Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: Mysen - FFK (Cupens 1. runde)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 06 mai 08, 13:39
Det selges biletter ved inngangen føre kamp start. Dette er en info til alle her i indre østfold

---------------------------

http://keiko99.net


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 06 mai 08, 20:54
Opprinnelig postet av keiko99
Det selges biletter ved inngangen føre kamp start. Dette er en info til alle her i indre østfold
Indre Enfold , en  spøk Keiko

Schibevaag

Knøttespiller
Ble medlem: 21 apr 08
Innlegg: 45

Lagt til: 06 mai 08, 21:48

 

Vi bør spare Kvisvik til denne kampen, alle vett hvor god han er, men vi må ikke bruke han opp!

Han tåler jo ikke så mye. Så vil jeg gjerne se mange av reservene og både Fofana og Serge! + Tegan, han trenger tid og kommer til å score mye etter hvert.. bare vent å se, vi må la han spille mye !! har virkelig troen på han..

---------------------------

FFK for EVIG og ALLTID


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 07 mai 08, 22:05
foreløpig ingen vits å starte en kamptråd angående FFK-aalesund, men verdt å nevne at brede sandmoen dømmer kampen, glad for hver eneste runde vi slipper bingo utdeling av straffesprak ala edvardsen...

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 mai 08, 23:15
Det er greit å ha med noen av de beste utpå der også etter min mening. Dette er viktig promotering av FFK i indre østfold og da er lurt å etterlate seg et bra inntrykk.

---------------------------

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 07 mai 08, 23:23
Opprinnelig postet av Shadar
Det er greit å ha med noen av de beste utpå der også etter min mening. Dette er viktig promotering av FFK i indre østfold og da er lurt å etterlate seg et bra inntrykk.

Det er også lurt å vinne fotballkampen.

Hvis laget vi stiller med ligner mer på FFK 2 enn det gjør på FFK, er jeg stygt redd vi kan få en ny Bøler-opplevelse. Mysen er ikke noe dårlig 3. divisjonslag, og på bortebane er det faktisk ikke gitt at våre nest beste vinner. Særlig ikke når dette er den største fotballkampen i Mysen på flere tiår...

Å hvile mer enn 3-4 av de antatt beste kan være skummelt nok.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 08 mai 08, 02:00

Enig med Costanza....  Dette er faktisk en skummel kamp! Mysen er ett bra 3 divisjons lag, og med litt undervurdering fra vår side kan dette fort bli årets cup bombe!!!!

Spar noen spillere, jeg tenker først og fremst Tarik og Wallace... Tror det blir en fysisk tøff kamp, og derfor ingen grunn til å ta noen sjanser mot litt urutinerte spillere som gjerne slenger inn en hard takling på en kjent TL spiller....

Frista til å foreslå dette laget mot Mysen:

 

Staw

Opphaug Gerbrand  Raijo PAC

Thomasen/Hansi   GAshi  Wherman   Kvisvik

Tegan  Trulsen/Johannson

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Spørsmål, Hvor mange ganger har L.pool vunnet Premier League?

*22.05.08*


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 08 mai 08, 02:46
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Enig med Costanza....  Dette er faktisk en skummel kamp! Mysen er ett bra 3 divisjons lag, og med litt undervurdering fra vår side kan dette fort bli årets cup bombe!!!!

Spar noen spillere, jeg tenker først og fremst Tarik og Wallace... Tror det blir en fysisk tøff kamp, og derfor ingen grunn til å ta noen sjanser mot litt urutinerte spillere som gjerne slenger inn en hard takling på en kjent TL spiller....

Frista til å foreslå dette laget mot Mysen:

 

Staw

Opphaug Gerbrand  Raijo PAC

Thomasen/Hansi   GAshi  Wherman   Kvisvik

Tegan  Trulsen/Johannson

 

Bare at Opphaug er ute med skade.....

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 08 mai 08, 04:17

fnys.... pirke sånn for æ?? hehe

 

Bytt han ut med PAC og Halvorsen inn på Venstre da

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Spørsmål, Hvor mange ganger har L.pool vunnet Premier League?

*22.05.08*


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 08 mai 08, 09:10
Endret: 08 mai 08, 09:16
Staw

Czwartek - Shabani - Martinsen - Wallace

Kouadio - Wehrman - Thomassen - Kvisvik/Barsom

Tegstrøm/Gardar - Fofana/Trulsen

Kan eventuelt sette West på høyre og Kouadio over på venstre, for å få hvilt gamlekara.
 
Dette laget er mer enn godt nok for å slå Mysen. Å gå inn med en innstilling til denne kampen om at det å hvile mer enn 2-3-4 sentrale spillere er nok til å tape for Mysen er selvsagt bare tøv. Det er en argumentasjonsrekke etter Murphys lov, og med slik tankegang vil samtlige oppgjør være av den farligste sorten. Man må faktisk lære seg å prioritere.

