Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: FFK - Ham-kam (6. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 28 apr 08, 09:14
Hvem som er dommer har ikke kommet enda, men jeg skal følge med, men skal vi stille med samme lag som mot lyn eller skal vi ha endringer ?

Så bør vi ta 3 poeng. Alt annet vil skuffe meg

---------------------------

http://keiko99.net


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 28 apr 08, 09:36
Ham-Kams Jan Michalsen ble utvist i gårsdagens kamp mot Stabæk og må sone mot oss.

Sjarmtrolla fra Briskeby har tre tap på rappen og 1-9 i målforskjell. Så ja, alt annet enn tre poeng er en nedtur.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 28 apr 08, 10:45
Kvisvik og Tegstrøm tilbake på benken. FFK frykter at Ramberg skade blir langvarig. Er det kanskje på tide at Joachim Thomassen får muligheten fra start?

---------------------------

Tarik på landslaget!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 28 apr 08, 11:50
Hvis Rambeg fortsatt er ute, så vil jeg gi Kvisvik fornyet tillit. På hjemmebane mot et baktungt og kynisk Ham-Kam vil vi få et kampbilde der vi trenger kreativiteten og overblikket til Kvisvik for å åpne opp forsvaret.

Men Gardar bør inn for Tegström. Sånn som vi spiller så er vi nødt for å ha et oppspillspunkt på topp. Tegström prøver jo ikke engang å vinne duellene.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 28 apr 08, 12:21
Hoveddommer: Øvrebø, Tom Henning
Assistentdommer: Ræstad, Erik
Assistentdommer: Holen, Geir Åge
Observatør: Aaland, Tore
4.dommer: Rafiq, Omar
NFF-delegat: Eriksen, Espen

 

Da får vi en bra dommer i denne kampen  i hvertfall.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 28 apr 08, 13:13
Endret: 28 apr 08, 13:14

Hvorfor ikke starte med Kvisvik på benken og la han komme inn de siste 30-35 når det begynner å bli litt slitne bein slik at han får optimale arbeidsforhold, i form av mer rom og tid? Han holder (presterer) neppe i 90 minutter så hvorfor ikke bruke han i den delen av kampen han har størst forutsetninger for å lykkes?

Tarik har fysikk til å løpe som en Durcacel kanin i 90 minutter og med en utvilt Kvisik som kan servere han pasninger mot et sliten Ham-Kam forsvar den siste halvtimen har vi et fantastisk angrepsvåpen.

I tillegg bør Tegan komme inn de siste 30-35, han har skapt enormt mye som suber-sub så langt i år, etter at Gardar har gjort grovarbeidet.

Om denne taktikken benyttes tror jeg vi kan avgjøre mange kamper den siste halvtimen denne sesongen. Der er "bortkastet" og bruke Tegan og Kvisvik fra start, de gir oss en mye større "edge" om de kommer inn etter pause!


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 28 apr 08, 13:58
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hoveddommer: Øvrebø, Tom Henning
Assistentdommer: Ræstad, Erik
Assistentdommer: Holen, Geir Åge
Observatør: Aaland, Tore
4.dommer: Rafiq, Omar
NFF-delegat: Eriksen, Espen

 

Da får vi en bra dommer i denne kampen  i hvertfall.

Litt utenfor tråden kanskje, men hva gjør egentlig NFF-delegaten på kampdagen? Til forskjell fra observatøren mener jeg (som vel også er utsendt fra NFF?)


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 28 apr 08, 17:34

Dersom Hansi er klar, samme lag som starta mot Glimt.

Er Hansi skadet fortsatt la Kvisvik få sjangsen til å bevise at han holder en hel kamp.

Ps kanskje likevel lurt å la Tegan få ny sjangse , da Kamma er ett typisk lag for baller i den ytre atmosfæren.

Mao ballen langs bakken, og der er Tegan bedre enn Gardar.

Men dette er hipp som happ, Grønis legger taktikk ikke jeg  ( heldigvis)

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


FFK Fan

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 07
Innlegg: 122

Lagt til: 28 apr 08, 20:36

                                              Staw

Opphaug          Gerbrand       Piiroja         Wallece(ellns.)

Kvisvik/Ramberg Werhman Gashi         Barsom

                   Johanson                      Tarik

---------------------------

Meritter
Seriemester: 1937-38, 1938-39, 1948-49, 1950-51, 1951-52, 1953-54, 1956-57, 1959-60 og 1960-61.
Cupmester 1932, 1935, 1936, 1938, 1940, 1950, 1957 1961, 1966, 1984 og 2006.

