Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: FFK - Aalesund (7. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 mai 08, 00:06

Allerede på fredag braker det løs med ny hjemmekamp.

Seier her og vi har faktisk tatt like mange poeng som Sandefjord gjorde hele fjorårssesongen!

Staw

Ophaug - Gerrbrand - Piiroja - Wallace

Ramberg - Gashi - Werhman - Barsom

Tarik - Jóhannsson

 

Blir vel ikke de helt store forandringene, med mindre jeg har gått glipp av noen skader da. Ophaug er vel klar til kampen vil jeg tro. Kuadio ser ut til å være inne i varmen litt igjen nå, så Grönhagen kan kanskje overraske med han fra start, eller han satser på at Ramberg fortsetter å imponere. Gardar bør starte fremfor Tegan i hvert fall. Oppspillspunkt. Vår viktigste spiller blir kanskje Piiroja på dødballer i denne kampen. Han får oppgaven med å passe på telefonstolpe tangotrøyene har på topp.

Dette bør bli hjemmeseier, men det burde det så absolutt blitt i 2005 også. Aafk kan tape mye en kamp, og vinne stort borte neste. Fullsatt blir det i hvert fall, med meg blant tilskuerne!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 13 mai 08, 00:40
Enig med laguttaket ditt, forutsatt at Ramberg og Ophaug blir 100 % kampklare. Håper det!

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 13 mai 08, 01:00

Mener Ramberg og Opphaug skal være klar til kampen. De på radio fredrikstad snakket om at Gerrbrandt var skadet. Hvis han er det og ikke kan spille, vil jeg ha Opphaug inn som midtstopper og PAC inn som høyrebekk...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 13 mai 08, 02:00

det er godt for fredrikstad at man møter "lett" motstand om dagen. jeg synes laget har spilt langt unna optimalt til nå, og det vil faktisk bli mindre poeng framover hvis ting ikke forbedres kraftig. hjemmekamper mot de 3nyopprykkede lagene, skal være 3p. og vi tar "alltid" poeng mot lyn. bonusen til nå er 3p på lerkendal, mao vi ligger 3p foran skjema. ønsker ikke å fremstå som særs negativ, men mer edruelig enn mann i gata. på midtbanen virker verken kvisvik, barsom eller koadiou til å være i bra form, både gashi og wehrmann sliter med å finne tilbake til fjorårsnivået(håp at det snudde med gashis 2mål sist). forsvaret er bra, dog wallace og ophaug litt opp og ned foreløpig. samt har lasse staw fremstått som en matchvinner i goalen. på topp virker tegstrøm og gardar å spille tidvis uten selvtillit(gardar & tegstrøm), og innsats(tegstrøm). tarik er nesten ubeskrivelig viktig for øyeblikket. ramberg håper jeg er tilbake, da han faktisk har prestert best av våre midtbanespillere i år.  ønsker denne 11ern:

 

staw

 

ophaug   gerrbrand   piiroja   wallace

 

ramberg  gashi  wehrmann  barsom

 

gardar   tarik

 

håper også fofana snart er tilbake, han vil gi oss en etterlengtet dimensjon/alternativ på topp

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 mai 08, 02:21
Opprinnelig postet av bateman

det er godt for fredrikstad at man møter "lett" motstand om dagen.

Etter Godset-kampen starter moroa for alvor:

 

9 Søn 01. Juni 18:00 Stabæk (h) -
10 Søn 08. Juni 16:00 Tromsø (b) -
11 Man 30. Juni 19:00 Vålerenga (h) -
12 Søn 06. Juli 18:00 Viking (b) -
13 Søn 13. Juli 18:00 Lillestrøm (h) -
14 Søn 20. Juli 18:00 Stabæk (b) -
15 Søn 27. Juli 18:00 Brann (h) -
16 Søn 03. Aug 18:00 Vålerenga (b) -

Ikke én av disse åtte kampene på rad er lette, skal jo møte både Enga og Stabæk begge gangene tett inntil hverandre i år. Vi hangler litt mot antatt dårligere motstand, men slik har det vel vært i flere år nå. Det er ofte mot de større lagene FFK hever seg, selv om det også har blitt noen gedigne nedturer. Klarer vi oss greit noenlunde igjennom de åtte kampene, kan det se særdeles lyst ut, for resten av kampene, med unntak av noen få, skal gi muligheter for trepoengere.