Det eneste som kan få oss til å tape denne kampen er mangel på innsats, intet annet. Våre nest beste er overlegne Mysen uansett hvordan man vrir og vender på det.

Dersom ikke talenter og de nest beste skal få forsøke seg i cupens 1. runde mot Mysen, når skal de da få sjansen?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 08 mai 08, 10:36
Opprinnelig postet av Holters

Å gå inn med en innstilling til denne kampen om at det å hvile mer enn 2-3-4 sentrale spillere er nok til å tape for Mysen er selvsagt bare tøv. Det er en argumentasjonsrekke etter Murphys lov, og med slik tankegang vil samtlige oppgjør være av den farligste sorten.

Det var da voldsomt...

Det er bare et par år siden FFK 2 spilte i 3. divisjon. Og da var det på ingen måte gitt at det skulle bli seier i bortekampene mot de beste lagene, selv om FFK i flere oppgjør spilte med 7-8 a-lagsspillere på laget. I en cupkamp mot FFKs a-lag vil motivasjonen til motstanderen (Mysen) være enda større. Normalt skal høyt lønnede FFK-spillere være profesjonelle nok til å feie Mysen av banen, men hvis de får kampen inn i sitt spor, samtidig som at FFK ubevisst senker seg noen hakk, så kan det bli langt jevnere enn folk liker å tro. Kan minne om at 3. divisjonslaget KIL/Hemne slo ut Molde i 1. runde i fjor, og i 2. runde tapte de 3-4 etter ekstraomganger for Rosenborg. Og vi har som nevnt også slitt i flere av disse kampene de siste årene, blant annet mot Bøler og Sprint/Jeløy. Det er mange slike (skrekk)eksempler, men orker ikke å google de frem. Dette har ingenting med Murphys lov å gjøre.

FFK er ikke Manchester United som skal spille mot et 3. divisjonslag i Liga-cupen. Kvalitetsforskjellen i norsk fotball er faktisk ikke SÅ stor.

Men å hvile max 3-4 av de etablerte spillerne til fordel for forhåpentligvis sultne unggutter og rerserver som vil vise seg frem, tror jeg kan være fornuftitg. Men man må altså finne balansen, og sørge for at laget som helhet ligner mer på FFK enn på FFK 2. Det må jo også være noe av poenget med å "gi de nest beste sjansen", at de faktisk skal få lov til å spille sammen med de beste, og ikke bare gjøre at det ligner på en ny kamp med rekruttlaget.

Man skal heller ikke undervurdere verdien av å samkjøre det antatt beste laget, og i en kamp som denne er det mange som kan spille på seg ekstra selvtillit. Men jeg tror Grönhagen forstår alt dette og tar ut et fornuftig lag. Han gjorde tross alt det på samme tid i fjor, og gjør det sikkert i år også.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 08 mai 08, 10:58
Endret: 08 mai 08, 11:08
Opprinnelig postet av Costanza
Det er bare et par år siden FFK 2 spilte i 3. divisjon. Og da var det på ingen måte gitt at det skulle bli seier i bortekampene mot de beste lagene, selv om FFK i flere oppgjør spilte med 7-8 a-lagsspillere på laget. I en cupkamp mot FFKs a-lag vil motivasjonen til motstanderen (Mysen) være enda større. Normalt skal høyt lønnede FFK-spillere være profesjonelle nok til å feie Mysen av banen, men hvis de får kampen inn i sitt spor, samtidig som at FFK ubevisst senker seg noen hakk, så kan det bli langt jevnere enn folk liker å tro. Kan minne om at 3. divisjonslaget KIL/Hemne slo ut Molde i 1. runde i fjor, og i 2. runde tapte de 3-4 etter ekstraomganger for Rosenborg. Og vi har som nevnt også slitt i flere av disse kampene de siste årene, blant annet mot Bøler og Sprint/Jeløy. Det er mange slike (skrekk)eksempler, men orker ikke å google de frem. Dette har ingenting med Murphys lov å gjøre.

Å være så risikoavers overfor slike oppgjør som du er, der du alltid vektlegger det verst tenkelige utfallet tyngst, har faktisk alt med Murphys lov å gjøre.

Selvsagt er det mulig at Mysen hever seg noen hakk i dette oppgjøret, og at det, i kombinasjon med at FFK senker seg noen hakk, kan medføre tap grunnet manglende motivasjon fra FFKs side. Men det er også et mulig utfall selv om vi starter med 11 førstelagsspillere! Trolig øker faktisk sannsynligheten for manglende motivasjon eksponensielt med antall førstelagsspillere vi stiller med. De må være de absolutt minst motiverte for en cupkamp i endre enfold.

Jeg har da aldri sagt at det ikke er mulig å på et tap for Mysen, men det er lite sannsynlig. Jeg velger altså, i motsetning til deg, å vektlegge det mest sannsynlige utfallet fremfor å la det minst sannsynlige utfallet veie tyngst.

