Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: FFK - Aalesund (7. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 13 mai 08, 21:14
Endret: 13 mai 08, 21:21
Opprinnelig postet av Rune Haugen
He, mener du virkelig at han er blant topp 3 pr.dags dato ?? At han kan bli det er en annen sak. Til nå er han vel knapt blant de 10 beste ??
Ser muligens kampene på en annen måte enn deg. Og i år har det blitt for det meste fra TV. Men det er ingen tvil, han er blandt de bedre på venstresiden i forsvarsfireren uansett hvilket tippeligalag du sammenligner med.

Mod: Det er ikke nødvendig å sitere hvert eneste innlegg når man skal svare på siste innlegg, og skal man sitere, så ta kun med innlegget deres skal svare på, ikke en hel diskusjon.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 13 mai 08, 21:22
Opprinnelig postet av Rune Haugen

He, mener du virkelig at han er blant topp 3 pr.dags dato ?? At han kan bli det er en annen sak. Til nå er han vel knapt blant de 10 beste ??

 

Ikke det at det er noen fasit, men kun 2 venstre backer har høyere score på VG børsen. De 2 som er bedre er Riddez med snitt på 5,4 og 5 spilte kamper. Stensaas har 5,25 i snitt og 4 kamper. Wallace har 5 i snitt og 6 kamper.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 13 mai 08, 22:30
Endret: 13 mai 08, 23:26
Opprinnelig postet av Mod
Mod: Det er ikke nødvendig å sitere hvert eneste innlegg når man skal svare på siste innlegg, og skal man sitere, så ta kun med innlegget deres skal svare på, ikke en hel diskusjon.
Se der ja, nå lærte jeg det. En blir aldri for gammel.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 13 mai 08, 22:32
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av benksliter`n

Ser ut som "Stormen" er ved godt mot før kampen mot FFK. Speakers Corner

Deres analyse kort fortalt: FFK har selvsagt bare hadt flaks (marginene på sin side) som har skrapet til seg 13 poeng så langt, mens Aafk forfølges av uflaks på fotballbanen (som vanlig).  Derfor den forskjellen i poeng mellom lagene. Dette vil selvsagt snu snart til Aafk`s fordel 

Syns egentlig den analysen var en av de bedre jeg har lest. Kan ikke si annet enn at jeg er enig i stort sett alt som står skrevet i åpningsinnlegget. Å ha marginene på vår side har vi egentlig hatt også, det er et par kamper som fort kunne bikket en annen vei. Trenger ikke å ha så mye med flaks å gjøre heller. Du svartmaler egentlig hele analysen ved å trekke ut det der, resten er egentlig gjennomført og riktig.

 

Synes ikke jeg svartmaler analysen. Tabellen speiler godt hvor gode lagene har vært til nå. Jeg synes heller ikke FFK har hadt flaks. For meg begynner det å bli en vane at FFK vinner med ett mål på hjemmebane. Jeg for min del har sluttet å tro at dette har med "flaks" å gjøre. Jeg tror heller ikke det er tilfeldigheter at Aafk taper stort mot Lyn på hjemmebane og at de har tapt alle bortekamper til nå.

Synd at FFK ikke får den kreditten de har fortjent. Har andre lag vært så mye bedre enn FFK? 

Jeg synes det er bare ett lag som har vært bedre enn FFK til nå..... og det er Stabæk.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 13 mai 08, 22:34
Opprinnelig postet av benksliter`n

Jeg synes det er bare ett lag som har vært bedre enn FFK til nå..... og det er Stabæk.

Tabellen er enig med deg, benksliter`n. :-)

---------------------------

Svensk magi!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 mai 08, 23:21
Endret: 13 mai 08, 23:25
Opprinnelig postet av benksliter`n
Synes ikke jeg svartmaler analysen. Tabellen speiler godt hvor gode lagene har vært til nå. Jeg synes heller ikke FFK har hadt flaks. For meg begynner det å bli en vane at FFK vinner med ett mål på hjemmebane. Jeg for min del har sluttet å tro at dette har med "flaks" å gjøre. Jeg tror heller ikke det er tilfeldigheter at Aafk taper stort mot Lyn på hjemmebane og at de har tapt alle bortekamper til nå.

Synd at FFK ikke får den kreditten de har fortjent. Har andre lag vært så mye bedre enn FFK? 

Jeg synes det er bare ett lag som har vært bedre enn FFK til nå..... og det er Stabæk.

