebekk.

Kvisvik var faktisk løpsvillig og gikk på løp uten ball opptil flere ganger. Og var som vanlig involvert i scoring. Han finner løsninger der de andre bare stanger, og mister ballen, og akkurat nå er faktisk Kvisvik den eneste i vår stall som har akkurat den evnen. Tenk hva den gutten kunne ha gjort med stabil økonomi og tilrettelegging av roller på laget.

Wehrman har et fint langskudd, men bruker altfor lang tid på å få ordentlig kontroll på ballen sånn at han får problemer med aggressive Skeid-spillere. Gang på gang på gang.

Abgar blir liksom litt for "lekker" som min farfar sa; han mangler litt på å gjøre ting på den solide måten, den måten som funker hver gang, men som ikke nødvendigvis ser så rå ut. Abgar har irriterende mange tabber som fører til balltap i forholdsvis dårlig posisjon.

Gardar og Tegström er i laaaange perioder totalt hjelpesløse med ball, uten ball, offside, frispark. Verst er Tegström. Etter å ha sett han idag, med konstant dårlige ballmottak, konstant feil løsninger, ja da mister jeg all tro på Teström. Sånn som han spelte idag hadde han hatt problemer med å få plass på annetlaget.

Angrepsmessig var vi i akkurat samme spor som mot Stabæk: Vi slår halv-lang pasning fram mot Spissene hele tida, og gir derfor fra oss ca 9 av 10 oppspill. Det å tro at en 30 meter lang pasning på Gardar eller Tegström har noe med "angrep" å gjøre er som å tro på julenissen. Da er det faktisk bedre å skyte fra 40 meter! Eller spelle ballen rett ut over sidelinja, for da slipper vi ihvertfall å se våre to hjelpesløse spisser. Forferdelig dårlig, egentlig av begge to, sjøl om Gardar scorer to.

Vi mangler bredde i store, store deler av kampen, og stanger foran seksten, som vanlig. Ramberg er litt bedre til å holde sida si, men er fremdeles langt unna det jeg kaller en "kantposisjon". Barsom trekkes mot midten, siden han er en liten playmaker, og da er det lite eller ingenting igjen ute på sida. Czwartek er et hederlig unntak idag, han er løpsvillig, og gjør seg spillbar i mange, mange situasjoner. Høyresida med Ramberg og Czwartek fungerer nogenlunde i perioder, og venstresida fungerer faktisk bra når Kvisvik er på banen, også defensivt, faktisk. Pereira kan med fordel bli litt råere i pasningsspillet, han spiller ballen til dårligere plassert spillere utallige ganger i løpet av en kamp. Delvis fordi pasningen er så slapp at mottaker får tempoproblemer. Her skal kule gå som et lyn mellom våre spillere.

Skeid har en spillestil som baserer seg på prinsippene i moderne fotball: Høyt press på ballfører, få ballvinning, gå i angre så fort som mulig. Når så Bislett er spesielt liten blir dette en effektiv spillestil, men de ødelegger for oss et nesten tre-sifra antall ganger i løpet av kampen.

Innlegga var mye bedre denne kampen, så det kan se ut som om noen har lest mine "spørsmål" fra Stabæke kampen. Vi kunne se at spillerene faktisk forsøkte å få ballen halvhøy og hard istedet for høy, slapp og for lang.

Og igjen: Vi klarer ikke å få ballen til å gå i laget for å la dem springe fra seg. Vi lar oss forstyrre, presisjonen blir lav, vi gjør feil. Heldigvis er ikke Skeid på langt nær så gode som Stabæk på å utnytte dette. Dommern gir oss ikke kampen, det var heller vi som ble avblåst for offside feilaktig i tide og utide enn at Skeid blir feilaktig avblåst ved scoringa.

Hvis vi skal snu den dårlige angreps-trenden MÅ vi begynne å få med kantspillerene. Det er der det er rom, det er der vi setter opp de virkelig farlige sjansene.

