Husk meg
Brukernavn
Passord

Røkbomben under Mysen - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 11 2

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 13 mai 08, 17:27
Endret: 13 mai 08, 17:29
Opprinnelig postet av danan
Den røyken er/var ganske harmløs.

Det har ingenting med saken å gjøre. Det fleste som sto i nærheten oppfattet situasjonen som ubehagelig. Da spiller det liten rolle hvor farlig eller ufarlig røyken er.

Opprinnelig postet av danan
Kan nevne at RBK-tilhengerne fyrte opp flere bluss i går, + en liten banestorming av LSK-Fansen. Ved første øyekast kan jeg ikke se noen protester på det i de nevnte supporterklubbers forum.

Hva så? Vi diskuterer hva som skjedde på Mysen Stadion.

Opprinnelig postet av danan
De som var i Mysen så vel også hvem det var som sto for sang i 90min.

Dere var flinke til å synge ja, men dere la muligens også merke hvor mye mere folk slang seg med på syngingen før røykbomben enn etter. Om dere skal fungere som et forsangerfelt er det greiere at dere er på lag med folk, ikke krangler med vakter, medsupportere og slenger meldinger av typen "alle foran der er lamme i kjeften, jo".

Bare et tips til neste gang.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 13 mai 08, 17:42

Opprinnelig postet av danan
Kan nevne at RBK-tilhengerne fyrte opp flere bluss i går, + en liten banestorming av LSK-Fansen. Ved første øyekast kan jeg ikke se noen protester på det i de nevnte supporterklubbers forum.

Det er ganske tydelig at oppførselen deres gjør at dere ikke er ønsket av FFK og ikke av FFK publikumet. Kan dere ikke da finne en annen klubb(f.eks. RBK eller LSK), eller en annen idrett? Det kan da ikke være noe poeng å klenge seg på et miljø der dere er uønsket?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 13 mai 08, 17:52
Endret: 13 mai 08, 17:54
EDIT: Samma det, danan skrev mye av det samme.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 13 mai 08, 17:50
Endret: 13 mai 08, 17:51
Opprinnelig postet av Per Egil
Det har ingenting med saken å gjøre. Det fleste som sto i nærheten oppfattet situasjonen som ubehagelig. Da spiller det liten rolle hvor farlig eller ufarlig røyken er..

Om noen ble redde eller synes den oransje røyken var skummel så er det bare å beklage. Jeg bare påpekte at røyken ikke var farlig. Det virket på noen her inne som om dette kunne ført til at hele stadion hadde tatt fyr.

Opprinnelig postet av Per Egil
Hva så? Vi diskuterer hva som skjedde på Mysen Stadion.

Jeg sammenlignet reaksjonene på dette forumet med andre Norske supporter forum.

Opprinnelig postet av Per Egil
Dere var flinke til å synge ja, men dere la muligens også merke hvor mye mere folk slang seg med på syngingen før røykbomben enn etter. Om dere skal fungere som et forsangerfelt er det greiere at dere er på lag med folk, ikke krangler med vakter, medsupportere og slenger meldinger av typen "alle foran der er lamme i kjeften, jo".

La merke til at flertallet i Plankehaugen bestemte seg for å protestere ved å la hver å synge resten av kampen, hva det skulle være godt for er uvisst. De som står på supporterfeltet skal synge mener nå jeg, gjør de ikke det så er det ikke mer enn rimelig at noen forteller dem det. La merke til at folk hadde ordnet seg med campingstoler og full piknikk på feltet, kanskje ikke helt rett tribune for akkurat det.

Det blir nok siste ord fra meg i denne "saken".

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 13 mai 08, 17:52
Om supporterne støtter NFF og Klubbenes retningslinjer rundt bruken av effekter så hadde ikke denne diskusjonen kommet opp. Og uansett keiko, det er unødvendig og starte enda en diskusjon rundt temaet når man har allerede i årevis hatt endelange diskusjoner der man vet at Ultras folket selvfølgelig ikke tar selvkritikk.

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 13 mai 08, 18:04
Endret: 13 mai 08, 18:07
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Liraren

Synes synd på deg keiko! FFK vinner 6-1 og alt du greier og irritere deg over er noen tilskuere som lager liv og ramme rundt kampen. Kan ikke ha det godt med deg selv!

Personlig har jeg aldri sett det særlig sjarmerende å stå et en tett forsamling der enkelte med pyroman tendenser må leve ut lystene sine.Dette kan ikke forsvares på noen måte. Disse elementene bør holdes borte.