 


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 13 mai 08, 10:57

Sånn som jeg forstår deg så er det altså noen kamper vi ikke har sjans på 3 poengere.. Jeg mener vi har sjans til å vinne alle kamper jeg..


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 mai 08, 11:15
Dommere:
Hoveddommer:     Sandmoen, Brage
Assistentdommer:     Johnsen, Kim-Andre
Assistentdommer:     Havig, Øystein
Observatør:     Hollung, Tore
4.dommer:     Døvle, Trond Ivar
NFF-delegat:     Flattum, Odd

---------------------------

http://keiko99.net


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 13 mai 08, 12:39
Endret: 13 mai 08, 14:42
Opprinnelig postet av FFK1903

Etter Godset-kampen starter moroa for alvor:

Ikke én av disse åtte kampene på rad er lette, skal jo møte både Enga og Stabæk begge gangene tett inntil hverandre i år. Vi hangler litt mot antatt dårligere motstand, men slik har det vel vært i flere år nå. Det er ofte mot de større lagene FFK hever seg, selv om det også har blitt noen gedigne nedturer. Klarer vi oss greit noenlunde igjennom de åtte kampene, kan det se særdeles lyst ut, for resten av kampene, med unntak av noen få, skal gi muligheter for trepoengere.

 

Jeg ser at rekken med  bortekamper blir meget vanskelig for FFK i denne perioden.

10 Søn 08. Juni 16:00 Tromsø (b) -

12 Søn 06. Juli 18:00 Viking (b) -

14 Søn 20. Juli 18:00 Stabæk (b) -

16 Søn 03. Aug 18:00 Vålerenga (b) -

I hjemmekampene ser jeg FFK som favoritt uansett hvem de møter. Det kan være lettere mot de lagene som er bedre, hvis de ikke spiller så ultra-deffensivt som de som har vært på stadion til nå. Blir nok mere åpne og morsomere kamper mot de bedre lagene. Kanskje også letter å vinne for FFK?


MOD: Fjernet kampoppsettet fra siteringen til FFK1903 da denne gjorde tråden veeeldig tung å laste

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 13 mai 08, 14:05
Er det bare meg som synes Wallace er for dårlig og vårt klart svakeste ledd?

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 13 mai 08, 14:11
Endret: 13 mai 08, 14:12
Opprinnelig postet av paco
Er det bare meg som synes Wallace er for dårlig og vårt klart svakeste ledd?

Det er du sikkert ikke. De aller fleste lag har sine "svakeste ledd" på backene, fordi det finnes få gode backer og fordi det er den vanskeligste posisjonen på banen. Spør de fleste supportere til andre klubber i Tippeligaen, og de fleste vil si at de er svakest på back. Når det er sagt så synes jeg Wallace har startet lovende for oss!

Gleder meg også at Grönhagen i dagens Aftenposten går langt i å antyde at Gardar Johannsson får tillit igjen på topp mot Aalesund.

Håper Gerrbrand, Ophaug og Ramberg friskmeldes også.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 mai 08, 14:13

Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av paco
Er det bare meg som synes Wallace er for dårlig og vårt klart svakeste ledd?

Det er du sikkert ikke. De aller fleste lag har sine "svakeste ledd" på backene, fordi det finnes få gode backer og fordi det er den vanskeligste posisjonen på banen. Når det er sagt så synes jeg Wallace har startet lovende for oss!

Gleder meg også at Grönhagen i dagens Aftenposten går langt i å antyde at Gardar Johannsson får tillit igjen på topp mot Aalesund.

Håper Gerrbrand, Ophaug og Ramberg friskmeldes også.

Spørs om Ramberg er i samme slaget da. Får inderlig håpe det. Hvis ikke er det fort benken.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 mai 08, 17:09
Endret: 13 mai 08, 17:10

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 mai 08, 17:36
Endret: 13 mai 08, 17:37

Til dere som ikke har skaffet dere billeter, har kanskje muligheten nå. det er nemelig siste frist for Aalesund-supporterne å kjøpe billetter i dag. Det er ikke umulig at de ikke kjøper de 500 de har krav på.

www.aafk.no/default.asp


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 13 mai 08, 17:48

Opprinnelig postet av paco
Er det bare meg som synes Wallace er for dårlig og vårt klart svakeste ledd?

