Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: FFK - Ham-kam (6. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 30 apr 08, 15:17

Hei Pondus og Per Egil.

Har jeg skrevet noe sted at det ikke er FFK som bestemmer på Stadion.

Jeg skrev vel også at det er Grønis som bestemmer FFK sin taktikk, ikke meg heldigvis.

Kanskje jeg heller skulle skrevet Grønis i samråd med noen av dere-.

Når det gjelder Kamma, så mente jeg å si, som enkelt har forstått;

Kamma er et fysisk og robust lag, dette inkluderer hodestyrke.

De er fhv treige og ei heller av de mest tekniske på bakken, mao et lag FFK bør kunne klare å spille ut.

Dette uten  nødvendigvis å pumpe høye baller inn i midten. Selvfølgelig kan  og bør angrepsspillet varieres under en kamp.

Håper jeg at jeg har uttrykt meg klarere nå.

PS. Jeg er fortsatt glad for at det er "Grõnis" som både legger taktikk og tar ut de 11 som starter.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 apr 08, 23:52

FBs fotballmagasin før kampen

Skal si det fotballmagasinet har tapt seg en hel del, nå er det kuttet ned til et minutt med Grönhagen med litt informasjon, og så fleiping på slutten.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 01 mai 08, 07:55

Fotballmagasinet har vært dårlig i hele år, det var mye bedre i fjor.

Håper Kasey blir klar til søndag, samma med PAC og Kvisvik selv om værtfall PAC er på benken bare.

                                  Lasse

Ophaug      Gerrbrant     Rajo       Wallace

Kvisvik         Kasey          Gashi      Barsom

                      Gardar         Tarik  


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 mai 08, 08:01

Blir spennede å se hvordan FFK takler å være storfavoritt. Norsk Tipping har de som den største favoritten på tippekupongen og oddsen er på kun 1,35.

 

 


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 01 mai 08, 08:04

Var storfavoritt mor Bodø Glimt også. da vant vi, men spillet var så som så, værtfall 1 omgang.

Bør bli seier her uansett, og trur gutta takler presset greit


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 01 mai 08, 08:43

Selv debatantene på VGD tipper alt fra 4-0 til 2-1 seier for FFK i en tråd om siffertips for sjette serierunde. Håper virkelig guttane klarer å holde hodet kaldt og varter opp med festfotball. Ekstra deilig blir seier for meg ettersom Kamma er laget til svigers. Fikk masse pes fra dem i 2006 om at FFK kom til å rykke ned osv. Ble stillt på dem etterhvert gitt..

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 01 mai 08, 14:01
Jeg liker ikke at noen av de beste formspillerene Ramberg, Kvisvik og Kasey, kan være ute mot Ham Kam  Hvem skal i så fall ta den deffensive rollen på midtbanen nå?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 01 mai 08, 14:27

Trist å se at FFK til nå ikke selger flere billetter til denne kampen enn de foregående  

Ser ikke ut som godt spill utløser mange tilskuere på tribunen

-Folk kommer ikke når FFK spiller sin første Europacupkamp på 22 år.

-Folk kommer ikke når FFK topper øverste divisjon i Norge for første gang på 42 år.

Hva er galt?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 mai 08, 14:28
Kanskje det har noe med Zoran å gjøre?

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 01 mai 08, 14:50
Endret: 01 mai 08, 15:00
Opprinnelig postet av benksliter`n

Hva er galt?

Alt det negative fokuset på Plankehaugen, Morgan Andersen, Værste, Raymond Kvisvik etc. har nok sneket seg inn i underbevisstheten hos folk og gjør at noen ikke lenger forbinder det å gå på kamp med like mye glede, positiv energi og positive opplevelser som var tilfelle før.

Pluss at kundemassen til TV2 Sport sikkert er økende også i Fredrikstad.


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 01 mai 08, 15:18
Eller kanskje det faktum at det er konfirmasjonshelg har noe å si? Ihvertfall for denne søndagen. Alle vi fire som går fast på kamp fra min familie er i selskap i Oslo. Sikkert flere som har det sånn.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 01 mai 08, 15:26
Det skal sies at de tre første hjemmekampene våre har vært / er mot lite "attraktive" motstandere. Tror det vil bli flere som dukker opp mot de store lagene vi har i vente frem mot sommerferien. Men uansett, synes det har var skuffende med "bare" 10 000 på stadion.

---------------------------

These pretzels are making me thirsty!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 01 mai 08, 16:15
Opprinnelig postet av benksliter`n

Trist å se at FFK til nå ikke selger flere billetter til denne kampen enn de foregående  

Ser ikke ut som godt spill utløser mange tilskuere på tribunen

-Folk kommer ikke når FFK spiller sin første Europacupkamp på 22 år.

