Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: FFK - Ham-kam (6. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 01 mai 08, 19:07

Det er som jeg har sagt tidligere, med en bedre sentral midtbane ville vi fått et mye bedre angrepsspill. Med Gardar på topp som gjør et godt stykke grovarbeid, må vi ha en mer bevegelig midtbane som er mer villige til å komme i mellomrommet, eller til å fylle rommet som Gardar og Tarik lager med sine løp.

Dessuten bør vi spille med mer typiske breddeholdere på kantene. Ramberg er ikke vant til å spille kant, og trekker seg mye innover i banen. Han er heller ingen typisk kantspiller som er god til å komme rundt på kantene og slå innlegg. Barsom  er god, men han er ikke spesielt bra når han skal utfordre på farta. Han er smart når han finter, og ser an posisjoneringa til motspilleren. Men han er ingen spiller som er god en-mot-en( ala Huseklepp, Hoff etc)

Og skal vi spille med smale kanter, må vi ha mer offensive sidebacker. Syns hverken Ophaug eller Wallace har vært flinke nok til å komme to mot en på kantene og slå innlegg. Nå er jo ikke Ophaug back egentlig, så det er forståelig. Men så må man gjøre en prioritering: enten spille med Pål Andrè som er god offensivt, men dårlig defensivt eller å spille med Ophaug som er dårlig offensivt men bra defensivt..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 mai 08, 20:23

Kanskje ikke Markus spiller, de skal ha barn, kona har termin 14.mai.

www.fxt.no/


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 01 mai 08, 20:34
Det jeg synes er positivt med sesongåpninga er at vi holder et jevnt nivå, og har et høyt bunnivå. Men når det er sagt har jeg ikke vært særlig imponert av noe vi har prestert så langt. Vi har ikke nådd toppnivået ved noe tidspunkt. Ironisk nok synes jeg vår beste kamp var den eneste vi har tapt, Brann-FFK. På tide å vise hvorfor nettopp Stadion er en fryktet stadion å komme og spille på nå mot Kamma. Hadde smakt med storseier.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 01 mai 08, 20:50

Jeg  synes tabellen speiler godt hvor gode lagene har vært til nå. FFK`s posisjon er fult fortjent.

Eller er det noen som mener laget ikke fortjener 3 plassen ut fra spillet som er prestert?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 01 mai 08, 22:35
Opprinnelig postet av benksliter`n

Jeg  synes tabellen speiler godt hvor gode lagene har vært til nå. FFK`s posisjon er fult fortjent.

Eller er det noen som mener laget ikke fortjener 3 plassen ut fra spillet som er prestert?

Det er ikke det jeg sier. Jeg sier at vi har større potensiale og har ikke fått vise vårt beste.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 01 mai 08, 22:57
Opprinnelig postet av benksliter`n

Ikke uten grunn at FFK for første gang på mange 10år blir regnet med i toppen av fotball-Norge, Haugen!

Vi lå langt oppe under Drillo fram til sommeren også, men spillet da var ikke severdig. Kanskje det er en grunn til at de siste publikummerne ikke kommer nå også ??


lineker

Juniorspiller

Ble medlem: 21 mai 06
Innlegg: 99

Lagt til: 01 mai 08, 23:41
Synes ikke spillet(med unntak i Brannkampen kanskje) har vært så severdig nå heller,
jamført med Drillos tid her mener jeg. Men vi tar poeng ,og det teller mest, mener nå jeg da

---------------------------

Go Tottis!!!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 02 mai 08, 07:41

Gode nyheter: http://f-b.no/article/20080502/FFK/301760545/1252

Ramberg har blitt viktig for oss..


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 02 mai 08, 08:11

La oss nyte det, så lenge FFK ligger i toppen.

Synes det er utrolig moro, sjøl om spillet har vært så som så.

Mener likevel fortsatt at dersom FFK ender på en 6.plass har de gjort en bra sesong.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 02 mai 08, 09:11
Opprinnelig postet av ffkmufc

Gode nyheter: http://f-b.no/article/20080502/FFK/301760545/1252

Ramberg har blitt viktig for oss..

 

Bra. Ramberg er en av dem som har vist mest innstats i år... Blir nok fler mål og assist på ham denne sesongen...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5528

Lagt til: 02 mai 08, 08:49
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Vi lå langt oppe under Drillo fram til sommeren også, men spillet da var ikke severdig.

Hvor tar du det fra? Tenker du på da vi vant 4-2 over Tromsø og 3-2 over Glimt  hjemme i slutten av mai og begynnelsen av juni?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 02 mai 08, 11:00
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Vi lå langt oppe under Drillo fram til sommeren også, men spillet da var ikke severdig.

Hvor tar du det fra? Tenker du på da vi vant 4-2 over Tromsø og 3-2 over Glimt  hjemme i slutten av mai og begynnelsen av juni?

Han tar det vel fra at FFK spilte fantastisk møk kjedelig fotball! Ballen var mest i lufta, midtbanespillerne våre fikk nakkesleng av å se (forgjeves) etter ballene, og at best uten ball er det viktigste for Drillo. Hvis det er viktigst å være best uten ball kan man heller begynne med friidrett!

Takk gud for at vi har fått en likandes trener som ønsker å "spille" fotball, ikke en som bruker 2/3 av treningene på å øve langpasninger! Grøss...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5528

Lagt til: 02 mai 08, 11:12
Opprinnelig postet av Plankekæll

Han tar det vel fra at FFK spilte fantastisk møk kjedelig fotball! Ballen var mest i lufta, midtbanespillerne våre fikk nakkesleng av å se (forgjeves) etter ballene, og at best uten ball er det viktigste for Drillo. Hvis det er viktigst å være best uten ball kan man heller begynne med friidrett!

