Husk meg
Brukernavn
Passord

Har blinket ut utenlandsk måltyv

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 8 5

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 03 jun 08, 22:46
Opprinnelig postet av denialsander

Har til gode å bli veldig imponert over Wehrman (god nok, men er ofte treig med ballen som reduserer farta på angrep i tillegg til å ha en del horrible tversoverpasninger) og Gashi (to mål i en kamp er fint, men savner litt av den spruten vi så i de 4-5 første kampene ifjor). 

Kasey er den klart beste spilleren til FFK så langt i sesongen. Hadde vi f. eks. byttet ut Kasey med Ramberg i den deffensive midtbanepossisjonen, så tror jeg FFK hadde slitt like mye som i tidligere sesongåpninger.

Når det gjelder Gashi, så er jeg enig med deg. Dribler seg bort gang på gang. Sjeldent han slår en målgivende pasning.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 04 jun 08, 07:44

Opprinnelig postet av benksliter`n
Kasey er den klart beste spilleren til FFK så langt i sesongen. Hadde vi f. eks. byttet ut Kasey med Ramberg i den deffensive midtbanepossisjonen, så tror jeg FFK hadde slitt like mye som i tidligere sesongåpninger.

Jeg ville da overhodet ikke byttet ut Kasey mot Ramberg i den defensive rolla på midten. Det ville ikke være å gå fra pest til kolera, men mer å gå fra en lett forkjølelse til svartedauen.

Synes Kasey har vært god, men de negative tinga jeg trekker frem (mister ball i farlige posisjoner med tversoverpasninger og at han er treig med ball når vi har mulighet til hurtige overganger) synes jeg desverre har vært altfor synlige.

Vi har ingen alternativer i laget i dag. Vi har hatt, i form av Cristian Berg, som vel gjør det bra på et Glimtlag i fremgang, men det er ingen alternativer per i dag.

Vi har vel heller ingen reelle utfordrere til Gashi, så jeg ville ikke hatt noe i mot en forsterkning på midten heller. Men prioriteten min er som sagt flanke/spiss.

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 04 jun 08, 12:38
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av benksliter`n
Kasey er den klart beste spilleren til FFK så langt i sesongen. Hadde vi f. eks. byttet ut Kasey med Ramberg i den deffensive midtbanepossisjonen, så tror jeg FFK hadde slitt like mye som i tidligere sesongåpninger.

Jeg ville da overhodet ikke byttet ut Kasey mot Ramberg i den defensive rolla på midten. Det ville ikke være å gå fra pest til kolera, men mer å gå fra en lett forkjølelse til svartedauen.

Synes Kasey har vært god, men de negative tinga jeg trekker frem (mister ball i farlige posisjoner med tversoverpasninger og at han er treig med ball når vi har mulighet til hurtige overganger) synes jeg desverre har vært altfor synlige.

Vi har ingen alternativer i laget i dag. Vi har hatt, i form av Cristian Berg, som vel gjør det bra på et Glimtlag i fremgang, men det er ingen alternativer per i dag.

Vi har vel heller ingen reelle utfordrere til Gashi, så jeg ville ikke hatt noe i mot en forsterkning på midten heller. Men prioriteten min er som sagt flanke/spiss.

 

Har du fått deg LSK-briller eller??

Kasey er etter min mening den beste spilleren i den deffensive midtbaneposisjonen i Norge idag. Han er etter min mening grunnen til at vi gjør det bedre enn tidligere år i Tippeligaen.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 04 jun 08, 12:54

Opprinnelig postet av benksliter`n

Kasey er etter min mening den beste spilleren i den deffensive midtbaneposisjonen i Norge idag. Han er etter min mening grunnen til at vi gjør det bedre enn tidligere år i Tippeligaen.

Nå har jeg ikke trukket frem hans solide defensive egenskaper i tråden for jeg ønsket å ta frem det jeg synes er "negativt" (les: kan bli bedre). Han har gjort det bra og fungerer godt som et lim mellom bakre firer og øvrige midtbane. Men, det jeg har trukket frem er hans svakheter og det håper jeg jo han også vil jobbe mer med.

For han mister ballen en del - i farlige situasjoner, når laget er på vei fremover, og han har en tendens til å bli værfast med ballen i beina til overgangsmuligheten er avsluttet. Summa summarum blir det å si at at Kasey har vært god, men har et potensiale til å bli ENDA bedre.

PS! LSK-briller? Da skal jeg jaggu ha tatt på meg mange lag ølbriller før det begynner å bli aktuelt.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 04 jun 08, 13:23
Kasey har sine svakheter å jobbe med han også ja, men fortsatt vår beste spiller.

Som vanlig skuffer "forstekningene" våre, Kasey er i mine øyne den eneste reelle forstekningen vi har fått på etpar år nå.