-Folk kommer ikke når FFK topper øverste divisjon i Norge for første gang på 42 år.

Hva er galt?

Har spillet til FFK vært bra ?? Jeg synes de har utrolig mye å gå på etter det jeg har sett. Eneste som har vært positivt er at forsvaret begynner å sitte + at vi tar poeng. Spillet ellers synes jeg ikke har vært mye å skryte av selv om vi har vært på tabelltopp.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 01 mai 08, 17:07
enig der rune. jeg syns vi har spilt en bra kamp i år. å det var mot brann. i de andre kampene har vi slitt med å få rytme i angrepsspillet.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 01 mai 08, 18:14
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av benksliter`n

Trist å se at FFK til nå ikke selger flere billetter til denne kampen enn de foregående  

Ser ikke ut som godt spill utløser mange tilskuere på tribunen

-Folk kommer ikke når FFK spiller sin første Europacupkamp på 22 år.

-Folk kommer ikke når FFK topper øverste divisjon i Norge for første gang på 42 år.

Hva er galt?

Har spillet til FFK vært bra ?? Jeg synes de har utrolig mye å gå på etter det jeg har sett. Eneste som har vært positivt er at forsvaret begynner å sitte + at vi tar poeng. Spillet ellers synes jeg ikke har vært mye å skryte av selv om vi har vært på tabelltopp.

FFK er meget fryktet hjemmelag. Derfor spiller lagene deffensivt på Fredrikstad Stadion. Det har ikke vært lett å bryte ned B/G og Molde ettersom de har spilt meget deffensivt . Derfor ser det også ut som rytmen i angrepsspillet blir feil. FFK har i tillegg tatt ledelsen veldig sent i kampene. Tar de ledelsen tidligere, så vil vi nok se en mere åpen og morsom kamp slik som mot Rosenborg i fjor.

Jeg har sett et meget godt FFK-lag så langt denne sesongen. Jeg er meget fornøyd så langt. Skulle jo bare mangle når de har 10 poeng på 5 kamper

Ikke uten grunn at FFK for første gang på mange 10år blir regnet med i toppen av fotball-Norge, Haugen!

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 01 mai 08, 19:07

Det er som jeg har sagt tidligere, med en bedre sentral midtbane ville vi fått et mye bedre angrepsspill. Med Gardar på topp som gjør et godt stykke grovarbeid, må vi ha en mer bevegelig midtbane som er mer villige til å komme i mellomrommet, eller til å fylle rommet som Gardar og Tarik lager med sine løp.

Dessuten bør vi spille med mer typiske breddeholdere på kantene. Ramberg er ikke vant til å spille kant, og trekker seg mye innover i banen. Han er heller ingen typisk kantspiller som er god til å komme rundt på kantene og slå innlegg. Barsom  er god, men han er ikke spesielt bra når han skal utfordre på farta. Han er smart når han finter, og ser an posisjoneringa til motspilleren. Men han er ingen spiller som er god en-mot-en( ala Huseklepp, Hoff etc)

Og skal vi spille med smale kanter, må vi ha mer offensive sidebacker. Syns hverken Ophaug eller Wallace har vært flinke nok til å komme to mot en på kantene og slå innlegg. Nå er jo ikke Ophaug back egentlig, så det er forståelig. Men så må man gjøre en prioritering: enten spille med Pål Andrè som er god offensivt, men dårlig defensivt eller å spille med Ophaug som er dårlig offensivt men bra defensivt..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 mai 08, 20:23

Kanskje ikke Markus spiller, de skal ha barn, kona har termin 14.mai.

www.fxt.no/


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 01 mai 08, 20:34
Det jeg synes er positivt med sesongåpninga er at vi holder et jevnt nivå, og har et høyt bunnivå. Men når det er sagt har jeg ikke vært særlig imponert av noe vi har prestert så langt. Vi har ikke nådd toppnivået ved noe tidspunkt. Ironisk nok synes jeg vår beste kamp var den eneste vi har tapt, Brann-FFK. På tide å vise hvorfor nettopp Stadion er en fryktet stadion å komme og spille på nå mot Kamma. Hadde smakt med storseier.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 01 mai 08, 20:50

Jeg  synes tabellen speiler godt hvor gode lagene har vært til nå. FFK`s posisjon er fult fortjent.

Eller er det noen som mener laget ikke fortjener 3 plassen ut fra spillet som er prestert?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 01 mai 08, 22:35
Opprinnelig postet av benksliter`n

Jeg  synes tabellen speiler godt hvor gode lagene har vært til nå. FFK`s posisjon er fult fortjent.

Eller er det noen som mener laget ikke fortjener 3 plassen ut fra spillet som er prestert?

Det er ikke det jeg sier. Jeg sier at vi har større potensiale og har ikke fått vise vårt beste.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3