Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: Mysen - FFK (Cupens 1. runde)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 05 mai 08, 20:16
Er vel ikke den helt store interessen for denne kampen, så det blir vel fort en før kampen, kamptråd og etter kampen samlet i ett.

Uansett, her bør vel en del av de som ikke er faste få spilletid. Regner i hvert fall med å se Bråthen i målet. Vidar Martinsen er vel neppe klar for kamp, men Shabani eller Halvorsen dukker kanskje opp i startoppstillingen? Thomassen bør også få sjansen fra start, og på topp får vi kanskje se Fofana?

solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 05 mai 08, 20:32
Hvis Thomassen ikke får sjansen her blir jeg sjokka. Shabani, Fofana, Kouadio og Bråthen bør også spille fra start synes jeg.

-----------------------Bråthen--------------------

Czwartek--Shabani--Gerrbrand--Wallace

Kouadio-----Gashi----Wehrman-----Jokke

-----------------Fofana------Tegstrøm----------

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 05 mai 08, 22:06

her må vi naturligvis bruke hele troppen, rett og slett de som har spilt minst i år.

 

braathen

 

czwartek - martinsen - shabani - thomassen

 

koadiou - kvisvik - ? - west

 

fofana - tegstrøm

 

 

skulle gjerne sett trulsen, halvorsen og elvestad spille men de er vel ikke registrert for A-lags spill denne sesongen?

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 05 mai 08, 22:10
Bateman: Selvfølgelig skal man bruke mest mulig av troppen i en slik kamp, men å sette West på venstrekant er håpløst. Da er det bedre å spille med 10 mann!

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 05 mai 08, 22:14
Da er det bedre med West på høyre, Kvisvik på venstre og Kouadio og Thomassen sentralt. Wallace har godt av all matchinga han kan få, så han kan mer enn gjerne spille på venstreback

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 05 mai 08, 22:17
West bør selvfølgelig ikke spille noe annet enn spiss, hvis han i det hele tatt skal spille. Han har ingen fremtid i denne klubben alikevel.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 05 mai 08, 22:22
Husk at West spilte på høyrekant både på landslaget og på klubblaget i USA. Han har også utviklet en bra fotballforståelse i tiden han har vært her. Tror nok han kan gjøre en bra jobb på høyrekanten

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 05 mai 08, 22:24
Opprinnelig postet av solano2
West bør selvfølgelig ikke spille noe annet enn spiss, hvis han i det hele tatt skal spille. Han har ingen fremtid i denne klubben alikevel.
Så sant , så sant.Det er vel den spilleren som begynner og bli dyrest i stallen. Han har vel ikke gitt så forbannet mye igjen, eller hva. Det hadde nesten vært gøy å få en oversikt over hva han har gjort  utenom skadene sine. Ser bort fra hans besøk i Stjernehallen, for det trives han.  Brian .....

solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 05 mai 08, 22:43
Opprinnelig postet av Rey
Husk at West spilte på høyrekant både på landslaget og på klubblaget i USA.

Hva hjelper det når han er møk, møk dårlig i FFK? Det er jo bare å innse at West snart er et avsluttet kapittel i FFK, og dermed bør vi la andre spillere få spille før han! SPESIELT i posisjoner han ikke hører hjemme...

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 05 mai 08, 22:53
Men det er jo faktisk på høyrekant han faktisk hører hjemme

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 05 mai 08, 22:59
Opprinnelig postet av Rey
Men det er jo faktisk på høyrekant han faktisk hører hjemme

Ja, den Brian West vi har sett i FFK hører virkelig hjemme på høyrekanten! Mannen uten teknikk og evne til å slå innlegg!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 05 mai 08, 23:24
Endret: 05 mai 08, 23:56
Opprinnelig postet av Rey
Men det er jo faktisk på høyrekant han faktisk hører hjemme

Det er bullshit. West presterte aldri for FFK på høyrekant. I den posisjonen var han fullstendig elendig. Først da West ble flyttet frem som spiss i 4-4-2 begynte han å vise meget lovende tendenser. Nei, det er nok skadene som har satt en stopp for West, ikke feil posisjon. Å tro at West brått kommer til å prestere som høyrekant på tampen av FFK-karrieren tror jeg er ren utopi, og naivitet fra en West-beundrer.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 05 mai 08, 23:42
Må si meg enig med Rey i diskusjonen om Brian West.

Det faller på sin egen urimelighet å avfeie han som udugelig på høyre kant basert på tiden i Fredrikstad. Jeg husker riktignok at West spilte høyre midtbane i 4-4-2 i generalprøven i 2004 mot Brann på en humpete gressbane på Østsiden, og han spilte såvidt jeg kan huske også kant mot Lillestrøm i første seriekamp det året. Men det tok ikke mange kampene før han ble skjøvet opp som makker til Ringberg og forble det hele 2004-sesongen til stor suksess. Etter den tid har han spilt ving når vi la om til 4-3-3 og gjorde flere gode kamper. Så kom alle skadene, og under Grönhagen har West knapt fått sjansen til å vise seg frem på a-laget i det hele tatt, selv når han faktisk har vært skadefri. De få gangene han har fått prøve seg, synes jeg også han har vist positive tendenser.