Jeg er uenig, og mener dessuten han er en av de 3 beste venstre backene i TL.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 13 mai 08, 18:10

Ser ut som "Stormen" er ved godt mot før kampen mot FFK. Speakers Corner

Deres analyse kort fortalt: FFK har selvsagt bare hadt flaks (marginene på sin side) som har skrapet til seg 13 poeng så langt, mens Aafk forfølges av uflaks på fotballbanen (som vanlig).  Derfor den forskjellen i poeng mellom lagene. Dette vil selvsagt snu snart til Aafk`s fordel  

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 mai 08, 20:55
Opprinnelig postet av benksliter`n

Ser ut som "Stormen" er ved godt mot før kampen mot FFK. Speakers Corner

Deres analyse kort fortalt: FFK har selvsagt bare hadt flaks (marginene på sin side) som har skrapet til seg 13 poeng så langt, mens Aafk forfølges av uflaks på fotballbanen (som vanlig).  Derfor den forskjellen i poeng mellom lagene. Dette vil selvsagt snu snart til Aafk`s fordel 

Syns egentlig den analysen var en av de bedre jeg har lest. Kan ikke si annet enn at jeg er enig i stort sett alt som står skrevet i åpningsinnlegget. Å ha marginene på vår side har vi egentlig hatt også, det er et par kamper som fort kunne bikket en annen vei. Trenger ikke å ha så mye med flaks å gjøre heller. Du svartmaler egentlig hele analysen ved å trekke ut det der, resten er egentlig gjennomført og riktig.

 


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 13 mai 08, 22:32
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av benksliter`n

Ser ut som "Stormen" er ved godt mot før kampen mot FFK. Speakers Corner

Deres analyse kort fortalt: FFK har selvsagt bare hadt flaks (marginene på sin side) som har skrapet til seg 13 poeng så langt, mens Aafk forfølges av uflaks på fotballbanen (som vanlig).  Derfor den forskjellen i poeng mellom lagene. Dette vil selvsagt snu snart til Aafk`s fordel 

Syns egentlig den analysen var en av de bedre jeg har lest. Kan ikke si annet enn at jeg er enig i stort sett alt som står skrevet i åpningsinnlegget. Å ha marginene på vår side har vi egentlig hatt også, det er et par kamper som fort kunne bikket en annen vei. Trenger ikke å ha så mye med flaks å gjøre heller. Du svartmaler egentlig hele analysen ved å trekke ut det der, resten er egentlig gjennomført og riktig.

 

Synes ikke jeg svartmaler analysen. Tabellen speiler godt hvor gode lagene har vært til nå. Jeg synes heller ikke FFK har hadt flaks. For meg begynner det å bli en vane at FFK vinner med ett mål på hjemmebane. Jeg for min del har sluttet å tro at dette har med "flaks" å gjøre. Jeg tror heller ikke det er tilfeldigheter at Aafk taper stort mot Lyn på hjemmebane og at de har tapt alle bortekamper til nå.

Synd at FFK ikke får den kreditten de har fortjent. Har andre lag vært så mye bedre enn FFK? 

Jeg synes det er bare ett lag som har vært bedre enn FFK til nå..... og det er Stabæk.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 13 mai 08, 22:34
Opprinnelig postet av benksliter`n

Jeg synes det er bare ett lag som har vært bedre enn FFK til nå..... og det er Stabæk.

Tabellen er enig med deg, benksliter`n. :-)

---------------------------

Svensk magi!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 mai 08, 23:21
Endret: 13 mai 08, 23:25
Opprinnelig postet av benksliter`n
Synes ikke jeg svartmaler analysen. Tabellen speiler godt hvor gode lagene har vært til nå. Jeg synes heller ikke FFK har hadt flaks. For meg begynner det å bli en vane at FFK vinner med ett mål på hjemmebane. Jeg for min del har sluttet å tro at dette har med "flaks" å gjøre. Jeg tror heller ikke det er tilfeldigheter at Aafk taper stort mot Lyn på hjemmebane og at de har tapt alle bortekamper til nå.

Synd at FFK ikke får den kreditten de har fortjent. Har andre lag vært så mye bedre enn FFK? 

Jeg synes det er bare ett lag som har vært bedre enn FFK til nå..... og det er Stabæk.

Det står jo en haug med positive ting der, og du trekker frem det ene som er muligens negativt. Da må du vel være enig at du svartmaler analysen? Du skriver at analysen kort fortalt sier at FFK har hatt flaks. Det er ikke kort fortalt hva analysen handler om i det hele tatt. Det står mer positivt der enn negativt om FFK.