Det står jo en haug med positive ting der, og du trekker frem det ene som er muligens negativt. Da må du vel være enig at du svartmaler analysen? Du skriver at analysen kort fortalt sier at FFK har hatt flaks. Det er ikke kort fortalt hva analysen handler om i det hele tatt. Det står mer positivt der enn negativt om FFK.

Som jeg også skrev. Marginer og flaks trenger ikke være synonymt. FFK kan ha marginene på sin side, selv uten flaks. Flaks er ordet du tolket det som - det er ikke engang nevnt i analysen du linker til.

Nei, tilfeldig at Aafk taper er det neppe. Det røde kortet er nok mye av forklaringen, akkurat som rødt kort var en viktig ingrediens da de vant 5-0 hjemme mot Hamkam.

FFK har møtt tre sterke lag borte, og tre opprykkslag hjemme. Den hele, fulle og rettferdige konklusjonen kommer selvsagt først når alle lag har møtt hverandre. FFK har hatt et relativt lett kampprogram så langt. Bortekamp i Bergen, men der ble det også tap. Å slå Rosenborg på Lerkendal er ikke hva det en gang var, og på Ullevaal mot Lyn er vel nesten som hjemmebane å regne. Likevel, det står respekt av de resultatene. Å så vidt slå tre av lagene som spilte i Adecco i fjor er vel bare godtjent. Spillemessig har vi ikke prestert som vi pleier. Vi har faktisk spilt bedre på bortebane i år.

FFK har vunnet de tette oppgjørene, Aalesund har ikke vært så mye dårligere spillemessig, selv om poengene ikke har kommet i like stor grad. Og det er vel nettopp det vedkommende skriver også. Forskjellen ligger mer i poengene enn selve spillet.

 


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 mai 08, 00:20

Opprinnelig postet av paco
Er det bare meg som synes Wallace er for dårlig og vårt klart svakeste ledd?

Han spiller helt ok, og har tatt nivået forbløffende fort. Du bruker da å si at folk skal få tid på seg paco...? Ihvertfall når det gjelder "elfenbengutta" har du sagt noe sånn som at de "trenger noen kamper for å vise hva de kan".. (Bra det ikke gjelder resten av laget for da hadde det blitt lite poeng på våren)

Personlig er jeg litt skuffet over hvor lang tid elfenbengutta har brukt for å komme opp på forventet nivå. Det er jo også skuffende at de ikke har gjort som alle ble pålagt: nemlig å holde seg i form i vinterferien. Nå må de jo bruke halve vårsesongen på å trene seg opp. Svakt, lite profesjonellt og uventet. Bra de ikke får slengt samme dritten som visse andre spillere som ikke fremstår som topptrente til enhver tid....


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 mai 08, 00:33
Opprinnelig postet av Rune Haugen

He, mener du virkelig at han er blant topp 3 pr.dags dato ?? At han kan bli det er en annen sak. Til nå er han vel knapt blant de 10 beste ??

Topp 3 er vel å ta i, men han forsvarer en plass i første-elveren og er fortsatt ung og også ny i klubben. SDyns det er bra jeg. Det er da folk i troppen som har vært adskillig lenger og som fortsatt ikke er blandt de "11 utvalgte". Jeg syns Wallace er et godt kjøp så langt og tror han har potensiale for å bli meget god.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 mai 08, 00:40
Opprinnelig postet av benksliter`n

 

Synes ikke jeg svartmaler analysen. Tabellen speiler godt hvor gode lagene har vært til nå. Jeg synes heller ikke FFK har hadt flaks. For meg begynner det å bli en vane at FFK vinner med ett mål på hjemmebane. Jeg for min del har sluttet å tro at dette har med "flaks" å gjøre. Jeg tror heller ikke det er tilfeldigheter at Aafk taper stort mot Lyn på hjemmebane og at de har tapt alle bortekamper til nå.

Synd at FFK ikke får den kreditten de har fortjent. Har andre lag vært så mye bedre enn FFK? 

Jeg synes det er bare ett lag som har vært bedre enn FFK til nå..... og det er Stabæk.

Enig.
Vi hadde vel ikke akkurat marginene på vår side i åpningskampen mot Brann....? Med rette marginer burde vi vunnet den kampen, for i Bergen var vi gode!