Pyromani ? Det er like mye brannfare med røykbomber som det er med å ta med seg skjerf på en fotballstadion. Og det er like ufarlig som teaterrøyk. Jeg skjønner ikke hva som skal være farlig med dette, annet enn argumentet om bøter fra NFF, noe jeg tviler på vi får. Det var mye farligere å hoppe på to planker som brakk sammen på den røtne tribuna der oppe. Det fikk jeg erfare.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 13 mai 08, 18:12
Den røykbomben var vel strengt tatt ikke farlig, og jeg synes folk er noe hårsåre hvis det skal bli så store reaksjoner etter en slik affære. Takhøyden er tydeligvis ekstremt lav.

Men så: At takhøyden er så lav burde de impliserte vite, og være strategiske nok til å la være å fyre opp en røykbombe når stemninga nå først er som den er i FFK-miljøet.

Jeg synes BRH (samt RHE) har gjort et veldig bra inntrykk så langt i sesongen, og har faktisk gitt meg tro på at Supportermiljøet i Fredrikstad ikke kommer til å bli degenerert og  dårlig etter Zoran-epoken, påtvers av PH`s stadige mystiske krumspring og rare utfall med blandet oppsluttning i supporterfaunaen. Jeg hadde nesten en følelse av at turen på veien mot aksept av de alternative miljøene var påbegynt.

Sånn sett var dette lille påfunnet taktisk sett idioti, og vil bare gjøre det hele vanskeligere, og i yttre instans blåse opp det underliggende fiendeskapet igjen.

Bad move.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 13 mai 08, 18:16
Opprinnelig postet av Wikipedia


Pyromani

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi



Pyromani
er en sykelig trang til ildspåsettelse. En slik person benevnes pyroman.

Årsaken til denne mani kan ofte tilskrives sorg og/eller ensomhet, som avføder et sinne, som så munner i avløp for aggresjonene ved ild. Ofte vil en pyroman ikke forestille seg faren ved å sette ild til f.eks. en etasjeeiendom.

I forhold til straffeloven skjelner man mellom en pyroman, som er syk, og en brannstifter, som handler fullt vitende av f.eks. politiske årsaker eller for hevn.

En del pyromaner har eller hatt beskjeftigelse som brannmenn, da de således gjennom deres erverv opplever ilden. Ved å sette ild til noget får de så mulighet for å oppleve rusen ved å bli kalt ut til deres egen brann.






Det er en drøy påstand kanogvetalt, men du skal ha for svartmalingen

---------------------------

Burn in hell, por favore..


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 mai 08, 18:29
Igjen er dere feige ultras. Bare forsetter og sende pm. er dere virklig så feige ?
Hvor gamle er dere ? 

skal dere ha respekt så bør dere bli mere voksen det er regel 1

---------------------------

http://keiko99.net


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 13 mai 08, 18:36

hei keiko.

Sånn, svarte deg! Menmen nå får vi legge første runden bak oss, og heller se fram mot 16 mai. Da skal alle "pyromanene" lage ett helvetes liv på stadion:D:D

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 13 mai 08, 18:55
Opprinnelig postet av keiko99
Igjen er dere feige ultras. Bare forsetter og sende pm. er dere virklig så feige ?
Hvor gamle er dere ? 

skal dere ha respekt så bør dere bli mere voksen det er regel 1


Hvordan ønsker du at debatten skal utvikle seg Keiko99? Vil du nok en gang søple ned forumet med usaklig drittslenging? Eller skal vi prøve å holde nivået litt høyere enn VGD?

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 13 mai 08, 18:58
Opprinnelig postet av danan
Den røyken er/var ganske harmløs. Det skumleste på Mysen "stadion" måtte vel vært de råtne plankene (tribunen) som vi sto på. Det er vel bare i Fredrikstad det kan bli store diskusjoner over noe så lite. Kan nevne at RBK-tilhengerne fyrte opp flere bluss i går, + en liten banestorming av LSK-Fansen. Ved første øyekast kan jeg ikke se noen protester på det i de nevnte supporterklubbers forum. De som var i Mysen så vel også hvem det var som sto for sang i 90min.


Harmløs eller ikke, det har ingenting med saken å gjøre.

Når dette strider mot regelverket, og kan skade FFK økonomisk, og både klubb og supporterklubb i anseelse, finnes det absolutt ingenting som forsvarer å fyre opp slike ting på tribunen.

Det finnes absolutt ikke noe argument som er godt nok i forsvar for den oppførselen, problemet er at BRH og deres tilhengere bagatelliserer dette og ikke eier selvinnsikt nok til å se at de bare ødelegger for klubben de mener å støtte. Sang eller ikke sang, det betyr ingenting til slutt når dere trekker oppmerksomheten bort fra det gode dere gjør.

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 13 mai 08, 19:21

Opprinnelig postet av bønna

Hvordan ønsker du at debatten skal utvikle seg Keiko99? Vil du nok en gang søple ned forumet med usaklig drittslenging? Eller skal vi prøve å holde nivået litt høyere enn VGD?