Som jeg også skrev. Marginer og flaks trenger ikke være synonymt. FFK kan ha marginene på sin side, selv uten flaks. Flaks er ordet du tolket det som - det er ikke engang nevnt i analysen du linker til.

Nei, tilfeldig at Aafk taper er det neppe. Det røde kortet er nok mye av forklaringen, akkurat som rødt kort var en viktig ingrediens da de vant 5-0 hjemme mot Hamkam.

FFK har møtt tre sterke lag borte, og tre opprykkslag hjemme. Den hele, fulle og rettferdige konklusjonen kommer selvsagt først når alle lag har møtt hverandre. FFK har hatt et relativt lett kampprogram så langt. Bortekamp i Bergen, men der ble det også tap. Å slå Rosenborg på Lerkendal er ikke hva det en gang var, og på Ullevaal mot Lyn er vel nesten som hjemmebane å regne. Likevel, det står respekt av de resultatene. Å så vidt slå tre av lagene som spilte i Adecco i fjor er vel bare godtjent. Spillemessig har vi ikke prestert som vi pleier. Vi har faktisk spilt bedre på bortebane i år.

FFK har vunnet de tette oppgjørene, Aalesund har ikke vært så mye dårligere spillemessig, selv om poengene ikke har kommet i like stor grad. Og det er vel nettopp det vedkommende skriver også. Forskjellen ligger mer i poengene enn selve spillet.

 


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 mai 08, 12:38
Opprinnelig postet av FFK1903

Det står jo en haug med positive ting der, og du trekker frem det ene som er muligens negativt. Da må du vel være enig at du svartmaler analysen? Du skriver at analysen kort fortalt sier at FFK har hatt flaks. Det er ikke kort fortalt hva analysen handler om i det hele tatt. Det står mer positivt der enn negativt om FFK.

Som jeg også skrev. Marginer og flaks trenger ikke være synonymt. FFK kan ha marginene på sin side, selv uten flaks. Flaks er ordet du tolket det som - det er ikke engang nevnt i analysen du linker til.

Nei, tilfeldig at Aafk taper er det neppe. Det røde kortet er nok mye av forklaringen, akkurat som rødt kort var en viktig ingrediens da de vant 5-0 hjemme mot Hamkam.

FFK har møtt tre sterke lag borte, og tre opprykkslag hjemme. Den hele, fulle og rettferdige konklusjonen kommer selvsagt først når alle lag har møtt hverandre. FFK har hatt et relativt lett kampprogram så langt. Bortekamp i Bergen, men der ble det også tap. Å slå Rosenborg på Lerkendal er ikke hva det en gang var, og på Ullevaal mot Lyn er vel nesten som hjemmebane å regne. Likevel, det står respekt av de resultatene. Å så vidt slå tre av lagene som spilte i Adecco i fjor er vel bare godtjent. Spillemessig har vi ikke prestert som vi pleier. Vi har faktisk spilt bedre på bortebane i år.

FFK har vunnet de tette oppgjørene, Aalesund har ikke vært så mye dårligere spillemessig, selv om poengene ikke har kommet i like stor grad. Og det er vel nettopp det vedkommende skriver også. Forskjellen ligger mer i poengene enn selve spillet.

 

FFK skaper flest sjanser i eliteserien

Dette tyder vel ikke akkurat på at FFK har hadt marginene/flaksen på sin side? Eller hva nå du og store deler av Aalesund velger å kalle det?

FFK fikk også rødt kort i en av hjemmekampene, men kom tilbake med 10 mann og vant. Sterkt sier jeg da. Andre fokuserer på at vi møtte et nyopprykket lag.  

Aafk falt sammen som et korthus når de fikk rødt kort mot lyn og måtte fullføre med 10 mann.

Jeg velger nok fortsatt å se FFK 7 poeng bedre enn Aalesund til nå i Tippeligaen.

Jeg liker ikke at andre lags supportere mener at FFK har 13 (heldige) poeng, og at deres lag skulle hadt flere poeng. Dette har ikke noe med svartmaling å gjøre, men kritikk av en del av innlegget. (som jeg håpet folk forstod)

Jeg har heller ikke sagt noe om at resten av innlegget var dårlig analysert? Resten var jo en grei analyse

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340