Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kampen: FFK - Kamma 2-1 (6. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 05 mai 08, 09:28
Opprinnelig postet av Patrioten

Utrolig av Tarik å bomme på de sjansene han hadde, nå har han ikke scoret siden Molde kampen, burde han kanskje få en, eller to kamper benken, for å finne igjen målmaskene. Men, vi har jo ikke så mange spisser å sette inn som det er kvalitet over, da blir det vel til at Tarik får klippekort og ikke noen konkurranse, det er ikke bra for utviklingen til Tarik.

Hvem av spissene våres mener dere kunne spilt, om Tarik ble benket, eller skadet?

Å benke Tarik er et dårlig alternativ. Han er en konstant trussel for ethvert TL-forsvar. Å bruke ord som "klippekort" om en som er så viktig for laget blir bare dumt.
Hvem som skulle tatt plassen hans om han ble skadet er ikke lett å se. Fofana? Trulsen? West? Ikke vet jeg.


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 05 mai 08, 09:36
Opprinnelig postet av HotDream

Dette føyer seg bare inn i rekka av talentløse/smakløse tifoer fra PH. Undrer på når PH skal forstå at det er FFK de skal støtte....

Det kan jo tenkes at banneret var laget i et forsøk på å få Ringberg litt ut av fatning, men jeg tviler på at det fakitsk var intensjonen. Og det funka jo dårlig...

---------------------------

Når jeg dør, vil jeg sovne rolig inn slik min far gjorde. Ikke dø i angst og skrekk, som passasjerene hans.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 05 mai 08, 09:41
Endret: 05 mai 08, 09:43
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av Patrioten

Utrolig av Tarik å bomme på de sjansene han hadde, nå har han ikke scoret siden Molde kampen, burde han kanskje få en, eller to kamper benken, for å finne igjen målmaskene. Men, vi har jo ikke så mange spisser å sette inn som det er kvalitet over, da blir det vel til at Tarik får klippekort og ikke noen konkurranse, det er ikke bra for utviklingen til Tarik.

Hvem av spissene våres mener dere kunne spilt, om Tarik ble benket, eller skadet?

Å benke Tarik er et dårlig alternativ. Han er en konstant trussel for ethvert TL-forsvar. Å bruke ord som "klippekort" om en som er så viktig for laget blir bare dumt.
Hvem som skulle tatt plassen hans om han ble skadet er ikke lett å se. Fofana? Trulsen? West? Ikke vet jeg.



Som du sier, et veldig dårlig alternativ, Tarik er den eneste gode spissen vi har. De andre er bare sorgens kapittel. Det er vel ikke en overdrivelse å si vi ikke har vært direkte heldige/smarte med spisskjøp på en stund ...
Så har vi Tegstrøm som var en dyr spiller og er en dyr spiller i drift som enhver idiot skjønte aldri ville bli noe... utrolig frustrerende.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 05 mai 08, 09:42
Opprinnelig postet av Patrioten

Utrolig av Tarik å bomme på de sjansene han hadde, nå har han ikke scoret siden Molde kampen, burde han kanskje få en, eller to kamper benken, for å finne igjen målmaskene. Men, vi har jo ikke så mange spisser å sette inn som det er kvalitet over, da blir det vel til at Tarik får klippekort og ikke noen konkurranse, det er ikke bra for utviklingen til Tarik.

Hvem av spissene våres mener dere kunne spilt, om Tarik ble benket, eller skadet?

Hvordan kan "stjernespillerne" våre bli bedre av å sitte på benken?

Det er en lang sesong og sentrale spillere som Piroja, Gashi, Tarik etc. må få kontinuerlig tillitt selv om de ikke prestere på sitt aller beste og har marginene med seg i noen kamper. Gashi har ikke vært helt seg selv i det siste men i går løsnet det noe som sikret oss 3 poeng. Det hadde ikke skjedd om Grønis hadde satt han på benken etter de 3 første kampen og ødelagt selvtillitten hans enda mer.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 05 mai 08, 09:51
Videre er det jo ikke slik at Tarik spilte dårlig. Han bommet på et par store sjanser, men han kom jo til dem ... han var farlig for Ham-Kams forsvar i store deler av kampen. Han var god! At en spiss har noen kamper hvor alt går utenfor, stang-ut eller reddes, skjer fra tid til annen. 16. mai kommer Tarik til å score hat-trick mot Aalesund, sann mine ord.

