Husk meg
Brukernavn
Passord

Er jeg velkommen?

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 24 apr 08, 12:57

Til klanen12:

For min del er du hjertelig velkommen, men personlig syns jeg du skal la vif drakta ligge hjemme, men opp til deg selvsagt.

Velkommen på kamp! Vi skjønner jo at du ønsker å se ett topplag spille fotball, ihvertfall når en er vant til å se enga ( en liten spøk tåler du sikkert :-D)

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Spørsmål, Hvor mange ganger har L.pool vunnet Premier League?

*22.05.08*


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 24 apr 08, 13:05
På generelt grunnlag synes jeg det er unødvendig (teit?) å gå med supportereffekter for andre lag enn de som spiller selve kampen man overværer. Det syntes jeg også da Zoran var forsanger.

En VGD-debattant skrev noe jeg synes svarer perfekt på dette:

 "Jeg liker best å gå i joggis, derfor tar jeg på meg det når jeg skal i bryllup til sommeren."

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


klanen12

Bedriftsspiller
Ble medlem: 22 apr 08
Innlegg: 21

Lagt til: 24 apr 08, 13:05
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Til klanen12:

For min del er du hjertelig velkommen, men personlig syns jeg du skal la vif drakta ligge hjemme, men opp til deg selvsagt.

Velkommen på kamp! Vi skjønner jo at du ønsker å se ett topplag spille fotball, ihvertfall når en er vant til å se enga ( en liten spøk tåler du sikkert :-D)



Hehe jeg tar hvertfall god humor ;)
Takk for den!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 24 apr 08, 13:13

Opprinnelig postet av klanen12
noengang hørt ordet "sosial" ?

hva med samhold?

eller støtte?

eller smile?

eller moro?

virker som du bare har hørt om hat, vold, nekt, utkastelse, følger osv osv

Hva har dette med forståelse av fotball å gjøre ?? Hva vi gjør rundt har ingenting med fotballforståelse å gjøre. Alt det sosiale har vi forskjellig oppfattelse av.

Og hvorfor du skriver om at jeg kun har hørt om hat, vold etc. er bare tull fra din side. Jeg nekter ingen å komme på feltet våres, selv om de går i andre sine effekter. Men hvis de gjør ugagn så er det på ræva rett ut.


klanen12

Bedriftsspiller
Ble medlem: 22 apr 08
Innlegg: 21

Lagt til: 24 apr 08, 13:25
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av klanen12
noengang hørt ordet "sosial" ?

hva med samhold?

eller støtte?

eller smile?

eller moro?

virker som du bare har hørt om hat, vold, nekt, utkastelse, følger osv osv

Hva har dette med forståelse av fotball å gjøre ?? Hva vi gjør rundt har ingenting med fotballforståelse å gjøre. Alt det sosiale har vi forskjellig oppfattelse av.

Og hvorfor du skriver om at jeg kun har hørt om hat, vold etc. er bare tull fra din side. Jeg nekter ingen å komme på feltet våres, selv om de går i andre sine effekter. Men hvis de gjør ugagn så er det på ræva rett ut.



TAKK!!!!!

UGAGN blir det hvertfall ikke fra min side! Godt vi er enige :)

(ikke kjøp pølser på stadion - inntektene går faktisk til FC Lyn hehe)....

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 24 apr 08, 13:33
Endret: 24 apr 08, 13:38
Opprinnelig postet av klanen12
(ikke kjøp pølser på stadion - inntektene går faktisk til FC Lyn hehe)....

Ikke nå lenger. Norges Fotballforbund kjøpte Lyns resterende 13% av aksjene i AS Ullevaal Stadion i fjor. Lyn eier derfor ikke lenger deler av Ullevål, men leier anlegget på lik linje med Vålerenga.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 24 apr 08, 13:53

Opprinnelig postet av klanen12



(ikke kjøp pølser på stadion - inntektene går faktisk til FC Lyn hehe)....

Jeg har til gode  å kjøpe noe som helst på bortebane, rett og slett av ren prinsipp. Jeg kjøpte under cupfinalen, men det er vel ikke å regne med vel ??