 

Nå kommer det jo an på hvordan dere formulerer dere da Bønna....

Kommer dere med saklige svar og ikke de samme gamle bortforklaringene så blir det en hyggelig tone her også, men satser dere på den gode gamle " vi er den unge generasjonen" og " det er vi som er fasit på supporter kultur" så kommer også oppgulpene...

 

Som sagt, helt opp til den Unge generasjonen nå....

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!
*22.05.08*


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 13 mai 08, 19:42
Kall oss gjerne feiginger, men ingen i BRH er interessert i å ta denne diskusjonen videre. Vi har sett hvordan slike diskusjoner har utartet seg og ifølge min krystallkule ender det i mere leven enn nødvendig.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 mai 08, 21:06
Jeg vil ikke si at den røktingen lagde mer kvalme enn blussinga som blir gjort på stadion. Forskjellen er at blussinga på stadion er i ordnede former. For min egen del så driter jeg i begge deler. Jeg ser folk også kommer og sier at det var mer synging før den røktingen enn etter ?? Synes det var akkurat like mye både før og etter jeg da. Og hvorfor jeg mener det ?? Hm. Tenk sjæl. Akkurat sånn er det på PH-feltet på stadion også. Nemlig, ett fåtall som synger.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 13 mai 08, 21:23
Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av Wikipedia


Pyromani

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi



Pyromani
er en sykelig trang til ildspåsettelse. En slik person benevnes pyroman.

Årsaken til denne mani kan ofte tilskrives sorg og/eller ensomhet, som avføder et sinne, som så munner i avløp for aggresjonene ved ild. Ofte vil en pyroman ikke forestille seg faren ved å sette ild til f.eks. en etasjeeiendom.

I forhold til straffeloven skjelner man mellom en pyroman, som er syk, og en brannstifter, som handler fullt vitende av f.eks. politiske årsaker eller for hevn.

En del pyromaner har eller hatt beskjeftigelse som brannmenn, da de således gjennom deres erverv opplever ilden. Ved å sette ild til noget får de så mulighet for å oppleve rusen ved å bli kalt ut til deres egen brann.






Det er en drøy påstand kanogvetalt, men du skal ha for svartmalingen

Så la vær da, hvis du kan.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 mai 08, 21:28
Endret: 14 mai 08, 07:55
Opprinnelig postet av Wikipedia
I forhold til straffeloven skjelner man mellom en pyroman, som er syk, og en brannstifter, som handler fullt vitende av f.eks. politiske årsaker eller for hevn.


Opprinnelig postet av bønna
Det er en drøy påstand kanogvetalt, men du skal ha for svartmalingen

Ja, han burde nok brukt den mer korrekte betegnelsen brannstifter, da røkbomberen ikke er syk, men handler fullt vitende av egoistiske årsaker.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 13 mai 08, 21:52

Jeg sendte deg også en PM, Keiko, men jeg regner med at du ikke tok meg som en ultra (brukes entallsformen i det hele tatt, forresten). Hvis det var uklart, så var det en støtteerklæring.  Jeg ville bare unngå å helle mer bensin på denne gamle røkbomba, men nå har det jaggu tatt av igjen. Jeg velger allikevel å unngå å helle på den ekstra kanna ved å gjengi hva jeg skrev i PMen - ikke at jeg ikke står for det, men det får i så fall bli i et mer passende forum.

Jeg oppfordrer for øvrig (på vegne kun av meg sjøl) til å flytte diskusjonen til "Tribunekultur"-forumet (jøss, nettopp skifta navn, ser jeg?) - gjerne f.eks. tråden ved samme navn, hvor folk er veldig opptatt av ting som foregår utenfor banen.

---------------------------

Svensk magi!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 mai 08, 21:59
Endret: 13 mai 08, 22:03
hvorfor i svarte er ikke ultras ute og beklager det som skjedde. ?  

er dere jævlig kry av dette ?


tenk på barn som var der, men så langt tenker dere ikke en gang.

---------------------------

http://keiko99.net


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 13 mai 08, 21:59

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Wikipedia
I forhold til straffeloven skjelner man mellom en pyroman, som er syk, og en brannstifter, som handler fullt vitende av f.eks. politiske årsaker eller for hevn.


Opprinnelig postet av bønna
Det er en drøy påstand kanogvetalt, men du skal ha for svartmalingen

Ja, han burde nok brukt den mer korrekte betegnelsen brannstifter, da røkbomberen ikke er syk, handler fullt vitende av egoistiske årsaker.

Skjønner ikke helt hvor folk har det fra at røybomber har noenting med brann å gjøre i det hele tatt...



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 11 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340