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 14 mai 08, 07:47

 

]Ja, det var det jeg mente. Disse gutta har vist alt for lite framgang i tiden de har hatt i FFK. Men kjeft, neida, ingenting. De er jo så unge. Totalt respektløs overfor sin arbeidsgiver å komme tilbake i den formen de var i.Tror Grønhagen har hatt en skikkelig prat med de. Raymond stakkar får så øra flagrer bare han går opp en Mc Donald.Det virker som det er enkelte som til enhver tid må passes på, ihvertfall i pressen.Det er godt Raymond er rutinert og tåler en del. Men for all del; gi han snarest en kontrakt som alle kan leve med.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 14 mai 08, 08:17

Når det gjelder Wallace sammenlignet med Fofana/Kuoadio mener jeg at kjøpet av Wallace har vært bedre for FFK enn "lånet" av Fofana / Kuoadio så langt.

Det betyr ikke at jeg mener at Wallace har spilt feilfritt ( langt derfra), men det har jammen ikke Ivoryboys heller.

Ps: Jeg mente jo tidligere at FFK  ikke gjorde jobben sin da de glapp Riddez til Godset. Mener det forsatt, men utvikler Wallace seg videre, kan jeg jo skifte mening.

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 14 mai 08, 09:38
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av 1947modell
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av paco
Er det bare meg som synes Wallace er for dårlig og vårt klart svakeste ledd?

Jeg er uenig, og mener dessuten han er en av de 3 beste venstre backene i TL.

Jeg vil si meg enig med deg. Han er vel en av de absolutt beste i TL. La han få tid til å spille seg inn så blir han en stor tilvekst for FFK. Hvorfor skal enkelte få så jævlig dårlig tid mens enkelte skal få bruke plenty av kamper. Håper FFK finner ut hvem som skal danne spissparet nå som vi går inn i en del harde kamper og poengene blir vanskeligere å vinne. Det har jo ikke vært all verden der framme.

He, mener du virkelig at han er blant topp 3 pr.dags dato ?? At han kan bli det er en annen sak. Til nå er han vel knapt blant de 10 beste ??

Rune... Det skal vel egentlig ikke en dritt til å bli blant de tre beste venstrebackene i TL. Tviler på at du greier å ramse opp ti som er bedre enn Wallace. Han har ikke vært overveldende, men mer skal ikke til for blande seg opp i toppsjiktet av venstrebacker.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 mai 08, 09:57
Hvordan gjør Bertelsen det i VIking forresten?

---------------------------

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 14 mai 08, 10:02
Opprinnelig postet av Husgutt
Hvordan gjør Bertelsen det i VIking forresten?

Bra. Stigende formkurve og på vei mot nivået han en gang hadde i FFK. Vikingsupporterne virker fornøyde.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 14 mai 08, 10:03
Jeg var på Åråsen forrige mandag og så LSK-Viking. Bertelsen klarte seg fint han. Hadde noen bra raid, og viste tidvis glimt av gammel storhet. Men i likhet med resten av Vikinglaget virket han lettere handlingslammet når han kom inn på LSKs banehalvdel.

Men det hadde vel litt å gjøre med at LSK nærmest avgjorde kampen med to tidlige scoringer og la seg bakpå for å sikre seieren.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 14 mai 08, 10:04

Opprinnelig postet av Husgutt
Hvordan gjør Bertelsen det i VIking forresten?

 

Sett ham i noen TV kamper. Sett bra ut da. 125. plass på VG børsen, 4,17 i snitt på 6 kamper.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 14 mai 08, 10:10
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Husgutt
Hvordan gjør Bertelsen det i VIking forresten?

 

Sett ham i noen TV kamper. Sett bra ut da. 125. plass på VG børsen, 4,17 i snitt på 6 kamper.

Ironi eller alvor?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 14 mai 08, 10:32
Backer får så å si alltid dårlig gjennomsnitt på børs. Det må den posisjonen det er vanskeligst å utpeke seg i.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 mai 08, 10:42
Opprinnelig postet av Supreme NTM

Rune... Det skal vel egentlig ikke en dritt til å bli blant de tre beste venstrebackene i TL. Tviler på at du greier å ramse opp ti som er bedre enn Wallace. Han har ikke vært overveldende, men mer skal ikke til for blande seg opp i toppsjiktet av venstrebacker.

Jeg skriver knapt blant de 10 beste. Jeg skriver ikke IKKE blant de 10 beste. Forskjell det.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 14 mai 08, 12:08
Nå ser vel Kouadio ut til og komme i form,Fofana har vel hvert skadet,synes Wallace er brukbar offensivt men mangler helt fart og virker lett og runde


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340