Husk meg
Brukernavn
Passord

Har blinket ut utenlandsk måltyv

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 8 8

TurnipZ

Juniorspiller
Ble medlem: 13 feb 07
Innlegg: 140

Lagt til: 12 jun 08, 11:08

Hvis ikke prisen på "brassen" er skyhøy, kan jeg ikke fatte hvorfor investorene ikke kjenner sin besøkelsestid nå og spar på med ressurser til tippeligaens andreplass. Før har pengene satt løst, og vi har for nesten første gang fått se resultater av pengebruken - Gashi, Wehrman, Wallace (Johanson). FFK har mulighet til å forsvare en UEFA-plass og kanskje tilogmed CL-plass nå utover høsten, men vi er blåøyde hvis vi ikke ser at FFKs pallplassering er mer enn vi kan forvente fra deres spill denne sesongen. En spiss må inn. En ving må inn. Desverre må det nok forsatt også inn en høyreback. (Behold for all del Ophaug, han er en svært god back-up på midstopperplassen).

Det er nå vi har sjangsen!

---------------------------

Forza ACF
Forza ACF Forza ACF Forza ACF


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 jun 08, 11:12
Bra skrevetSmile

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 12 jun 08, 11:22

FFK trenger ikke en spiss før Tarik eventuellt blir solg, og da vil jo også pengene være der. Kan ikke se at de behøver noen andre forsterkninger heller. Spillermateriale er godt nok. Nå handler det om å optimalisere laget og samhandlingen defensivt og offensivt. Flere utskiftninger vil bare forsinke den prosessen.

 

Eneste plassen som kan være kritisk er keeperplassen. Staw og Bråthen er begge mer enn gode nok, men sliter mye med skader. Situasjonen som nå kommer mot VIF med at begge er ute kommer ikke som noen bombe.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 12 jun 08, 12:20
Opprinnelig postet av kanogvetalt

FFK trenger ikke en spiss før Tarik eventuellt blir solg, og da vil jo også pengene være der. Kan ikke se at de behøver noen andre forsterkninger heller. Spillermateriale er godt nok.

Spillermaterialet er godt nok for å ende opp midt på tabellen ja. Skal vi være med å kjempe om en 4. plass, bør vi beholde Tarik, få inn en spiss og en god ving. Per i dag er Gardar Johannsson det eneste brukbare spissen vi har ved siden en relativt varierende Tarik Elyounoussi. Gardar jobber alltid hardt, men presterer kun i hver 3. kamp.

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Nå handler det om å optimalisere laget og samhandlingen defensivt og offensivt. Flere utskiftninger vil bare forsinke den prosessen.

Defensivt begynner vi å bli meget sterke, med en overraskende god keeper i mål og en god backrekke med dekning på omtrent alle plasser. Offensivt har vi ikke imponert i de 3 siste kampene. Klubben sier selv at de alltid er ute etter å forsterke laget, og teamet er ikke helt fornøyd med et par av plassene i dagens startellever. Nå får vi bare krysse fingrene for grønt lys fra spillerinvest, og at det kommer en eller to forsterkninger. Først DA kan vi begynne å "optimalisere laget og samhandlingen offensivt".

---------------------------

These pretzels are making me thirsty!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 12 jun 08, 12:58
Endret: 12 jun 08, 12:58
Endret av: kanogvetalt
Opprinnelig postet av pølse

Spillermaterialet er godt nok for å ende opp midt på tabellen ja. Skal vi være med å kjempe om en 4. plass, bør vi beholde Tarik, få inn en spiss og en god ving. Per i dag er Gardar Johannsson det eneste brukbare spissen vi har ved siden en relativt varierende Tarik Elyounoussi. Gardar jobber alltid hardt, men presterer kun i hver 3. kamp.

klarer ikke helt å ta dette alvorlig. Spesielt ikke når du presenterer dette som uomtvistelige fakta. og ikke personlige meninger. her kommer derimot noen fakta:

FFK ligger på 2. plass med dagens mannskap. Bare Stabæk har scoret flere mål(18 mot 16). Fem lag har sluppet inn færre mål. Serieleder Stabæk har 18-4 i målforskjell mens FFK har 16-11. Du sier vi er sterke defensivt? Både Tarik og Gardar scorer bra med mål, og Tegstrøm har vært ganske effektiv i forhold til spilletid(ett mål og 2 målgivende på 266 minutter).

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


TurnipZ

Juniorspiller
Ble medlem: 13 feb 07
Innlegg: 140

Lagt til: 12 jun 08, 21:19
Endret: 12 jun 08, 21:20
Endret av: TurnipZ

Med fare for å gå off topic så mener jeg personlig at det er mer flaks enn dyktighet at vi per dags dato ligger på en 2. plass i TL. Synes det har vært en gjenganger at det heller er mostanderens dårlige innsats og lite dyktighet som har gjort at FFK har tatt en del billige poeng. FFK spiller IKKE som et topplag. Det er klart at evnen til å "dra det hjem på en dårlig dag" er noe et hvert topplag trenger og som FFK har hatt si porsjon av i år, men har vanskelig får å se at dette er annet en flaks.