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 05 mai 08, 10:00

Laget fremsto som bedre enn enkeltspillere, hvis dere skjønner hva jeg mener. En 20 år gammel spiss i sin tredje sesong i Tippeligaen skal faktisk score på en av de sjansene igår. Hvis det er noen som skal benkes fra startoppstillingen igår, er det etter min mening Ophaug. Czwartek fremstår som en bedre spiller i alle faser, og ikke minst har han en smått urolig fart som sikkerhet i bånn. Jeg mener han er Tippeligaens mest undervurderte spiller, og er en stor fan av ham! Kvisvik presser ikke akkurat opp aksjene sine med slike innhopp, og kombinert med hans svake kamp fra start (mot Lyn?) kan man ane slutten av en god karriere. Barsom spilte glitrende i de siste 15-20 hvor han satt fart på utsiden, og ikke trakk tilbake og mot midten, som han gjorde i resten av kampen. Ellers er det Kamma, som forøvrig er det største drittlaget jeg noen gang har sett mhp spill og taktikk, som bør være mest fornøyd med å bare tape med ett mål.

 

Hva angår tifo`en er det gammelt nytt at bannere og pressemeldinger fra Plankehaugen er sterkt farget av enkeltpersoners oppfatning, demokrati er en saga blott der i gården. Meldte meg ut når enkeltpersoner begynte å uttale seg på mine vegne.

---------------------------

-Elsker alle-


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 05 mai 08, 14:39

Gashi og Kouadio var meget positive idag,Tegström var svak og Wallace var katastrofalt dårlig og holder ikke tippeliga nivå,heller ikke fornøyd med Barsom.Håper Ramberg og Kouadio starter på kantene neste kamp,ja jeg slaktet Ramberg i fjor men han har hvert god i år


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 05 mai 08, 14:48

Vil bare rose Gashi etter gårsdagens kamp! Ikke bare fordi han scoret to vakre mål, men også fordi han var mye mer delaktig i spillet enn han har vært tidligere. Når vi trykka de første 10 minuttene i går, var det pga. at Gashi lå mye mer offensivt enn han har gjort tidligere.

Oppspillene kom mot Tegström eller Tarik, og Gashi lå i mellomrommet som et ekstra alternativ. Kjempebra, dette har jeg etterlyst i nesten hver kamp! Nå virker også rollefordelinga mellom Wehrman og Gashi mye klarere, Wehrman ligger dypt og Gashi høyt. Når forsvaret vårt har ballen kommer Wehrman feilvendt i møte for å evt. kunne vende spillet til motsatt back og Gashi står høyt for å true mellomrommet. Kjempebra!

Også litt ris til Wehrman og Tarik som roter seg bort foran 1-0 målet. Unødvendig å drible når det er så trangt, der skal de bare måke ballen vekk! Ellers skulle vel målet vært annulert også.. Så ikke handsen alle snakker om, men Kienast(var det vel?) har en strak arm i ryggen på Gerrbrand. Det gule kortet på Piiroja er vel forsåvidt riktig? Mener å huske at det er en regel som sier at hvis spillerne ber dommeren se på storskjermen, skal de ha gult kort...

Alt i alt en mye bedre hjemmekamp enn de to første, mye pga spillestilen til Ham-Kam. Vi får mer rom på midten, og er ikke like sårbare om vi skulle miste ballen. Ham-Kam er ikke akkurat et typisk kontringslag.. Bra hjemmekamp til tider, men det er mye å gå på og et stort potensiale i laget!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Pavlov

Juniorspiller

Ble medlem: 04 mai 08
Innlegg: 77

Lagt til: 05 mai 08, 18:06
Endret: 05 mai 08, 19:37
Opprinnelig postet av Plankekæll

Da kan jo jeg svare Pavlov. Om Wallace:

selvsagt gjør han litt rare ting noen ganger, men det blir mindre og mindre av det. I dag satt også dødballene bedre

 

Hvilke dødballer var det han fikk til i går? Av det jeg kunne se så presterte han å skru to cornere tilbake over dødlinja. Frisparkene slo han stort sett over hele feltet og ut i ingenmannsland, eller rett til en motspiller. Kommer han på løp med ball, så snubler han i egne ben, eller som oftest, slår en feilpasning.

Ved kontringer mot eget mål er han altfor lett å komme forbi, og nesten uten unntak, oppstår det farlige situasjoner på Wallace` kant.

 

Det eneste potensialet jeg klarer å se, er at han med litt mer trening og ro i eget spill, har antydninger til teknisk anlegg.

Fredrikstad er et topplag nå, og man må kunne forvente at spillere på A-laget presterer uansett om de kommer fra Brasil eller Trosvik


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 05 mai 08, 19:05
Opprinnelig postet av madcow
off-topic kanskje; er det bare PH som får lov til å ha med slike "bannere" ? og ikke BRH/RHE?


Sist gang vi hadde med et tekstbanner, "velkommen Gashi" på albansk (i forbindelse med overgangen til Ardian Gashi fra Brann), nektet først Svein Erik Waters og Bjørn Bagstevold oss å ha med banneret inn, da de synes at budskapet potensielt sett kunne være sjenerende ovenfor Gashi siden det var vi som hadde laget det. For å sitere Waters: "Jeg kan ikke albansk, men tenk om han blir lei seg!"

Men etter å ha vært i kontakt med tolk og diverse tilfeldige enkeltpersoner i nærheten som faktisk kunne albansk, fikk vi det inn til slutt...

