Husk meg
Brukernavn
Passord

Har blinket ut utenlandsk måltyv

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 9 1

Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 24 mai 08, 07:53
Endret: 13 jun 08, 13:24
Endret av: FFK1903

Høres spennende ut . Da er jeg redd rykter og spekulasjoner snart er igang igjen!!! hehe .

 

http://www.f-b.no/article/20080524/FFK/823136713/1220/NYHET

 


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 24 mai 08, 09:27
Herlige nyheter, og virkelig noe vi trenger. Likte godt at det var en spiller som skulle spille sammen med Tarik og ikke i steden for Tarik. Ikke noen tillitserklæring til de spissene vi har men. Håper vi får solgt Tegstrøm i sommer, men det blir kanskje vanskelig.

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 24 mai 08, 09:59
for en smørje, hva med å satse på de vi har i dagens tropp!!bruk og kast mentalitet av verste sort!!!vi har 4spisser per dags dato, og tarik blir jo værende!!tarik, gardar, tegstrøm og fofana har alle laange kontrakter. og så henter vi en spiss til? blir helt feil vurdering for min del, det finnes ekstremt få spisser som faktisk  er målgarantister! uff, bruk heller pengene på en ving ala hoff...

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 24 mai 08, 10:12
Endret: 24 mai 08, 10:15

Opprinnelig postet av bateman
for en smørje, hva med å satse på de vi har i dagens tropp!!bruk og kast mentalitet av verste sort!!!vi har 4spisser per dags dato, og tarik blir jo værende!!tarik, gardar, tegstrøm og fofana har alle laange kontrakter. og så henter vi en spiss til? blir helt feil vurdering for min del, det finnes ekstremt få spisser som faktisk  er målgarantister! uff, bruk heller pengene på en ving ala hoff...

Spiller ingen rolle om vi har kvantiteten så lenge de vi har, desverre ikke representerer kvaliteten vi ønsker. Dessuten ville jeg vært mer bekymret om FFK ikke jobber med nye spillere - uansett hvor på banen.

Fofana synes å være laaangt unna førstelaget. West er nok ikke noe nærmere. Tegström har hatt én god sesong i norsk fotball og har måtte vike plassen for Gardar, som har hatt et par bra kamper, men som er langt unna å holde en jevn god form.

Skal vi fortsatt henge med i toppen av eliteserien må vi fortsette å forsterke laget.

Men, du har selvsagt rett i at det er vanskelig å finne en målgarantist. Det er ingen som gir garantier for noe som helst i fotball, men hvis vi sikter på rett nivå fra starten av og ikke bare håper vi kjøper en spiller som holder nivået har vi jo redusert sannsynligheten for å feile.

Om det er kast og bruk mentalitet? Mulig det, men det er da bedre å forsterke laget enn å la være...

Det er forøvrig ingen som vet om Tarik blir værende. Kommer det rette tilbudet er vel sannsynligheten tilstede for at han forsvinner. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 24 mai 08, 10:18
Endret: 24 mai 08, 10:19

Enig med bateman her. Synes FFK bør avvente spisskjøp til vi vet hva som skjer med Tarik, eller til vi selger noen av de mange andre spissene vi har. Hvor mye penger skal vi bruke på å kjøpe nye spisser hver sesong i en endeløs jakt på "målgarantist"? Vuorinen, Johannsson og Tegström har ikke akkurat vært på tilbud. FFK kan ikke fortsette i det sporet - dét er helt sikkert. Mener man burde tatt et valg og satset på Tarik og Gardar som spisspar ut denne sesongen, så får vi se om det kommer et Tarik-bud i sommer som er for godt til å si nei til.

Når det er sagt: det er ekstremt viktig at FFK kontinuerlig har følere ute på markedet og følger med på aktuelle spillere i alle posisjoner. Og jeg har en følelse av at klubben faktisk begynner å lære av tidligere feil og har blitt grundigere i forarbeidet nå, sånn at sannsynligheten for nye bomkjøp antakelig er blitt lavere.

 


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 24 mai 08, 11:23
Helt utrolig hvis de ikke velger og satse på Tarik/Gardar ut sesongen hvis Tarik blir.Gardar har 3 scoringer på 5 kamper fra start og Tarik har 4 på 7 kamper,er vel ikke så galt det

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 24 mai 08, 11:56
Det er nå man kan fundere på hvorfor de "bare måtte ha" Tegstrøm ifjor, virket panisk for å sid et mildt, selv de største optimistene her inne må vel ha vært tvilende til det kjøpet, lå i kortene han hadde hatt sine 15minutter "of fame".