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 24 apr 08, 14:01
Fc Lyn får vel inntektene fra kiosk salget når de leier stadion? Ellers hadde vel ikke lyn holdt kioskene åpne?

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 24 apr 08, 14:11
Det stemmer nok. Jeg vet bare at det ikke får prosenter av salg på alle Ullevål-arrangementer slik som de gjorde tidligere.

Hvordan inntektsfordelingen er i dag, og hvem som driver kioskene, er jeg jammen ikke sikker på.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 24 apr 08, 14:13

Ikke at jeg har fulgt med så godt i stadion saken, men eier ikke værste litt av stadion?:P Får de prosenter av kiosk salget da?:D hehe

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


klanen12

Bedriftsspiller
Ble medlem: 22 apr 08
Innlegg: 21

Lagt til: 24 apr 08, 14:17
Opprinnelig postet av Liraren

Ikke at jeg har fulgt med så godt i stadion saken, men eier ikke værste litt av stadion?:P Får de prosenter av kiosk salget da?:D hehe



de får ikke noe om de ikke eier :) ullevaal drift eller noe

rollz

Knøttespiller
Ble medlem: 13 aug 07
Innlegg: 52

Lagt til: 24 apr 08, 15:49
Opprinnelig postet av klanen12
Opprinnelig postet av rollz

 

Detta er ganske enkelt...så lenge flere sier at de vil finne det provoserende med VIF effekter på sangtribunen vår har man i realiteten to valg: Enten kommer man nøytral eller så holder mann seg unna.

Kommer du nøytral kan du være sosial, du kan sikkert smile hvis du føler for det og hvem du støtter gir jeg f...i.

 



Spørsmål....
som jeg tror flere har hatt lyst åå spørre....

Hva er greia med casualtendenser og å kalle seg ultras...

Ultras har jo ikke behov for å sensurere ansiktene sine blant annet... ultras er faktisk helt lovlydig...
originalt er ultras opphavet til diverse skjerf og flagg og greier (juletrær)... så hva er greia?
spurte en av brh folka og får svaret "journalist??"
ultras skal ikke være redde for journalister.... da truet han meg..... kan noen bare komme med en enkel forklaring på dette???

For å si det sånn... hvem som helst kunne stått på VB i ffk drakt med enga skjerf når vi spiller... vi ville syntes det var artig...
og er det ikke VI som er kjent for å være en gjeng med aper??

 

Jeg kan ikke snakke for alle, men for meg er dette meget enkelt. Dessverre er det slik at dette er en kultur rundt fotballen som igjennom media og TV av gode og dårlige grunner har ett rufsete rykte.

Man trenger ikke ha doktorgrad i hverken journalistikk eller noe annet for å se at media har en viss "makt" i samfunnet generelt, spesielt når det kommer til å skape trender, spre ideer og budskap akuratt som de føler det for godt til å gjøre det. Dette kan man lett forstå igjennom følgende eksempel fra Bergens Tidene dagen etter att Dynamo var på besøk. Istedenfor å skrive at Dynamo fansen tente bluss på tribunen, lød overskriften "BBB, tente på Brann Stadion". Det er lett og skjønne hva som selger mest aviser og det skinner vel greit igjennom at god journalistikk ikke alltid er forenelig med ønske om å tjene penger samtidig.

Så lenge media har lykkes med å skjære alt av alternative supportergrupperinger under en kam til de grader skaper dette en generell skepsis fra den vanlige mann i gata som ikke er annet enn dårlig begrunnede fordommer, der argumentene som regel er "leste du ikke artikkelen...." " så du ikke innslaget på nrk..." osvosvosv.

Jeg har ett liv ved siden av det og være fotballsupporter på min måte. Jeg har barn, familie og en god jobb. Samtidig er jeg innteressert i å treffe nye mennesker så lenge jeg går på denna planeten. Så lenge "bildet" i hodet til hvermansen omkring det jeg finner innterresant er til de grader vrengt, er jeg ikke innterrsert i å møte på disse holdningene når jeg minst trenger det, da snakker jeg om sammenhenger som ikke har noe med fotball eller tribunekultur og gjøre. Så dette handler så absolutt ikke om å ikke tørre og stå for det man mener, det hadde jeg gjerne gjort hvis samfunnet og flertallet var siviliserte nok til å ta debatten uten innstillingen om at de allerede har vunnet den.