Jeg synes det hadde vært spennende å prøve ut en mer moden Brian West på høyre midtbane i 4-4-2 nå. Han har ikke spilt der siden 2004, og West har utviklet stor spilleforståelse siden han først kom til Fredrikstad. Han har en mye bedre pasningsfot enn sitt rykte (en god del målgivende pasninger) og bra overblikk. Kanskje kan han også bli en kantspiller som faktisk holder bredden offensivt, noe vi savner i dagens FFK-tropp. West har mistet noe av farta, men er fortsatt rask og har potensialet til å utfordre/løpe forbi back og være en tilrettelegger.

Men jeg innser jo dessverre at han neppe vil få den muligheten. Alt tyder på at Brian West er ferdig i FFK etter at kontrakten går ut denne sesongen, og jeg frykter også at han allerede har spilt sin siste a-lagskamp. Nå er han jo også ute med skade (spilte ikke kveldens rekruttkamp og var ikke i troppen på søndag), så kritikerne kan gjerne bruke det som argument mot ham - igjen.

Synd at karrieren til West skulle ta denne vendingen. Han var kanskje Tippeligaens beste spiss i 2004 og ble bare bedre og bedre inntil skademarerittet startet. Etterpå har han egentlig aldri fått sjansen til å spille seg tilbake i toppform...

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 mai 08, 23:51

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 05 mai 08, 23:55
Endret: 05 mai 08, 23:56
Bare ventet på at du skulle komme med et svar, Costanza, som er West-fan nummer to.

West på kant vil bare fungere mot trege backer og ei forsvarslinje som står høyt, slik at han kan bryte igjennom leddet og løpe fra backen - gjerne ved hjelp av langpasninger. West eier ikke finterepertoar til å kunne utfordre en-mot-en, og selv om innleggsfoten sikkert er noe undervurdert, så er den uansett vesentlig dårligere enn alle andre kanter her til lands. Han er heller ikke en så god pasningsspiller som du hevder Costanza, selv om West på sin beste viste tegn til forbedring på det området - også når det gjelder overblikk.

West har ikke, og har aldri hatt, ferdigheter som tilsier at han skal være noen god kantspiller. Hans fremste styrke er, og har alltid vært, farten. Nå som farten er sterkt redusert, så har ikke West lenger sin sterkeste streng å spille på. It`s as simple as that. West blir rangert som 5. valg på topp, og jeg tviler på at det er uten grunn. En post-alle-skader-Brian West har blitt veid og funnet for lett av både Eggen jr, Drillo og Grønhagen, og sistnevnte kom til klubben uten kjennskap om noen av spillerne. Det er neppe tilfeldig.

Nei, jeg velger å huske Brian West for den fantastiske spilleren han var i 2004. Dette blir nok West sin siste FFK-sesong. Det er på tide å se fremover.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 mai 08, 09:10
West blir mest sansynlig en like stor suksess på høyrekanten som det Aune og LP Hansen var i sin tid. Lukter mye innlegg bak mål og føring av ballen rett utover sidelinjen....

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 06 mai 08, 09:22
duoen west-ringberg er noe av det spenstigste vi har hatt i nyere tid, ringberg enormt god på å flikke west igjennom, et unikt bånd mellom de. men det var da, west skadeplaget i et par år nå og vil særs tvilsomt komme tilbake til gammel form....anyway, hvis de unggutta jeg nevnte ikke er berettiget til å starte ønsker jeg å bruke west slik vi kan spare andre spillere til videre spill i TL, ikke fordi jeg tror west har en fremtid i klubben! unngå unødvendige skader rett og slett. kvisvik klarer seg greit som sentral midtbane, vi møter mysen btw...videre bør koadiou dyrkes som kantspiller.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 06 mai 08, 10:26
Fofana gjorde en grei jobb i går, løp og løp. Litt klønete avsluttninger, bortsett fra målet. Han og Trulsen (om mulig pga. regler) burde få prøve seg. Har stor tro på disse.

---------------------------

hmm....


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 06 mai 08, 10:53

Håper å se flere av unggutta i denna kampen. Og Kvisvik bør få en hel kamp. Moro om Martinsen klarer å spille.

Bråthen bør også velges i mål.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 06 mai 08, 12:55

Jeg synes først og fremst at det er synd at en spiller/person som Brian West avslutter karrieren på den måten som det ligger an til. Han ble vel for så vidt hentet som høyre ving/offensiv rask kantspiller, så jeg synes absolutt det Rey sier kan forsvares, selv om West eventuelt ikke har vært best der.

Det er godt mulig Costanza er West-fan, om vi ser på tidligere positive uttalelser om West. I denne debatten derimot føler jeg at han forsøker å nyansere bildet av spilleren West, spilleren mange kanskje føler har mistet urettferdig mye creds de siste sesongene. Jeg vil ikke trekke vurderingsevnene til "West-fansen" i tvil på bakgrunn av det som har blitt skrevet om han til nå i denne tråden, og synes kanskje det er en smule urimelig betegnelse  

Selv føler jeg West er en spiller som begynte strålende på tross av mange mangler, var flink til å bruke spisskompetansen sin. Jeg synes ikke det har vært noe i veien med innleggene hans, som var mye bedre enn teknikken hans skulle tilsi. Etter en del skader har han måttet tilpasse/forandre seg som spiller. Jeg synes han har blitt mye flinkere på mange områder, ballføring, teknikk, skjerming av ball og avslutninger. Problemet, etter mitt syn, er at ting ikke har klaffet samtidig, kombinert med redusert hastighet. Da blir det stabilt litt under pari hele veien, desverre.

---------------------------

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f