Det er nesten til å grine av det FFK har gjort på spissiden, ikke bare har vi for mange spisser, men de er dyre i drift og har lange kontrakter, og nå skal de ut å shoppe igjen............

Noen må vel ut før det hentes nytt? Håper ikke det blir Tarik men en av de andre ...

TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 24 mai 08, 12:30

Jeg synes dette er veldig positivt, vitner om ambisjoner til å ville henge med i toppen også på høstsesongen. Hva hvis Tarik blir solgt på slutten av vinduet, da kan det bli vanskelig å finne en god erstatter. Var det som var tilfellet med Tegan tror jeg at han ble kjøpt fordi det ikke var så mange andre tilgjengelige. Personlig har jeg ikke helt gitt opp håpet om at han skal komme tilbake på det nivået han var på i sin første tippeliga sesong, men han er jo et godt stykke fra det enda. Det er jo godt mulig at det er noen som skal ut også, Fofana tror jeg desverre ikke kommer til å gjøre det stort i tippeligaen selv om det finnes talent i fyren, godt mulig han slå til i en annen mindre europeisk liga. Og West er vel over the top som andre har påpekt, Gardar synes jeg det blir for mye "nesten" med bortsett fra i noen enkelte kamper der "alt" stemmer, men det går lenge mellom hver gang han har en slik kamp.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 24 mai 08, 12:45
Endret: 24 mai 08, 12:47
Opprinnelig postet av TheDude
Var det som var tilfellet med Tegan tror jeg at han ble kjøpt fordi det ikke var så mange andre tilgjengelige.


Det tror jeg også, hadde de hatt litt is i magen og ventet på "den rette" isteden, ikke et vondt ord om Tegan, han er en grei fyr, men han har ikke vist noe på banen, helt etter forventingene ...

Det er heldigvis ikke like Texas som da Eggen satt ved roret lenger da..

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 24 mai 08, 12:17

Et meget godt spisskjøp er ikke lett å få til. Og det har jo vi god erfaring med. Hastekjøp har det vel blitt kalt her på forumet.

Derfor er det godt at FFK har en mann på handa i sommer. Vi vet jo ikke når Tarik forsvinner.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 24 mai 08, 12:31

– Vi kommer snart til å reise for å se en spiller vi har siktet oss ut. Det er en offensiv spiller som kan forsterke laget, sier klubbens sportslige administrator til Fredriksstad Blad.

Jeg reagerer på denne skrivemåten også : Det er en offensiv spiller som KAN forsterke laget. Vi kan ikke holde på å lete etter spillere som kanskje kan forsterke laget. Spilleren som man leter etter skal med letthet gå rett inn på laget. Hvis ikke kan man like godt holde fingrene fra fatet.


becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 145

Lagt til: 24 mai 08, 12:39

Jesper Grønkjær

noen fler som har hørt det ryktet? ikke akkurat no måltyv, men hadde vel forsterket laget...


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5392

Lagt til: 24 mai 08, 12:41
Endret: 24 mai 08, 12:41
Det er en tråd om han fire linjer nedenfor denne tråden.
Eventuelt her

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 24 mai 08, 12:41
Leste du om det her eller?

TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 24 mai 08, 13:09
Opprinnelig postet av Rune Haugen

– Vi kommer snart til å reise for å se en spiller vi har siktet oss ut. Det er en offensiv spiller som kan forsterke laget, sier klubbens sportslige administrator til Fredriksstad Blad.

Jeg reagerer på denne skrivemåten også : Det er en offensiv spiller som KAN forsterke laget. Vi kan ikke holde på å lete etter spillere som kanskje kan forsterke laget. Spilleren som man leter etter skal med letthet gå rett inn på laget. Hvis ikke kan man like godt holde fingrene fra fatet.

Sånn jeg leser det betyr at de har tatt en førstehåndsvurdering av spilleren, og etter det de har sett så langt er det en spiller som kan forsterke laget; altså han er verdt å ta en nærmere titt på for å finne ut om det er virkelig tilfellet.

Noen garanti for at han slår til finnes det jo heller aldri uansett hvem det måtte være.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 24 mai 08, 13:35
Endret: 24 mai 08, 13:37

selvsagt ønsker man kvalitet fremfor kvantitet, men det her handler om økonomi også. west har kontrakt ut sesongen - en fet kontrakt han signerte da han var "hot" i Tippeligaen. regner med at tegstrøm også tar godt betalt, en spiller som kom for flere millioner. Hvis vi kjøper en spiss skal det allerede være solgt 2 andre først. gardar og tarik er naturligvis i fremtidsplanene til ffk. hvem vil hente tegstrøm?hvem vil gi ham den samme lønnen som han har i ffk? og fofana, hvor mye hever han? har kontrakt i 1.5år til, skal vi bruke ham på 2laget i den perioden? og hva med up and coming michael trulsen, han blir snart 7valg på topp?(bak 1.Tarik, 2.ny spiss, 3.gardar, 4.tegstrøm, 5.fofana, 6.west, 7.trulsen. det her grenser til det rene vanvidd.