ILLE BRA ;)


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 28 apr 08, 20:45
Jeh syns også Kvisvik gjør seg best som innbytter og samme med Tegan. Det har jo funka perfekt til nå, så tror nok bare Grønhagen ville teste ut om Raymond holdt i 90 min og nå fikk han vel svar:)

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 28 apr 08, 21:34

Opprinnelig postet av Costanza
Men Gardar bør inn for Tegström. Sånn som vi spiller så er vi nødt for å ha et oppspillspunkt på topp. Tegström prøver jo ikke engang å vinne duellene.

ja, på ullevaal ble det vel berntsen - tegström 12-0.

men, jeg mener også som andre skriver at tegström/kvisvik er en god kombinasjon. gardar er god og ha når vi spiller dårlig og behøver et oppspillpunkt og slå langt på. tegström er derimot en mer spillende spiss som passer bedre når vi styrer spillet. dermed er hjemme mot kamma en kamp hvor vi bør bruke kvisvik/tegström fra start. vi skal ikke behøve å måke ball til søndan.

---------------------------

med ffk til champions league!


pondus-

Knøttespiller

Ble medlem: 04 jan 07
Innlegg: 72

Lagt til: 28 apr 08, 22:41
Opprinnelig postet av dracula

Ps kanskje likevel lurt å la Tegan få ny sjangse , da Kamma er ett typisk lag for baller i den ytre atmosfæren.

Mao ballen langs bakken, og der er Tegan bedre enn Gardar.

Men dette er hipp som happ, Grønis legger taktikk ikke jeg  ( heldigvis)

 



Blir vel HELT feil at vi som hjemmelag skal tilpasse spillere/spillestil for et antatt svakere lag som kommer på besøk?!
Det er VI som skal bestemme hvordan fotballen skal spille på stadion...regner med de fleste er enige i det?!

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 28 apr 08, 22:51
Endret: 28 apr 08, 22:53
Opprinnelig postet av dracula
Ps kanskje likevel lurt å la Tegan få ny sjangse , da Kamma er ett typisk lag for baller i den ytre atmosfæren.

Mao ballen langs bakken, og der er Tegan bedre enn Gardar.


Hva mente du egentlig? At siden Ham/Kam ploger høye baller trenger vi noen som er gode langs bakken? Er ikke det litt...øh...selvmotsigende? Ellers er jeg fullstendig på linje med innlegget over. På Stadion er det vi som bestemmer.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 28 apr 08, 23:43

Opprinnelig postet av Per Egil

Hva mente du egentlig? At siden Ham/Kam ploger høye baller trenger vi noen som er gode langs bakken? Er ikke det litt...øh...selvmotsigende? Ellers er jeg fullstendig på linje med innlegget over. På Stadion er det vi som bestemmer.

Er vel ikke selvmotsigende det? Iallefall ikke når vi diskuterer FFKs angrepsspillere. Mot luftsterke Kammaspillere vil jeg absolutt foretrekke at vi satser på noe annet enn hodestyrke offensivt. Å slå høyt mot etablert forsvar er greit når man har spillere som man er rimelig sikre på vil kunne vinne en hodeduell.

Oppspill på FFKs spiss for stuss videre fungerer bare når det er bakrom å springe i - jeg tror ikke HamKam kommer til Fredrikstad for å angripe så veldig mye og da blir det heller ikke voldsomt mye bakrom for Tarik.

Det er forøvrig uansett vanskelig å spille mot lag som ligger lavt. Barcelona som har litt flere finslepne teknikere enn FFK prøvde jo i samfulle 90 minutter å tråkle seg gjennom Man Us forsvar for å håpe på en avslutning på 5 meter...

Jeg håper FFKs kantspill fortsetter den gode utviklinga og nå er det på tide at Barsom putter ett mål. Jeg tror Barsom scorer og at Wallace får vist seg frem på et par dødballer - Kammabønda må nok ty til ufine midler mot Tarik og det vil bli en del offensive dødballer.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 29 apr 08, 08:48

Dersom Ramberg ikke kan starte, vil jeg gi Joachim Thomassen sjansen! Kvisvik er rett og slett ikke god nok fra start. Har kun sett Joachim T i en kamp, men jeg likte det jeg så, og syns han fortjener en sjanse. Ellers bør Gardar J starte. Tegstrøm er heller ikke god nok. Irriterer meg grenseløst hvordan han ALLTID skal ta en ekstra vending, snurring og finte før han avslutter.. Goalgettere bare klinker ballen i mål, burde ikke være nødvendig med noen kunstvendinger hver gang..