---------------------------

Den unge generasjonen...

http://www.brigaderodhvit.com


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 05 mai 08, 21:02
Opprinnelig postet av Patrioten

Utrolig av Tarik å bomme på de sjansene han hadde, nå har han ikke scoret siden Molde kampen, burde han kanskje få en, eller to kamper benken, for å finne igjen målmaskene.

Det høres ut som løsningen(?)

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 05 mai 08, 22:24
Opprinnelig postet av paco

Gashi og Kouadio var meget positive idag,Tegström var svak og Wallace var katastrofalt dårlig og holder ikke tippeliga nivå,heller ikke fornøyd med Barsom.Håper Ramberg og Kouadio starter på kantene neste kamp,ja jeg slaktet Ramberg i fjor men han har hvert god i år

VG børsen er ikke noen fasit, men tabloidavisen fra Akersgata er tross alt de som har holdt på lengst med disse børs greiene. FFK er eneste lag med så mange som 8 spillere med snittkarakter på 5 eller mer. Kun 2 vesnsre backer har bedre snittkarakter enn Wallace, men de har spilt færre kamper. Semb tok med Barsom og Gashi på runden lag i kveld.

Det er greit å ha ambisjoner på vegne av eget lag, men kanskje med et snev av realisme? Det er ikke Premier league dette her.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 05 mai 08, 22:39
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Hvis det er noen som skal benkes fra startoppstillingen igår, er det etter min mening Ophaug. Czwartek fremstår som en bedre spiller i alle faser, og ikke minst har han en smått urolig fart som sikkerhet i bånn. Jeg mener han er Tippeligaens mest undervurderte spiller, og er en stor fan av ham!


Jeg er 100% enig i denne vurderinga av PAC. Spillet hans var en fryd for øyet, spesielt i første omgang. PAC har betydelig større hurtighet enn Ophaug, og jeg synes jaggu PAC plasserte seg godt, og var med opp med herlige overlapper med perfekt timing. PAC fungerer ikke fullt så godt offensivt når vi er etablerte i angrep, men så lenge han får bruke hurtigheta si så satt det offensive spillet som ei kule.

Jeg tipper at PAC burd brukes når motstander ikke er krige/hodespill-lag, og Ophaug burde brukes når vi møter akkurat sånne lag.

Jeg tror aldri jeg har sett PAC bedre så tidlig på sesongen.

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 05 mai 08, 22:47

Opprinnelig postet av Asgeir
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Hvis det er noen som skal benkes fra startoppstillingen igår, er det etter min mening Ophaug. Czwartek fremstår som en bedre spiller i alle faser, og ikke minst har han en smått urolig fart som sikkerhet i bånn. Jeg mener han er Tippeligaens mest undervurderte spiller, og er en stor fan av ham!


Jeg er 100% enig i denne vurderinga av PAC. Spillet hans var en fryd for øyet, spesielt i første omgang. PAC har betydelig større hurtighet enn Ophaug, og jeg synes jaggu PAC plasserte seg godt, og var med opp med herlige overlapper med perfekt timing. PAC fungerer ikke fullt så godt offensivt når vi er etablerte i angrep, men så lenge han får bruke hurtigheta si så satt det offensive spillet som ei kule.

Jeg tipper at PAC burd brukes når motstander ikke er krige/hodespill-lag, og Ophaug burde brukes når vi møter akkurat sånne lag.

Jeg tror aldri jeg har sett PAC bedre så tidlig på sesongen.

Så enig så enig.....


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 06 mai 08, 09:13
Opprinnelig postet av Nugattistjerna

Opprinnelig postet av Asgeir
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Jeg mener han er Tippeligaens mest undervurderte spiller, og er en stor fan av ham!


Jeg tror aldri jeg har sett PAC bedre så tidlig på sesongen.

Så enig så enig.....

Mmmmm...

PAC og Ramberg er to spillere (veteraner, får en nesten si) som har fått mer enn sin del av tyn, ikke minst av forumskribenter med meningær. Sant, de har vært opp og ned til tider begge to (og Ramberg har ofte hatt en tendens til å være "av" eller "på"), men det er en grunn til at de har spilt her så lenge, mens to dusin andre spillere har kommet og gått.

Jeg heller nesten mot at draktnr. 2 burde vært freda istedenfor 8 (men jeg skal ikke foreslå det for noen på alvor - det får være nok nummersløseri nå).

---------------------------

Svensk magi!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 09 mai 08, 16:45
Artig bilde fra Hamar Dagblad...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 09 mai 08, 16:47

Opprinnelig postet av Bob Page
Artig bilde fra Hamar Dagblad...

Hva er så artig med den da Bob Page ??


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 09 mai 08, 17:50
Se på Wallace, med handa på hodet til Gashi.

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 09 mai 08, 18:16
Ja, kjempemorsomt! Hahahaha!

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 09 mai 08, 18:19
Var det sarkasme ?

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3