Nei, å hvile halve laget fremfor to-tre bør ikke være noe problem til dette oppgjøret, slik jeg skissert i en tidligere lagoppstilling.

PS! Du nevner eksempler og googling etter unntakene. Jeg tror du hadde hatt en enklere oppgave å finne alle tippeligalagenes walk over-kamper i 1. runde, selv om lagene stort sett ikke har stilt med toppet mannskap. Det er en grunn til at det kalles cupbomber, de inntreffer ikke akkurat ofte!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 08 mai 08, 11:06

Opprinnelig postet av Costanza
Det er mange slike (skrekk)eksempler, men orker ikke å google de frem. Dette har ingenting med Murphys lov å gjøre.

Det holder vel å nevne Nybergsund...?

Nybergsund var gode, men FFK var da også... ikke gode i den berykta cupkampen i fjor, da de sannsynligvis hadde kalkulert mer eller mindre med walkover. Jeg husker en kamerat av meg (skal ikke nevne navn, men han har nylig blitt forfremma til moderator på et herværende forum) før kampen mente vi hadde vært heldig med trekninga. Jeg skal ikke skryte på meg at magefølelsen min alltid er riktig, men den var det visst dessverre i det tilfellet.

Jeg syns heller ikke vi var overbevisende i kampen mot Sarpsborg heller. De hang urovekkende lenge med, syntes jeg, og det var unødvendig spennende.

I det hele tatt synes jeg ikke en skal ta lett på NOE. Vi kan slå RBK og VIF den ene dagen, og tape mot Nybergsund (for ikke å snakke om Moss) den neste. FFK er et profesjonelt Tippeligalag, og bør opptre som det, sjøl i en cupkamp mot et tredjedivisjonslag fra Indre Østfold.

Cup er cup...

---------------------------

Svensk magi!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 08 mai 08, 11:16
Opprinnelig postet av Magnum
Opprinnelig postet av Costanza
Det er mange slike (skrekk)eksempler, men orker ikke å google de frem. Dette har ingenting med Murphys lov å gjøre.

Det holder vel å nevne Nybergsund...?

Vi stilte med toppet mannskap for dagen mot Nybergsund... Så hvor mye det hjalp!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 08 mai 08, 11:24

Jepp. Men ikke toppa innsats. Spiller ingen rolle HVEM en stiller med, så lenge en tar "walkover" for gitt og innsatsen er fraværende. Helt i orden å la noen andre få lov til å slippe til i en kamp som denne, men når en begynner å snakke om å "hvile" så og så mange spillere, så får jeg en litt dårlig følelse av at en tar for lett på ting.

Jeg TRUR vi slår Mysen uansett jeg også. Men det er rart med bomber - av og til smeller de.

---------------------------

Svensk magi!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 08 mai 08, 11:27
Hvile blir nok et feil ord i denne sammenhang, ja, da det er ganske lenge til neste kamp (16. mai).

Å slippe til de nest beste er nok et mer riktig ordvalg, og en riktig prioritering i mine øyne.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 08 mai 08, 12:33

 Er greit å ikke ha en for negativ holdning, skal være enig der Holters, men er vel greit å ikke ende opp med nervespill til tusen igjen som mot Bøler for 4 år siden?

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Spørsmål, Hvor mange ganger har L.pool vunnet Premier League?

*22.05.08*


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 08 mai 08, 12:47

Irriterende å bruke en helg på uinteressant kamp mot Mysen.Bedre før med dem første rundene på en Onsdag. Men aller helst. Tippeligalagene inn i 3 runde og trekk motstander. Først opp av hatten spiller hjemme..


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 08 mai 08, 13:12
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Er greit å ikke ha en for negativ holdning, skal være enig der Holters, men er vel greit å ikke ende opp med nervespill til tusen igjen som mot Bøler for 4 år siden?

Joa, det er jo ingen ideell situasjon å oppleve noe slik, og det er ikke akkurat det jeg håper på. Slike "skrekkhistorier" er vanskelig, kanskje umulig, å gardere seg mot, selv om man muligens kan redusere risikoen noe ved å la de antatt beste starte enhver kamp.

På den annen side synes jeg det er viktig å involvere talentene og de nest beste. Dersom vi skal forvente at de yter på trening hele året, så må de føle at de er en del av laget, og at det faktisk er mulig å kjempe seg inn i elleveren. Dersom de aldri får sjansen, så vil jeg tro motivasjonen svinner hen - man vet man ikke får spille uansett.

En spiller som Thomassen - for øvrig en som sikkert hadde klart å vente lenger, da han er ung og motivert av den grunn - bør absolutt få sin offisielle FFK-debut i denne kampen.

Det er jo mulig å ha noen rutinerte førstelagsspillere på benken, som ved et eventuelt behov kan komme inn for å sette fart på sakene og avgjøre kampen.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 mai 08, 10:48
Årets første Mysen-tap

dem går på ett nytt tap mandag

---------------------------

http://keiko99.net



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f