Dette er jo bare svada. Drillo endret lite på måten FFK spilte offensivt på. Det han hadde fokus på å endre var det defensive. KTE sørget for at det kontinuitet i det øvrige spillet, og var på 95 % av treningene hele sesongen.

 

Merkelig hvor fort det er mulig å glemme.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 02 mai 08, 11:39
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Plankekæll

Han tar det vel fra at FFK spilte fantastisk møk kjedelig fotball! Ballen var mest i lufta, midtbanespillerne våre fikk nakkesleng av å se (forgjeves) etter ballene, og at best uten ball er det viktigste for Drillo. Hvis det er viktigst å være best uten ball kan man heller begynne med friidrett!

Dette er jo bare svada. Drillo endret lite på måten FFK spilte offensivt på. Det han hadde fokus på å endre var det defensive. KTE sørget for at det kontinuitet i det øvrige spillet, og var på 95 % av treningene hele sesongen.

 

Merkelig hvor fort det er mulig å glemme.

Hehe helt enig. Hjemmekampen mot RBK var også en smule over middels underholdende! Husker ikke helt men, 5-1 eller 5-2.

Er desverre mange som tar på seg skyggelappene når det gjelder Drillo istedet for å faktisk objektivt vurdere det som skjer ute på banen.


Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 02 mai 08, 12:10

Man skal ikke gå lenger enn boka til enerly for å se at Drillo var upopulær hos spillerne.

tilbake til topic:

FFK tror jeg vi mønstre fullt mannskap og beholde alle tre poengerne hjemme på stadion!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 02 mai 08, 12:08
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Vi lå langt oppe under Drillo fram til sommeren også, men spillet da var ikke severdig.

Hvor tar du det fra? Tenker du på da vi vant 4-2 over Tromsø og 3-2 over Glimt  hjemme i slutten av mai og begynnelsen av juni?

Drillo kom hit for å for å få forsvaret til å sitte, og det greide han ikke. I de 2 kampene du henviser til her spilte ikke laget noe godt i det hele tatt. Ja, ja severdig for en utenforstående var det nok. Flere av de andre kampene var også målrike, men spillet bør ikke være bra av den grunn. RBK-kampen var bra, men etter den vant vi ikke en kamp, før Eggen kom tilbake som sidestilt mot Bodø/Glimt 2/10, seier 2-1.


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 04 mai 08, 13:22

Opprinnelig postet av benksliter`n
Jeg liker ikke at noen av de beste formspillerene Ramberg, Kvisvik og Kasey, kan være ute mot Ham Kam  Hvem skal i så fall ta den deffensive rollen på midtbanen nå?

 

Finn 3 feil: Kvisvik, formspiller, deffensive oppgaver!

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 04 mai 08, 13:36
Opprinnelig postet av stjernengutt

Finn 3 feil: Kvisvik, formspiller, deffensive oppgaver!

Du vil ha en spiller med Kvisviks tekniske og taktiske evner, men som løper og jobber i hardt i 90 minutter?

Tja, hva med Emre?

Forstår du poenget mitt? Hadde Kvisvik vært i så god form som mange dagdrømmere ønsker seg, så hadde ikke Kvisvik kommet til FFK for 6 mill, han hadde gått til Newcastle (e.l) for 60.

Ellers synes jeg Tarik får altfor lite tyn for sine defensive mangler...

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 04 mai 08, 13:44
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av stjernengutt

Finn 3 feil: Kvisvik, formspiller, deffensive oppgaver!

Du vil ha en spiller med Kvisviks tekniske og taktiske evner, men som løper og jobber i hardt i 90 minutter?

Tja, hva med Emre?

Forstår du poenget mitt? Hadde Kvisvik vært i så god form som mange dagdrømmere ønsker seg, så hadde ikke Kvisvik kommet til FFK for 6 mill, han hadde gått til Newcastle (e.l) for 60.

Ellers synes jeg Tarik får altfor lite tyn for sine defensive mangler...

 

He he. Jeg er enig med deg. Synes folk har urealistiske forventninger til Kvisvik. Rapportene sier att han er bedre trent enn noen gang, men ingen tror han holder 90 min.

Det forteller meg att FFK trygt kan vente til sommeren med forhandlinger.Kvisa har denne sesongen, og maks en til.Om han vil gi seg mens han enda blir husket som toppspiller da.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 mai 08, 13:51

Gladmelding i FB i dag, Piiroja og Gashi er begge klare til kamp etterpå! Wehrman, som også har vært litt hanglete, krevde jo 90 minutters full innsats, så da regner jeg med at han også er klar. Tipper vi får se dette laget:

                            Staw

Ophaug        Piiroja       Gerrbrand         Wallace

Kvisvik*        Gashi         Wehrman         Barsom

            Johansson          Elyounoussi

*Kvisvik har vel også vært syk, men noen som vet om han er klar eller ikke? Isåfall tipper jeg Kouadio starter, selvom jeg personlig gjerne skulle sett Thomassen der.. Tror ikke Tegström starter.. Han spilte dårlig forrige kamp, og Gardar kan bli viktig på defensiv dødball. I tillegg trenger vi et oppspillspunkt.. I tillegg kommer Ham-Kam til å bli kjempeslitne hvis de skal gå ut og spille defensiv fotball, da får de et helvetes trykk på seg. Da blir de slitne, og da åpner det seg rom for Tegström de siste 20 minuttene!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340