 

---------------------------

FCK
FFK
brigaderodhvit.com
95min med ekte kjærlighet.


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 24 apr 08, 16:54
Opprinnelig postet av ajg
Hold deg langt unna feltet vårt med den stygge VIF-drakta!
Vil heller sitte ved siden av en VIF supporter enn en som kler seg i Lacoste drakta.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 24 apr 08, 17:17
Endret: 24 apr 08, 17:17

Opprinnelig postet av eliot
Vil heller sitte ved siden av en VIF supporter enn en som kler seg i Lacoste drakta.

1. Man sitter ikke i VG-svingen på ullavaal. Allerede her ser man jo hva slags supporter du er.

2. Hvis du heller vil stå (eller sitte i ditt tilfelle) sammen med en VIF-supporter enn ivrige FFK-supportere, så foreslår jeg at du melder deg inn i klanen og begynner og gå på VIFs kamper i stedet.

---------------------------

Frihet for Ultras!


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 24 apr 08, 17:33
Opprinnelig postet av ajg

Opprinnelig postet av eliot
Vil heller sitte ved siden av en VIF supporter enn en som kler seg i Lacoste drakta.

1. Man sitter ikke i VG-svingen på ullavaal. Allerede her ser man jo hva slags supporter du er.

2. Hvis du heller vil stå (eller sitte i ditt tilfelle) sammen med en VIF-supporter enn ivrige FFK-supportere, så foreslår jeg at du melder deg inn i klanen og begynner og gå på VIFs kamper i stedet.

Om jeg sitter eller står holder jeg bare med FFK ( kanskje jeg sitter i en rullestol)  og det at du opphøyer deg til en bedre supporter enn andre sier litt om deg.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 24 apr 08, 17:48
Endret: 24 apr 08, 17:56

Jeg opphøyer ingen jeg. Alle har hver sine måter og støtte laget på, og det respekterer jeg. Det burde du også gjøre.

Hvorfor vil du heller sitte ved siden av en VIF-supporter?

Og forresten; det er ingen plass for rullestolbrukere i VG-svingen, de har egen plass et annet sted på ullevaal.

---------------------------

Frihet for Ultras!


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 24 apr 08, 17:50

Opprinnelig postet av eliot
Om jeg sitter eller står holder jeg bare med FFK ( kanskje jeg sitter i en rullestol)  og det at du opphøyer deg til en bedre supporter enn andre sier litt om deg.

Det er du som er nedgravd, når du heller vil sitte sammen med vif-supportere enn sammen med en FFK-supporter med klær du ikke liker.

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 24 apr 08, 18:40
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Opprinnelig postet av eliot
Om jeg sitter eller står holder jeg bare med FFK ( kanskje jeg sitter i en rullestol)  og det at du opphøyer deg til en bedre supporter enn andre sier litt om deg.

Det er du som er nedgravd, når du heller vil sitte sammen med vif-supportere enn sammen med en FFK-supporter med klær du ikke liker.

  Herre gud, er farlig å bruke ironi.

klanen12

Bedriftsspiller
Ble medlem: 22 apr 08
Innlegg: 21

Lagt til: 24 apr 08, 19:06

rollz, jeg ser den... men media slenger dritt om casuals, ikke ultras...

 

den andre diskusjonen her... jeg vil heller stå med en lsk supporter på kamp, tilogmed en brann supporter... mye heller det enn gutta ifra ISKO! De har ingenting der å gjøre, for de driter totalt i fotball så lenge de kan danse... og de tør ikke stå for det de sier og gjør...

men godt å se at folk fremmer meningene sine her!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 25 apr 08, 00:20
Opprinnelig postet av ajg

1. Man sitter ikke i VG-svingen på ullavaal. Allerede her ser man jo hva slags supporter du er

 

Artig, de som sitter å ser fotball er altså en dårlig supporter? Skulle likt å se ansikts utrykket ditt når du så en kamp på Fredrikstad Stadion UTEN sittende supportere... Da hadde det ikke vært mange der gett....

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Spørsmål, Hvor mange ganger har L.pool vunnet Premier League?

*22.05.08*



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24