Faktum er at FFK i dag ER på 2. plass i TL og det gir oss et glimrende utgangspunkt for høstsesongen, og mener derfor at at bør satses betydelig mer enn om vi hadde vært på rundt 5-6 plass, der vi kanskje mer rettferdig burde vært, vårsesongen sett under ett.

Mulig vi blir hjernevasket av Semb & co, og jeg mener at fotball er mye mer tilfeldigheter en hva enkelte sier. Stabæk er det eneste laget som faktisk har spilt bra og dermed ikke blitt påvriket av flaks/uflaks, men av ren og skjær dyktighet- det er her FFK med et par forsterkninger kan løftes opp mot deres nivå. Resten av tabellen sier sitt.

---------------------------

Forza ACF
Forza ACF Forza ACF Forza ACF


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 12 jun 08, 21:56
Endret: 12 jun 08, 21:57
Endret av: Supreme NTM
Opprinnelig postet av TurnipZ

Med fare for å gå off topic så mener jeg personlig at det er mer flaks enn dyktighet at vi per dags dato ligger på en 2. plass i TL. Synes det har vært en gjenganger at det heller er mostanderens dårlige innsats og lite dyktighet som har gjort at FFK har tatt en del billige poeng. FFK spiller IKKE som et topplag. Det er klart at evnen til å "dra det hjem på en dårlig dag" er noe et hvert topplag trenger og som FFK har hatt si porsjon av i år, men har vanskelig får å se at dette er annet en flaks.

Faktum er at FFK i dag ER på 2. plass i TL og det gir oss et glimrende utgangspunkt for høstsesongen, og mener derfor at at bør satses betydelig mer enn om vi hadde vært på rundt 5-6 plass, der vi kanskje mer rettferdig burde vært, vårsesongen sett under ett.

Mulig vi blir hjernevasket av Semb & co, og jeg mener at fotball er mye mer tilfeldigheter en hva enkelte sier. Stabæk er det eneste laget som faktisk har spilt bra og dermed ikke blitt påvriket av flaks/uflaks, men av ren og skjær dyktighet- det er her FFK med et par forsterkninger kan løftes opp mot deres nivå. Resten av tabellen sier sitt.

Greier ikke å ta dette innlegget for seriøst. Riktignok sier du at Stabæk er det eneste laget som har spilt bra og spiller som en serieleder og det er jeg enig, men hvem er det du egentlig mener burde være før oss på tabellen? Jeg har hvertfall ikke sett noen lag som har imponert så mye mer enn oss annet enn Stabæk. I hvilke kamper har vi hatt flaks som har vunnet annet enn i Tromsø? Og har vi fortjent å tape alle disse tre kampene vi har tapt, Brann, Godset og Stabæk? Det at TL holder et nokså labert nivå for tilfelle kan mulig være sant, men det endrer ikke det faktum at vi, i denne litt middelmådige ligaen, er et topplag for øyeblikket. Mye kan endre på det, men denne trenden kan like så godt fortsette.


TurnipZ

Juniorspiller
Ble medlem: 13 feb 07
Innlegg: 140

Lagt til: 12 jun 08, 22:26

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Det at TL holder et nokså labert nivå for tilfelle kan mulig være sant, men det endrer ikke det faktum at vi, i denne litt middelmådige ligaen, er et topplag for øyeblikket. Mye kan endre på det, men denne trenden kan like så godt fortsette.

Det er nettop dette jeg reagerer på "vi KAN like så godt fortsette" som du helt riktig sier, men jeg mener at vi ikke skal la det være opp til tilfeldighetene.. Av den grunn; forsterke stall.

Middelmådige fotballkamper; FFK - Molde 2-1 Vet at guttene kjempet og vant med bare ti på banen, men det var ingen god kamp og det hadde helt kalrt vært mer rettferdig med uavgjort eller tap. Rosenborg - FFK 0-1 FFK var rett og slett dårligst, men får målet som står som kampens eneste. FFK - B/G 2-0 Glimt kommet til byen med en hårreisende metalitet og vil ikke spille ball, de spiller sannsynligvis en av sine dårligste kamper i år. FFK sliter lenge mot et svakt B/G men får tilslutt inn et mål og B/G sprekker. FFK - HamKam - 2-1 HamKam får mål tidlig i kampen og burde også ledet med to, Gashi scorer to mål, bortsett fra dette var det ikke et fornøyelig skue. SIF - FFK 1-0 FFK starter godt, men blir overspilt utover i kampen og taper fortjent mot et svært middelmådig SIF. FFK - STB 0-3 Denne kampen har jeg ikke sett, men å tape 3-0 på hjemmebane er vell ikke typisk et topplag? TIL - FFK 0-1 Denne kampen er noe av det værste jeg har sett på øverste nivå i Norge, to tannløse lag sett bort ifra at FFK scorer på et av sine få avslutninger der angrepet så ut som det var tatt fra en match med en helt annan kvalitet -den hørte rett og slett ikke hjemme i kampen. At FFK vinner er ike annet en ufortjent.