 

tarik og gardar fungerer svært godt sammen, tegstrøm har vist seg som en meget intelligent spiller å sette inn på slutten av kampene, mye trøtte hoder og bein som "tegan" untytter med sin smartness, ofte med gjennombruddspasninger til f.eks. tarik. angående fofana er hele situasjonen "frusterende". har vist at han innehar et internasjonalt snitt hva angår teknikk, akselrasjon, finter etc. mangler fotballforståelse, samt kom han utrent og for sent tilbake etter ferie. har dog fremdeles trua på gutten. henter vi ny spiss kombinert med at tarik blir forventer jeg at klubben kvitter seg med tegstrøm og fofana, samt west etter sesongslutt(kontrakt løper ut). uansett denne nye spissen skal ha et navn så og si samtlige her inne kjenner, og dette SKAL være en spiss som går rett inn i 11ern, alt annet vil gjøre meg fryktelig skuffet over egen klubb - en klubb som virker å ruinere seg selv i tide og utide. Falsk trygghet med høili?

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 24 mai 08, 13:55

Når det gjelder økonomi i forhold til spillerkjøp/lønninger så er det noe jeg ikke gidder å tenke så mye over, mulig det er naivt, men jeg velger å tro at det har de som er ansatt i klubben har bedre oversikt over enn meg og at de styrer dette på en noenlunde forsvarlig måte. Vi vet vel ingeting om finansieringen rundt evt ny spiller, ikke hvem som betaler verken overgangsum eller lønning. Klubben har jo hatt for vane å hente minst en spiller hver sommer så dette er sikkert en utgift de har tatt med i regnestykket. Er jo mulig at de kan få sendt ut noen på lån i sommer også, for å redusere lønnsutgifter, og for Trulsen sin del tror jeg at det kunne vært veldig bra for utviklngen gå til en adeccoliga klubb hvor han får spilletid hvis han er så langt unna en plass på ffk som man kan få inntrykk av.

Når det gjelder hvorvidt spilleren må ha et kjent navn for supporterene er ikke det så viktig for meg ihvertfall. Hvis de henter spissen som ligger på 3. plass på toppscorer lista i den kroatiske ligaen  så tviler jeg på at jeg hadde kjennt igjen navnet, men jeg tror ikke det ville vært noe å si på kvaliteten på spilleren for det. ( Et helt hypotetisk eks.)


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 24 mai 08, 15:41
Opprinnelig postet av bateman

Hvis vi kjøper en spiss skal det allerede være solgt 2 andre først. gardar og tarik er naturligvis i fremtidsplanene til ffk. hvem vil hente tegstrøm?hvem vil gi ham den samme lønnen som han har i ffk? og fofana, hvor mye hever han? har kontrakt i 1.5år til, skal vi bruke ham på 2laget i den perioden? og hva med up and coming michael trulsen, han blir snart 7valg på topp?(bak 1.Tarik, 2.ny spiss, 3.gardar, 4.tegstrøm, 5.fofana, 6.west, 7.trulsen. det her grenser til det rene vanvidd.

 

en klubb som virker å ruinere seg selv i tide og utide. Falsk trygghet med høili?

 

Satt å tenkte nøyaktig det samme, mens jeg leste innlegget ditt. Tror ikke FFK lærer å holde en forsiktig og edruelig linje, så lenge Høili bare kasjer ut de relativt store underskuddene.

Ikke missforstå, jeg er kjempeglad for hva TH har gjort og gjør for klubben, men en stall på 7 spisser er vel noe overkill?

 

Til de som spurte om lønnen til Fofana, var det ikke en mill både han og Kaydio (vet ikke hvordan det skrives) har? Det var jo snakk om at FFK måtte betale K en mill, selv om han ikke hadde nok kamper til å få ny arb.tillatelse?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Gjerningsmannen

Juniorspiller

Ble medlem: 07 mai 05
Innlegg: 78

Lagt til: 24 mai 08, 15:58
Endret: 24 mai 08, 16:02

Til Rune Haugen: Det er kanskje derfor de skal reise for å se han spille. Sjekke om han KAN forsterke laget.

---------------------------

"beating, often with blunt weapons, asphyxiation with a gas mask"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 9 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f