Og se å få Kvisvik inn fra start mot Tromsø. Jeg begynner å ane at han er den eneste som vi kan stole på bidrar til å lage store, store målsjanser. Når vi ligger under etter 70 minutter er det allerede for sent. Nei, få`n inn fra start, få scoring, og sett ut når han har tatt slutt. Vi må få uttelling for gode spillemessige perioder, og den eneste måten å gjøre det på er å ha spillere på banen som kan produsere kvalitet framover.

Det ser ut som om det er gnisninger mellom Raymond og trener og klubb forøvrig, og det er utrolig synd, for sjøl en Raymond-kritisk Grönhagen må se at mannen  er utrolig god som spillerfordeler og angrepsmotor. Kvalitetsmessig går Raymond uttapå Kasey.

Jentungen min på fem var med på sin første fotballkamp, og var tiltrukket av BRH osv med skrekkblandet fryd, hehehe. Type: "Jeg er litt redd for de bråkete guttane der, men jeg klarer liksom ikke helt å la være å se på dem for det". Lol.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 04 jun 08, 00:39

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 04 jun 08, 08:21

Opprinnelig postet av MLarsen


Samme hva dommeren dømte, det er FFKs spillere som trenger andre holdninger i slike kamper. Med den lønna de har burde de løpe til de har blodsmak i munnen hver eneste kamp.

Uenig. Det handler om å vinne og å få et avansement så billig som mulig. FFK hadde full kontroll på dette. Skeid ledet jo aldri? Det gikk noen få minutter fra 1-1 til 1-2.

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


ishmaelSchmuck

Knøttespiller

Ble medlem: 02 aug 06
Innlegg: 75

Lagt til: 04 jun 08, 08:53

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Uenig. Det handler om å vinne og å få et avansement så billig som mulig. FFK hadde full kontroll på dette. Skeid ledet jo aldri? Det gikk noen få minutter fra 1-1 til 1-2.

Jøss, var du på kampen? FFK hadde kanskje mye rart i går, men full kontroll hadde de hvertfall ikke

---------------------------

Krut har større kraft enn joik. Deal with it.


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 04 jun 08, 08:56
Så på nyhetene at Skeidspillerne stusset over at de fikk to ulike forklaringer på avblåsningen - både hands og offside. Utifra bildene så det ut til at begge deler stemte, så det blir vel hipp som happ hva man velger som grunn for avblåsningen når en spiller står i offside og handser inn ballen. Hvis ballen traff ham i magen før den traff hånden hans så er det vel offside. Husker ikke helt situasjonen.

---------------------------

Jeg vil ha Wallace på plass i FIFA08!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 04 jun 08, 09:12
Mine fem øre om kampen:

Flaks, sa Severin Suveren. Denne kampen kunne vi like gjerne ha tapt. Spillemessig var dette ikke bedre enn mot Nybergsund i fjor, den eneste forskjellen er at i går satte FFK sjansene sine i motsetning til mot Sundet. Samtidig var Skeid mindre effektive enn nevnte æljelag og dermed er vi i tredje runde. Bring on Moss, sier jeg - er på tide å slå dem igjen. Begynner å bli for lenge siden sist.

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 04 jun 08, 10:11
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Uenig. Det handler om å vinne og å få et avansement så billig som mulig. FFK hadde full kontroll på dette. Skeid ledet jo aldri? Det gikk noen få minutter fra 1-1 til 1-2.



Jeg er jaggu enig, er ikke noe poeng å spille på seg skader i denne kampen.
Så fort det ble litt spenning (1-1) så ble det litt mer fart i guttane og Gardar scora 2 på rappen.
Vi lå aldri under og dette blir betegnet som en "nesten cupbombe"?

Vi var elendige med dårlig innsats mot ett lag som ga alt de hadde, og vi vant 2-3. Godt nok..

Er redd Tegan`s tid snart må være over i FFK, gjetter på han ikke hadde fått plass på Skeid laget :(
Synd for ham.

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 6 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f