Jeg ber en liten bønn hver kveld om at de skal ha flaks å finne en som faktisk går inn å forsterker laget igjen. ;)

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 04 jun 08, 14:22
Jeg er også av den oppfatning av at Kasey har innfridd og jeg mener han er vår beste og viktigste spiller i år. Kan være enig med denialsander at han bør prøve å sette i gang overgangene raskere, blir litt stående stille med ballen å titte i steden for å sette fart med den og så slå den videre til andre spillere i fart framover, da kan det bli mer trøkk i overgangene. Ellers så syns jeg han har bedret seg på det med å miste ballen i farlig posisjoner og feilpasninger på egen banehalvdel, syns ikke det har vært noe særlig av det på en stund, derimot syns jeg han er veldig flink til å strø langpasninger ut på sidene til vingene våre.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 05 jun 08, 13:54

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/vif/article1961864.ece

 

Dette er  spissen jeg vil ha til FFK, tror han kan få ett løft her samtidig som vi spiller fotball som kan passe han bedre.


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 05 jun 08, 14:02
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/vif/article1961864.ece

 

Dette er  spissen jeg vil ha til FFK, tror han kan få ett løft her samtidig som vi spiller fotball som kan passe han bedre.


Enig, det ville vært en bra signing, har sansen for han og tror han ville gjort det veldig bra hos oss.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 05 jun 08, 14:09
Ja enig hadde vært glitrende hvis han kom

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 05 jun 08, 14:47
Endret: 05 jun 08, 14:59
Det er nok uaktuelt, og i tillegg er han nok for dyr... Var det ikke 7,5 million opsjonen til Vålerenga lød på?

Han her hadde vært noe, men han er enda dyrere igjen.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 05 jun 08, 14:53
Endret: 05 jun 08, 14:59

Opprinnelig postet av Holters
Det er nok uaktuelt, og i tillegg er han nok for dyr... Var det ikke 7,5 million opsjonen til Vålerenga lød på?

Han her hadde vært noe, men han er enda dyrere igjen.

Og der var det ikke noe link!

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 05 jun 08, 15:00

Gah, forumeditoren bugger i nye FireFox 3.0, slik den har gjort i opera. Må byttes ut. Har fikset linken nå.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 05 jun 08, 15:05
Opprinnelig postet av Holters

Gah, forumeditoren bugger i nye FireFox 3.0, slik den har gjort i opera. Må byttes ut. Har fikset linken nå.

, han skulle vi hatt


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 06 jun 08, 10:10

Bjørn Runstrøm er klar for OB. Så da er jo ikke han aktuell lengre.

http://www.ob.dk/?NewsID=16106


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 06 jun 08, 10:48
Og Espen Ruud er også klar for OB. Synd. Hadde likt å sett han i FFK-trøya

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 06 jun 08, 10:59
Dette er gårsdagens nyheter gutter...

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 06 jun 08, 13:11
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Morgaine
Sto i Aftenposten i går at FIFA innfører en utenlands - klausul. Hvert lag kan maks stille med 5 utlendinger i oppstillinga. Så da må vi se etter norske forsterkninger?

Hvis dette kommer til å bli innført som regel vil det først være fra 2012, tror jeg. I tillegg har jeg veldig vanskelig for å tro at dette faktisk blir gjennomført pga. EU-reglene. 



Jeg tviler på at det kommer til å bli stilt krav til nasjonalitet og fordeling innen nasjonalitet i en fotballtropp, men jeg er mer sikker på at det kommer til å bli stilt krav til egenutvikling av spillere, da uten noen som helst krav til nasjonalitet.

Medlemsskap i EU betyr nemlig at man ikke har lov til å ekskludere noen EU-borger fra en jobb, fri flyt av arb. kraft og alt det der. UEFA vil aldri få unntak for dette i EU. Uansett hvem Sepp Blatter tror han er. Det er jo dessuten uansett Platini som har ansvaret i UEFA, forresten.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 jun 08, 13:15
Det er FIFA som forsøker å innføre denne regelen. UEFA har jo allerede innført en regel om klubb-/forbundsutviklede spillere. Men uansett hvem som forsøker, så kommer ikke EU til å akseptere FIFAs krumspring, da det er et klart brudd på grunnpilaren om fri flyt av arbeidskraft.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 08 jun 08, 11:50

FFK snuser på en ny brasse? http://f-b.no/article/20080608/FFK/703806870/1220/NYHET

Virker spennende om dette er sant, hvertfall. Uansett om det blir en spiller eller ikke, så er jeg imponert over hvordan FFK har hevet seg med tanke på innkjøp! Det at man støvsuger det tyske, danske og brasilianske markedet for unge spillere som gå rett inn i laget og øke i verdi på et par år, er meget bra å høre.

Så får vi håpe det blir en ny brasiliansk hit i Tippeligaen(i rødt-hvit drakt!), som forhåpentligvis kan bli enda bedre enn Alanzinho..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 08 jun 08, 14:00
Endret: 08 jun 08, 14:03

Støvsuger det tyske, danske og brasilianske markedet faktisk.

Hvor stor stall skal vi ha?2000-3000 kæll? Du leter ikke etter ordet saumfare f.eks?

 

Edit: Og nå leser jeg, at F-B også har brukt ordet saumfart, som har en helt annen betydning enn å støvsuge ett marked.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 8 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f