---------------------------

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 29 apr 08, 12:08
Opprinnelig postet av Husgutt

Dersom Ramberg ikke kan starte, vil jeg gi Joachim Thomassen sjansen! Kvisvik er rett og slett ikke god nok fra start. Har kun sett Joachim T i en kamp, men jeg likte det jeg så, og syns han fortjener en sjanse. Ellers bør Gardar J starte. Tegstrøm er heller ikke god nok. Irriterer meg grenseløst hvordan han ALLTID skal ta en ekstra vending, snurring og finte før han avslutter.. Goalgettere bare klinker ballen i mål, burde ikke være nødvendig med noen kunstvendinger hver gang..

Nå har Tegstrøm vært siste eller nest sist på 3 av 8 mål denne sesongen på tross av begrenset med spilletid så han må gjerne fortsette og vende, snurre og finte for min del.

Men forøvrig er jeg enig med deg, jeg har null forståelse fort at Kvisvik og Tegstrøm skal starte kamper når de (i alle fall Kvisvik) ikke presterer i 90 minutter og helt klart får utnyttet ferdighetene sine best når de kommer inn når det gjenstår 30-40 minutter. Vi har spillere som kan gjøre en bedre jobb fra start og i tillegg legge forholdene til rette for Kvisvik og Tegstrøm som innbyttere.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 29 apr 08, 19:55
Jeg syns at hvis Kvisvik skal starte, må det bli på venstre. Der er han helt klart best.  Barsom er jo begge-beint, så han kan spille på høyre side hvis ikke Ramberg kan starte/spille, og Barsom skal starte.. Tegan har helt klart bevist at han er best når han kommer inn mot slutten av kampen og får slite forsvarsspillere å bryne seg på... Thommasen ville jeg ha spart mot hardt-taklende Kammaspillere.. Igrunn bra for Tarik at Jan Michalsen soner rødt kort...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


Magic18

Juniorspiller

Ble medlem: 07 apr 03
Innlegg: 118

Lagt til: 29 apr 08, 20:19
Endret: 29 apr 08, 20:22
Opprinnelig postet av aavdst

Litt utenfor tråden kanskje, men hva gjør egentlig NFF-delegaten på kampdagen? Til forskjell fra observatøren mener jeg (som vel også er utsendt fra NFF?)

Skal ikke si det 100% men det er mulig det er det samme som når NIHF har representanter på hockeymatchene. De skal se for seg at alt er etter boka rundt arrangementet. Alt i fra publikum, speaker, sekretæriat, dommere, bortelag osv..

 Observatøren konsentrerer seg vel om hvordan dommeren gjør det... han og alle TV2 Ekspertene ;)

Forøvrig har jeg sansen for både Gardar og Tegström. Begge er store og sterke, men Tegström passer best mot treige/slitne forsvarsspillere. Gardar er raskere i når han først skal avslutte, mens Tegström bruker litt mer tid.

Det samme gjelder vel egentlig forholdet Barsom/Kvisvik. Sistnevnte trenger litt plass og tid. Når han får det er han best.

---------------------------

#18™


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 30 apr 08, 10:40

det vil være naturlig å gi kvisvik startplass i denne kampen. for det første møter vi et kamma som vil ligge svært dypt defensivt, da trenger vi de intelligente pasningene til raymond for å kunne trenge igjennom forsvaret, for det andre er kvisvik langt sterkere hjemme enn borte - sånn er det bare, og for det tredje virket koadiou litt for uferdig sist, ramberg er skadet og thomassen litt lenger bak i køen - det blir nok raymond til søndagen ja.

 

videre kjør på med samme lag - kun ett bytte - tegstrøm UT, gardar INN

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 30 apr 08, 11:34
Opprinnelig postet av aavdst
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hoveddommer: Øvrebø, Tom Henning
Assistentdommer: Ræstad, Erik
Assistentdommer: Holen, Geir Åge
Observatør: Aaland, Tore
4.dommer: Rafiq, Omar
NFF-delegat: Eriksen, Espen

 

Da får vi en bra dommer i denne kampen  i hvertfall.

Litt utenfor tråden kanskje, men hva gjør egentlig NFF-delegaten på kampdagen? Til forskjell fra observatøren mener jeg (som vel også er utsendt fra NFF?)

Dette gjør NøFF-delegaten...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24