FC LYN kampen var helt ok, der vi kanskje fortjente seier. Åpningskampen mot brann var god, men vi slipper inn formange mål, men en kamp som helt klart kunne vippet begge veier. Ålesund kampen var god! Men det er vel ikke mer enn at vi kan forvente at et lag på 2 plass i TL i alle skal spille èn god kamp på sine 10 første.

Hvis jeg tar feil kan jeg ikke skjønne annet enn at standarden er på vei nedover - i rekordfart - for dette er ikke lovende for norsk fotball:(

---------------------------

Forza ACF
Forza ACF Forza ACF Forza ACF


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 13 jun 08, 03:13
Endret: 13 jun 08, 03:15
Endret av: bateman
Opprinnelig postet av TurnipZ

Med fare for å gå off topic så mener jeg personlig at det er mer flaks enn dyktighet at vi per dags dato ligger på en 2. plass i TL. Synes det har vært en gjenganger at det heller er mostanderens dårlige innsats og lite dyktighet som har gjort at FFK har tatt en del billige poeng. FFK spiller IKKE som et topplag. Det er klart at evnen til å "dra det hjem på en dårlig dag" er noe et hvert topplag trenger og som FFK har hatt si porsjon av i år, men har vanskelig får å se at dette er annet en flaks.

Faktum er at FFK i dag ER på 2. plass i TL og det gir oss et glimrende utgangspunkt for høstsesongen, og mener derfor at at bør satses betydelig mer enn om vi hadde vært på rundt 5-6 plass, der vi kanskje mer rettferdig burde vært, vårsesongen sett under ett.

Mulig vi blir hjernevasket av Semb & co, og jeg mener at fotball er mye mer tilfeldigheter en hva enkelte sier. Stabæk er det eneste laget som faktisk har spilt bra og dermed ikke blitt påvriket av flaks/uflaks, men av ren og skjær dyktighet- det er her FFK med et par forsterkninger kan løftes opp mot deres nivå. Resten av tabellen sier sitt.

 

I motsetning til supreme sier jeg meg fullstendig enig i dette innlegget. TL er så jevn og hard - alle slår faktisk alle!(unntatt nevnte stabæk) Om dette er et kvalitetstegn eller svakhetstegn har vi diskutert tidligere, uvisst. Jeg personlig tar absolutt ikke av og det bør ei resten av dere gjøre heller. Personlig er jeg spillemessig fornøyd med disse kampene: brann, rbk, lyn borte. aafk hjemme. kan også nevne 1omg i drammen. Tilfeldighet er et fantastisk interressant ord, ikke minst i fotballsammenheng. TL er en av europas korteste ligaer(om ikke den korteste), og derved styrker det argumentet om at flaksen med spill/tilfedighetene under match og dommeravgjørelser ikke utjevnes over en hel sesong. Videre gir det mulighet for såkalte "high flyers" ala start og kjempe i toppen etter opprykk året før - skal knapt være mulig! De tok vel 2p på siste 5-6kamper og med en enda lenger sesong ville start havnet midt på tabellen. FFK spilte bedre fotball ifjor høst enn hva de har gjort i vårest. Og la meg slippe regla med at det er poenga som teller og ikke hvordan man sanker dem - den tankegangen er for folk som ikke ser forbedringspotensiale i enhver situasjon - til enhver tid. 

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 13 jun 08, 09:52
Du kan snakke om dårlige kamper fra vår side så mye du vil, sannheten er at våre konkurrenter har vært enda dårligere og da er det fortjent at ligger på plass nummer to. Fikk ikke svar i forrige innlegg, så satser på nytt forsøk da. Hvilke(t) lag mener du har spilt bedre enn FFK og fortjener andreplassen i TL så langt? Eller er det sånn at jeg har gått glipp av at det spiller en tre-fire kjempelag som spiller bedre enn FFK i TL? Uansett hvordan du vrir og vender på det er vi det nest beste laget så langt. Selv om det kanskje betyr minst dårlig.

bikaboo

Knøttespiller
Ble medlem: 05 okt 04
Innlegg: 73

Lagt til: 13 jun 08, 12:45
Et godt poeng kan jo være at for å "hevde" seg i europa kan vi ikke sammenlikne oss med norske lag dersom de holder et for dårlig nivå, men vi må hele tiden jobbe for å bli bedre uansett. Du får ikke noe gratis i denne idretten og dersom vi setter oss til for å hvile på laurbærene kommer vi til å bli akterutseilt.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 jun 08, 13:24
Stenger denne da diskusjonen har kommet litt ut på sideveiene. Øvrige rykter om spillere kan nå diskuteres i denne tråden. Alt om FFKs flaks, uflaks, marginer, og alt annet hittil i sesongen, kan diskuteres i andre/nye tråder.


Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 8 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3